[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: [VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 11:19

nogmaals heel veel sterkte Marlies, soms is alles zo oneerlijk. :knuffel:

maras

Berichten: 2344
Geregistreerd: 04-06-06

Re: [VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 14:03

He wat naar en verdrietig, heel veel sterkte!

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 14:34

Super akelig, zeker zo kort achter elkaar :(:)

Prairy
Berichten: 9076
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 14:40

Wat naar, veel sterkte!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 14:49

Heel verdrietig nieuws.. :knuffel:

Wispeltuur
Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Re: [VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 15:35

Wat een rot nieuws zeg, heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 15:56

Sterkte Marlies wat een heftige maar juiste beslissing.... Fijn dat je het kleine nieuwe ventje een beter leven kunt geven ook

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-24 16:04

Bedankt voor alle lieve reacties. Het zal wel echt even wat tijd nodig hebben om weer een beetje te landen. Het voelt ook nog helemaal niet 'echt'.

Gisteren een vriendje opgehaald voor Sam. Een 10-jarige ruin, gefokt door Lailapri hier op Bokt. Sam is duidelijk enorm opgelucht dat hij weer een "leidend figuur" boven zich heeft en wil gelijk het liefste álles samen doen. Djemo denkt een beetje het zijne over zijn nieuwe zwaan-kleef-aan :') . Maar gaat er verder fantastisch mee om.
Afbeelding

Het voelt nog wel heel dubbel zo. Ik mis Alv. Maar ben ook blij dat Sam nu niet meer alleen staat en zo blij is met zijn nieuwe vriendje. Zal binnenkort ook nog even wat meer vertellen over Bjarni.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 18:06

Bjarni gaat gelukkig heel goed vooruit en is lekker aan het uitharen. Sam en Djemo gaat ook heel goed samen. Vandaag mochten de jonkies voor het eerst weer even een klein uurtje op de wei, dat werd duidelijk gewaardeerd. De andere twee mochten daarom even op de hele track. Vooral Djemo vond het erg leuk om de boel te kunnen verkennen en is lekker aan het rondlopen en ontdekken geweest.


Afbeelding

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-24 16:33

De paarden gaan gelukkig allemaal stabiel. Bjarni gaat per dag verder vooruit en groeit als een malle (wat dan weer minder handig is ten aanzien van aankomen, maar ben blij dat hij het zo goed doet!).

Momenteel vooral bezig al het plantgoed de grond in te krijgen. Vanochtend de gemengde hagen af kunnen maken! In totaal is er ongeveer 135 meter haag bijgekomen. Niet dat het op foto goed te zien is met al die kale takjes :+

Tussen de twee tracks had ik vorig winter al een "dubbele bomensingel" geplaatst. Nu is daar langs de buitenkanten aan beide zijden dus nog een dubbele haag langs geplant. De haag bestaat uit verschillende soorten wilg, haagbeuk, meidoorn, zwarte bes, aalbes, kruisbes, diverse soorten rozen en zomer- en winterlinde.
Afbeelding

En gisteren de haag langs de slinger geplaatst. Daar zit ook ongeveer in wat hierboven staat met nog wat duindoorn erdoor. Ook hier laat ik elke zoveel meter een boom uitgroeien (de witte prikpaaltjes). Die waren ook vorig winter al geplaatst, maar zijn veelal nog kleiner dan de haagplanten die er nu bij zijn gekomen :').
Afbeelding

Alle wilg kwam van de paar jaar geleden aangeplante wilgen op het terrein. Daar moet ik nog heel wat van snoeien en verder verwerken ook. Voor de haag had ik echter begin van de winter vast geknipt en ingekuild. En daar waren mooi worteltjes aan gekomen :D
Afbeelding

Qua aangeleverd plantgoed komt er langzaam een einde in zicht.... Nog genoeg te gaan echter... De haagbeuk gaat een deel vertrapte haag vervangen. Flyt had op enig moment door dat er door een foutje van mij geen stroom op de binnenomheining van de track stond. Dan kan je er heus onderdoor wurmen op op de wei te komen! En daarbij helaas ook meerdere meters haag compleet slopen....

Verder nog 40 stuks rode kornoelje en evenveel gelderse roos voor het stukje 'buffer" tussen ons en de achterburen waar de paarden niet bij kunnen. En nog bedenken wat ik precies met de resterende ruwe berken en zomerlindes ga doen. Overweeg nog een extra bomensingel, maar daar moet ik eerst voor met de omheining bezig ook.... En ohja, de laatste drie jeneverbessen. Daar heb/had ik al wel een plan voor. Maar moet ik ook extra palen voor plaatsen. En daar moet ik dan echt eerst nog zin voor maken.... (en palen halen).

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: [VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 19:42

Ik ben heel benieuwd hoe het er over een paar jaar uitziet, als alle planten goed zijn aangeslagen en gegroeid.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-24 09:08

Anders ik wel haha! Hoop dat het allemaal een beetje aan wil slaan en wil groeien en er niet teveel dood gaat/vervangen moet worden.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 09:11

In theorie kan het super mooi gaan worden +:)+

Eikelpaard...zonde van je harde werk, als het dan gesloopt wordt....

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 20:51

Jammer dat je de groei van dit alles niet even 10 jaar vooruit kunt spoelen zonder zelf ouder te worden.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-24 18:04

pmarena schreef:
In theorie kan het super mooi gaan worden +:)+

Eikelpaard...zonde van je harde werk, als het dan gesloopt wordt....



Jep, helaas bleef hij ook niet hangen achter het behang :') het is verder echt een geweldig dier. Súper nuchter ook. Type "bomproof geboren". Het enige nadeel ervan is dat de verkeerde dingen hem soms ook niet boeien :+


Mer1980 schreef:
Jammer dat je de groei van dit alles niet even 10 jaar vooruit kunt spoelen zonder zelf ouder te worden.


Dat zou perfect zijn ja :D




Vandaag weer een stukje gedaan... De laatste loodjes wegen het het zwaarst :') . Geen foto van het geplante spul, want valt daar echt compleet weg op de foto haha. Allemaal meer los spul.

Doel is úiterlijk donderdag alles in de grond te hebben....
Voor het stukje achterin nog bos rode kornoelje en Gelderse roos te gaan. De 6x Ruwe berk en 6x Zomerlinde worden nog een extra bomensingel (moet ik ook nog palen voor plaatsen). En de laatste Jeneverbessen ga ik op verschillende plekken zetten op de kans op aanslaan (hopelijk) te vergroten.

Afbeelding

Wispeltuur
Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Re: [VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 01:19

Wat een werk heb je weer verzet zeg. Hopelijk is het deze zomer een beetje groeizaam weer zodat je lekker kunt genieten van het groeien en bloeien van al je boompjes en hagen!

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 16:10

Poehhhh wat een werk en het gaat ooit zo mooi worden <3

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-24 16:23

Bedankt!!


Het is *af*.....
De laatste bomensingel zit er ook in :D Sam deed erg zijn best ze er gelijk weer uit te trekken :') Maar ze staan gelukkig nèt ver genoeg van de draad whaha. Hij had wel nog een paar keer mijn schep te pakken :') . Zo leuk, van die 'helpende' paarden.

Afbeelding


En af is natuurlijk enorm betrekkelijk :') Want de todo-lijst is lang genoeg om de woonkamer 3x mee te behangen waarschijnlijk. Maar hey, het is zo lekker om iets "af" te kunnen strepen :')

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 16:27

Afstrepen is zeker fijn (en dan niet kijken naar die 3, 4 5, 6 dingen die er al bijgekomen zijn)

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-24 12:33

tamary schreef:
Afstrepen is zeker fijn (en dan niet kijken naar die 3, 4 5, 6 dingen die er al bijgekomen zijn)


Haha ja op de een of andere manier komen er altijd sneller dingen bij dan je af kan strepen :+


Vanochtend kleine correctie aan mijn voorgaande statement. In elk geval eentje stond duidelijk net niet ver genoeg van de draad :+

Afbeelding


Heb hem maar gewoon stug weer terug gezet het ietsje verder. Beetje gehavend is hij wel, maar ga wel zien of hij het nog weer wil doen

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-24 16:09

Wat een regen weer.... Het nieuwe plantgoed krijgt in elk geval gelijk genoeg water zullen we maar zeggen :')

Heb eindelijk even de tijd genomen om foto's van Bjarni bij elkaar te zoeken. Ik heb er maar een apart topic van gemaakt. Voor de mensen die het leuk vinden;

[ITP] Van (verzopen) hamster naar toch een jonge IJslander!

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: [VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 18:35

Fijn dat alles goed gaat met je kleine haarbal. Ik ben heel benieuwd hoe die uitgroeit