Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 17:11

Haha ik zie ook een soort beige en bijna violet (maar dan blauwig)!

Storm

Berichten: 20869
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 17:15

Doet me aan dat blauw/zwarte of wit/gouden jurkje denken. Of die schoenen die groen/grijs waren of roze/wit :=

Denise_Storm

Berichten: 2372
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 18:28

Ik heb een vraagje... Wij gaan de zolder opknappen en willen om de ketel heen keukenkastjes monteren met een aanrechtblad en spoelbak van Ikea. Misschien is het een gekke vraag, maar kan je de onder keukenkastjes ook zonder pootjes neerzetten? Dat zou qua hoogte namelijk een stuk beter uitkomen haha :=

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 20:43

Kan, mits de deurtjes dan goed open en dicht kunnen. De ruimte eronder is wel handig voor waterleidingen of kabels.

DubbelFun

Berichten: 88775
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 20:55

Het kan wel, maar het wordt dan wel erg laag. De Metod kastjes alleen zijn maar iets van 80 hoog en je hebt minstens een stelschroef nodig om ze pas te kunnen neer zetten.

De KNOXHULT heeft 'vaste' poten en is 91 cm hoog.

zonnebloem18

Berichten: 24861
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 21:54

Debbie schreef:
:') Huh.. Vertekenen die kleuren dan zo erg? De bovenkant is echt groen en de onderkant een donkerblauw /grijze kleur (climax)

Grappig boven is grijsgroenig bij mij en onder donkerblauw/grijs.

noviceh

Berichten: 4797
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 22:51

zonnebloem18 schreef:
Grappig boven is grijsgroenig bij mij en onder donkerblauw/grijs.
Zo zie ik het ook :j :D

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 11:07

miramii schreef:
Als ik zo vrij mag zijn: hoe lang wil je daar gaan wonen? De goedkoopste laminaat soorten zijn veelal bij karwei enzo te koop. Maar goedkoop daar is imo duurkoop voor 2+ jaar. Prima voor een zolder, minder prima voor intensief woongebruik. Wij hebben heel positieve ervaring met vloervoordeel in Utrecht. En voor een appartementje met onderburen ook goed om te denken daar een TUV gecertificeerde ondervloer. En... lamineren kun je leren :+


Ik weet nog niet zo goed hoe lang ik er blijf wonen, kan een jaar zijn maar kan ook 5 jaar zijn. Maar ik wil wel iets met een beetje kwaliteit dus zal inderdaad niet voor de aller goedkoopste optie gaan. Bedankt voor de tip! Ik woon in Utrecht en we gaan vandaag een rondje meubelboulevard doen om te oriënteren, dus die winkel gaat ook op het lijstje!

@Angelaa2 thanks voor de tips, decoupeerzaag check!

dems75

Berichten: 3881
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 08:11

Ik kom ook weer even binnenvallen hoor. W3 hebben nu overal nieuwe kozijnen en triple glas, gisteren iemand van veneta geweest om duettes in te meten.... prijs viel me echt 100 % mee. Hebben gekozen voor witte duettes met top down bottom up optie en handgrepen i.p.v. touwtjes. Voor boven en beneden zijn we iets meer dan 1100 euro kwijt. Ik had gerekend op het driedubbele! :')

Zal zo even foto’s maken!

noviceh

Berichten: 4797
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:09

Ik ben heel benieuwd Dems! Passen de glas-in-lood ramen wel bij de duettes? <<)

dems75

Berichten: 3881
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 06:25

noviceh schreef:
Ik ben heel benieuwd Dems! Passen de glas-in-lood ramen wel bij de duettes? <<)

Haha uiteraard! Die staan mooi te zijn op de slaapkamer! Duettes gewoon lekker wit, ons nieuwe zwart

noviceh

Berichten: 4797
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:32

Had je nog foto’s Dems? Jullie hebben een hele omslag gemaakt in de styling van het huis hè?

Eindelijk hangen bij ons inbetweens in de zitkamer! Van de week kwamen mn schoonouders de nieuwe tafeltjes bekijken. Mn schoonmoeder vond vooral ons vloerkleed erg mooi! Die er al een jaar ligt...
Nu is het wachten op de nieuwe bank en kan alles afgestyled (is dat een woord?!?) worden!

Afbeelding

IMANDRA

Berichten: 9814
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:04

De hond matched wel mooi zo :D

Sting

Berichten: 12865
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:07

Heeft iemand ervaring en foto's van het combineren van blauw en groen in 1 woonkamer? En dan dus niet turquase of petrol achtig, maar groen en blauw. Ik ben liefhebber van groen, partner van blauw en vroeg me af of dat qua muren te combineren valt. Dus 1 muur groen, andere blauw tint, of een lambrisering?

noviceh

Berichten: 4797
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:21

Sting, je zou ook van behang uit kunnen gaan. Dit kan zowel een strook of een muur zijn. Vanuit daar kan je verder gaan uitbreiden met kleuren overeenkomstig vanuit het behang. Niet alleen op de muur, maar ook in accessoires en meubels. Bijvoorbeeld een zachte blauwe muur met olijfgroene bank ervoor. Wel zou ik het matchen met een basiskleur, wit en/of grijs bijvoorbeeld. Als voorbeeld:

Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:27

noviceh schreef:
Sting, je zou ook van behang uit kunnen gaan. Dit kan zowel een strook of een muur zijn. Vanuit daar kan je verder gaan uitbreiden met kleuren overeenkomstig vanuit het behang. Niet alleen op de muur, maar ook in accessoires en meubels. Bijvoorbeeld een zachte blauwe muur met olijfgroene bank ervoor. Wel zou ik het matchen met een basiskleur, wit en/of grijs bijvoorbeeld. Als voorbeeld:

[ [url=m/cF2fVP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh, gaaf behang!

Ik zou niet voor te harde tinten blauw en groen gaan in ieder geval. Geen grasgroen met kobaltblauw zeg maar. Marineblauw met olijfgroen of lindegroen, of juist smaragdgroen of flessengroen met een zachte vergrijsde blauwtint kan prima. In mijn logeerkamer heb ik hele zachtblauwe muren en een smaragdgroen bankje. Bed en nachtkastje zijn van hout.

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:32

noviceh schreef:
Had je nog foto’s Dems? Jullie hebben een hele omslag gemaakt in de styling van het huis hè?

Eindelijk hangen bij ons inbetweens in de zitkamer! Van de week kwamen mn schoonouders de nieuwe tafeltjes bekijken. Mn schoonmoeder vond vooral ons vloerkleed erg mooi! Die er al een jaar ligt...
Nu is het wachten op de nieuwe bank en kan alles afgestyled (is dat een woord?!?) worden!

[ [url=m/HuAvWv.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind het ook wel een heel mooi vloerkleed! Waar heb je die vandaan? O:)
De tafeltjes zijn ook heel leuk!

noviceh

Berichten: 4797
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 14:30


Storm

Berichten: 20869
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 14:33

Noviceh, waar komen de tafeltjes vandaan? Mijn ouders zijn op zoek naar iets soortgelijks.

noviceh

Berichten: 4797
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 15:35


Sting

Berichten: 12865
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 16:38

noviceh schreef:
Sting, je zou ook van behang uit kunnen gaan. Dit kan zowel een strook of een muur zijn. Vanuit daar kan je verder gaan uitbreiden met kleuren overeenkomstig vanuit het behang. Niet alleen op de muur, maar ook in accessoires en meubels. Bijvoorbeeld een zachte blauwe muur met olijfgroene bank ervoor. Wel zou ik het matchen met een basiskleur, wit en/of grijs bijvoorbeeld. Als voorbeeld:

[ [url=m/cF2fVP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een goed idee! Nooit aan behang gedacht! Thnx!

Ben gelijk aan het zoeken gegaan en partner en ik zijn het er nog niet over eens, maar het zou wel eens een goede optie kunnen zijn! Nu nog op zoek naar het juiste behang. We willen niet te druk, komt achter de eettafel, liefst fotobehang (ivm drukte op de muur, graag 1 patroon). Ik neig naar het Melkmeisje, partner heeft liever geen kunst. Hij vind deze mooi https://www.hornbach.nl/shop/KOMAR-Foto ... tikel.html

Storm

Berichten: 20869
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 19:34

Sting, ik zit in jouw kamp, melkmeisje!!

Noviceh, bedankt voor je links, ik stuur ze naar mijn ouders! Mooie combi zo.

karijn

Berichten: 5412
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:20

noviceh schreef:
Had je nog foto’s Dems? Jullie hebben een hele omslag gemaakt in de styling van het huis hè?

Eindelijk hangen bij ons inbetweens in de zitkamer! Van de week kwamen mn schoonouders de nieuwe tafeltjes bekijken. Mn schoonmoeder vond vooral ons vloerkleed erg mooi! Die er al een jaar ligt...
Nu is het wachten op de nieuwe bank en kan alles afgestyled (is dat een woord?!?) worden!

[ [url=m/HuAvWv.jpg]Afbeelding[/url] ]



De laatste finishing touches?

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 22:06


Sting

Berichten: 12865
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 12:41

karin1985 schreef:
Zoiets dan, als het alleen achter de eettafel is mag het best een statement zijn:
https://www.photowall.nl/lustre-arrangement-behang

Dat krijg ik er hier nooit door, veel te druk :n . Helaas, want ik vind hem wel tof! Partner is nogal behoudend, in alles (geen felle kleuren, geen uitgesproken behang, geen 'gekke' dingen). Ik vind dat juist wel leuk, maar ik gooi er gekke decoratie bij en dan lijkt het wel weer wat in de meeste gevallen :Y) .