Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lrm

Berichten: 3392
Geregistreerd: 17-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:25

Mloes schreef:
Heel mooi! Is dat nou een blad van visgraat tegels?


Klopt die heb ik zelf gemaakt!

lrm

Berichten: 3392
Geregistreerd: 17-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:27

_Roxanne schreef:
Het is inderdaad een beetje een toverkleur hoor. De kleur heet trouwens Mild Bean.

Dit is de logeerkamer bij daglicht:
[ [url=m/iwCllP.jpg]Afbeelding[/url] ]

En diezelfde kleur hebben we in de woonkamer op de muur links en rechts naast de kachel.

[ [url=m/2Y9xWH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VniVHr.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gave kleur vind ik het! Lekker rustig

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:51

lrm schreef:
Mloes schreef:
Heel mooi! Is dat nou een blad van visgraat tegels?


Klopt die heb ik zelf gemaakt!


Heel gaaf, heb je foto bij daglicht?

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:58

Ja dat blad is prachtig!

Heeft iemand hier toevallig ervaring met interieurarchitecten/-advies? Zit nogal te twijfelen over de benedenverdieping, heb voor zowel keuken als woonkamer best een idee van wat ik wil maar... ik wil de vloer door laten lopen en het moet dus dezelfde kleur zijn haha. Wilde sowieso al nadenken over iemand die advies kon geven over nieuw meubilair, maar misschien is het wel verstandig die in een vroeger stadium in te schakelen, zodat diegene ook advies kan geven over de vloerkleur en keukenkleur.

Plukje
Berichten: 1655
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:09

Ja, wij hebben een styliste ingehuurd. We hadden zelf al heel veel ideeen en voorkeuren, maar we vonden het toch fijn om onze ideeen voor te leggen aan iemand met verstand ervan en de boel wat te finetunen.

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:10

In mijn ervaring ziet het er dan al snel veel te gelikt en "gemaakt" uit, ik hou er in elk geval niet van. Zeker een kleur vloer bij je keuken kiezen lijkt me niet zo heel lastig, het ligt er maar net aan wat jij zelf mooi vindt.

Maar goed ik vind zelf inrichten en uitkiezen dan ook veel te leuk om dat uit handen te geven :D

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:27

Plukje schreef:
Ja, wij hebben een styliste ingehuurd. We hadden zelf al heel veel ideeen en voorkeuren, maar we vonden het toch fijn om onze ideeen voor te leggen aan iemand met verstand ervan en de boel wat te finetunen.


Ja precies, dat heb ik ook: heb best veel in m’n hoofd van wat ik zelf mooi vind en uiteindelijk kleed ik het ook aan met persoonlijke dingen, maar wil even wat hulp bij de ‘basis’ als het ware. Het is het verenigen van de stijl keuken, stijl woonkamer en de vloerkleur in combinatie met de hoeveelheid licht die binnenkomt waar ik wat moeite mee heb haha. Wil niet dat de ruimte straks veel kleiner lijkt bijvoorbeeld, omdat mijn smaak vrij donker is en ik niet goed kan inschatten hoeveel licht er straks binnen zal vallen (is nog niet opgeleverde nieuwbouw).

Heb jij (of iemand anders :D) nog aanraders qua stylisten? Mag via pb als je dat fijner vindt. Dan kan ik alvast een beetje neuzen!

@Yanou: Heb je er ervaring mee, of is dat een aanname? Ben gewoon benieuwd naar hoe anderen dat ervaren hebben als ze zo iemand inhuren haha. Zoals ik hierboven zeg gaat het me om de combinatie en t feit dat ik moeite heb met lichtinval inschatten ;). Als het alleen de keukenvloer kiezen was geweest zonder dat het overliep naar de woonkamer en ik de ruimte wel al in kon zien dan kwam ik daar idd zelf ook wel uit haha.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 08-01-21 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:33

Wij hebben het ook gedaan. Precies om wat jij zegt. Hadden veel ideeën in ons hoofd en zij heeft het samengevoegd en er één geheel van gemaakt. Ik denk dat het idee van gelikt en gemaakt een beetje van vroeger is, toen alle stylistes meer Jan des Bouvries waren ;) en je kan altijd nog je eigen persoonlijke touch eraan geven maar je hebt iig een basis om mee verder te gaan.

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:49

Nee, dat is geen aanname, ik vind het zelf gewoon niet mooi. Of objectief gezien wel mooi, maar dan net zoals ik een hotel of zo mooi zou vinden, maar er zelf niet zou willen wonen. Maar goed, dat is natuurlijk persoonlijk, ik kan het me tegelijk heel goed voorstellen dat het heel fijn kan zijn :)

Ik heb eindelijk m'n nieuwe stoelen die ik in Augustus gekocht heb staan :') Ik had ze in Nederland gekocht destijds (net als een heel servies, onderzetters, kandelaars en 2 windlichten :+ ), maar was toen niet met de auto, dus heb moeten wachten tot mijn ouders langskwamen voor de kerst. Heel blij mee, ik heb een klein appartement dus vind het mooi dat ze zo "open" zijn. En de kat keurt ze ook goed :+

Afbeelding

Plukje
Berichten: 1655
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:33

IMANDRA schreef:
Heb jij (of iemand anders :D) nog aanraders qua stylisten? Mag via pb als je dat fijner vindt. Dan kan ik alvast een beetje neuzen!

Ja, wij hebben haar ingehuurd: https://stijlstudiobyiris.nl/wie-ben-ik/ . Echt een fantastisch leuk mens en heel veel aan gehad!

karijn

Berichten: 5409
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:39

Eulogy schreef:
Nee, dat is geen aanname, ik vind het zelf gewoon niet mooi. Of objectief gezien wel mooi, maar dan net zoals ik een hotel of zo mooi zou vinden, maar er zelf niet zou willen wonen. Maar goed, dat is natuurlijk persoonlijk, ik kan het me tegelijk heel goed voorstellen dat het heel fijn kan zijn :)

Ik heb eindelijk m'n nieuwe stoelen die ik in Augustus gekocht heb staan :') Ik had ze in Nederland gekocht destijds (net als een heel servies, onderzetters, kandelaars en 2 windlichten :+ ), maar was toen niet met de auto, dus heb moeten wachten tot mijn ouders langskwamen voor de kerst. Heel blij mee, ik heb een klein appartement dus vind het mooi dat ze zo "open" zijn. En de kat keurt ze ook goed :+

[ [url=m/hIDt2c.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuk!

zonnebloem18

Berichten: 24844
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:44

Wat een leuke stoeltjes, het is niet een kleur die ik zelf had durven kiezen bij de kleur van de muur, maar het past eigenlijk heel goed.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:48

@eulogy Die aardse tonen gaan vaak heel goed samen, had ik ook zo kunnen samenstellen, gaaf! :j

anca

Berichten: 1788
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:36

Ik vind styliste m/v erg personlijk. Bij weer verliefd op je huis vind ik er 2 erg leuk. Marianne en Frans. De anderen spreken mij totaal niet aan. Die van kopen zonder kijken vind ik echt heel erg verschrikkelijk :+

Plukje
Berichten: 1655
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:38

anca schreef:
Ik vind styliste m/v erg personlijk. Bij weer verliefd op je huis vind ik er 2 erg leuk. Marianne en Frans. De anderen spreken mij totaal niet aan. Die van kopen zonder kijken vind ik echt heel erg verschrikkelijk :+

Maar dan heb je het over stylisten die volledig de vrije hand krijgen en voor kijkcijfers verantwoordelijk zijn. Dat is niet te vergelijken met het traject wat wij met onze styliste hebben gelopen.

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 08:55

Binnenkort ga ik verhuizen. Nu twijfel ik nog welke kleur ik de muur ga maken. Mss hebben jullie leuke ideeën? Momenteel denk ik aan okergeel. Dat heb ik in mijn huidige woning op de muur, maar ik twijfel of dat wel mooi is bij deze vloer en keuken. De muur wordt overigens nog gestuuct en om de spant en de verwarming komt een steigerhouten ombouw. En mijn eigen antracietkleurige gordijnen komen er te hangen

Afbeelding
Afbeelding

Huidige woning had ik dus deze kleur (was hier nog nat)
Afbeelding

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 09:00

Ik vind de kleur die er nu op zit mooier dan de kleur in je oude huis. Die daar waarschijnlijk super staat anders zou je niet overwegen om het nog een keer te doen. Zelf doe ik in een nieuw huis nooit hetzelfde. Die grijze (crematorium)gordijnen zou ik dan wel weer gelijk vervangen.

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 09:07

Dat okergeel zit er nog niet zo lang op haha dus ik zit nog helemaal in de enthousiaste fase toen ik deze kans kreeg om tijdelijk in dit appartement te trekken en rustig verder te zoeken. Mijn huidige woning is eigenlijk heel fijn, maar super gehorig.

Maar jij zou dus voor een grijstint gaan na het stucen?

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 09:11

Ik vind de bon China blue van little green in alle kleuren erg mooi. Zowel de lichtste als donkerste variant. De kleur die er nu op zit lijkt daar erg op. Tenminste zo op het scherm.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 10:02

Ik vind dat geel prachtog, ook voor in een woonkamer. Ik zou een kleurstaal halen (als dat weer mag) en bij je vloer houden. Of misschien heb je nog iets waar een beetje verf in of aan zit?

DubbelFun

Berichten: 88739
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 10:10

Wat SplashIsLief zegt; kleurstaal halen en bij je vloer houden. Op de foto geeft de natte muur ook een vertekend beeld (nogal hard), die zou van mij iets zachter mogen.

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 10:51

Zo zie je maar dat smaken verschillen. Ik wordt helemaal vrolijk van dat geel :D . Zonnetje in huis.
Die blauw/grijze maakt mij juist wat triest. Dus doen wat voor jou goed voelt.

noviceh

Berichten: 4789
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 05:34

Wauw, wat een licht komt daar binnen capopjekop! Wordt het plafond ook nog gedaan? Persoonlijk zou ik nooit een muur geel verven, ik ben erg gesteld op aardetinten. Maar als jij het mooi vind, doen! Ik denk dat het prima met de vloer en keuken combineert. Je gaat toch ook niet alle muren geel maken? En in het ergste geval moet je er een andere kleur overheen zetten.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 17:38

Ik ben geen fan van geel dus ik ga geen advies geven haha! Wel een hele mooie lichte ruimte. Gaat erg opknappen en leuk worden als je het gestuct hebt denk ik. Mbt kleuren zou ik anders wat testers bestellen? Ik ben er inmiddels we achter dat een kleur per ruimte anders uit kan vallen.

Ik heb ook weer even advies nodig. We willen graag een wandplank in de keuken. Maar ik weet nu niet of ik hem exact in de breedte van de werktafel wil hebben of juist een stuk door wil trekken tot halverwege? de verwarming? De ocd in mij wil exact de breedte in de werkbank maar iets in mij zegt dat het evenwichtiger is als ik het wat verder doortrek. Wat denken jullie? Ik twijfel ook nog over de hoogte. Aan de onderkant van de bovenste rij tegeltjes of toch een paar cm op het stucwerk boven de tegels. Boven de wandplank wil ik leuke keukenposters ophangen en op de plank voorraadpotten. Lastig allemaal _O-
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88739
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 17:44

Ik zou hem niet boven de verwarming doortrekken en boven de tegels plaatsen áls ik er al eentje zou willen op die plek :)