Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 14:08

En er zit natuurlijk nog een slot op de badkamerdeur? En mijn partner mag me best zien met douchen hoor haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 14:59

corinep schreef:
Ik lees ook mee voor inspiratie,

Ik zie een heleboel doorzichtige douchewanden maar dat lijkt mij zo onpraktisch. Niet eens zo zeer qua schoonmaken(ook een puntje) maar je kan alles van mekaar zien als er nog iemand in de badkamer is. Mi. Hoef je niet alles van elkaar te zien.


Huh? Maar dat is toch bij iedere (ouderwetse) douchecabine ook zo? En daarbij, de boel beslaat binnen no time..

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:04

Ik heb tot nu toe alleen maar douchewanden gehad die niet helemaal doorzichtig waren, beetje melkglas idee.

Helemaal doorzichtig vind ik helemaal niets. Tuurlijk mag mijn partner mij wel zien, op uitnodiging samen douchen super leuk. Maar functioneel douchen? Als je ongesteld bent ofzo, nee dan is een beetje privacy wel lekker, en nee dan hoeft van mij de deur niet gelijk op slot.

Ik heb al een paar verhalen gelezen van mensen die toch van dat plakplastic op hun doorzichtige douchewand geplakt hebben dus ben vast niet de enige die er zo over denkt.

pol013

Berichten: 9018
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:17


Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:33

Ik heb juist een glazen wand besteld om de mooie marmer look tegel en douchekraan in verouderd messing eruit te laten springen!

X2O heeft wel eeuwig durende kortingsacties lijkt het. Ik zit al weken met grote dozen en een ingepakt bad die ik dus achteraf nog wel wat later had kunnen bestellen :')

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:34

Ik vind glas juist wel makkelijk schoonmaken. Je ziet ook goed wat je doet. Op tegels zie je niet altijd of je alles goed hebt schoongemaakt.

Ik heb altijd de deur op slot. Wij hadden de wc in de badkamer en die komt er weer ( + een aparte nog steeds ) Maar mijn man moet echt niet binnenkomen dan. Doe ik bij hem ook niet. Ik heb andere hobby's :+ ;)

Samen douchen kan en als ik de deur op slot heb, doet mijn man hem net zo makkelijk open eigenlijk. Maar hij doet dat niet als ik op de wc zit.

Nu hebben we een half muurtje. Zelf een doorzichtig douche gordijn opgehangen. Is alleen voor tijdelijk en kon niks vinden, dus is een kinder ding met visjes. Maar anders was het niet doorzichtig en ik wil kunnen kijken.

Dat beperkt me wel weer met ontwerpen, want achter een dichte muur douchen vind ik dus niks. Geen idee waarom, want het maakt verder geen verschil.......

boemel

Berichten: 8493
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:38

CandyArmando schreef:
Boemel. Welk programma is dat? Ik wil ook zo een programma :D


Sweet home 3D, zegt mijn vriend :D

boemel

Berichten: 8493
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:39

superpony schreef:
Ik vind glas juist wel makkelijk schoonmaken. Je ziet ook goed wat je doet. Op tegels zie je niet altijd of je alles goed hebt schoongemaakt.

Ik heb altijd de deur op slot. Wij hadden de wc in de badkamer en die komt er weer ( + een aparte nog steeds ) Maar mijn man moet echt niet binnenkomen dan. Doe ik bij hem ook niet. Ik heb andere hobby's :+ ;)

Samen douchen kan en als ik de deur op slot heb, doet mijn man hem net zo makkelijk open eigenlijk. Maar hij doet dat niet als ik op de wc zit.

Nu hebben we een half muurtje. Zelf een doorzichtig douche gordijn opgehangen. Is alleen voor tijdelijk en kon niks vinden, dus is een kinder ding met visjes. Maar anders was het niet doorzichtig en ik wil kunnen kijken.

Dat beperkt me wel weer met ontwerpen, want achter een dichte muur douchen vind ik dus niks. Geen idee waarom, want het maakt verder geen verschil.......


Is een muur van 160cm hoog dan wellicht optie?

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 16:24

boemel schreef:
superpony schreef:
Ik vind glas juist wel makkelijk schoonmaken. Je ziet ook goed wat je doet. Op tegels zie je niet altijd of je alles goed hebt schoongemaakt.

Ik heb altijd de deur op slot. Wij hadden de wc in de badkamer en die komt er weer ( + een aparte nog steeds ) Maar mijn man moet echt niet binnenkomen dan. Doe ik bij hem ook niet. Ik heb andere hobby's :+ ;)

Samen douchen kan en als ik de deur op slot heb, doet mijn man hem net zo makkelijk open eigenlijk. Maar hij doet dat niet als ik op de wc zit.

Nu hebben we een half muurtje. Zelf een doorzichtig douche gordijn opgehangen. Is alleen voor tijdelijk en kon niks vinden, dus is een kinder ding met visjes. Maar anders was het niet doorzichtig en ik wil kunnen kijken.

Dat beperkt me wel weer met ontwerpen, want achter een dichte muur douchen vind ik dus niks. Geen idee waarom, want het maakt verder geen verschil.......


Is een muur van 160cm hoog dan wellicht optie?


Maak daar maar 1.50m van dan, denk ik :)

Het gaat een beetje afhangen van de indeling en of we de vloer laten aflopen of een bak kiezen. En ik ben een beetje bang voor het water wat er dan op en naast gaat vallen als je een flinke douchekop hebt.

Zijn er ook winkels die met zo een reality bril dinges werken? Nu wel lastig met corona misschien, maar dan kan je toch wel het beste een idee krijgen.

Suzanne F.

Berichten: 49397
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:03

Ik heb in mijn vorige huis een douche van rookglas gehad. Was erg mooi. Donker glas dus. Je kon er goed door naar buiten kijken maar van buiten naar binnen gaf het net wat meer privacy.

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:10

Bij de sanidump heb ik VR brillen gezien!

boemel

Berichten: 8493
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:39

corinep schreef:
Ik lees ook mee voor inspiratie,

Ik zie een heleboel doorzichtige douchewanden maar dat lijkt mij zo onpraktisch. Niet eens zo zeer qua schoonmaken(ook een puntje) maar je kan alles van mekaar zien als er nog iemand in de badkamer is. Mi. Hoef je niet alles van elkaar te zien.


Ha ha, ik snap je volkomen.
We hebben nu 2 badkamers met glazen wanden en ik ben wel klaar met dat gepoets. Ik ben zo'n miep, die vind dat t er als nieuw uit moet zien, dus ben dr hartstikke druk mee.

En dat van die privacy snap ik ook. Er lopen hier namelijk ook 2 ouder wordende kids rond en dat zijn niet mijn kids. Dus, wat privacy vind ik wel fijn .
Niet dat zij veel gĂȘne hebben. Heb ze aangegeven dat ze maar naar de wc beneden moeten als ik op de badkamer sta, want ik vind dat echt niet fris als ze naast me hun behoefte gaan zitten doen :( .

Wij gaan voor douchemuur met douchegoot. Kijk maar eens op pinterest voor leuke voorbeelden.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:43

Mijn vriend en ik hadden echt grote discussie over doorzichtig of melk glas :+ . We hebben nu een half muurtje, dus zijn onderkant bedekt, en daarboven doen we gewoon doorzichtig glas en deur. Dat was de compromis bij ons!

Tiggs

Berichten: 7535
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:48

boemel schreef:
[ [url=m/aKKe2X.jpg]Afbeelding[/url] ]


Badkamer nu in huis dat we gekocht hebben.

Badkamer zoals ie qua idee moet worden.
Let niet op de rare fout in het plafond, dat is een foutje in het programma.

[ [url=m/Loq371.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9rbcfC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wc zit ernaast in een aparte ruimte.

We regelen alles zelf voor de Badkamer. Ik verwacht dat we ca eur 6000,00 kwijt zijn.


Leuk tegeltje, maar door de randen lijkt het net alsof ze vies zijn..

Siers83

Berichten: 7379
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 20:03

Ik wilde ook graag melkglas, want ik ben geen schoonmaakmiep zeg maar. Maar ik heb nu dus een doorzichtige glazendouche deur. Volgens de verkoper/ instalateur blijft kalk in water veel beter hangen aan matglas dan aan gewoon glas. Gewoon glazen deuren en wanden zijn tegenwoordig behandeld met een spul waardoor t water eraf glijd en je dus veel minder hoeft te poetsen

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 20:40

Siersma schreef:
Ik wilde ook graag melkglas, want ik ben geen schoonmaakmiep zeg maar. Maar ik heb nu dus een doorzichtige glazendouche deur. Volgens de verkoper/ instalateur blijft kalk in water veel beter hangen aan matglas dan aan gewoon glas. Gewoon glazen deuren en wanden zijn tegenwoordig behandeld met een spul waardoor t water eraf glijd en je dus veel minder hoeft te poetsen


Ik heb in mijn vorige huurhuis een melkglas wand gehad. Wat een RAMP was dat met schoonmaken inderdaad! Je zag er echt alles op.

Nu hebben we een glazen douche wand, en zolang je hier geen agressieve schoonmaakmiddelen op kwakt blijft het inderdaad heel mooi en makkelijk schoon te houden.

Gemiep over naakte lichamen zien hebben wij hier niet. Deur kan op slot en verder hebben we geen geheimen voor elkaar :+

Tiggs

Berichten: 7535
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:02

Glazen douchewand is hier ook super makkelijk schoon te maken! Tegels/voegen vangen meer kalk ;)
En in geval van nood: Ajax Showerpower

Edit: ik zou sowieso de badkamerdeur op slot doen als mensen willen gaan kakken terwijl ik sta te douchen..

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:28

hier gelukkig geen wc meer in de badkamer. Die hebben we naar de overloop kunnen verplaatsen in oude berginskast. Wel een glazen wand. Regel is dat de douchehoek na gebruik afgedroogd wordt. Glas is nog hardstikke netjes. Inmiddels al 5 jaar oud.

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:41

boemel schreef:
Dan denk ik dat ik maar voor een beton look tegel ga :o


Wij gaan ook toch maar voor een grote 60x60cm betonlook tegel tegen de muur. Betoncirre zie en lees ik teveel nadelen en onzekerheden over.

boemel

Berichten: 8493
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 00:17

ontherun schreef:
boemel schreef:
Dan denk ik dat ik maar voor een beton look tegel ga :o


Wij gaan ook toch maar voor een grote 60x60cm betonlook tegel tegen de muur. Betoncirre zie en lees ik teveel nadelen en onzekerheden over.


Wordt ook vast erg mooi!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 01:22

Lioony schreef:
Bij de sanidump heb ik VR brillen gezien!


Oke, handig. Maar denk dat ze momenteel niet gebruikt worden?


Siersma schreef:
Ik wilde ook graag melkglas, want ik ben geen schoonmaakmiep zeg maar. Maar ik heb nu dus een doorzichtige glazendouche deur. Volgens de verkoper/ instalateur blijft kalk in water veel beter hangen aan matglas dan aan gewoon glas. Gewoon glazen deuren en wanden zijn tegenwoordig behandeld met een spul waardoor t water eraf glijd en je dus veel minder hoeft te poetsen


Dat kan je gewoon bij een auto materialen zaak kopen. Geen idee waar de douche mee is gedaan, maar dat spul dat ik bedoel voor autoruiten moet je wel herhalen na wassen.


karin1985 schreef:
hier gelukkig geen wc meer in de badkamer. Die hebben we naar de overloop kunnen verplaatsen in oude berginskast. Wel een glazen wand. Regel is dat de douchehoek na gebruik afgedroogd wordt. Glas is nog hardstikke netjes. Inmiddels al 5 jaar oud.


Ik wil juist altijd wel een wc in de badkamer, maar sowieso ook een aparte.

Goed afdrogen scheelt wel, net als het klimaat/ventilatie.

We moeten de plek voor ventilatie aangeven, maar nu ook de keus om geheel een ventilatiesysteem te installeren.
Hoeft van mij niet in hele huis, maar nu kan het waar we evt willen.

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 11:34

@superpony: Ik heb nu 2 aparte bedoel ik dan he. 1 beneden en 1 op de eesrte verdieping.
Wat is jouw reden om er persee 1 in de badkamer te hebben? Ben wel benieuwd.

Indien mogelijk elders zou ik hem er altijd uit halen. Vind de functie van een WC eigenlijjk helkemaal niet in lijn met die van een badkamer :+

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:04

Verschillende redenen;

Ik heb een darm ziekte. Maar ik ben ook gewend aan een bidet en als die er niet is om toch wel warm water/wastafel te hebben. Ik vind wc papier niet zo hygienisch en vind zelf een klein wasbakje met koud water om je handen na toilet bezoek ook niet voldoende.

Niet dat het hele toestanden zijn hoor.

Wij hebben in principe alles beneden en aparte toilet is er al, dus die wordt vernieuwd, maar blijft gewoon. Daar komt de matte ruimte, achter ingang vanaf de paarden en dan ook een grotere wastafel met warm water voor mensen die naar toilet daar zijn geweest om handen te kunnen wassen.

In de badkamer komt een wc douche.

Nielojram

Berichten: 7842
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:27

Ik heb zelf geen glazen wand, maar mijn ouders en broer wel. Zij spoelen het af met warm water, want in koud water zit meer kalk en sindsdien minder poetswerk.

Suzanne F.

Berichten: 49397
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:36

Nielojram schreef:
Ik heb zelf geen glazen wand, maar mijn ouders en broer wel. Zij spoelen het af met warm water, want in koud water zit meer kalk en sindsdien minder poetswerk.


Heel vreemd want in principe geeft warm water meer kalkafzetting.