Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Plukje
Berichten: 1655
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 06:50

Wij hebben speciaal badkamerbehang. Daar zitten meerdere lagen coating overheen en is ook geschikt voor in een douchecabine. Het is wel redelijk aan de prijs. Maar ja, dan heb je wel iets unieks ;)

Afbeelding
(Dit was nog tijdens de verbouwing. Inmiddels hebben we een vloer, plinten en toiletrolhouder ;))

Blue_flower
Berichten: 1933
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 08:28

Mariska_28 schreef:
Wat gaaf die badkamer hierboven!

@Blue_flower: die komt daar inderdaad niet te hangen, vind ik zelf ook heel onhandig. Hadden dit programma alleen maar gebruikt om een beetje een idee van een indeling te krijgen.

Maar vroeg mij af:
- zijn er mensen hier met zwarte kranen/spoelbak/toilet? Gerard vind het zo mooi, maar ik ben bang dat het heel snel lelijk wordt. Terecht?
- Mensen hier die behang hebben in de badkamer? We willen liever niet tegelen, en aangezien er een gesloten stoomcabine met afzuiging in komt moet behang volgens mij wel kunnen. Hoe bevalt het?


Wij hebben wel zwarte kranen en spoelbak in douche. Bij de wc, die wit is, hebben we een wit spoelbakje. Ik weet niet of ik mij meer stoor aan de gele kalkaanslag in de zwarte bakken of de oranje uitgeslagen plug van het witte spoelbakje bij de wc.. ik denk meer aan het laatste.

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 15:52

Dit topic stamt inmiddels uit 2018. Met name in het begin zijn er bedragen genoemd, maar intussen is het ingewikkeld wat recentere bedragen te vinden tussen het geklets :+ (niet erg hoor). Alles is toch flink duurder geworden de laatste tijd.

Ben benieuwd of er mensen hier zijn die maximaal een jaar geleden hun badkamer hebben verbouwd die zouden willen delen:

-Wat kostte het grofweg
- heb je het grotendeels zelf gedaan, of heb je het laten doen?

Urona447
Berichten: 2812
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 16:29

Ja hoor wij waren 6000 euro kwijt en hebben alles zelf gedaan. Wel hebben we bijna alles aangeschaft in veilingen en uit het buitenland geïmporteerd omdat we wel kwaliteit wilde maar niet de hoofdprijs wilden betalen.

Prijsverschil was bij onze tegels bijvoorbeeld 30 euro de m2 door de tegels in duitsland te kopen.

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 16:35

Shiloh schreef:
Dit topic stamt inmiddels uit 2018. Met name in het begin zijn er bedragen genoemd, maar intussen is het ingewikkeld wat recentere bedragen te vinden tussen het geklets :+ (niet erg hoor). Alles is toch flink duurder geworden de laatste tijd.

Ben benieuwd of er mensen hier zijn die maximaal een jaar geleden hun badkamer hebben verbouwd die zouden willen delen:

-Wat kostte het grofweg
- heb je het grotendeels zelf gedaan, of heb je het laten doen?



Wij hebben onze badkamer helemaal laten doen. Waren 6500 euro kwijt voor de spullen (Hornbach) en 7500 voor de handyman die de hele badkamer gesloopt en opnieuw opgebouwd heeft.

Badkamer is 3x3m, volledig betegeld, inloopdouche, wc en dubbele wastafel :)

Unicornetto
Berichten: 2388
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 16:36

Hier duurt het nog zo'n drie dagen en dan is het klaar!

Wij zijn rond de €9500,- kwijt. We hebben alles, van tegels tot accesoires zelf besteld, dit was ongeveer €3000,-. Ik moet wel zeggen dat we geen gekke dingen doen.

Het plaatsen, tegelen, leidingen en elektra verleggen betalen we €6100,- voor.
Al wordt dat nog een dag extra werk later, aangezien het kozijn dat in de badkamer geplaatst zou worden vertraging heeft en het bijna niet zonder beschadigingen aan de tegels kan..

Wij hebben nog een offerte van vorig jaar, inmiddels zou dat op zo'n €7500,- liggen gaf de aannemer aan.

Mars

Berichten: 33270
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 16:41

Een ruime €13.000 voor een 6 m2 badkamer, waarbij we leidingwerk zelf aan hadden gelegd (familie met loodgietersbedrijf).

We hebben verder alles laten doen en plaatsen, betonvloer storten, tegels, elektrische vloerverwarming, toilet, badkamermeubels, radiator, verwarmde spiegel met led, mechanische ventilatie, inloopdouche etc.

xLoki

Berichten: 3490
Geregistreerd: 16-01-08

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 18:47

Ik heb ongeveer 5m2 badkamer en gaan over 2 weken beginnen met slopen.
Ik ben zo'n €5500 kwijt aan materialen (houten wastafelmeubel van 120cm met natuurstenen waskommen en hotbath douche en wastafelkranen waren de duurste uitgaven) en ga denk ik het dubbele daarvan kwijt zijn aan het plaatsen (waaronder leidingen omleggen)... Dus al met al veel geld.

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 12:52

Shiloh schreef:
Dit topic stamt inmiddels uit 2018. Met name in het begin zijn er bedragen genoemd, maar intussen is het ingewikkeld wat recentere bedragen te vinden tussen het geklets :+ (niet erg hoor). Alles is toch flink duurder geworden de laatste tijd.

Ben benieuwd of er mensen hier zijn die maximaal een jaar geleden hun badkamer hebben verbouwd die zouden willen delen:

-Wat kostte het grofweg
- heb je het grotendeels zelf gedaan, of heb je het laten doen?

Wij hebben de badkamer laten tegelen door een familielid, waardoor dat wat goedkoper was. Verder hebben we (nouja, mijn vriend :') ) alles zelf gedaan. In totaal waren we ongeveer 1700 euro kwijt voor de hele badkamer.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 13:19

Shiloh schreef:
Dit topic stamt inmiddels uit 2018. Met name in het begin zijn er bedragen genoemd, maar intussen is het ingewikkeld wat recentere bedragen te vinden tussen het geklets :+ (niet erg hoor). Alles is toch flink duurder geworden de laatste tijd.

Ben benieuwd of er mensen hier zijn die maximaal een jaar geleden hun badkamer hebben verbouwd die zouden willen delen:

-Wat kostte het grofweg
- heb je het grotendeels zelf gedaan, of heb je het laten doen?


Pas geleden ging het ook nog over de prijzen, na de prijsstijgingen.

Wij waren al eerder begonnen, maar recent pas de badkamer verder afgebouwd. We hebben een kleine slaapkamer omgebouwd. Het is beneden en alles is eruit geweest, dus keken op zand en rechtstreeks naar de zolder.

Veel materiaal is groter ingekocht zoals isolatie, omdat we dat voor het hele huis gebruiken, maar ik denk dat we op 7000 euro uitkomen. Dat gaat dan in de zichtbare spullen zitten, maar ook al het andere materiaal om stroom aan te leggen, leidingen, afvoeren etc.

Het is nog niet 100% af en moet nog steeds foto's maken, maar kreeg de kleur niet goed. De badkamer is ongeveer 2.40m bij 3.20m en we hebben een douchehoek van 1.20*90 met deur, duobad 180*80 extra diep, hangend toilet met douche, kastje van 1.20 met 2 waskommen en 2 kranen. Grote spiegel van 1.20 met verlichting, vergrootglas en klokje. 6 spots in plafond, nisjes ingebouwd, tegels in douche, rond bad en wc en verder stuc.
En helaas geen raam meer, maar wel afzuiging en een handdoekenradiator.
Kranen zijn van Grohe, wc van gerbit, pot van villeroy en boch, badmeubel hout van de tuinkamer Leeuwarden, maar wel naar wens aangepast.

Mijn man heeft dus echt alles zelf gedaan, maar het zou zeker het dubbel kosten qua alles aanleggen, plaatsen etc.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 14:40

Ik kan niet echt een prijs noemen. Bij ons zijn muren verplaatst, geïsoleerd, gestuct, vloer gegoten, ventilatie aangelegd, leidingen vernieuwd, aansluitingen gemaakt, zelfs een draagbalk geplaatst. De ene badkamer is 22 m2, die was zeker richting een halve ton totaal. De kleinere is gemaakt in een ruimte die deels schoorsteen was, daar is zoveel aangepast en aangelegd dat het geen bedrag is wat hier erg gaat helpen een ander een keuze te laten maken.
We hebben niet alle kosten gesplitst verzameld. In die grote badkamer hebben we wel luxe spullen; een sunshower, de beste regendouche, de kranen en het wasmeubel waren ook aardig aan de prijs vond ik. Wij hebben het ontwerp zelf gedaan maar de uitvoering laten doen. Enkel het installeren van toilet, kranen etc. zelf gedaan.

Unicornetto
Berichten: 2388
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 06:38

Ze zijn hier flink opgeschoten!
Vandaag komen ze alles afkitten en nog wat kleine dingen doen. Binnenkort komen ze nog een keer terug om rondom het kozijn te tegelen. Daar wordt nog een nieuw kozijn geplaatst, net die had vertraging helaas.
Afbeelding

En dit was het:
Afbeelding

xLoki

Berichten: 3490
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 21:36

Mooi geworden San_ner!!! Echt lekker opgefrist vergeleken met hoe het was :)

Nou ik ben van start hoor! Gisteren de sleutel gekregen en vandaag begonnen met slopen. Om erachter te komen dat er 5!!!!!! lagen vloertegels onder de eerste laag waren #)
Dus wij zijn helaas nog wel even bezig met slopen… en met het slopen van de tegels is 1 muur helaas gesneuveld, dus die moet opnieuw opgebouwd worden… toilet beneden schiet gelukkig wel lekker op!

De 6 lagen tegels :wow:
Afbeelding

En ik als ware klusvrouw tegeltjes aan het wegbijtelen :D we hebben een deel ook met de kango gedaan. Maar sommige kon je alleen met de hand doen.
Afbeelding

Bo_Y

Berichten: 4571
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 22:20

Mooi Sanner!!

Wij gaan donderdag beginnen aan de badkamer!! Eerst slopen en dan opbouwen..
En hopelijk zijn we binnen 3 weken klaar.
We hebben de tegels en sanitair binnen en nu 2700 euro uitgegeven. Ik geloof dat we nog een paar leidingen moeten hebben en verf.
We doen alles zelf. We hadden een offerte van een badkamerzaak voor 17500 euro en een offerte van een klusjes man voor 11000 euro. Dus besloten het zelf te doen.

De badkamer is 2 bij 2. Alleen de douche en wcombouw wordt getegeld en de rest wordt geverft.

Heb er zo zin in!! Straks in een normale douche douchen en een wc boven

xLoki

Berichten: 3490
Geregistreerd: 16-01-08

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 08:28

Bo_Y dan heb je het mooi binnen budget gehouden zeg! Ik ben bijna het dubbele kwijt aan tegels en sanitair haha. Welke verf ga jij gebruiken?

Hebben jullie misschien tips voor een goede douchehoek/douchewanden van 90x90? Ik zit nu te kijken naar de Alava van Badplaats, maar misschien hebben jullie ook nog goede tips :) Ik wil een douchehoek zonder douchebak, maar met een tegeldrain.

Eskimo
Berichten: 3045
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 18:54

Ik vroeg mij af of jullie misschien advies hebben voor onze voegen in de vloer en muren. Afgelopen vrijdag heeft de tegelzetter de voegen zilvergrijs gemaakt, maar ik dacht dat hij deze (donkergrijs) zou doen. Nu heb ik dus een grijze betonlook tegel met bijna witte voegen, en dat vind ik persoonlijk niet mooi. Vandaag gebeld en nu gaan ze het maandag opnieuw doen. Mijn vraag: welke kleur voegen staat mooi bij deze tegels? Ik wil graag dat het 1 geheel is, ik houd van een rustige look. Is donkergrijs dan prima? (wil natuurlijk niet weer dat het fout gaat :o )

Dit was het zonder voeg (vind ik zelf nog mooier eruit zien dan met voeg :D )

Afbeelding

En dit met de voegen:

Afbeelding

Afbeelding

De voegen bij de visgraat blijft, gaat alleen om de grijze tegel op vloer en muur.

MarjanB

Berichten: 16511
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 19:00

Wij hebben de voegen nagenoeg dezelfde kleur als de tegels

Afbeelding
Afbeelding

Eskimo
Berichten: 3045
Geregistreerd: 04-04-07

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 19:12

Ja dat vind ik prachtig!

annepaardoes

Berichten: 7158
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 19:24

Eskimo: wij hebben dit ook zoals je het nu hebt. Ik had het ook liever als MarjanB gehad. Maar wij hebben alles zelf gedaan en ik had echt geen zin meer om alles voegen uit te vrezen en opborg te voegen. Ik ben heel benieuwd hoe ze bij jullie de voegen donkerder maken.

_Caro_

Berichten: 170
Geregistreerd: 11-12-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 21:54

Bij mij had de tegelzetter een heel pakket met staaltjes op maat van de voeg, dus je kon die zo op de voeg van de tegel leggen en dan kijken welke kleur het meeste overeen kwam met de tegel.

Plukje
Berichten: 1655
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 22:05

Bij ons is het net een tintje donkerder dan de tegel zelf:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49299
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 08:00

Het is echt heel persoonlijk. Ik vind zelf de voeg dezelfde kleur of iets donkerder mooier. Andere mensen houden juist van een lichte voeg.

xLoki

Berichten: 3490
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 17:25

Eskimo, ik vind zelf de voeg in dezelfde kleur of iets lichter dan de tegel het mooist, zoals MarjanB het heeft.

Mag ik jullie ook om advies vragen? Ik heb mijn Hotbath wastafelkranen binnen maar ze zijn wat kleiner dan ik had ingeschat := ik twijfel heel erg wat ik nu moet doen: zal dit afdoende zijn of ga je je hier heel erg aan storen? En welke is dan wel mooi? Deze zijn 27,5cm hoog, waskommen zijn er 15,5cm hoog… (dit is de technische tekening: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0646/ ... 1664261228 )
Ik zat net te kijken naar de keukenmengkranen, die zijn een beetje dezelfde stijl, maar die zijn dan wel echt weer heel groot (technische tekening: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0646/ ... 1663137818 )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xLoki op 21-05-23 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Plukje
Berichten: 1655
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 17:28

Hier ga je je heel erg aan storen is onze ervaring. Je giet met je handen alles over de rand van de waskom en hebt niet genoeg ruimte om lekker je handen te wrijven.
Om deze reden hebben wij keukenkranen in de badkamer.

Cemlys

Berichten: 14963
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 19:18

Heb je niet de fonteinkranen? Wij hebben inbouw maar die lijken ook groter
Afbeelding
Afbeelding
Voegen hebben wij ongeveer gelijk aan de tegels volgens mij


Voor degene met een apart toilet, hoe hebben jullie dat verder opgeleukt?