[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 16:38

Haha Prairy jij snapt hem :D

Wij komen zelf binnen in onze keuken.... dus keuken is ook in gebruik als hal zeg maar.... huis is echt niet schoon te houden op die manier :n Ik zou bijna een moord doen voor nog een pijpenla-bijkeukentje ervoor :P

We hebben wel een piepklein entreetje en bijkeuken aan de andere kant van het huis, maar die gebruiken we nooit eigenlijk, ook visite niet. Super onhandig.... echt zoveel spijt dat we die hele zooi van keuken en bijkeuken niet direct omgedraaid hebben 9 jaar geleden.

Prairy
Berichten: 9169
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 16:41

En dan nog ligt het huis vol met zand en modder en ander grut omdat je toch nog snel even iets moet pakken. Maar ik ben er wel heel blij mee! Scheelt toch wel iets.

En gisteren heb ik zo'n borstel voetveeg ding gekocht, scheelt ook al een hoop zand!

Christel1

Berichten: 600
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: noord-holland

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 17:02

Wat een gaaf project! Ik volg, veel succes!

OlleBolle
Berichten: 247
Geregistreerd: 02-01-18

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 17:45

Ik ga zeker volgen!!

OleJon
Berichten: 2511
Geregistreerd: 04-07-14

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 20:10

mooi huisje hoor :) zit er ook houtworm in?

Nynkster

Berichten: 5334
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 20:16

Super gaaf project! ik kom volgen!

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-18 20:27

superpony schreef:
Er zijn natuurlijk dingen die echt moeten gebeuren. Maar verder zou ik het wel van tevoren wat incalculeren dat je ook wat ''foutjes'' maakt of soms iets spijt kan hebben achteraf. Maar dat hebben mensen met moderne huizen ook weleens en je ziet ook mensen in moderne huizen dingen veranderen eens in de zoveel jaren. Als je denkt dat je klaar bent is er altijd wel weer iets.


Ach ja, als "newbie klussers" gaan we natuurlijk sowieso fouten maken. En daardoor zullen dingen vast langer gaan duren en effectief duurder worden. Maar we staan er nuchter in en zien het vooral als gewoon 1 groot avontuur en gaan gewoon ons best doen ook van het hele proces te genieten :D


Amado schreef:
Haha ik ben het huis nog tegen gekomen op een verkoop site.. toevallig!


HorseChica schreef:
Ha grappig, wij zouden ook bijna naar deze woning gaan kijken. Succes met het verbouwen! Ik ga volgen, ben heel benieuwd hoe het gaat worden :)


Wat grappig zeg! Sprak toevallig van de week ook iemand die eigenlijk ook hadden willen gaan kijken :D Klein wereldje...

Forcalquier schreef:
Zo gaaf! Veel succes met het maken van jullie droomplek.
Ik ga zeker volgen en mijn vriend overhalen dit topic te lezen....dit is ook mijn droom maar mijn vriend kan niet door oude meuk heen kijken.


Oh dat is wel lastig! dan is het wel handig om wat klusprogramma's te kijken en van die voor/na blogs etc. Wellicht helpt hem dat wat meer gevoel te krijgen qua mogelijkheden met een ruimte.

Prairy schreef:
Ik zou ook een (hele) ruime bijkeuken ergens maken, ik heb nu een pijpenla van iets van 1.20 bij 3,5 m, en daar staat de wasmachine, meterkast, cv ketel (een hele oude die echt veel ruimte inneemt), de kapstok, schoenen, kattenbak. Die wordt in ons nieuwe huis dus echt minimaal 2x zo groot. En inderdaad, ook met warm water. En meer ruimte voor laarzen en vieze troep en wat opslag van spullen.

Wij gebruiken deze ook als hoofdingang.


De bijkeuken (nu 'berging' op de plattegrond) is 4,59 * 2,86 dus gelukkig al wel relatief ruim. De indeling ervan kan wel een stuk beter, maar daar kunnen we natuurlijk even goed naar gaan kijken wanneer we de sleutel daadwerkelijk hebben!


pmarena schreef:
Haha Prairy jij snapt hem :D

Wij komen zelf binnen in onze keuken.... dus keuken is ook in gebruik als hal zeg maar.... huis is echt niet schoon te houden op die manier :n Ik zou bijna een moord doen voor nog een pijpenla-bijkeukentje ervoor :P

We hebben wel een piepklein entreetje en bijkeuken aan de andere kant van het huis, maar die gebruiken we nooit eigenlijk, ook visite niet. Super onhandig.... echt zoveel spijt dat we die hele zooi van keuken en bijkeuken niet direct omgedraaid hebben 9 jaar geleden.


Oh dat lijkt me inderdaad wel echt heel onhandig! Jouw input heeft er wel mede voor gezorgd dat we er op dit moment meer naar neigen om hem toch 'direct' (relatief...) helemaal te gaan strippen en huis toch 'omgekeerd' weer op te bouw met meer logisch ingedeelde ruimten :D Hoe dan ook in elk geval nogmaals dank voor het delen van jouw ervaring!


Prairy schreef:
En dan nog ligt het huis vol met zand en modder en ander grut omdat je toch nog snel even iets moet pakken. Maar ik ben er wel heel blij mee! Scheelt toch wel iets.

En gisteren heb ik zo'n borstel voetveeg ding gekocht, scheelt ook al een hoop zand!


Zo'n borstelding is inderdaad wel praktisch! Moeten wij ook maar op de lijst zetten :D

OleJon schreef:
mooi huisje hoor :) zit er ook houtworm in?

Jup :+ Leek zo nog niet heel ernstig, maar is iets wat we pas echt goed kunnen beoordelen wanneer het dak er helemaal af is straks. Houden we in elk geval wel rekening mee!


Langzaam komt de sleuteloverdracht dichterbij :D :D :D
Nog drie weken....

Niniane

Berichten: 6447
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 20:46

Wat een project. :oo Maar wauw, met de nodige aandacht en zorg (en investeringen haha) heb je hier echt een parel van een huis. <3 Ik volg mee.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 21:03

MarliesR schreef:
superpony schreef:
Er zijn natuurlijk dingen die echt moeten gebeuren. Maar verder zou ik het wel van tevoren wat incalculeren dat je ook wat ''foutjes'' maakt of soms iets spijt kan hebben achteraf. Maar dat hebben mensen met moderne huizen ook weleens en je ziet ook mensen in moderne huizen dingen veranderen eens in de zoveel jaren. Als je denkt dat je klaar bent is er altijd wel weer iets.


Ach ja, als "newbie klussers" gaan we natuurlijk sowieso fouten maken. En daardoor zullen dingen vast langer gaan duren en effectief duurder worden. Maar we staan er nuchter in en zien het vooral als gewoon 1 groot avontuur en gaan gewoon ons best doen ook van het hele proces te genieten :D


Amado schreef:
Haha ik ben het huis nog tegen gekomen op een verkoop site.. toevallig!


HorseChica schreef:
Ha grappig, wij zouden ook bijna naar deze woning gaan kijken. Succes met het verbouwen! Ik ga volgen, ben heel benieuwd hoe het gaat worden :)


Wat grappig zeg! Sprak toevallig van de week ook iemand die eigenlijk ook hadden willen gaan kijken :D Klein wereldje...

Forcalquier schreef:
Zo gaaf! Veel succes met het maken van jullie droomplek.
Ik ga zeker volgen en mijn vriend overhalen dit topic te lezen....dit is ook mijn droom maar mijn vriend kan niet door oude meuk heen kijken.


Oh dat is wel lastig! dan is het wel handig om wat klusprogramma's te kijken en van die voor/na blogs etc. Wellicht helpt hem dat wat meer gevoel te krijgen qua mogelijkheden met een ruimte.

Prairy schreef:
Ik zou ook een (hele) ruime bijkeuken ergens maken, ik heb nu een pijpenla van iets van 1.20 bij 3,5 m, en daar staat de wasmachine, meterkast, cv ketel (een hele oude die echt veel ruimte inneemt), de kapstok, schoenen, kattenbak. Die wordt in ons nieuwe huis dus echt minimaal 2x zo groot. En inderdaad, ook met warm water. En meer ruimte voor laarzen en vieze troep en wat opslag van spullen.

Wij gebruiken deze ook als hoofdingang.


De bijkeuken (nu 'berging' op de plattegrond) is 4,59 * 2,86 dus gelukkig al wel relatief ruim. De indeling ervan kan wel een stuk beter, maar daar kunnen we natuurlijk even goed naar gaan kijken wanneer we de sleutel daadwerkelijk hebben!


pmarena schreef:
Haha Prairy jij snapt hem :D

Wij komen zelf binnen in onze keuken.... dus keuken is ook in gebruik als hal zeg maar.... huis is echt niet schoon te houden op die manier :n Ik zou bijna een moord doen voor nog een pijpenla-bijkeukentje ervoor :P

We hebben wel een piepklein entreetje en bijkeuken aan de andere kant van het huis, maar die gebruiken we nooit eigenlijk, ook visite niet. Super onhandig.... echt zoveel spijt dat we die hele zooi van keuken en bijkeuken niet direct omgedraaid hebben 9 jaar geleden.


Oh dat lijkt me inderdaad wel echt heel onhandig! Jouw input heeft er wel mede voor gezorgd dat we er op dit moment meer naar neigen om hem toch 'direct' (relatief...) helemaal te gaan strippen en huis toch 'omgekeerd' weer op te bouw met meer logisch ingedeelde ruimten :D Hoe dan ook in elk geval nogmaals dank voor het delen van jouw ervaring!



Graag gedaan!

Als een ander er nog wat aan heeft is het mooi meegenomen toch :)


Maar het kan natuurlijk altijd gebeuren dat je over een aantal jaar toch denkt "hadden we maar".
Destijds dacht ik, de keuken gewoon aan de kant van de paarden houden is wel zo fijn.

Nu de tuin aan de andere kant eindelijk af is gekomen dit jaar en we een zoontje hebben, denk ik juist weer: liever aan die kant want daar "leven" we dan veel meer. En dan kan de huidige keuken mooi een fijne bijkeuken / sluisje worden om de zooi achter te laten tussen binnen en buiten :)

Maar de verbouwing die we nu gepland hebben voor komend jaar daar hadden we destijds echt geen zin in gewoon joh :=

Oeh spannend over 3 weken al! Hopelijk verloopt alles gestaag met het dak! Ga je dan ook meteen kijken qua steunmuren of je iets aan kan / moet passen of gewoon dat dak aanpakken zoals het is? :)

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-18 21:11

Ja uiteindelijk kan je natuurlijk ook toch niet alles van te voren bedenken. Wensen kunnen ook veranderen en je weet toch pas na een tijdje hoe je alles echt gebruikt (/zou willen gebruiken) natuurlijk.

Aannemer komt volgende week vrijdag langs om dingen door te spreken en plan de campagne is dat hij ook bij het nieuwe huis langskomt ergens
in de eerste dagen na de overdracht om dan even in een leeg huis te kunnen kijken naar het hoe wat concreet.

We zullen dan eerst moeten beginnen met die asbest inventarisatie. Begreep vandaag van hem dat het gemiddeld twee weken duurt voor je dat rapport dan daadwerkelijk hebt (en we gaan dan in december natuurlijk ook lekker de feestdagen in :+ ).

Denk dat de kans vrij groot is dat het dak van het huis daadwerkelijk pas in het voorjaar vervangen gaat worden omdat je natuurlijk ook nog met het weeraspect zit. En afhankelijk van wat we eventueel nog meer direct willen laten (en wat er uit die asbest rapportage komt) kan het allicht handig zijn om dan bepaalde dingen te groeperen en hebben we er na een winter zitten ook wat meer ideeën qua hoe en wat verwacht ik.

Dak van de schuur willen we wel a.s.a.p.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 08:45

Ja dat is wel handig denk ik, even overwinteren zodat je even kan kauwen op wat je graag zou willen :j

Als je in de tussentijd dan maar niet met lekkages zit :D

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 08:54

pmarena schreef:
Ja dat is wel handig denk ik, even overwinteren zodat je even kan kauwen op wat je graag zou willen :j

Als je in de tussentijd dan maar niet met lekkages zit :D


Ja, daar gaan we ook nog even goed naar kijken haha! Vooral het dak op de bijkeuken is een beetje questionable, maar daar zou nog een zeil over kunnen allicht. Overlegpuntje met de aannemer :D Hij gaf al wel aan dat we dan wel beter de goten er vast af kunnen slopen zodat het water in elk geval niet uit de kapotte goten terug het huis in slaat maar gewoon vanaf het dak de tuin in gaat.

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 09:21

Waaaaat een werk! :oo
Ik ben heeeeel benieuwd naar de vorderingen en volg graag!! :))
Knap hoor dat jullie je over bepaalde voorwaarden heen hebben gezet!

Waar kom je te wonen? Heb jaren in Hoogeveen gewoond... :))

En praktijk aan huis? Wat voor praktijk? :))

VEEL SUCCES!! *\o/*
Ik wacht vol smart met je mee, wij krijgen 7 dec de sleutel van ons 1e huis :))

palousa_boy

Berichten: 10425
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 10:29

Wees ook niet bang om je orginele plannen aan te passen, dat hebben wij al regelmatig gedaan als we tijdens het slopen weer een verrassing tegen kwamen.
Zo bleek 1 muur ineens geen draagmuur dus die konden we weglaten. Gevolg was dus geen gang door het hele huis heen en een grotere keuken :+

miccamaaike

Berichten: 8685
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:47

Wauw wat een project! Is hier niet gek ver vandaan. Heb dit huis wel voorbij zien komen, als lichtelijke funda verslaafde :+ Alvast heel veel succes met de verbouwing!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 17:14

Volgens mij ben je ook verzekerd voor bepaalde zaken tijdens de verbouwing, of je kan je ertegen verzekeren. Dat kun je overwegen als je veel gaat uitgeven.
Ik sprak laatst iemand die had laten verbouwen en daarna een lekkage had van toilet. Alles liep over een dure houten vloer.....
En buren hadden dak laten doen, kregen lekkage en hebben dat opgelost via eigen huis. Moest ook nieuw stuk laminaat in.

Zelf hadden we 1x kleine probleempjes in de badkamer en hebben we hem weer even open gemaakt een stukje bij de vloer. Maar we hebben steeds alles extra gekocht, zoals extra tegeltjes, verf, vezelbehang etc. Konden dus paar tegeltjes opnieuw doen. En nu we het gaan verkopen, hier en daat wat bijwerken met verf en beits.

pjotrg

Berichten: 1159
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 21:13

Als je iets laat doen, is de ondernemer die het doet normaal gesproken verzekerd tegen "gevolgschade".

Als je zelf klust ben je dat niet. Kijk ook uit als je zelf klust en je hebt vrienden die je komen helpen. Check tevoren met je WA verzekering of je ook gedekt bent als hen iets overkomt.... {:)-:( Je wilt immers vrienden blijven..... ;-)

bella24

Berichten: 835
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 22:04

Superleuk Marlies, ik volg ook! Wel blij dat ik het zelf niet hoef te doen allemaal (al zijn wij ook 8 jaar onderweg in ons 10’jaren project :D ) maar als ik het had gedaan dan had ik ook deze gekocht <3
Succes!

xXutopiaXx

Berichten: 10044
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 12:00

MarliesR schreef:
Langzaam komt de sleuteloverdracht dichterbij :D :D :D
Nog drie weken....


Gaat al opschieten!! :):) Superleuk! :D

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-18 17:42

_KiMbErLeY_ schreef:
Waaaaat een werk! :oo
Ik ben heeeeel benieuwd naar de vorderingen en volg graag!! :))
Knap hoor dat jullie je over bepaalde voorwaarden heen hebben gezet!

Waar kom je te wonen? Heb jaren in Hoogeveen gewoond... :))

En praktijk aan huis? Wat voor praktijk? :))

VEEL SUCCES!! *\o/*
Ik wacht vol smart met je mee, wij krijgen 7 dec de sleutel van ons 1e huis :))


Ach nou ja knap. Het is op een gegeven moment gewoon kiezen he :D . Of je eisen bijstellen, of je budget :+ Zoals met alles... Het is wat noord-oosterlijk ten opzichte van Hoogeveen.

En geen praktijk aan huis hoor. Mijn vriend werkt een deel van de week vanuit huis, dus vandaar dat we een kantoor thuis gaan inrichten.

palousa_boy schreef:
Wees ook niet bang om je orginele plannen aan te passen, dat hebben wij al regelmatig gedaan als we tijdens het slopen weer een verrassing tegen kwamen.
Zo bleek 1 muur ineens geen draagmuur dus die konden we weglaten. Gevolg was dus geen gang door het hele huis heen en een grotere keuken :+

Haha, dat zijn de meer positieve verrassingen :D Heb jullie topic ook van begin tot einde gelezen toen we het biedingsproces van ons huis ingingen :D Ook erg leuk om te volgen, zeker ook weer met jullie nieuwe plannen!


miccamaaike schreef:
Wauw wat een project! Is hier niet gek ver vandaan. Heb dit huis wel voorbij zien komen, als lichtelijke funda verslaafde :+ Alvast heel veel succes met de verbouwing!


Haha grappig om hem dan nu weer tegen te komen :D


pjotrg schreef:
Als je iets laat doen, is de ondernemer die het doet normaal gesproken verzekerd tegen "gevolgschade".

Als je zelf klust ben je dat niet. Kijk ook uit als je zelf klust en je hebt vrienden die je komen helpen. Check tevoren met je WA verzekering of je ook gedekt bent als hen iets overkomt.... {:)-:( Je wilt immers vrienden blijven..... ;-)


Ja dat soort dingen zijn wel even goed om in de gaten te houden inderdaad.


bella24 schreef:
Superleuk Marlies, ik volg ook! Wel blij dat ik het zelf niet hoef te doen allemaal (al zijn wij ook 8 jaar onderweg in ons 10’jaren project :D ) maar als ik het had gedaan dan had ik ook deze gekocht <3
Succes!


Kon me toen bij jou thuis niet herinneren dat dat er enorm als een 10-jaren-project uitzag :D Maar is ook al weer een tijdje geleden en ben natuurlijk alleen in de woonkamer geweest haha. En, denk je dat je het inderdaad binnen de 10 jaar af hebt :P ?



--


Dit weekend gaan we een tijdelijke gesloten douchecabine ophalen dankzij een bokker hier in het topic :D De eerste echte aanschaf voor het nieuwe huis!

Verder tikt de tijd mooi door. De levensverzekering wil wel opeens allemaal weer extra informatie, dus ben blij dat we niet hebben gekozen voor de 16 nov die de verkopers graag wilden.. Wat een gedoe altijd... Al dat papierwerk...

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 18:26

wat een prachtig huis <3 , ik ben benieuwd wat je nog voor mooie dingen tegenkomt, wij hebben een boerderij uit 1903, en hebben mooie verassingen gevonden ( ook minder mooie natuurlijk ) succes met verbouwen

Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 18:29

Ik vind dit ook een ontzettend leuk project, veel plezier!

Ons boerderijtje was een stuk bewoonbaarder, maar wij gaan uiteindelijk alsnog alles doen :+ Ook een meerjarenproject hier, maar het is het zo waard!

Prairy
Berichten: 9169
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:54

Oja nog een tip. Ik merk net dat ik het echt heel irritant vind dat mijn wasmachine en droger in de bijkeuken staan, waar we dus ook met alle vieze schoenen enzo binnen komen.

Die wil ik in een nieuw te bouwen huis dus in aparte ruimtes.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 15:19

Prairy schreef:
Oja nog een tip. Ik merk net dat ik het echt heel irritant vind dat mijn wasmachine en droger in de bijkeuken staan, waar we dus ook met alle vieze schoenen enzo binnen komen.

Die wil ik in een nieuw te bouwen huis dus in aparte ruimtes.


Irritatie zit dan in de combi van vieze blubber op de vloer waar je ook je schone was moet verwerken?

Ik ben in elk geval al heel blij dat ik straks de wasmachine weer in het huis heb :D Die staat hier bij het chalet nu in de schuur. In de zomer nog 1 ding, maar in de stromende regen met je was naar buiten moeten is echt niet grappig.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 15:23

Het is in zo'n opstelling wel weer lekker dat je niet met bvb. je gore paardenzooi die onder de modder + hooi + haar zit, door je halve huis heen moet maar het direct bij de wasmachine achter kan laten :j