Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 16:15

Kun je dat kastje niet een kwartslag draaien dat ie tegen de muur komt te staan en niet voor het raam/verwarming ??

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 16:26

miramii schreef:
Wat vet plukje! Erg mooi geworden.

Wat zouden jullie qua pot/hoekje hier doen? Op de vensterbank was erg onhandig ivm de rolgordijnen (planten te groot). Dus wil de Musa of Schefflera in een grote pot zetten naast de kast. Staat dus een lage wit grijze kast naast en ervoor (thv waar de foto is genomen) staat ons bed. Naast het bed hangen twee grote hangpotten met planten.

[ [url=m/AfTF4l.jpg]Afbeelding[/url] ]


Grote pot met dito plant die eventueel iets hangt op de kast, en een mand met kleed er naast. Of een siertrapje met plaid ofzo.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:01

DubbelDun schreef:
Kun je dat kastje niet een kwartslag draaien dat ie tegen de muur komt te staan en niet voor het raam/verwarming ??


De verwarming gebruiken we niet en is ook lelijk. Verven heeft geen zin, is zo’n oudje, dus dan zou ik zo’n ombouw moeten nemen en dat kost weer het nodige. Dus zo even opgelost. En verder valt hij ook weg achter de kast. En hij is met een kleintje wel handig voor extra opbergruimte.
Ben dus vooral aan het kijken hoe ik dat hoekje mooi kan opvullen en wil daar graag een plant uit de vensterbank voor gebruiken. Ook aan zo’n plantentafeltje voor meerdere planten gedacht, maar die zijn dan wellicht weer wat te fragiel voor deze planten.

oji

Berichten: 4250
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:05

@miramii. In dat geval zou ik het kwastje helemaal rechts in de hoek onder het raam plaatsen en het gordijn wat inkorten. Zie je de verwarming helemaal niet meer en oogt het wat logischer in mijn ogen en heb je meteen een mooie "brede vensterbank". Ik heb de verwarming in de slaapkamer ook nooit aan en daar een kast voor gebouwd.

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:10

Ik zou dan het kastje zou hoog maken dat er met een mooie plank over het kastje én doorlopend in de vensterbank een mooi groot oppervlak ontstaat.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:20

Jaa.. met een kleintje van net acht weken zie ik dat voorlopig nog even niet gebeuren :Z

Overigens staat hij nu in het midden van die muur en midden van de verwarming, links zit nog een enkel raam. Kan wel eens proberen om hem naar rechts te zetten, maar dan staat ie niet meer in het midden.

Edit:
De airco staat er normaal niet, maar dit geeft een beetje een idee. Als hij rechts staat zie je juist een heel deel verwarming

Nu:
Afbeelding

Rechts:
Afbeelding

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:37

Vandaag de eetkamer een likje verf gegeven, het lijkt net een andere ruimte zo! :)

Die hatelijke oranje band op plafond ga ook nog weg, maar eerst wachten op vriendlief zijn verlof.

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:53

Ziet er een stuk ruimer uit, mooi hoor

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:56

Ik zou de tafel met de smalle kant tegen de linker muur zetten. Dat maakt de ruimte wat minder lang en smal.

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 22:20

Dag allemaal, wie weet (een) fijne app(s) om een badkamer en keuken uit te tekenen/ te ontwerpen?

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 22:28

Voor de keuken hoor ik goede verhalen over de tool van Ikea! En badkamer... ik heb nog niet een hele fijne gevonden eigenlijk. Gewoon papier en een potlood werkt bij ons nog het beste :=

Jorex

Berichten: 9947
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 23:41

Ik lees ook even mee, ik heb net een paar dagen de sleutel van het eerste huurappartement van mij en mijn vriend binnen. We zitten nu nog in de schilder fase, maar gaan binnen nu en een paar weken op meubeljacht. Het appartement is heel erg ruim, dus ik denk echt "help wat moet ik met al die ruimte". Links is de keuken, ramen zijn rechts. Dit is vanuit de hoek genomen. Ik ga even in meeleesstand nu.
Afbeelding

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 07:13

Swah schreef:
Dag allemaal, wie weet (een) fijne app(s) om een badkamer en keuken uit te tekenen/ te ontwerpen?



Als je maten weet, is floorplanner.com goed te gebruiken!

Ze hebben heel veel standaard meubels, maar die zijn niet altijd zoals de Nederlandse maten, maar je kunt alles resizen naar de juiste grootte.

Ik hoop snel wat foto's van mijn nieuwe plekje te kunnen delen, in maart was het nog weiland, maar inmiddels ben ik gipsplaten aan het afmeren :j

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 08:03

Voor de badkamer vond ik de tool van badkamerwinkel.nl fijn werken. Alleen de kleuren van de tegels zijn beperkt maar qua indeling kan je wel veel

Angelaa2
Berichten: 4227
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:16

Jorex schreef:
Ik lees ook even mee, ik heb net een paar dagen de sleutel van het eerste huurappartement van mij en mijn vriend binnen. We zitten nu nog in de schilder fase, maar gaan binnen nu en een paar weken op meubeljacht. Het appartement is heel erg ruim, dus ik denk echt "help wat moet ik met al die ruimte". Links is de keuken, ramen zijn rechts. Dit is vanuit de hoek genomen. Ik ga even in meeleesstand nu.
[ [url=m/EEt7yp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gefeliciteerd!
Ik zou iets van een floorplanner oid gebruiken om te kijken hoe je de indeling wilt en even kijken naar de grootte van de spullen (bijv. Bank en tafel). Onze huurwoning leek mega maar met spullen erin viel dat weer reuze mee.

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:21

@Jorex: maak een moodboard met wat je beide leuk vind en vervolgens een plattegrond (via floorplanner of gewoon ruitjes papier :D ) en kijk goed naar de maten van de meubels!
Kijk ook naar de looproutes hoeveel ruimte je daar overhoudt en waar de lichtpunten zitten.

karijn

Berichten: 5407
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:11

miramii schreef:
Jaa.. met een kleintje van net acht weken zie ik dat voorlopig nog even niet gebeuren :Z

Overigens staat hij nu in het midden van die muur en midden van de verwarming, links zit nog een enkel raam. Kan wel eens proberen om hem naar rechts te zetten, maar dan staat ie niet meer in het midden.

Edit:
De airco staat er normaal niet, maar dit geeft een beetje een idee. Als hij rechts staat zie je juist een heel deel verwarming

Nu:
[ [url=m/xpQwW0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Rechts:
[ [url=m/utfA4v.jpg]Afbeelding[/url] ]


Kastje vervangen door een paar ladekasten (Malm serie) van de ikea? Het lijkt erop dat je er dan drie van 80 cm breed naast elkaar kan zetten. Een mooie houten plank erop.

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:18

Bedankt voor de floorplanner tip! Ziet er goed uit.

xRoossie95

Berichten: 1374
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 13:17

Oke ons huis gaan we op deze manier indelen straks
Afbeelding

De muur tegen de keuken aan word een halve muur, zodat we vanaf daar de woonkamer in kunnen kijken. Het oorspronkelijke plan was daar een hoge boekenkast neer te zetten met hoge muur, maar we willen nu liever toch een halve muur. Maar dan kan ik dus mijn kast niet kwijt. Een andere optie is dan om de boekenkast tegen de rechter muur te plaatsen. Daar zou oorspronkelijk de tv komen. Maar de tv kan best op een lage tv-meubel tegen de keuken muur aan.

Wat zouden jullie doen?
Tv tegen rechter-buurmuur of tegen keukenmuur? 8)7

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 13:22

Tv tegen buurmuur.

Jorex

Berichten: 9947
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 13:26

Ik snap niet hoe je meubels krijgt in die floorplanner app, verder dan de plattegrond uploaden kom ik niet. Is er ook een andere app hiervoor?

Ik zou persoonlijk de tv tegen de muur van de buren aanzetten, dan kun je ook niet met elkaar communiceren als de ander in de keuken staat.

QueelensJarig

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 13:31

Jorex schreef:
Ik snap niet hoe je meubels krijgt in die floorplanner app, verder dan de plattegrond uploaden kom ik niet. Is er ook een andere app hiervoor?

Ik zou persoonlijk de tv tegen de muur van de buren aanzetten, dan kun je ook niet met elkaar communiceren als de ander in de keuken staat.



Ik gebruik floorplanner op mijn laptop in de browser. Daar kan ik meubels toevoegen en op maat maken, muren kleuren, vloer kiezen enz :j

Roosie, ik zou hem ook zeker tegen de buurmuur aanzetten.

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 13:39

Ik zou ook kiezen voor de buurmuur. Als iemand in de keuken bezig is en je bent tv aan het kijken, lijkt me dat heel irritant kijken omdat erachter dan constant iemand aan 't bewegen is.

Als je graag 'n boekenkast wilt, kan je de tv dan niet verwerken in een hoge (boeken) kast?

xRoossie95

Berichten: 1374
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 14:07

Heel goed idee van die hoge boeken-tv kast Kirstenn, zelf nog niet aan gedacht <<)

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 14:07

Of in een combinatie-kast? Ik zou hem nl ook tegen de buur-muur zetten (leuk woord!). Wij hebben nu een kasten-combinatie van de Ikea met een aantal lagere voor de tv en een hogere voor boeken en andere spullen. Kan je zo uitbreiden als je zelf wilt :).