[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ellepel

Berichten: 47362
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 21:29

Wat een prachtig huis!
Zoveel sfeer, de omgeving.
Mooi,mooi,mooi <3

Ik ben heel benieuwd!

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 21:35

Plaatje van een huis in een prachtige omgeving. Snap helemaal dat je hiervoor bent gevallen en dan maar wel verbouwen :D

Dus ik volg ;)

Galaika

Berichten: 597
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 21:39

Ik volg het topic over Yorek en Lyra al, dus al te leuk om deze ook te volgen! Super gaaf, ben benieuwd wat ervan komt.

saskiaojan

Berichten: 7254
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 21:43

Supergaaf huis, ik volg zeker!
Heel veel klus succes!

Westerntrail

Berichten: 1747
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 21:46

O wauw wat een schattig huis, ik ga zeker volgen.
Wordt nog een hele verbouwing zo te zien :D

kally
Berichten: 5253
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 21:49

Wat een plaatje...gaat echt een droomhuis worden the looks zijn eral...
Heel veel succes met verbouwen.....

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 21:50

Gaaf project, ben benieuwd!

missfalki
Berichten: 2272
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 22:29

Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis, op een prachtige plek. :):)
Veel succes met alle voorbereidingen en uitvoeringen daarvan!
Zowel van het huis als jullie paddock paradise in wording.
Volg jullie graag! :j

Groet Karin.

justmexx

Berichten: 135
Geregistreerd: 19-08-13
Woonplaats: De Wijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 22:29

Oehh gaaf project! Ik volg zeker, is ook niet heel ver hier vandaan!

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 22:48

Ik volg ook, wat een gaaf project!

9jinte9

Berichten: 505
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 22:54

Gefeliciteerd met de aankoop van jullie nieuwe huis!

Erg leuk om te volgen. En niks mis met een 10 jaren plan.
Wij hebben zelf 8,5 jaar over de verbouwing gedaan.
Ondanks dat je het natuurlijk het liefst zo snel mogelijk af wilt hebben, heeft het als voordeel dat je extra kunt sparen. Daarnaast zul je merken dat als jullie er eenmaal wonen de eerste plannen uiteindelijk veranderen. Althans zo ging het wel bij ons. Achteraf zijn we blij met die lange jaren verbouwing omdat ons huis nu mooier is geworden dan de oorspronkelijke plannen.

Ik ben heel erg benieuwd wat jullie er van gaan maken en wat jullie ervaringen zullen zijn.
Ga dan ook zeker volgen.

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 22:57

Heee wat leuk! Die heb ik gezien op Funda! Wat een heerlijke plek en wat een ruimte! Heel veel succes en sterkte met de grote klus, maar het wordt ongetwijfeld prachtig.

Hevonen

Berichten: 5629
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 23:05

Leuk huis, prachtige plek. Huis met veel mogelijkheden, stallen idem, maar dat wordt wel een fikse klus. De staat van het huis binnen lijkt op de foto's alleszins mee te vallen. Behalve die rare platen tegen het woonkamerplafond (wat is dat?), de 'bonusslaapkamer' en het staldak.

frutsel05

Berichten: 118
Geregistreerd: 06-07-14

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 23:25

Wat een leuk project, ik volg ook!

Laurora

Berichten: 2647
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 23:30

Wauw! Dit is een droom die ik ook graag ooit in vervulling zie gaan <3
Ik ga zeker volgen :D

Maaraatje

Berichten: 416
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Noord brabant.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 23:31

Wauw wat een gaaf huis!!! Ik snap dat je hiervoor gevallen bent. Ik zie ook heel veel mogelijkheden. En de plek voor de paarden is nu al fantastisch. Ben heel benieuwd hoe het er over een jaar uitziet.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 23:49

Wat een gave plek zeg, ik snap dat jullie daarvoor gevallen zijn! Veel succes en plezier gewenst. *\o/*

Anastasia24

Berichten: 2718
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 23:53

Wauw, prachtig!! Ik ga zeker volgen, ik hou van dit soort projecten! <3 Veel succes met verbouwen en opknappen, je (Jullie) leven mijn droom! ( Ja, ik zou graag een huis zelf willen opknappen, :') ) Ben benieuwd <3

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 00:02

Gaaf! Ik ga volgen. Ook erg leuk dat jullie voor een paddock paradise gaan … dat wordt een paradijsje. Gaat een grootse verbouwing worden, maar er is zeker iets prachtigs van te maken! Zelf hebben wij 12 jaar geleden een boerderij uit 1864 gekocht. Ik herken de badkamerstijl :+
Ik was toen 22 en dit was ons eerste eigen huis :') We hebben wat afgeklust. Inmiddels hebben we het verkocht en zullen we er over een aantal maanden uit moeten.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 00:10

Citaat:
Samen brainstormend over onze wensen was het in elk geval duidelijk dat we géén klushuis wilden…


_O- :D

Gefeliciteerd met de aankoop en succes met het aftellen van de dagen tot de overdracht. Leuk dat je een volgtopic hebt aangemaakt, plaats vooral veel foto's +:)+ .

Ramona1993

Berichten: 446
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Dordrecht

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 00:19

oooh ik ben verliefd <3 wat een ontzettend leuk huis en was een prachtige ruimte eromheen! ik ga je zeker volgen! gefeliciteerd en veen succes! :D

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 00:50

Ik volg! Wat een gaaf project!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 01:16

Ik was je al tegengekomen in het paarden aan huis topic. Gaaf huis en prachtig stuk grond zo erbij.

Wij zoeken ook, maar soms houden dingen me wel tegen, ondanks dat we ons huidige huis ook zelf verbouwd hebben.

Snap dat je snel over gaat en als het toch een 10 jaren plan is, moet je toch in een niet ''af'' huis wonen, dus waarom niet gelijk.

Ik ben ontzettend benieuwd. Succes.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 06:56

Wauwww, wat een overweldigend aantal gave reacties zijn er al gekomen zeg :wow:

Ik ga mijn best doen even te reageren op een aantal dingen :D
Mocht ik een vraag hebben overgeslagen dan hoor ik het wel...

In zijn algemeen heel erg bedankt voor alle ontzettend leuke reacties! Wij hebben ze hier samen glunderend zitten lezen :D

Morganlefay schreef:
Weet niet of er beperkingen zijn wat betreft de buitenkant. Soms heb je met Monumentenzorg te maken of andere instanties die sommige zaken origineel willen houden.

Het is gelukkig geen monument! Zoals voor elke vierkante centimeter in Nederland geld zijn er natuurlijk wel regels voor wat je er wel en niet mee mag, maar die lijken tot dusver mee te vallen. Zo is er bijvoorbeeld gelukkig geen archeologische bestemming op het land etc.

TinGu schreef:
Wat een gaaf huis! Snap dat je daar verliefd op bent geworden. Lijkt hem erg op mijn huis toen ik het kocht, al die schrootjes...

Zie de advertentie van de makelaar al voor me "huis bevalt veel authentieke details" _O-

Héél veel succes met jullie verbouwing, ik ga zeker volgen. Jullie beginnen in ieder geval voortvarend met jullie verhuisdatum zo kort na de overdracht.

Haha ja, dat weten ze vaak mooi te omschrijven he :') "Veel originele elementen" en "zeer eenvoudig ingericht". Het aantal schrootjes valt gelukkig nog een beetje mee, die zitten vooral in de keuken.

Maflinger_S schreef:
Ik vind jullie stoer. 22 December er gaan wonen terwijl de woning in deze staat is..

Tja, het wordt toch een 10-jaar-or-so plan, dus dan kunnen we maar net zo goed zo snel mogelijk gaan genieten van onze nieuwe prachtige omgeving :D

Prairy schreef:
Leuk dat je een volgtopic hebt aangemaakt :) En zie dat je wolfhonden hebt, ik heb sinds een paar maanden broer en zus kruising saarlose wolfshond.

Oh wat leuk! Van het asiel hier bij Ede zeker?

ArankaM schreef:
Die balken in de woonkamer! Dat kan heel gaaf worden _/-\o_
Heel veel succes!

Ja, dat is ook één van de dingen waar wij voor zijn gevallen <3
En de eenvoud van bouw maakte ook dat je relatief goed de staat (en opknapbaarheid) kon beoordelen.

Aranel schreef:
Ik ga ook volgen, wat een gaaf project!
Wat ik me wel altijd afvraag bij dit soort huizen, heel brutaal, maar wat hebben jullie hiervoor nu (ongeveer) betaald? :o Ben ik heel benieuwd naar gezien de hoeveelheid grond, de ligging maar ook de staat van het huis!

Ik kan je vertellen na anderhalf jaar religieus Funda in de gaten houden dat de prijzen extreem wisselen.. Natuurlijk is de exacte locatie heel erg bepalend (iets met deze hoeveelheid land betaal je ook in deze staat hier bij de Veluwe ruim het dubbele voor). Als je meer richting de Duitse grens of boven Groningen gaat kan het soms juist nog weer voor de helft van wat wij hebben betaald... En als je het niet erg vindt om wat dichter bij een snelweg te zitten (iets wat wij pertinent niet wilden - we willen hier oud worden en zitten niet te wachten op al die uitlaatgassen), is het ook maar zo een heel stuk goedkoper. Hoeveel land wil je precies? (wij zochten 5.000+) en hoeveel m2 huis? En in deze zelfde straat nog wat dichter richting het natuurgebied zijn de huizen ook weer een stuk duurder. Maar als je het echt graag van deze wil weten mag je een pb sturen.

black_kelpie schreef:
Verdorie, jij doet precies wat ik ook graag wil gaan doen maar voorlopig nog niet kan. Heel gaaf project, schitterend plekje <3

Vooral naartoe blijven werken!

Mirranda schreef:
Plaatje van een huis in een prachtige omgeving. Snap helemaal dat je hiervoor bent gevallen en dan maar wel verbouwen :D

Dus ik volg ;)

Ja, we kwamen er sowieso gaandeweg achter dat als we écht niet wilden verbouwen we óf langer hadden moeten doorsparen óf een aantal van onze andere wensen moesten laten vallen. En zeker omdat we echt iets wilden kopen voor de lange termijn kwamen we er toch op terug dat de locatie toch een stuk belangrijker was dan de staat van het huis. Dat huis kunnen we opknappen en aanpassen, maar de locatie kunnen we daarna niet meer veranderen... En toen we deze zagen waren we verliefd!

9jinte9 schreef:
Gefeliciteerd met de aankoop van jullie nieuwe huis!

Erg leuk om te volgen. En niks mis met een 10 jaren plan.
Wij hebben zelf 8,5 jaar over de verbouwing gedaan.
Ondanks dat je het natuurlijk het liefst zo snel mogelijk af wilt hebben, heeft het als voordeel dat je extra kunt sparen. Daarnaast zul je merken dat als jullie er eenmaal wonen de eerste plannen uiteindelijk veranderen. Althans zo ging het wel bij ons. Achteraf zijn we blij met die lange jaren verbouwing omdat ons huis nu mooier is geworden dan de oorspronkelijke plannen.

Ik ben heel erg benieuwd wat jullie er van gaan maken en wat jullie ervaringen zullen zijn.
Ga dan ook zeker volgen.

Dat wil ik direct geloven ja! We zijn zelf ook benieuwd hoe we het uiteindelijk gaan doen haha :D Er zijn best veel opties en mogelijkheden. En wij zeiden al dat het ook goed is om er straks eerst gewoon te gaan wonen om te zien hoe we de ruimtes echt gaan ervaren en wat we er dan mee willen. En sommige dingen zijn ook gewoon belangrijker (qua prio) dan andere. De elektra vervangen staat bijvoorbeeld ook vrij hoog op het lijstje.. Die is ook nog origineel.

Hevonen schreef:
Leuk huis, prachtige plek. Huis met veel mogelijkheden, stallen idem, maar dat wordt wel een fikse klus. De staat van het huis binnen lijkt op de foto's alleszins mee te vallen. Behalve die rare platen tegen het woonkamerplafond (wat is dat?), de 'bonusslaapkamer' en het staldak.

Als het dak eenmaal vervangen is en we een douchehoek hebben, is de rest vooral heel (heel) erg gedateerd, maar als je (zoals ons) niet enorme eisen hebt is het voorlopig wel leefbaar. Die platen.. Tja. Ik vermoed dat het toch bedoeld is geweest als een soort isolatie.... Ze zijn in elk geval goed lelijk :D


maratjesammy schreef:
Wauw wat een gaaf huis!!! Ik snap dat je hiervoor gevallen bent. Ik zie ook heel veel mogelijkheden. En de plek voor de paarden is nu al fantastisch. Ben heel benieuwd hoe het er over een jaar uitziet.

Maak daar maar 10 van :+


Delphi schreef:
Gaaf! Ik ga volgen. Ook erg leuk dat jullie voor een paddock paradise gaan … dat wordt een paradijsje. Gaat een grootse verbouwing worden, maar er is zeker iets prachtigs van te maken! Zelf hebben wij 12 jaar geleden een boerderij uit 1864 gekocht. Ik herken de badkamerstijl :+
Ik was toen 22 en dit was ons eerste eigen huis :') We hebben wat afgeklust. Inmiddels hebben we het verkocht en zullen we er over een aantal maanden uit moeten.

Oeh, heftig eerste huis gelijk haha! Nu weer een klusobject gekocht of zo klaar van het verbouwen dat er nu wel iets 'afs' komt?

superpony schreef:
Ik was je al tegengekomen in het paarden aan huis topic. Gaaf huis en prachtig stuk grond zo erbij.

Wij zoeken ook, maar soms houden dingen me wel tegen, ondanks dat we ons huidige huis ook zelf verbouwd hebben.

Snap dat je snel over gaat en als het toch een 10 jaren plan is, moet je toch in een niet ''af'' huis wonen, dus waarom niet gelijk.

Ik ben ontzettend benieuwd. Succes.

Ja precies! We hebben ons er toch al bij neergelegd dat we de komen 10 jaar met grote regelmaat in de chaos zullen zitten. En met veel dingen weten we ook gewoon nog niet goed hoe we het uiteindelijk willen.


superpony schreef:
Ik was je al tegengekomen in het paarden aan huis topic. Gaaf huis en prachtig stuk grond zo erbij.

Wij zoeken ook, maar soms houden dingen me wel tegen, ondanks dat we ons huidige huis ook zelf verbouwd hebben.

Snap dat je snel over gaat en als het toch een 10 jaren plan is, moet je toch in een niet ''af'' huis wonen, dus waarom niet gelijk.

Ik ben ontzettend benieuwd. Succes.

Ik denk dat zeker wanneer je een klushuis overweegt, je er wel écht voor de volle 100% voor moet willen gaan. Want geheid ga je dingen tegenkomen die tegenzitten, toch veel meer geld gaan kosten etc. Als je dan al met twijfels begint... Dan zou ik gewoon lekker rustig verder zoeken tot je iets tegenkomt waarvan je zeker weet dat je het er voor over hebt!

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 08:09

Op een nieuwe pagina kunnen er wel weer wat foto's bij :D

Dit is de plattegrond van het huis zoals het nu is
Afbeelding

We gaan waarschijnlijk de badkamer verplaatsen naar de bijkeuken er tegenover zodat je een keer rechthoekige ruimte hebt ipv zo'n 'L'.
Dit is de bijkeuken nu:
Afbeelding

De wc laten we dan wel waar hij zit.
Die heeft overigens net zo'n mooi printje als de badkamer :D
Afbeelding

De douchehoek nu in de badkamer. Als al die gaten er niet in hadden gezeten hadden we die ook gerust eerst nog even gebruikt. Maar dat is nu simpelweg geen optie. We overwegen om een rondom dichte douchecabine te kopen als tijdelijke oplossing op de plek waar nu de douchehoek zit. En dan hopelijk volgend jaar (of jaar erop) de badkamer te vervangen (iets met tussendoor weer geld bij elkaar sparen en even afwachten hoeveel er tegen gaat zitten)
Afbeelding

De kamer waar wij gaan slapen (linksboven in de plattegrond) staat in mijn openingspost. De huidige logeerkamer gaan wij een kantoor aan huis van maken. Die deur naar de bijkeuken (op de plattegrond 'berging', maar is dus de feitelijke ingang van het huis) gaan wij (op termijn) dichtzetten.
Afbeelding

Bijkeuken met binnenkomst huis
En je ziet achter dat blok met kasten dus de andere kant van die deur naar de toekomstige werkkamer
Afbeelding


De hal met de 'officiële' voordeur. Die we waarschijnlijk nooit zullen gebruiken haha. In de hal zit nu ook het luik naar zolder met vlizotrap.
Afbeelding

De 'bonusslaapkamer' uit mijn openingspost is de kamer die tegen de woonkamer aan zit. We overwegen deze misschien bij de woonkamer te trekken wanneer we de schouw eruit gaan halen en willen dan op termijn een grote woonkeuken (waarschijnlijk met kookeiland). Maar dat is 1 van die dingen die we eens rustig willen gaan bekijken wanneer we er daadwerkelijk wonen en hoe de ruimte straks is wanneer hij leeg is.

De zolder boven het huis
Afbeelding

Boven de paardenschuur zit ook een flinke hooizolder.
Op termijn zou ik graag een vaste trap naar boven willen maken daar.
Afbeelding