[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37640
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 19:27

Morganlefay schreef:
ikke schreef:
Dit huis energiezuinig maken _O-
Er kan een hoop, zolang je je maar niet laat leiden door het geraaskal en gezwam van de overheid en de energieterroristen.

Succes Marlies, maak er iets moois van. Het uitgangspunt lijkt best heel goed.


Kijk uit met het woordje zwam want dat is de goden verzoeken. ;)

:D :D
Dan moeten we er dus ook geen gezever van maken.... ehm, tja...

:D :D

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 19:31

Ik volg :D super gaaf!

Morganlefay

Berichten: 8710
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:41


ikke

Berichten: 37640
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 21:27

Morganlefay schreef:
Nou mijn ingang was eigenlijk iets heel anders.
http://zwambestrijden.nl/zwammen/huiszwam/

Ja, ik had 'm door. Maar zeveren kun je ook uitleggen als lekken (ja, Brabantse roots). Lijkt me ook niet zo wenselijk :o

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-18 22:14

Haha, laten we beide gewoon niet doen!

Ik ben eens even creatief geweest met photoshop en had maar zo in no time het hele huis ontdaan van muren :') Als dat in het echt nu net zo makkelijk ging...

Verder in dit stadium nog even geen enkele rekening gehouden met eventuele draagmuren en met de palen van de draagconstructie van het dak etc. En het is een eerste schets, ook niet op schaal.

Zou dan schuifdeuren in de slaapkamer en het kantoor doen zodat je niet met tig deuren openslaande deuren zit daar. En in de hoek in de hal zou dan op termijn eventueel een vaste draaitrap naar zolder kunnen. We overwegen daar op termijn nog een logeerkamer te maken.

Afbeelding

Prairy
Berichten: 9169
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 23:40

Download het programma Sweet home 3D eens. Super makkelijk om mee te werken. Je kunt de huidige plattegrond als een soort onderlegger overtrekken en dan zie je ook wat er in 3D gebeurt als je een muur weghaalt of juist neerzet.

Zo heb ik een huis vanaf 0 getekend met mooie hoge plafonds. Maar ja, een afzuigkap is niet zo handig op te hangen vanaf 5 meter hoog :+ en daar kun je ook mensen in downloaden. Als ze door het dak steken weet je dat daar ook iets niet helemaal goed gaat :D

D_Travis

Berichten: 4928
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Hgv Drenthe

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 23:52

Wat een super gaaf project!
Ik kom ook uit hoogeveen en vind het leuk om op funda naar zulke huizen te kijken hier in de buurt, en te bedenken wat je er van kunt maken! dus vind het heel leuk om dit te gaan volgen!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 23:55

Wij hebben een stolp uit 1907 na 30 jaar is mijn man nog steeds bezig met verbouwen. We hadden de mazzel dat er nog oude elementen zoals paneeldeuren, bedstee en schouw achter de jaren 50 rommel zat.

Met zo'n project en erf geldt 'als je voor klaar bent kun je achter weer beginnen'

Prairy
Berichten: 9169
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 09:06

Och. Daar past de uitdrukking : het houdt hem van de straat, perfect bij :P

pjotrg

Berichten: 1159
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 09:17

Met een huis, zelfs een nieuw huis, ben je nooit 100% klaar...

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 10:04

Mooi Marlies +:)+

Naar mijn mening kan je het beste zo beginnen: even nergens rekening mee houden behalve met hoe je het ideaal gezien het mooiste / fijnste zou vinden. En dan daarna kijken of dat te realiseren is :j

Anders laat je je teveel sturen door hoe het is en niet door hoe het zou kunnen worden.

Handig zo dat je vanuit de slaapkamer snel bij de WC bent, en lekker de woonkamer & keuken samen aan beide kanten van het huis zicht naar buiten +:)+

Kantoor zit dan aan de voorkant van het huis, waar mensen je terrein op komen? :)
En waar zou je zelf binnenkomen de meeste tijd? Ook via de hal?

Ik snap alleen dat kamertje in de hal niet zo?

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-18 10:49

Prairy schreef:
Download het programma Sweet home 3D eens. Super makkelijk om mee te werken. Je kunt de huidige plattegrond als een soort onderlegger overtrekken en dan zie je ook wat er in 3D gebeurt als je een muur weghaalt of juist neerzet.

Zo heb ik een huis vanaf 0 getekend met mooie hoge plafonds. Maar ja, een afzuigkap is niet zo handig op te hangen vanaf 5 meter hoog :+ en daar kun je ook mensen in downloaden. Als ze door het dak steken weet je dat daar ook iets niet helemaal goed gaat :D


Ik heb hem zoals hij nu is in Floorplanner staan (gewoon bronbestand gevraagd bij de makelaar :D ) daar kan je dat opzich ook mee doen. Maar voor het 'gewoon even snel puzzelen' vond ik photoshop wel zo handig. Heb Sweet home 3D ook eens gedownload om te zien hoe dat werkt! Bedankt voor de tip. Je "mensen door het dak steken" heb even om zitten grinniken :D


Arabesk schreef:
Wij hebben een stolp uit 1907 na 30 jaar is mijn man nog steeds bezig met verbouwen. We hadden de mazzel dat er nog oude elementen zoals paneeldeuren, bedstee en schouw achter de jaren 50 rommel zat.

Met zo'n project en erf geldt 'als je voor klaar bent kun je achter weer beginnen'

Dat is wel heel tof, als je nog zulke oude elementen tegenkomt! Die verwacht ik hier niet. Maar we gaan het zien! Geloof dat we nu al genoeg wensen en ideeën hebben om de komende 40 jaar mee te vullen :+


pmarena schreef:
Mooi Marlies +:)+

Naar mijn mening kan je het beste zo beginnen: even nergens rekening mee houden behalve met hoe je het ideaal gezien het mooiste / fijnste zou vinden. En dan daarna kijken of dat te realiseren is :j

Anders laat je je teveel sturen door hoe het is en niet door hoe het zou kunnen worden.

Handig zo dat je vanuit de slaapkamer snel bij de WC bent, en lekker de woonkamer & keuken samen aan beide kanten van het huis zicht naar buiten +:)+

Kantoor zit dan aan de voorkant van het huis, waar mensen je terrein op komen? :)
En waar zou je zelf binnenkomen de meeste tijd? Ook via de hal?

Ik snap alleen dat kamertje in de hal niet zo?


Ja precies! Eerst maar gewoon wensen en dromen, concreet komt daarna wel.

Mensen zullen in de praktijk het terrein opkomen aan de achterkant. Daar zitten namelijk parkeerplekken langs de zijkant van het terrein en kan je ook met de auto het terrein oprijden. Zelf zullen we denk ik ook uitsluitend de uitgang via de bijkeuken ("berging" in de originele plattegrond) gaan gebruiken.
Afbeelding

De brievenbus staat wel aan de straat bij de andere ingang en er is daar wel een toegang tot het huis.
Wij gaan hoogstwaarschijnlijk daar nog iets van een schutting/haag/iets neerzetten vlak na de deur om het achterterrein nog wat meer af te schermen.
Afbeelding

En ja dat kamertje :+ Iets van een extra kamer die ook als logeerkamer kon voor nu (want die potentiële op zolder zal nog wel heel wat jaren duren) leek ons wel handig. Had alleen duidelijk niet de hoogste prio dus die komt er een beetje bescheten af qua ruimte :') . Een volledig open hal van die afmetingen lijkt me ook wat overdreven. En als ik meer op schaal etc. ga letten kan de gang wellicht nog wat smaller zodat je een iets volwaardigere slaapplek krijgt. En anders is het extra berging (stofzuiger en wat voorraad zou daar mooi kunnen staan bijvoorbeeld).

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 12:31

Oh leuk zo dat pad aan de achterkant inderdaad!

Bij ons staat in ieder geval na bijna 10 jaar in dit huis een bijkeuken / hal met kastruimte echt heel hoog op het verlanglijstje :j

Onze entree / bijkeuken moet dan krijgen:

- wastafel met warm en koud water / keukenblokje
- ruimte voor paardenzooi kleren en laarzen enzo
- ruimte voor alle jassen en schoenen, rugzakken, boodschappenkratten, lege flessen kratten en alles dat je wel eens meeneemt
- wat paardenvoertjes die met warm water gegeven moeten worden
- katten moeten daar binnenkomen en blijven opdrogen voordat ze verder mogen zonder muis (!)
- dus er moet ook iets van een kattenbak en brokjes en water komen
- en als de postbode pakketten komt brengen wil ik dat die daar droog kunnen staan tot nadere verwerking
- ook dingen die we nog eens mee moeten nemen lekker daar op een goed zichtbaar maar niet-in-de-weg plekje leggen

Echt een sluisje dus waar we de rommel mee uit de rest van het huis kunnen houden, dat zou zó fijn zijn +:)+

Gratis tip, doe ermee wat je wilt :D

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 15:06

Wat een tof huis! Heeerlijk, heel veel succes met jullie verbouwing en vooral gefeliciteerd met dit mooie huis! <3

xXutopiaXx

Berichten: 10044
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 15:50

Oh wat leuk om dit nu tegen te komen zeg!! Ik sta met mijn vriend nu op hetzelfde punt als jij 1.5 jaar geleden; beginnen met nadenken en dromen om ook ooit zo'n project aan te pakken. We kijken regelmatig al op Funda, maar wachten tot we een huis treffen waarbij we beiden de 'wauw'-factor hebben :D Ik ga je dus zeker volgen! Superleuk om mee te mogen kijken :):)

FelineL
Berichten: 48
Geregistreerd: 17-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 16:06

Wauw wat een gaaf huis! Ben benieuwd wat jullie er van gaan maken :D heel veel succes er mee

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 16:10

Wat leuk! Ik volg :D
Waar zitten jullie? Ik woon in Zuidwolde :D

_Nancy

Berichten: 14106
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 17:56

Jaaaa klus topic! Ik volg weer :D

Wat een werk gaan jullie hebben, hihi.
Ben heel benieuwd!

Berdien

Berichten: 64559
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 18:42

Oohh wat een gaaf huis :+: Ik moet er zelf niet aan denken om zo ingrijpend en langdurig te verbouwen. Ik vond de twee weken van mijn badkamer al vreselijk. En dat heb ik allemaal laten doen :') _O-

Maar ik volg graag! Wie weet raak ik er ooit van overtuigd dat een klushuis leuk is :D

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-18 19:26

pmarena schreef:
Gratis tip, doe ermee wat je wilt :D


Thanks voor jullie lijstje! Altijd nuttig van mensen die er al wat langer over na hebben gedacht :D De meeste punten hadden wij ook al over nagedacht (over de postpakketjes hadden wij ook al eens zitten denken). Maar een waterpunt met warm water voor paardenvoer en handen wassen als je van het land komt had ik nog niet bedacht maar ook een heel goed idee! Die gaat erbij op de lijst :D

En dat pad/ de opgang aan de achterkant is leuk ja!


xXutopiaXx schreef:
Oh wat leuk om dit nu tegen te komen zeg!! Ik sta met mijn vriend nu op hetzelfde punt als jij 1.5 jaar geleden; beginnen met nadenken en dromen om ook ooit zo'n project aan te pakken. We kijken regelmatig al op Funda, maar wachten tot we een huis treffen waarbij we beiden de 'wauw'-factor hebben :D Ik ga je dus zeker volgen! Superleuk om mee te mogen kijken :):)


Leuk! Ons eerste idee was dus juist géén project hihi! Maar inmiddels vinden we het stiekem eigenlijk allemaal gewoon ontzettend leuk! En doordat het ietsje langer duurde hebben we wel een steeds beter idee gekregen van wat we nu écht wilden en wat voor ons belangrijk is!


Berdien schreef:
Oohh wat een gaaf huis :+: Ik moet er zelf niet aan denken om zo ingrijpend en langdurig te verbouwen. Ik vond de twee weken van mijn badkamer al vreselijk. En dat heb ik allemaal laten doen :') _O-

Maar ik volg graag! Wie weet raak ik er ooit van overtuigd dat een klushuis leuk is :D


Hahah, wij moesten er eerst ook echt niet aan denken :D
En misschien krijgen wel enorme spijt straks :+
Maar op dit moment hebben we er vooral enorm veel zin in!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 00:55

Er zijn natuurlijk dingen die echt moeten gebeuren. Maar verder zou ik het wel van tevoren wat incalculeren dat je ook wat ''foutjes'' maakt of soms iets spijt kan hebben achteraf. Maar dat hebben mensen met moderne huizen ook weleens en je ziet ook mensen in moderne huizen dingen veranderen eens in de zoveel jaren. Als je denkt dat je klaar bent is er altijd wel weer iets.

Amado
Berichten: 1341
Geregistreerd: 22-01-15

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 12:56

Haha ik ben het huis nog tegen gekomen op een verkoop site.. toevallig!

HorseChica

Berichten: 889
Geregistreerd: 09-03-09

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 13:16

Ha grappig, wij zouden ook bijna naar deze woning gaan kijken. Succes met het verbouwen! Ik ga volgen, ben heel benieuwd hoe het gaat worden :)

Forcalquier

Berichten: 2065
Geregistreerd: 07-01-05

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 13:38

Zo gaaf! Veel succes met het maken van jullie droomplek.
Ik ga zeker volgen en mijn vriend overhalen dit topic te lezen....dit is ook mijn droom maar mijn vriend kan niet door oude meuk heen kijken.

Prairy
Berichten: 9169
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 14:09

Ik zou ook een (hele) ruime bijkeuken ergens maken, ik heb nu een pijpenla van iets van 1.20 bij 3,5 m, en daar staat de wasmachine, meterkast, cv ketel (een hele oude die echt veel ruimte inneemt), de kapstok, schoenen, kattenbak. Die wordt in ons nieuwe huis dus echt minimaal 2x zo groot. En inderdaad, ook met warm water. En meer ruimte voor laarzen en vieze troep en wat opslag van spullen.

Wij gebruiken deze ook als hoofdingang.