Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSwanHeart

Berichten: 4428
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:21

KletsKoekje schreef:
Hele mooie lamp! Daar heb ik ook lampen besteld, top service en snel inderdaad. Nog niet helemaal geslaagd. Wil ook wat lampen met beweginssensor, maar volgens mij bestaat dat niet in 'doorzichte' lampen? Kom ze alleen tegen in wit

Vandaag bezig met vloer 1e etage

[ [url=m/sA2uQ6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fHgss9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit; ik bedoel dan het peertje, niet de lamp

Je zou een Philips Hue lamp met een losse bewegingssensor kunnen overwegen. Die zijn er wel in filament :j (Als dat is wat je bedoelt, tenminste)

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:24

De slimme serie van Ikea heeft dat ook, werkt perfect voor een fractie van de hue prijs.

Denise_Storm

Berichten: 2374
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 12:06

ontherun schreef:
De slimme serie van Ikea heeft dat ook, werkt perfect voor een fractie van de hue prijs.


Maar het licht van Hue is wel een stuk mooier!

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 13:07

Denise_Storm schreef:
ontherun schreef:
De slimme serie van Ikea heeft dat ook, werkt perfect voor een fractie van de hue prijs.


Maar het licht van Hue is wel een stuk mooier!


Dat zou kunnen. Ergens moet het verschil natuurlijk ook vandaan komen. Het is leuk, hue heeft natuurlijk ook wel meer opties, maar ikea werkt meer dan prima voor die prijs. En ik ben echt tevreden met de Ikea serie, wij vonden hue gewoonweg te duur, andere prioriteiten in huis dan honderden euro's uitgeven aan een lampen.

_Roxanne

Berichten: 1063
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 15:38

Help :+

Een tijdje terug had iemand in dit topic de kleur Terra Pink gebruikt en toen nam ik me voor dat ik die ook op de slaapkamer wilde.

Maarja, bouwmarkten dicht en dus nergens de kleur in het echt kunnen zien. Nu ziet het er bij ons dus zo uit:
Afbeelding
Afbeelding

Wat is wijsheid? De tweede laag mengen met een andere kleur? Of een compleet andere kleur? Of nog iets anders?

Sting

Berichten: 12865
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 15:42

Wat vind je er niet mooi aan? Op de 2e foto lijkt het nog wel oké, op de 1e vooral erg roze. Wil je donkerder, dan moet dat wel lukken met 1 laag eroverheen.

senna21

Berichten: 11891
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 15:55

Op foto's laat een kleur zich slecht beoordelen.
Soms moet je even wennen aan een nieuwe kleur. Of het past hangt natuurlijk ook af van de verdere inrichting. Misschien vanwege de lockdown toch het een kans geven.
Maar als je hier niet blij van wordt, iets met behang gaan doen?

_Roxanne

Berichten: 1063
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 16:21

Sting schreef:
Wat vind je er niet mooi aan? Op de 2e foto lijkt het nog wel oké, op de 1e vooral erg roze. Wil je donkerder, dan moet dat wel lukken met 1 laag eroverheen.


Dit is wat ik dacht dat het zou worden:

Afbeelding

Maar bij mij ljkt het veel meer oranje en veel harder/feller. En de twijfel zit er denk ik ook wat in dat wij een wat gelige zandkleur op de muur en op het plafond hebben en dat die combi met roze toch niet zo lekker uitpakt

Ik denk dat ik eens even een paar meubels in de kamer zet en dan een paar dagen afwacht. Als het me toch bevalt zit er zo een tweede laag op en als ik er niet aan kan wennen is het nog snel veranderd.

DubbelFun

Berichten: 88820
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 16:37

@_Roxanne: Als je meer richting het onderste plaatje wilt moet je er óf heel zuinig wat zwart door gooien of iets meer grijs.

Denise_Storm

Berichten: 2374
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 16:46

@Roxanne: heb je dezelfde verf gekocht? En is het al droog? Het kan namelijk best anders opdrogen dan je in eerste instantie denkt.

DubbelFun

Berichten: 88820
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 16:49

Buiten dat de eerste ook niet gedekt heeft, dus een 2e laag laat ook beter de echte kleur zien. Die wordt vaak een tikje dieper.

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 17:35

Denise_storm, wij hadden exact dezelfde problemen. Wij hadden de kleur gezien op foto's, op kleurstalen en we hadden zelfs panelen geverfd en in het huis van mijn moeder(waar we verbleven tijdens de verbouwing) langere tijd bekeken en vergeleken. Dan dénk je dat het niet meer fout kan gaan. Nou, in plaats van een warme, zachte roze-rood-bruine kleur (geen felle kleur), hadden wij net als jij op de eerste foto een soort van knal oranjeroze kleur. Ik werd er helemaal onrustig van en het was bij ons totaal niet stijlvol. Misschien kwam het door de lichtinval... Het is ook niet meer bijgetrokken na het opdrogen. Wij hebben uiteindelijk wel 4 keer overgeschilderd. Werd bijna een relatiebreuk. :') Ik weet nu dat in onze woning alle kleuren aanzienlijk lichter en minder verzadigd moeten zijn om het goede resultaat te bereiken.

_Roxanne

Berichten: 1063
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 18:15

Ik heb voor nu een beslissing genomen; de muur wordt groen :D

Op de andere kamer op de bovenverdieping ga ik experimenteren met mijn roze. Ga inderdaad eens een drupje zwart erdoor proberen. Maar het licht is ook heel anders in die ruimte, dus grote kans dat het heel anders uitpakt. Wederhelft kan het roze echt niet meer aanzien :Y)

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 18:57

Ik zie nu dat ik de verkeerde naam had getypt. Ik bedoelde natuurlijk jou, Roxanne. Groen is volgens mij wel makkelijker dan roze/terra!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 19:10

Sommige kleuren willen ook echt niet op sommige muren. Ik heb het met okergeel ooit gehad. Na vijf lagen leek het nog steeds roestrood ipv okergeel. Twee merken verf geprobeerd ook nog, met het oog op dat het ene merk misschien niet goed was. Uiteindelijk ben ik daar maar voor een groentint gegaan.

DubbelFun

Berichten: 88820
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:39

Het kan ook liggen aan de kleur van de ondergrond. Voor geeltinten heb je best een witte ondergrond, maar andere kleuren doet het beter op (licht)grijs.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:48

Klopt inderdaad, ondergrond speelt wel mee. De muur was echt wit, maar het wilde alsnog echt niet pakken. Als ik ooit nog okergeel wil, laat ik het professioneel doen denk ik _O-

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 21:31

Lijkt me sowieso heerlijk om je schilderwerk door een professional te laten doen.

Hier heeft mijn kleur op de muur goed uitgepakt. Grijsgroen is het geworden.

Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 21:43

@ymor lijkt mij ook heerlijk. Maar anders dan mijn vloer laten schuren en oliën en vloerbedekking laten leggen, heb ik nog nooit iets uitbesteed. Mijn vader helpt wel altijd, helemaal alleen hoeft het ook niet dus. Schilderen doe ik wel al zolang als ik een kwast kan vasthouden. Maar lijkt me soms heerlijk, gewoon kunnen zeggen 'dit wil ik, regel het maar' :')
Mooie kleur, dat grijsgroen!

DubbelFun

Berichten: 88820
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 10:05

Dat is idd een mooi rustige kleur.

Het moest vroeger al wel een hele moeilijke of onaangename klus zijn wilde ik het uit besteden, maar nu komt met de jaren ook wel het ongemak en sta ik niet graag meer op een ladder bijv.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:00

Ik twijfel ok het bed kwartslag te draaien, zodat ik er een tv neer kan zetten. :+


Afbeelding

noviceh

Berichten: 4804
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 23:26

Banyu schreef:
Ik twijfel ok het bed kwartslag te draaien, zodat ik er een tv neer kan zetten. :+


[ [url=m/AbwSqs.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als je er alleen slaapt, kan dat prima toch?

Heel mooi Ymor! Welke kleur is dit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 23:50

Ymor, mooie kleur!

Roxanne, jammer dat de kleur zo anders uitpakt. Blijft altijd lastig vind ik.

Hier leken de kleuren ook heel anders dan de kleurstaal. Maar als ik die er dan tegen hield, was het exact gelijk.. kwam het toch door het grotere geheel. Gelukkig uiteindelijk wel tevreden (onze basiskleur in alle kamers is een heel lichtblauwe kleur, viel enkel wat blauwer uit als gedacht). Okergeel.. er zitten op die muur denk wel 12 lagen, maar uiteindelijk werd het okergeel zonder vlekken. Gelukkig vind ik verven leuk. En gelukkig was dat de enige muur zonder relief, maakte het iets makkelijker.

Banyu, ik zou het bed ook draaien :j

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 23:52


DubbelFun

Berichten: 88820
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:16

@Banyu: heb je voldoende lengte voor die kwartslag?? En anders een kast aan het voeteneind met een ingebouwde lift voor de TV :)