Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Plukje
Berichten: 1655
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 12:15

SplashIsLief schreef:
Heeft iemand ervaring met zwarte wasbakken?
We zijn vandaag even gaan kijken voor een badkamermeubel maar dat is nog lastig. ^) we vinden sommige zwarte bakken wel gaaf maar ik ben bang dat je daar onwijs veel kalk/tandpasta etc op ziet.

Wij hadden een natuurstenen zwarte wasbak in ons vorige huis. Dat ging prima met een waterontharder en onze gewoonte om netjes schoon te maken na het tandenpoetsen. Mijn zusje heeft een zwarte kunstoffen wasbak en dat is echt dramatisch. Maar geen waterontharder en geen oog voor het netjes achterlaten na gebruik.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41696
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 13:02

SplashIsLief schreef:
BellaSharon1 schreef:
Ooohh ik ben zo blij, onze badkamerdeur hangt eindelijk *\o/*
Hij is van massief eiken gemaakt dus bijna niet te tillen :')
[ [url=m/iu7JGi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tof!!!


Heeft iemand ervaring met zwarte wasbakken?
We zijn vandaag even gaan kijken voor een badkamermeubel maar dat is nog lastig. ^) we vinden sommige zwarte bakken wel gaaf maar ik ben bang dat je daar onwijs veel kalk/tandpasta etc op ziet.

Mijn ouders hebben dat (incl waterontharder) en als het schoon en ongebruikt is, is het prachtig.

mariettek

Berichten: 1697
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 14:40

Ik ken ook zwarte wasbakken, maar die zijn bijna wit door de kalk lekken. Denk dat die alleen te doen zijn met waterontharder en dagelijks schoonmaken.
Dan zijn ze trouwens wel prachtig <3

BeFunny

Berichten: 10637
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:28

ontherun schreef:
Goedkope novilon is drama, lag in ons vorige appartement al en vanwege budget technische redenen hebben wij dat laten liggen. Maar daar trekken inderdaad vlekken in en je krijgt het steeds moeilijker schoon. Dan liever pvc voor ons! Ook duurzamer en veel mooier.


Wij hadden marmoleum dus en duur. Te duur als je het mij vraagt. Doe me dan nog liever maar een goedkoop zeiltje.

Gelukkig bestaat er pvc en als je meer geld over hebt een houten vloer vind ik persoonlijk prachtig.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 07-08-20 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Berichten: 10637
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:30

Dit is dus pvc. Makkelijk schoonmaken en ik vind het warmer dan novilon of marmoleum en door de structuur niet glad
Afbeelding

Je hebt het echt in alle mogelijke kleuren. Dus ook daar kun je veel kanten mee op.

Swah

Berichten: 1860
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 19:25

Het gaat me alleen om de keuken eigenlijk qua vloer. Woonkamer en boven wordt het hout en badkamer worden tegels, maar voor de keuken zitten we dus te denken aan beton/ giet of iets marmoleum/linoleumachtigs... (woonkeuken dus de eettafel komt daar, en niet onbelangrijk: een klein kind in huis).

BeFunny

Berichten: 10637
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 20:55

Juist in de keuken ontstaan er bij ons snel vlekken. Die fruittas stond in de keuken. Het kan zijn dat het bij anderen wel netjes blijft hoor
Wij zijn met twee. Leefden daar met 2 katten en een klein hondje. Maar ook als je even iets opveegt zie je geleik verschil. Na dweilen moest de vloer marmoleum dus ook in de was elke keer en elk beetje wat je vergeet zie je echt. Ik weet niet of dat bij novilon het zelfde is. Maar voor mij lijkt het op elkaar.

ontherun
Berichten: 4968
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:15

Mooie vloer Befunny!

Ook hier juist in de keuken veeeeel vlekken. Maar wij hebben overal hout <3 ik zou ook eerder voor pvc gaan dan novilon. Altijd.

karijn

Berichten: 5409
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 10:24

In mijn keuken en bijkeuken, wil ik gewoon een stenen vloer. Het novilon zou enkel in de woonkamer en de hal komen.

DemDeempel

Berichten: 1076
Geregistreerd: 26-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:36

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met renovlies is een bestaande woning?

Wij krijgen 15 december pas de sleutel maar ik ben alvast een beetje bezig met de grote dingen, waaronder de muren in de woonkamer. De muren zijn nu bijna allemaal grof gestuct en 1 heeft geluiddempend behang. Nu vinden wij beiden gladde strakke muren heel mooi en willen wij dit ook.
Echter, mijn zus heeft glad stucwerk in haar woning en daar zitten al een paar gaten in, dit schijnt dus redelijk kwetsbaar te zijn. Nu hebben wij een hond en zijn wij zelf ook niet heel handig dus een kwetsbare muur is niet echt wat voor ons.
Toen kwamen we renovlies tegen, dit leek echt DE oplossing. Sneller klaar (hoeft niet eerst te drogen en kan bijna gelijk gesaust worden) en goedkoper (omdat je incl. verven bijna even duur uit bent als bij stucen). Maar het wordt voornamelijk in nieuwbouw huizen gedaan. Zijn er mensen die dit in hun bestaande woning hebben laten doen?
Alvast bedankt!

Angelaa2
Berichten: 4227
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 17:14

DemDeempel schreef:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met renovlies is een bestaande woning?

Wij krijgen 15 december pas de sleutel maar ik ben alvast een beetje bezig met de grote dingen, waaronder de muren in de woonkamer. De muren zijn nu bijna allemaal grof gestuct en 1 heeft geluiddempend behang. Nu vinden wij beiden gladde strakke muren heel mooi en willen wij dit ook.
Echter, mijn zus heeft glad stucwerk in haar woning en daar zitten al een paar gaten in, dit schijnt dus redelijk kwetsbaar te zijn. Nu hebben wij een hond en zijn wij zelf ook niet heel handig dus een kwetsbare muur is niet echt wat voor ons.
Toen kwamen we renovlies tegen, dit leek echt DE oplossing. Sneller klaar (hoeft niet eerst te drogen en kan bijna gelijk gesaust worden) en goedkoper (omdat je incl. verven bijna even duur uit bent als bij stucen). Maar het wordt voornamelijk in nieuwbouw huizen gedaan. Zijn er mensen die dit in hun bestaande woning hebben laten doen?
Alvast bedankt!


Wij hebben glad stucwerk in ons nieuwbouwhuis. Tot nu toe blijft het erg goed met 2 katten en een peuter. Wel wat vlekken maar goed dat heb je met een normale muur ook.
Je zou eventuele gaten kunnen bijwerken met Renoband. Wij hadden geloof ik Verf en Behangklaar erop zitten van Brander. De mannen waren destijds in 2,5 dag klaar dacht ik (incl wit spuiten, accentwanden hebben wij zelf gedaan)

Happyhealthy
Berichten: 1180
Geregistreerd: 22-12-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 19:55

Ik lees hier al een tijdje mee en eindelijk zijn wij klaar met de verbouwing en kan ik verder met het inrichten van ons huisje.

Bank en fauteuils hebben we al, ben alleen nog op zoek naar een salontafel en tv meubel.
We willen graag een zwarte salontafel en tv meubel, echter kan ik nergens vinden wat ik zoek.

Ik vind de kleine, ronde tafeltjes erg leuk maar mijn vriend vindt dit verschrikkelijk.
2 wat grotere, zwarte salontafels vinden we beide erg leuk maar deze zijn nergens te vinden.

Afbeelding

Deze vinden we bv erg leuk maar die matcht niet met onze vloer, die willen we dus in helemaal zwart. De grote tafel heeft een diameter van 90 cm en kleine van 70 cm. Die afmetingen willen we graag aanhouden.
Hebben jullie nog tips waar we kunnen kijken?

karijn

Berichten: 5409
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 19:56

Wood heeft ook leuke compleet zwarte tafels in verschillende maten.

BellaSharon1

Berichten: 273
Geregistreerd: 26-07-17
Woonplaats: Stegeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 23:24

DemDeempel schreef:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met renovlies is een bestaande woning?

Wij krijgen 15 december pas de sleutel maar ik ben alvast een beetje bezig met de grote dingen, waaronder de muren in de woonkamer. De muren zijn nu bijna allemaal grof gestuct en 1 heeft geluiddempend behang. Nu vinden wij beiden gladde strakke muren heel mooi en willen wij dit ook.
Echter, mijn zus heeft glad stucwerk in haar woning en daar zitten al een paar gaten in, dit schijnt dus redelijk kwetsbaar te zijn. Nu hebben wij een hond en zijn wij zelf ook niet heel handig dus een kwetsbare muur is niet echt wat voor ons.
Toen kwamen we renovlies tegen, dit leek echt DE oplossing. Sneller klaar (hoeft niet eerst te drogen en kan bijna gelijk gesaust worden) en goedkoper (omdat je incl. verven bijna even duur uit bent als bij stucen). Maar het wordt voornamelijk in nieuwbouw huizen gedaan. Zijn er mensen die dit in hun bestaande woning hebben laten doen?
Alvast bedankt!


Wij hebben hier ook gladde stuc op de muren, maar er zit wel iets in waardoor het extra hard is.
We hebben ook een hond en nergens problemen mee

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 20:52

Hoi hoi allemaal, net weer beetje bij gelezen, leuk om te zien hoe al jullie huizen steeds meer veranderen :D

Ik ben zelf een jaar aan het verbouwen, bijna verhuizen en nu bezig uitzoeken van een jaloezie en rolgordijn. Welke winkel of merk raden jullie aan?

karijn

Berichten: 5409
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 11:37

Lang leve marktplaats! Ik had gekeken naar een Pastoe dressoir als vervanger van de enorm grijze boekenkast. Ik zag er eentje die al matzwart was geschilderd maar helaas bleek die verkocht te zijn. Kom ik een advertentie tegen dat iemand datzelfde model heeft, twee stuks, in ruil voor een bos bloemen.

Dus dit wordt ons volgende projectje: eentje laten we mat zwart spuiten, de ander wit. De zwarte krijgt nog stalen pootjes en komt dus in plaats van de grijze boekenkast. De ander wordt wit en komt op de slaapkamer (die ook binnenkort aan de beurt is)
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88753
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 11:43

Dat is niet verkeerd voor een bos bloemen :)

karijn

Berichten: 5409
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:03

Misschien dat ik er eentje weer doorverkoop...

Even uitdokteren wat het laten spuiten gaat kosten...maar dan nog. Kan ik gelijk mijn lange muur weer aanpakken, want de streep loopt niet door achter de kast.

Afbeelding

Links ervan staat nu de piano. Die gaat verhuizen naar de andere kant vd kamer.

Afbeelding

En de witte kast gaat naar de keuken. De kast die we nu in de keuken hebben, gaat eruit. Ik heb zoveel servies dat ik niet gebruik dus minder kan prima. En mijn neefje gaat “op kot” zoals dat in België heet dus die kan ik wel blij maken met servies.

manonutjuh

Berichten: 3013
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 13:15

Wel tof z'n streep op de muur zeg!
Zelf gedaan? ziet er strak uit zeg!

karijn

Berichten: 5409
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 16:20

Samen met mijn vader gedaan ja. Eerst de muur gewit en daarna met blauw plakband afgezet en ingekleurd.
Ik denk eraan om het onderste deel ook in te kleuren. Maar ik sta open voor andere suggesties behalve behangen. Dat omdat de korte muur waar nu de witte kast tegen staat al een behangetje heeft. Die zou ik wel kunnen verwijderen, maar liever niet.

DubbelFun

Berichten: 88753
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 16:25

Ga je de verwarming dan ook mee verven ??

karijn

Berichten: 5409
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 16:48

Denk het wel

BeFunny

Berichten: 10637
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 16:50

Wij gaan dit weekend verhuizen. En gaat er nog om spannen morgen laatste loodjes. Vloer boven deel moet nog geleverd dus dat is dan nog niet af maar morgen alles effe een Sophie geven en zaterdag deel over en zondag de rest. En dan nog wat restan spullen in de volgende week. Pff deze week met hitte was wel hell.

DubbelFun

Berichten: 88753
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 16:54

karijn schreef:
Denk het wel

Dan zou ik idd de onderste helft ook verven.

DubbelFun

Berichten: 88753
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 16:55

@befunny: leuke vertikking :)
Sterkte met de verhuizing.