Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25476
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:11

Nee, daarom wil ik het nu wel, San. :j Op zich valt het mee hoe vaak ik beneden heb gelegen, maar toch wel een aantal keer bijna en de hond ook. Nu is het veiliger, vooral vanwege gezondheid, dat er toch wat op komt.

Dank je manonutjuh voor de edit, naar zoiets zat ik ook te kijken inderdaad.

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:26

_KimmeL schreef:
Nu alles voor ons nieuwe huis rond is, kom ik mij hier ook melden.

We komen er niet helemaal uit wat we met de trap willen doen. Deze moet sws gewit worden, maar we vinden hem op het moment ook wat 'kaal'. Helemaal laten bekleden door een bedrijf is ons wat te prijzig. Ik hoopte dat iemand hier misschien een
idee / suggestie heeft. We hebben oa al aan aluminium stootborden/halve maantjes gedacht. Of zou alleen (deels) met (licht) grijze verf aan de slag gaan al voldoende uitmaken?


[ [url=m/Zl51PO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Misschien trapstickers? Ook prima betaalbaar.
https://www.behangfabriek.com/nl_NL/c-3 ... pstickers/

Ik vind onderstaande fantastisch, maar krijg het er bij mijn vent niet doorheen.
Afbeelding

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:48

Ha, die sticker wil ik ook op onze trap, ik hou zo van stillevens van oude meesters <3 .

Piepiekuiken schreef:
Ik ben vandaag als een blok gevallen voor het behang wat hier in de folder van de Xenos wordt gebruikt. Die gouden lampenkap heeft bijna exact hetzelfde motief en kleur stof als mijn bank. Het leek me echt de perfecte combinatie om dat behang dus op een paneel terug te laten komen in de buurt van mijn bank.

Probleem is, ik kan het behang nergens vinden. Klantenservice van Xenos kan me niet vertellen welk behang het is :( Iemand tips hoe ik er toch achter ga komen? Of misschien vinden jullie het wel? <3


[ [url=m/MqF5bW.jpg]Afbeelding[/url] ]


Het ziet eruit als iets wat bij Homestock vandaan zou kunnen komen <3 . Mijn favoriete winkel :)) .
https://homestock.nl/categorie/behang/

manonutjuh

Berichten: 3017
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:59

MyWishMax schreef:
Hebben jullie die stroken ook er zelf op geplakt, manonutjuh? Ging het makkelijk?

Ik ben bang dat hier de trap gewoon veel te verduren heeft gehad en niet helemaal netjes gegrond en gelakt is. Er zijn stukken verf afgesprongen dus moet helemaal opnieuw. Behalve de stootborden dan. (ik heb al bijna 10 jaar een trap zonder antislip := )



We hebben het zelf geplakt inderdaad, ging prima volgens mij.

Edit: nog een foto gevonden:
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door manonutjuh op 21-09-20 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

SamoJarig

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 22:00

Afbeelding

Wauw die sticker hierboven!

Ik wilde de trap wel graag antraciet of zwart verven (mooie voorbeelden op Pinterest!). Maar toch voor nu eerst maar wit gedaan. Wel met antislipstrips, echt heel fijn! Zelf geplakt, ging gemakkelijk!

Hier gekocht: https://www.antisliprubbertape.com/

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41819
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 22:04

Samo schreef:
[ [url=m/zPA9IW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw die sticker hierboven!

Ik wilde de trap wel graag antraciet of zwart verven (mooie voorbeelden op Pinterest!). Maar toch voor nu eerst maar wit gedaan. Wel met antislipstrips, echt heel fijn! Zelf geplakt, ging gemakkelijk!

Hier gekocht: https://www.antisliprubbertape.com/

Wow, netjes +:)+ !

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 22:15

Wij hadden onze trap met hoogglansverf geverfd en antislipstrips van de ikea (super goedkoop), werkte prima! Nooit van de trap gevallen. Nu hebben we vloerbedekking op de trap en in een jaar tijd zijn we er allebei al 2x afgevallen, dus voor mij nooit meer vloerbedekking op de trap :')

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 07:58

noviceh schreef:
_KimmeL schreef:
Nu alles voor ons nieuwe huis rond is, kom ik mij hier ook melden.

We komen er niet helemaal uit wat we met de trap willen doen. Deze moet sws gewit worden, maar we vinden hem op het moment ook wat 'kaal'. Helemaal laten bekleden door een bedrijf is ons wat te prijzig. Ik hoopte dat iemand hier misschien een
idee / suggestie heeft. We hebben oa al aan aluminium stootborden/halve maantjes gedacht. Of zou alleen (deels) met (licht) grijze verf aan de slag gaan al voldoende uitmaken?
[ [url=m/Zl51PO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Om in dezelfde stijl te blijven, je zou eventueel de stootborden zilver kunnen schilderen, dat past mooi bij de trapleuning.

Totdat je die verf wil weg hebben
Das echt troep om te verwijderen

Denise_Storm

Berichten: 2374
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 08:22

Ik kwam toevallig net dit tegen in de Karwei folder, heb er zelf nog niet naar gekeken verder maar klinkt wel ideaal:

Afbeelding

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 08:31

Gelijk even gaan neuzen op de site. Klinkt goed!

Voor onze trap beneden: 2000 (stootborden + traptredes)
Ik zie alleen dat ze het niet voor een open trap hebben -O- (Wij hebben beneden een dichte trap en boven open)

We waren vorige week bij Woning inrichting aanhuis die deden de benedentrap voor 2800, maar ik twijfel alleen of daar wel of geen stootborden bij zaten.

Lottejulia

Berichten: 1800
Geregistreerd: 23-12-05
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 09:00

Wij hebben de trap zelf bekleed met PVC stroken, was even een klusje maar echt prima te doen! :j Trap schuren na vloedbedeking was wel een hel :') Voor de open trap boven moesten we iets anders bedenken dus daar hebben we halve maantjes met betonlook geplakt. Totale kosten +/- €400.

Afbeelding
Afbeelding

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 09:45

Mooie oplossing zo! En de prijs is een stuk leuker!

lrm

Berichten: 3392
Geregistreerd: 17-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 09:52

Wow die stickers met die bloemen zijn gaaf.

Wij hebben het laten bekleden met pvc. Prachtig geworden vind ik zelf!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kostte 1100 euro.
Wij hebben een bloktrap, maar prijs veranderde niet bij bijvoorbeeld een normale trap.

Mloes

Berichten: 5176
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:40

Wij hebben sisal op de trap, waren 800 of 900 euro kwijt? Viel me op zich qua prijs niet tegen.


Afbeelding

Doubtless

Berichten: 8525
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:26

SpikkelFire schreef:
Dank je! Hij is trouwens van Mart Visser en is er in meerdere kleuren, voor de geinteresseerden. Denk wel dat ik 'm om ga draaien, het mooiste patroon zit nu precies onder bank haha.


Echt onwijs mooi <3

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:30

SplashIsLief schreef:
_KimmeL schreef:
Nu alles voor ons nieuwe huis rond is, kom ik mij hier ook melden.

We komen er niet helemaal uit wat we met de trap willen doen. Deze moet sws gewit worden, maar we vinden hem op het moment ook wat 'kaal'. Helemaal laten bekleden door een bedrijf is ons wat te prijzig. Ik hoopte dat iemand hier misschien een
idee / suggestie heeft. We hebben oa al aan aluminium stootborden/halve maantjes gedacht. Of zou alleen (deels) met (licht) grijze verf aan de slag gaan al voldoende uitmaken?


[ [url=m/Zl51PO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben 2 offertes opgevraagd voor de trap en zijn ons kapot geschrokken -O-


Wellicht een spuit11 (nog niet verder gelezen), maar wij hebben onze trap met pvc en trapneuzen laten bekleden voor zo’n 800 incl materiaal door de karwei klushulp. Voor een luie trap met twee draaien en 15 treden. Konden binnen drie weken komen en zit er echt heel netjes op! Gewoon een aannemer die de vrije dagen tussendoor of uitgevallen klussen opvulde met dit soort klusjes. Gekozen voor een pvc met wat profiel en door de trapneuzen is het veel meer antislip dan alle voorgaande opties. We hebben ook antislip verf gehad, maar dat was drama.


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door miramii op 22-09-20 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Flying_Angel

Berichten: 15738
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:36

Goed om te lezen deze ervaringen. Wij zitten ook met de trap. Hebben nu helemaal wit geverfd, met trapverf. Ik vind het absoluut niet glad, maar ik ben nu zwanger en wil toch veiligheid voor alles. Dus die ‘plakstrips’ van hierboven is misschien een goede oplossing. Het is ook maar een huurhuis, ik vind 800€ dan al teveel :=

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:42

Lottejulia schreef:
Wij hebben de trap zelf bekleed met PVC stroken, was even een klusje maar echt prima te doen! :j Trap schuren na vloedbedeking was wel een hel :') Voor de open trap boven moesten we iets anders bedenken dus daar hebben we halve maantjes met betonlook geplakt. Totale kosten +/- €400.

[ [url=m/FOs1pE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aF4iDp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Stille meelezer hier.
Waar heb je die halve maantjes gekocht? :o

Mloes

Berichten: 5176
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:03

Flying_Angel schreef:
Goed om te lezen deze ervaringen. Wij zitten ook met de trap. Hebben nu helemaal wit geverfd, met trapverf. Ik vind het absoluut niet glad, maar ik ben nu zwanger en wil toch veiligheid voor alles. Dus die ‘plakstrips’ van hierboven is misschien een goede oplossing. Het is ook maar een huurhuis, ik vind 800€ dan al teveel :=


Ja hier ook een baby van 6 maand alweer, maar ik wilde ook iets heel stroefs op de trap i.v.m. vallen. Moet er niet aan denken dat je met baby in je armen van de trap valt |(

Mloes

Berichten: 5176
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:04

Vind dat pvc ook heel mooi staan trouwens!

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:18

In mijn huurwoning was het tapijt ook zo van de trap afgetrokken toen ik erin kwam, heb dus heel wat uurtjes zitten te schuren om de lijmresten eraf te krijgen. Wat een piep werd zeg :roll:

Daarna gewoon een kwestie van wit verven, aflakken en maantjes van de Leen Bakker over overheen plakken. Zag er keurig uit en heeft alles bij elkaar vast niet meer dan 75 euro (en een heleboel tijd) gekost. Voor een huurwoning zou ik ook niet bereid zijn om daar meer geld in te investeren eigenlijk :o

Flying_Angel

Berichten: 15738
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:20

Die maantjes van Leen Bakker is ook nog een goede optie! Was het moeilijk dat erop te plakken?

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:34

Nee helemaal niet! Het is inmiddels 7 jaar geleden :') Maar volgens mij zitten er gewoon plakstrips onder die maantjes. Bij mij zitten ze er na dik 7 jaar nog allemaal super stevig op.

Lottejulia

Berichten: 1800
Geregistreerd: 23-12-05
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:52

xRiiannex schreef:
Lottejulia schreef:
Wij hebben de trap zelf bekleed met PVC stroken, was even een klusje maar echt prima te doen! :j Trap schuren na vloedbedeking was wel een hel :') Voor de open trap boven moesten we iets anders bedenken dus daar hebben we halve maantjes met betonlook geplakt. Totale kosten +/- €400.

[ [url=m/FOs1pE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aF4iDp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Stille meelezer hier.
Waar heb je die halve maantjes gekocht? :o

Ze komen bij HomingXL vandaan: https://homingxl.nl/cando-vinyl-trapmat ... uks-31501/. Ze hebben ze ook in hout (eiken) look!

carley

Berichten: 226
Geregistreerd: 18-03-10

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 14:47