Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
annepaardoes

Berichten: 7160
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 14:03


Maris
Berichten: 15925
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 15:01

Hoeveel verschil zit er in kwaliteit tussen badkamermeubels ? We kunnen niet echt gaan kijken bij winkels ( wel bij praxis geweest ), maar vanaf internet bestellen is best moeilijk inschatten hoe het eruit ziet.
Is b.v. Tiger een fijn merk ? Of hebben jullie aanraders ?
We zoeken een meubel van 80 cm in houtkleur met spiegelkast erbij.

batje

Berichten: 10563
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 18:26

Hoe zijn jullie badkamers opgeleverd? Ik heb allemaal verf spetters op m’n nieuwe kranen en tegels en de kitranden zijn erg onregelmatig. Ik snap dat ze het niet schoon maken, maar dit vind ik wel heel vervelend. Of is dit normaal?

Cemlys

Berichten: 14968
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 23:17

Sting schreef:
Er zitten links en rechts ook stopcontacten toch? Dan zou ik die in het midden gebruiken voor een warmtepaneel voor in de spiegel. Bevalt hier erg goed. We zetten hem niet standaard aan, maar wel als we wat langer douchen en daarna ergens heen moeten.

Klopt die in ghet midden is voor de spiegelverlichting en verwarming
Ik wou graag 2 aparte spiegels maar wordt nu een grote lange.


xLoki schreef:
Heel erg mooi Cemlys! Hele rustige uitstraling, precies mijn smaak! Welke kleur tegels van Sintesi zijn het en waar heb je ze gekocht als ik vragen mag?


Afbeelding


Naskur11 schreef:
[ [url=m/xMmWqZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3VUtpb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hDMKmM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IJ7SNP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij zijn net klaar, totale kosten ongeveer 6500 euro, is extra badkamer met ruimte voor de wasmachine en droger.


Mooi resultaat


annepaardoes schreef:
Cemlys schreef:
Ik twijfel nog over spiegel, stopcontact zit helaas in het midden :')


Ik zou voor twee spiegel gaan en dan ronde of ovale:
https://www.q1sanitair.nl/nl/artikelinf ... arming.awp


Klopt was mn oorspronkelijke idee maar stpcontact voor spiegel helaas ertussen in


Maris schreef:
Hoeveel verschil zit er in kwaliteit tussen badkamermeubels ? We kunnen niet echt gaan kijken bij winkels ( wel bij praxis geweest ), maar vanaf internet bestellen is best moeilijk inschatten hoe het eruit ziet.
Is b.v. Tiger een fijn merk ? Of hebben jullie aanraders ?
We zoeken een meubel van 80 cm in houtkleur met spiegelkast erbij.

Veel. Ik vond veel gammele kwaliteit. Lager budget is ikea beste, toch stevig voor een degelijke prijs


batje schreef:
Hoe zijn jullie badkamers opgeleverd? Ik heb allemaal verf spetters op m’n nieuwe kranen en tegels en de kitranden zijn erg onregelmatig. Ik snap dat ze het niet schoon maken, maar dit vind ik wel heel vervelend. Of is dit normaal?

Hier kranen pas na schilderen gemonteerd. Kitranden wel netjes

Rintah

Berichten: 2927
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 23:43

Maris schreef:
Hoeveel verschil zit er in kwaliteit tussen badkamermeubels ? We kunnen niet echt gaan kijken bij winkels ( wel bij praxis geweest ), maar vanaf internet bestellen is best moeilijk inschatten hoe het eruit ziet.
Is b.v. Tiger een fijn merk ? Of hebben jullie aanraders ?
We zoeken een meubel van 80 cm in houtkleur met spiegelkast erbij.

Zeker verschil. Qua langer termijn weer ik niet, maar ik merkte bij mijn eigen onderzoek zeker verschil qua stevigheid. Niet persé van de kast zelf, wél van het railsysteem van de lades. Goedkopere/budget merkenalen wat meer geluid, maar zijn vooral een stuk wiebeliger (als in bijvoorbeeld in midden moeten trekken/openen om aanlopen tegen zijkant te voorkomen, en als la open is makkelijk beetje zijwaarts heen en weer te bewegen) als de duurdere merken.

Kijken/uitproberen is dus zeker wel aan te raden :+

Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 04:23

batje schreef:
Hoe zijn jullie badkamers opgeleverd? Ik heb allemaal verf spetters op m’n nieuwe kranen en tegels en de kitranden zijn erg onregelmatig. Ik snap dat ze het niet schoon maken, maar dit vind ik wel heel vervelend. Of is dit normaal?

Nee vind ik niet.
Hier is alles keurig afgeplakt met schilderen dus nergens spetters. De kitranden zijn ook gewoon netjes.

Plukje
Berichten: 1658
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 07:03

batje schreef:
Hoe zijn jullie badkamers opgeleverd? Ik heb allemaal verf spetters op m’n nieuwe kranen en tegels en de kitranden zijn erg onregelmatig. Ik snap dat ze het niet schoon maken, maar dit vind ik wel heel vervelend. Of is dit normaal?

In mijn ogen zeker niet normaal. Maar daar moet ik wel bij zeggen dat wij een extreem klushuis hadden en er bewust voor gekozen hebben de badkamer uit te besteden aan een gerenommeerde partij met kneitergoede recensies, zodat wij ons konden focussen op de rest van het huis. Dat betekende ook dat wij voor de badkamer 32k hebben betaald. En dat betekende ook dat hij tot in de puntjes keurig is opgeleverd.
Als ik ergens op bezuinigd zou hebben, dan zou ik ook teleurgesteld zijn over zo’n oplevering, maar dan zou ik dat relativeren.
Dus: ben je blij met de rest van de prijs/kwaliteit verhouding? En kun je het zelf fixen? Verfspetters van een kraan verwijderen is waarschijnlijk eenvoudiger dan kitnaden opknappen.

batje

Berichten: 10563
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 07:34

Bedankt voor jullie reacties! De oplevering moet nog gebeuren, dus ik kan hier gelukkig nog wel wat van zeggen. Ik wilde vooral even peilen wat normaal is, dit is de eerste keer dat ik zo’n klus heb uitbesteed, dus ik vind het lastig in te schatten hoe kritisch ik kan zijn :)

Ik laat jullie weten hoe het afloopt.

xLoki

Berichten: 3493
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 09:27

Iemand nog tips voor een goede opbouw regendoucheset in de kleur RVS/geborsteld nikkel met een ronde handdouche en glijstang?
Ik heb nu die van Hotbath op mijn lijstje staan ( https://www.tegeldepot.nl/complete-rege ... hermostaat ), maar die €1250 staat mij echt heel erg tegen :=


Hier trouwens toch weer andere tegels uitgezocht gisteren. Ik bleef maar nadenken over dat ik de tegels van Maxaro in winkellicht heb gezien en dat mijn badkamer ook daglicht heeft. Ben naar de Nijhof in Baarn gegaan en daar mocht ik een aantal tegels meenemen om uit te proberen! Dus hop, verkopers gebeld en we mochten langskomen. :D Deze combi gaat het waarschijnlijk worden. Het grappige is dat op de foto veel contrast tussen de vloer en wandtegel is, maar in het echt zie je het verschil bijna niet, zeker met de lampen aan. Dus ik twijfel nog of ik de vloertegel een tintje donkerder/met meer textuur neem. Ga maandag beslissen en dan gelijk bestellen, want ze hebben tot 16 april 20% korting op alle tegels! :)

Plan 1
Afbeelding

Plan 2 is dezelfde muurtegel als plan 1, maar dan met deze vloertegel (bovenste randje wat je op deze foto ziet komt overeen met de kleur van de muurtegel)
Afbeelding

Maris
Berichten: 15925
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 09:43

Dank jullie wel voor de antwoorden op mijn vraag over de kwaliteit(sverschillen ) van badkamermeubelen ! Ikea is nog wel een goed idee om eens te kijken. Bedankt.

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 10:24

Wij zijn echt super tevreden over ons Ikea meubel. Zou nooit meer eraan uitgeven, merk echt geen verschil met de ‘echte’ badkamermerken. Met iets handgemaakts misschien ja, maar deze is na 2 jaar nog perfect. Lades lopen hartstikke soepel ook.

Maris
Berichten: 15925
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 10:51

ontherun schreef:
Wij zijn echt super tevreden over ons Ikea meubel. Zou nooit meer eraan uitgeven, merk echt geen verschil met de ‘echte’ badkamermerken. Met iets handgemaakts misschien ja, maar deze is na 2 jaar nog perfect. Lades lopen hartstikke soepel ook.


Fijn om dat te horen. Ik heb al zitten kijken. de godmorgon serie in houtkleur is mooi.

Albert

Berichten: 5736
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 11:02

xLoki schreef:
Iemand nog tips voor een goede opbouw regendoucheset in de kleur RVS/geborsteld nikkel met een ronde handdouche en glijstang?
Ik heb nu die van Hotbath op mijn lijstje staan ( https://www.tegeldepot.nl/complete-rege ... hermostaat ), maar die €1250 staat mij echt heel erg tegen :=

Als ik je link aanklik zie ik 795,=

xLoki

Berichten: 3493
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 11:47

Albert schreef:
xLoki schreef:
Iemand nog tips voor een goede opbouw regendoucheset in de kleur RVS/geborsteld nikkel met een ronde handdouche en glijstang?
Ik heb nu die van Hotbath op mijn lijstje staan ( https://www.tegeldepot.nl/complete-rege ... hermostaat ), maar die €1250 staat mij echt heel erg tegen :=

Als ik je link aanklik zie ik 795,=

Dat is voor de chroom variant.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 12:23

Maris schreef:
Hoeveel verschil zit er in kwaliteit tussen badkamermeubels ? We kunnen niet echt gaan kijken bij winkels ( wel bij praxis geweest ), maar vanaf internet bestellen is best moeilijk inschatten hoe het eruit ziet.
Is b.v. Tiger een fijn merk ? Of hebben jullie aanraders ?
We zoeken een meubel van 80 cm in houtkleur met spiegelkast erbij.


Wij zijn in heel veel winkels geweest, maar soms kan je de kwaliteit ook lastig beoordelen en zijn dingen niet zo goed in elkaar gezet ergens.

Wij hebben een houten meubel met de hand gemaakt naar wens, maar zijn erg tevreden over de 2e Ikea keuken en nooit problemen gehad met de kastjes. Ben alleen niet zo modern, dus zag niks wat ons paste.


batje schreef:
Hoe zijn jullie badkamers opgeleverd? Ik heb allemaal verf spetters op m’n nieuwe kranen en tegels en de kitranden zijn erg onregelmatig. Ik snap dat ze het niet schoon maken, maar dit vind ik wel heel vervelend. Of is dit normaal?


Wij hebben alles zelf gedaan, maar geschilderd voor we alles gingen af monteren en als laatste de kit. Wij zien ook nog piepkleine dingetjes, maar is omdat we er met onze neus bovenop zitten.

Onze zoon heeft tijdens de Corona voor een badkamer zaak gewerkt en die zei dat hij vaak zag dat niet alles altijd even netjes en precies was. Hij leverde de spullen en dat was best een luxe/duurdere zaak.

batje

Berichten: 10563
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 12:35

Bizar toch superpony? Vind dat echt raar met dit soort bedragen. De kastjes zijn ook helemaal niet uitgelijnd met bijvoorbeeld de bovenrand van het douchescherm daarnaast. Ik was er van uit gegaan dat dit vanzelfsprekend was, maar had ik dus aan moeten geven ;) Nou ja, heb er zeker van geleerd.

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 12:51

Maris schreef:
ontherun schreef:
Wij zijn echt super tevreden over ons Ikea meubel. Zou nooit meer eraan uitgeven, merk echt geen verschil met de ‘echte’ badkamermerken. Met iets handgemaakts misschien ja, maar deze is na 2 jaar nog perfect. Lades lopen hartstikke soepel ook.


Fijn om dat te horen. Ik heb al zitten kijken. de godmorgon serie in houtkleur is mooi.


Wij hebben dus de godmorgon hangen :)) En ik vind onze lade zelfs soepeler dan die bij mijn moeder bedenk ik me nu. Dat is een Allibert badkamermeubel. Die was ook veel lastiger in elkaar te zetten en op te hangen.

Albert

Berichten: 5736
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 13:09

Afbeelding
Bij geborsteld nikkel zie ik ook deze prijs.

Suzanne F.

Berichten: 49403
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 13:22

Albert schreef:
[ [url=m/04MV6B.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bij geborsteld nikkel zie ik ook deze prijs.


Maar als je de opties aanklikt dan verandert de prijs weer. Klopt niks van lijkt het wel.

xLoki

Berichten: 3493
Geregistreerd: 16-01-08

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 13:30

Dan moet je idd verder de opties aanklikken (welke handdouche en welke maat douchekop), dan kom je bij de echte prijs. Ik heb gisteren in de winkel ook in het lookbook van Hotbath gekeken en daar staat idd ook €1250 als setprijs, dus klopt wel. Maar goed, iemand dus tips? :P

Cemlys

Berichten: 14968
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 06:46

Wij hadden ook een hele mooie van hotbath gezien, maar duuuuur. Ik heb uiteindelijk voor blaufoss gekozen. Scheelde 1000 euro op de hele set kranen uiteindelijk

De godmorgon zet je ook zo in elkaar. Ik maak vandaag even goed schoon en maak dan even goede foto's. Wij hebben de houtlook kleur. Nu iets meer dan 1000 euro voor 2m aan meubel met kommen, dat was anders met gemak 3000-4000 geweest bij bv x2o
Loopt inderdaad mooi soepel, goede service.

MarjanB

Berichten: 16554
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 08:28

Hier dornbracht kranen. Super blij mee en hele goede kwaliteit kranen. Ivm inbouw durfden we niet voor goedkoper merk te gaan.

Albert

Berichten: 5736
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 08:33

Wij hebben onze Grohe kranen een paar jaar geleden in Tsjechië besteld, scheelde echt behoorlijk.
Weet alleen de site niet meer.
Werd keurig netjes opgestuurd en ook geen gedoe met douanekosten of invoerrechten gehad want het is gewoon een EU land.

Albert

Berichten: 5736
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 08:51

www.sanitino.nl
Dit bedrijf, zit in Tsjechië maar heeft wel een NL klantenservice.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 23:13

batje schreef:
Bizar toch superpony? Vind dat echt raar met dit soort bedragen. De kastjes zijn ook helemaal niet uitgelijnd met bijvoorbeeld de bovenrand van het douchescherm daarnaast. Ik was er van uit gegaan dat dit vanzelfsprekend was, maar had ik dus aan moeten geven ;) Nou ja, heb er zeker van geleerd.


Ja, ik kan me er ook aan ergeren. Maar voor ons wel fijn dat onze zoon zei dat we echt netter werken dan wat hij allemaal heeft gezien die periode, anders komt de badkamer nooit af.

Wij hebben Grohe kranen genomen en gewoon voor chroom gekozen uiteindelijk. Ben niet 100% tevreden en vind de thermostaat knop qua regeling slecht reageren.
Verder hebben we de advies hoogte aangehouden, maar vind ik de douchekop eigenlijk daardoor iets te hoog gekomen.
De waskommen zijn er nog niet, dus die kranen nog niet getest.