Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ketly

Berichten: 5936
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:11

Ik ga het topic nog even doorspitten, maar om het mezelf makkelijker te maken..

Wij zijn momenteel aan het verbouwen in ons nieuwe huis. Het lijkt momenteel nog niet weer op een bewoonbaar huis, maar toch komt het moment al in de buurt dat wij ons huis kunnen gaan inrichten.

Zijn er hier mensen met voorbeelden van fotobehang? Wij overwegen dit in onze keuken en/of slaapkamer. Een betonlook lijkt mij wel gaaf, maar een mooie sfeervolle natuurfoto ook. Ik zou heel graag voorbeelden zien :o

En ook krijgen wij boven onze eettafel een lichtstraat met aan beide korte zijden een lichtaansluiting. Hoe zouden jullie dit oplossen? Met een stang in de lichtstraat hangen of er naast? Ik zag ook lampen met een flexibele arm eraan, maar hier is helaas niet erg veel keus in.

Dit wordt de lichtstraat:
Afbeelding

Wij staan open voor alles, en ik houd wel van iets aparts :D

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:28

Als je in mijn berichten zoekt kom je fotos tegen van een groene betonlook muur :)

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:36

Hoi! Ik had hier een tijdje geleden tips gevraagd over het leggen van laminaat. Uiteindelijk hebben we het zelf gelegd en dat viel me alles mee. Het is hartstikke mooi geworden en het was nog best leuk om te doen ook :)

Inmiddels ben ik verhuisd, zit nog wel in de verhuisdozen maar het bevalt al goed :D

Nou heb ik weer een vraag over gordijnen.
Wat is jullie ervaring met overgordijnen voor een radiator? Ik heb in de woonkamer over de hele breedte ramen, met in het midden openslaande deuren naar het balkon. Aan weerszijde van de deuren hangen radiatoren, onder de ramen dus. Ik wil daar eigenlijk heel graag gordijnen tot de vloer, maar die hangen dan dus voor de radiatoren. Loop je daardoor veel warmte mis?
Het is een oud en slecht geïsoleerd huis (en mede daarom lijken zulke gordijnen me fijn, als de verwarming uit staat houdt het misschien wat beter de warmte binnen, maar je wil dus ook wel dat de verwarming goed z'n werk kan doen).

DubbelFun

Berichten: 88857
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:58

@sanned: gordijnen vóór de radiatoren zou ik nooit doen zeker niet als het huis slechte isolatie heeft.
Kun je voor de ramen geen gordijnen op normale hoogte hangen en voor de deuren lange ?? Misschien op 2 rails zodat je de lange vóór de korte schuift als ze open zijn.
Of van het overgordijn-idee af stappen en rol/vouw-gordijnen nemen ??
Of (elektrische) buitenjaloeziën ??

@ketly: wat voor tafel ga je er onder neerzetten ??

Ketly

Berichten: 5936
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 12:10

Een tafel van Suar hout van 240 x 100 cm :D

@ElSea, bedankt! Erg mooi, maar wij zouden dan wel graag betonlook behang willen.

DubbelFun

Berichten: 88857
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 12:42

@ketly: en komt ie in de lengte te staan ?

Ketly

Berichten: 5936
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 12:43

Ja klopt. Wel iets naar één kant toe in verband met de loopruimte.

DubbelFun

Berichten: 88857
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 12:56

Dat maakt het er niet makkelijker op :)
Recht er onder zou meer balans geven aan het geheel.

Een idee is om rond het venster een rail te maken met diverse spotjes, of 4 of 6 hanglampjes. Of gewoon eigenwijs zijn en een mooie grote lamp midden over het venster aan bijv. een metalen 'kruis' te hangen.

Het ligt ook je smaak qua inrichting :D

Denise_Storm

Berichten: 2374
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:12

Ketly schreef:
Ik ga het topic nog even doorspitten, maar om het mezelf makkelijker te maken..

Wij zijn momenteel aan het verbouwen in ons nieuwe huis. Het lijkt momenteel nog niet weer op een bewoonbaar huis, maar toch komt het moment al in de buurt dat wij ons huis kunnen gaan inrichten.

Zijn er hier mensen met voorbeelden van fotobehang? Wij overwegen dit in onze keuken en/of slaapkamer. Een betonlook lijkt mij wel gaaf, maar een mooie sfeervolle natuurfoto ook. Ik zou heel graag voorbeelden zien :o

En ook krijgen wij boven onze eettafel een lichtstraat met aan beide korte zijden een lichtaansluiting. Hoe zouden jullie dit oplossen? Met een stang in de lichtstraat hangen of er naast? Ik zag ook lampen met een flexibele arm eraan, maar hier is helaas niet erg veel keus in.

Dit wordt de lichtstraat:
[ [url=m/CIjNx5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij staan open voor alles, en ik houd wel van iets aparts :D


Is een boomstamlamp geen optie? Wat zijn de maten van de koepel? Onze boomstamlamp hangt aan 2 kettingen namelijk en je kan verschillende breedtes qua stam kiezen.

https://www.boomstamwinkel.nl/

boeflover

Berichten: 6048
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:27

Ketly, wij hebben al jaren een groot fotobehang (4,5 meter) van een van onze reizen. In eerste instantie een rijstveld, dit jaar hebben we hem veranderd naar een uitzicht op zee.
Voor;
Afbeelding
En nu;
Afbeelding

De andere kant van onze kamer is groen geschilderd.
Dat groen komt dus weer terug in het behang :)
Afbeelding

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:28

DubbelFun schreef:
@Banyu: heb je voldoende lengte voor die kwartslag?? En anders een kast aan het voeteneind met een ingebouwde lift voor de TV :)


Yes, ik kan eventueel ook nachtlastje daar neer zetten bv :)

DubbelFun

Berichten: 88857
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:32

Én heel makkelijk zelf te maken :)
Ik heb er nu 2; één van eiken met touwlampen en eentje van berken met vaste/ingebouwde fittingen.

noviceh

Berichten: 4808
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:18

Ketly, zelf vind ik deze lamp waanzinnig <3 Maar of dat bij jullie in de ruimte past?
Afbeelding

Sanned, ik zou ook nooit overgordijnen voor de radiator hangen. Wij hebben overgordijnen voor de openslaande deuren met grote ramen (en vloerverwarming), wat nu snachts veel kou tegenhoudt. Als de zon erop staat, is het tussen raam en gordijn bloedheet. Ik kan me voorstellen dat de warmte van de radiator daar ook achter blijft hangen.

Set_Elkol
Berichten: 14861
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:25


Mloes

Berichten: 5176
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:26

noviceh schreef:
Ketly, zelf vind ik deze lamp waanzinnig <3 Maar of dat bij jullie in de ruimte past?
[ [url=m/MVNlIy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sanned, ik zou ook nooit overgordijnen voor de radiator hangen. Wij hebben overgordijnen voor de openslaande deuren met grote ramen (en vloerverwarming), wat nu snachts veel kou tegenhoudt. Als de zon erop staat, is het tussen raam en gordijn bloedheet. Ik kan me voorstellen dat de warmte van de radiator daar ook achter blijft hangen.


Wauwwww wat een gave lamp! heb je een linkje?

boeflover

Berichten: 6048
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:29

heel tof die boomstamlampen!
onze lampen zijn zelf gemaakt, hangen ook op met kettingen inderdaad. We hebben er tevens nog één met draadstaal gemaakt boven de keuken. het lichtpunt zit in het midden van de ruimte, waar we ook licht wilde houden, dus we hebben boven de keuken een rek opgehangen en daarover de elektradraden laten lopen.
Afbeelding

noviceh

Berichten: 4808
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:45


Ketly

Berichten: 5936
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:55

Bedankt iedereen voor het meedenken! Hij zou eventueel ook wel recht onder de lichtstraat kunnen. De maten zou ik na moeten vragen (mijn schoonvader heeft de grootte bedacht :+) maar hij is wel erg groot. Ik ga alle opties even bekijken!

@Noviceh, deze vind ik zelf iets te robuust :o

DubbelFun

Berichten: 88857
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:59

Zou idd een hoop licht wegnemen. Al is de eerste wel érg leuk :)

Ketly

Berichten: 5936
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:24


Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:27

Fotobehang. Ook al eens geplaatst maar nogmaals op herhaling. Het topic is enorm wil je dit opnieuw opzoeken.


Afbeelding

Queelens

Berichten: 8029
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:44

Wij hebben wel onze overgordijnen voor de radiatoren. Een andere mooie optie was er imo niet. Wij hebben ook een matig geisoleerd huis (jaren ‘30). We hebben wel dunne gordijnen, dat scheelt denk ik wel met wanneer je verduisterend neemt. Ik heb niet het idee dat we veel warmte missen achterin het huis waar het dus pal voor de radiatoren zit.

Even ter plekke een foto van de gordijnen. Let niet op onze eetkamer die nog voor 0% af is :+Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88857
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:00


Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:18

Bedankt voor de input iedereen!
Ik wilde eigenlijk gordijnen van velours, redelijk zware stof dus wel. Ze hoeven niet verduisterend te zijn maar moeten 's avonds wel inkijk tegengaan. Overdag kunnen ze gewoon open want je kan niet recht naar binnen kijken.
Ik ga toch ook maar eens kijken naar iets van rolgordijnen oid.

Mijn situatie is wel redelijk te vergelijken met die van jou @Queelens. Alleen zijn mijn deuren wat smaller en m'n ramen wat breder.
Ik vind het wel lastig want eigenlijk lijkt alle raambekleding behalve echte gordijnen me niet zo mooi op deze plek. Je hebt dan toch op elke mogelijke manier dat het middelste stuk langer is dan de twee zijstukken.

Queelens

Berichten: 8029
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:58

Ik vond (over)gordijnen het overkoepelende woord voor alles wat met hangende gordijnen te maken heeft haha. Dit is overigens geen inbetween maar inderdaad wel een hele sterke lichtdoorlatend gordijn.

Als het een dikkere stof ik qua dikte en volume zou ik inderdaad ook even twijfelen. Maar deze zijn dusdanig dun dat warmte er wat mij betreft goed genoeg doorheen komt. Misschien kan de leverancier je daarover adviseren? Nu alleen een beetje lastig in de lockdown ;) als je hetzelfde hebt als wij zou ik inderdaad niet weten wat je anders kan doen.