Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 10:29

Onze douchedeur bleek ook zo te zijn, gewoon gaan puzzelen. Tel of je voldoende onderdelen hebt als het er evenveel zijn, is het echt trial and error.

veerledec

Berichten: 6693
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 10:35

Debbie schreef:
veerledec schreef:
[quote="Debbie"
Ik had hem bij VidaXL besteld, heb al meerdere keren contact gezocht, maar via de Chat zeggen ze: Maak foto’s van de onderdelen die niet duidelijk zijn en wij helpen u! Dus ik heel duidelijk foto’s en aantekeningen op de handleiding gemaakt en samen met mijn vragen gemaild.

Krijg ik terug: ‘ Wat ontzettend vervelend, geen zorgen, wij gaan u helpen! Bijgaand ontvangt u de handleiding, volg deze instructies bij het monteren!’

Ehm... >;)
[/quote
En dan zit er niks bij vervolgens? Ik zou toch daar aan blijven kloppen. En anders dan maar terug sturen en ergens anders bestellen.


Ja dan zit de handleiding erbij die ook al in de doos zat en waar ik aantekeningen op had gemaakt met mijn vragen. Maar die is onwerkbaar omdat de onderdelen in de doos niet genummerd zijn en je op de handleiding alleen zwarte latjes ziet en je dus geen idee hebt wel latje je ergens moet gebruiken.

Ik ben inderdaad nog steeds met ze aan het mailen, ik wil de deur gewoon terugsturen en mijn geld terug, maar ze zijn nogal lastig en ontwijkend in hun reacties. Onlangs ook problemen gehad met een afzuigkap die ik bij ze had besteld, dat is toen super netjes opgelost dus ik heb er nog wel vertrouwen in, maar een volgende keer bestel ik toch maar ergens anders :+

Gister trouwens de Markyta tegels van de Ikea in mijn badkamer gelegd als vloer, over de oude badkamer vloer heen, heel blij met het resultaat :)

Terugsturen zou moeten kunnen lijkt me. Fotootje van de tegels? We zijn aan het kijken voor soortgelijke tegels in de kelder, maar Dumaplast geeft aan dat het niet 100% waterdicht is, en aangezien we risico op lekkage hebben in de kelder, is het de vraag of dat gaat werken.

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:16

Belsje schreef:
Onze douchedeur bleek ook zo te zijn, gewoon gaan puzzelen. Tel of je voldoende onderdelen hebt als het er evenveel zijn, is het echt trial and error.


Daar heb ik ook aan gedacht, maar meteen bij de eerste stap moet je al flink boren in de muren aan beide kanten. Als het dan halverwege toch geen succes blijkt te zijn..

@veerleduc, de tegels staan erg mooi, maar op een vloer waar je veel over heen loopt zou ik ze denk ik niet leggen, ben bang dat ze dan snel beschadigen. Maar ik ben mijn badkamer even heel budget proof aan het opknappen zodat ie er in iedergeval de komende jaren weer wat netjes uit zien, dus daarvoor lijken ze me prima :)

Before:
Afbeelding

So far:
Afbeelding

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:28

Ik heb ook naar de tegels van Ikea gekeken. Lijken me makkelijk te verwerken en zijn milieu bewust, waterdicht etc.
Ik vind het ook wel mooi dat ze niet zo glimmen.

Maar ze zijn zo dun en vraag me ook af hoelang de toplaag goed blijft etc.

Ziet er wel netjes uit! Met hun speciale lijm gedaan??

@Debbie, Kan je niet iemand anders mee laten kijken? Er zijn mensen die zoiets gewoon zien. Ik zou ook gek worden, maar mijn man zet iets zo in elkaar. Ik heb echt de stappen en cijfertjes en nummertjes nodig.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:48

Netjes Debbie!

Nu ja, sommige tegels verschillen nogal in formaat/ dikte wat het lastig verwerken maakt.

Het is maar een piep badkamertje (170 bij 220) dus veel tegels zijn het niet, haha.
Badkamermeubel halen we bij Ikea.

Buurman (aannemer) haalt het meeste gewoon bij de Bouwmaat. Het hoeft ook niet fancy, alleen gewoon af.
Dan komt er toch een bord in de tuin :j

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:50

De toplaag is denk ik wel redelijk kwetbaar. Ik heb hem ook (in een lichtere kleur) als achterwand in de keuken geplaatst. Hier tikten we hem even per ongeluk hard aan met een schroevendraaier en toen zat er wel meteen een krasje op :+ In de badkamer inderdaad de bijbehorende lijm van de Ikea gebruikt, in de keuken gewoon tegellijm.

Afbeelding

Ik zet normaal altijd alles samen met mijn vader in elkaar, hij heeft mijn halve huis verbouwd en is echt super handig, samen ook al heel wat kasten, keukens, etc. in elkaar gezet. Maar deze deur komen we echt niet uit |o

ontherun
Berichten: 4965
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:02

corine1981 schreef:
Waar hebben diegene die zonder badkamerzaak zelf aan het klussen zijn gegaan de tegels gehaald?


Ik heb deel hornbach en deel maxaro.nl. Hornbach zou eigenlijk pas tussen 15-12 en 22-12 geleverd worden maar komt vrijdag al en maxaro is zelfs al binnen. Dinsdag besteld. Heel tevreden over de kwaliteit ook van maxaro, positief verrast. En ze zijn niet zo belachelijk duur.
Hier doen we alles zelf, niks via badkamerzaak oid. Alleen een bekende die leidingen komt leggen en aansluiten.

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:39

Onze tegels komen ook van maxaro vandaan. Goede prijs en kwaliteit. :-)

LETS

Berichten: 2743
Geregistreerd: 01-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 09:46

Kom ook even binnenvallen hoor. Ga zo even teruglezen, zag al mooie dingen voorbij komen! Wij gaan ook aan de slag binnenkort. Onze seventies groen bruine badkamer moet eraan geloven *D
Wij gaan waarschijnlijk voor pvc op de vloer, tegels zijn zo koud zonder vloerverwarming. Groot bad waar we ook in kunnen douchen en een wit meubel plus kast. Op de wand dan witte of lichte betoonlook tegels. Goede tip van maxaro, die zijn inderdaad niet duur qua tegels.

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 10:40

Wij beginnen binnenkort ook aan onze badkamer :D

Dit wordt de indeling. Alleen komt de wand met kleine bakstenen aan de wand bij het bad in plaats van de douche omdat dit makkelijker te reinigen is.
Afbeelding

Dit zijn de kleuren.
Afbeelding

En hier rechts de actuele staat.. :+
Afbeelding

ontherun
Berichten: 4965
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 10:46

Ah dat lijkt enigszins op onze huidige badkamer _O- alles gesloopt en sleuven gekapt voor nieuwe riolering en afvoeren en leidingen. Dit badkamer verbouwen is bijna huis en leidingen renoveren geworden :=
Mooie kleuren ook Ketly! Beetje in de richting wat het hier ook wordt, hout look op de vloer, beton look in badkamer op de muur en mat wit in wc op de muur.

Maxaro is echt een dikke aanrader, goede kwaliteit tegels en relatief goedkoop. Bad heb ik ook bij hun besteld en ook helemaal top. Enige waar ik betaalbaar een 90cm breed kon vinden. Supersnelle levering ook als het op voorraad is, en gratis. De tracking van hornbach is gewoonweg ruk. Hoewel zij wel vrijwel alles ook sneller geleverd hebben als op de site vermeld stond.

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 10:48

Mooi Ketly!

Waarom kiezen jullie voor de afvoer zo in t midden bij de douche? Vrienden van ons hebben dat ook en zijn er niet blij mee, die hadden 'm achteraf liever achteraan gehad

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 10:58

Ohja deze zat op de tekening ook nog niet goed, deze komt inderdaad naar achteren :D Ik dacht destijds dat dat het meest praktisch was, heb deze zelf gemaakt.

Haha ja leuk he ontherun :+ Wij wonen er gelukkig nog niet want ons hele huis is momenteel een puinhoop!

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:09

Mooie warme kleuren Ketly!

Wij hebben de offerte voor onze nieuwe (nieuwbouw)badkamer ook rond. We laten de woning casco opleveren dus we hadden een zee aan opties.
We hebben een goede ZZP’er ingeschakeld (ten minste, overal waar we komen en zijn naam noemen zijn de reacties enthousiast dus we hebben er wel vertrouwen in). Hij koopt het meeste van de uitgezochte spullen in, een aantal dingen hadden we zelf al gekocht.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik kan zo gauw geen overzichtstekening vinden maar
- marmer tegel via Afium Rotterdam
- houtlooktegel via Julius vd Werf Groningen
- eiken badkamermeubel spreekt voor zich waar we die hebben besteld :D
Afbeelding
Zwarte tegels & bricks ook via Julius. Dit komt in het toilet beneden.

Verder hebben we, jawel, zwarte inbouwkranen in de douche en opbouw bij de waskommen.

Afbeelding
Maar dan dus matzwart.
Afbeelding

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 15:32

Ketly schreef:
Wij beginnen binnenkort ook aan onze badkamer :D

Dit wordt de indeling. Alleen komt de wand met kleine bakstenen aan de wand bij het bad in plaats van de douche omdat dit makkelijker te reinigen is.
[ [url=m/Ad9eT2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit zijn de kleuren.
[ [url=m/YKwMvh.jpg]Afbeelding[/url] ]

En hier rechts de actuele staat.. :+
[ [url=m/9lWv6s.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ohw deze ga ik denk ik heel mooi vinden. Ik ben benieuwd :)

Je wandtegel komt me bekend voor. Ik heb in het verleden zoiets voor een vorig huis uitgekozen voor de vloer. Vast niet dezelfde, maar wel ongeveer qua kleurstelling en het roept dezelfde sfeer op. Ik vind het nog steeds erg mooi.

Wat is de afmeting van je badkamer? De indeling vind ik ook leuk.

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 09:47

De afmeting is 2 bij ongeveer 3,20. Niet heel groot maar deze indeling past precies :D Groter hebben wij ook niet nodig. Als er vorderingen zijn zal ik die plaatsen! Maar we hebben nog heeeel veel andere dingen te doen.. :+

[HTT] [VOLG] Ons eerste huis verbouwen tot droomhuis!

Cemlys

Berichten: 14960
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 09:55

Noeps schreef:
Mooie warme kleuren Ketly!

Wij hebben de offerte voor onze nieuwe (nieuwbouw)badkamer ook rond. We laten de woning casco opleveren dus we hadden een zee aan opties.
We hebben een goede ZZP’er ingeschakeld (ten minste, overal waar we komen en zijn naam noemen zijn de reacties enthousiast dus we hebben er wel vertrouwen in). Hij koopt het meeste van de uitgezochte spullen in, een aantal dingen hadden we zelf al gekocht.

[ [url=m/cQzlKt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZoMaMA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tXsY8J.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik kan zo gauw geen overzichtstekening vinden maar
- marmer tegel via Afium Rotterdam
- houtlooktegel via Julius vd Werf Groningen
- eiken badkamermeubel spreekt voor zich waar we die hebben besteld :D
[ [url=m/9tqIwB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zwarte tegels & bricks ook via Julius. Dit komt in het toilet beneden.

Verder hebben we, jawel, zwarte inbouwkranen in de douche en opbouw bij de waskommen.

[ [url=m/bRnJPE.png]Afbeelding[/url] ]
Maar dan dus matzwart.
[ [url=m/yY5XaK.png]Afbeelding[/url] ]

Fijne tips, wij wonen in oldambt dus even kijken bij die meubelzaak straks als we aan de badkamer beginnen

LETS

Berichten: 2743
Geregistreerd: 01-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 10:00

Wauw Ketly, jullie zijn ook echt een super gave aanbouw aan het maken! Dat wordt ook nog een project bij ons. Maar eerst de badkamer en dan weer sparen :)
We twijfelen of we een pvc visgraat vloer doen in de badkamer en deze dan ook direct door kregen in de slaapkamer, hal en toilet. Is het wel mooi 1 geheel. Visgraat voor alleen de badkamer is wellicht te druk, omdat het maar een kleine ruimte is (1,8x2,9m).

robeer

Berichten: 1406
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 23:59

Mooie badkamers komen voorbij. Wij moeten en binnen nu en een maand of 6 ook aan geloven....

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:29

Zijn er mensen die (rosé)koperen badkamerkranen hebben? Zo ja, zou ik daar foto's van mogen zien? Ik vind het zo mooi om geen chroom te hebben. Zwart wil ik niet ivm kalkaanslag en haat hebben aan poetsen :') .

Ik vind dit bijvoorbeeld heel mooi:
https://www.elysionsanitair.nl/collecti ... felkraan-5

veerledec

Berichten: 6693
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:29

Ik vind dat ook heel mooi wat je nu laat zien.

Bij één zaak hebben we nu het volgende concept liggen:
Afbeelding
Volgens mij zelfde idee qua kraan maar dan wel richting zwart/donker. Dit zou goed moeten blijven volgens de adviseur. Dat rosé vind ik heel mooi maar ik twijfel of ik het over twintig jaar ook nog leuk vind.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:06

Ik vind dat rose er nu al ouderwets uit zien. Kwestie van smaak ook.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:11

Mooi weer wat voorbij komt.

Ik twijfel nog. Smaak gaat 3 kanten op en heb daarop ontwerpen, maar je moet een keuze maken.

Ga je op wat je nu mooi vindt? Ga je op veilig?

Ik twijfel ook bij dingen of we dat over 3 of 5jr bijv nog mooi vinden en ook praktisch. Als je met zwart extra moet poetsen, baal ik wel op den duur.

Maar alleen kranen zijn makkelijk te vervangen. Eerst vond ik dat koper en rosé niet mooi, maar nu paar keer in een complete badkamer gezien en is toch wel mooi in de juiste combinatie.

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:17

Heel mooi samen Veerledec!

Ik heb een koper achtige kleur kraan van Hotbath. Verouderd messing/aged brass. Wordt gecombineerd met mat witte marmer look tegel op de vloer, wit stucwerk en in de douche zwarte glans marmerlook tegel met wit/grijs of gouden aders (eeuwige twijfelaar heeft nog niet gekozen :') )
Nog niet geïnstalleerd dus heb alleen losse foto. Kleur is moeilijk te fotograferen, is in ieder licht net weer even anders.
Plaatje internet:

Afbeelding

Eigen foto’s:

Afbeelding


Afbeelding

veerledec

Berichten: 6693
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:26

Heb je ook plaatjes van je tegels Lioony? Mijn man wilde geen marmerlook, de tegel van hierboven (gecombineerd met mat wit bad en blad/wasbak) vond hij wel acceptabel.