Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siers83

Berichten: 7369
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 19:47

Wij hebben vandaag een nieuwe badkamet gekocht. Hele middag in de wi kel geweest en alles uitgezocht. Hebben een kleine oude badkamer dus alles moet nieuw, alle leidingen liggen nu nog op de tegels. Gaat ons nu 11000 kosten, incl plaatsen en alles. Krijgen grijs op de vloer en donkerder grij op de wc ombouw. Verder matwitte tegels op de muren. Plafond word ook nieuw, soort aluminium met spotjes. Komt nu ook een hangend toilet. Verder nog een schuifdeur bij de douche en een fonteintje met onderkastje ipv een grote wastafel.

miranda_x

Berichten: 882
Geregistreerd: 30-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 20:57

Onze badkamer wordt in augustus/september verbouwd.
Er zit nu een douche en bad in. Wij laten het bad weg. Onze badkamer is niet zo groot: 2,2 bij 2 m.
In de nieuwe badkamer komen er antraciete vloertegel, en aan de wand licht grijze. Achter het toilet komen antraciete steentjes zeg maar.

Wij komen uit op 19000€.. maar daar zit dan bij in een plafond regendouche en inbouw kranen bij de 2 waskommen en een infrarood sunshower.

Afbeelding

Siers83

Berichten: 7369
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 21:02

Siersma schreef:
Wij hebben vandaag een nieuwe badkamet gekocht. Hele middag in de wi kel geweest en alles uitgezocht. Hebben een kleine oude badkamer dus alles moet nieuw, alle leidingen liggen nu nog op de tegels. Gaat ons nu 11000 kosten, incl plaatsen en alles. Krijgen grijs op de vloer en donkerder grij op de wc ombouw. Verder matwitte tegels op de muren. Plafond word ook nieuw, soort aluminium met spotjes. Komt nu ook een hangend toilet. Verder nog een schuifdeur bij de douche en een fonteintje met onderkastje ipv een grote wastafel.

Ons badkamertje is heel klein trouwens, 1.05x 2.76. En dan is t ook nog onze benedenwc, enig wc ook trouwens

moonsparkle
Berichten: 21748
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 21:12

19.000 :wow: dat klinkt echt als heel erg veel.

miranda_x

Berichten: 882
Geregistreerd: 30-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 21:19

moonsparkle schreef:
19.000 :wow: dat klinkt echt als heel erg veel.


Ja best wel ja :o maar hebben nu voor comfort gekozen en hopen nog heel wat jaren er van te kunnen genieten.
Opbouw kranen etc waren een stuk goedkoper geweest en zo’n sunshower is aan de prijs. :P

Eleionomae

Berichten: 19602
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 21:22

Mijn ouders waren ook bijna 30k kwijt voor hun badkamer met ingebouwde kranen en sunshower. Maar hun badkamer is bijna 18m2 dus dan snap ik het ook wel. Ik vind 19k voor zo'n kleine badkamer ook wel veel moet ik zeggen :=

Maar zo'n sun shower is wel heel fijn _/-\o_

miranda_x

Berichten: 882
Geregistreerd: 30-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 21:30

Eleionomae schreef:
Mijn ouders waren ook bijna 30k kwijt voor hun badkamer met ingebouwde kranen en sunshower. Maar hun badkamer is bijna 18m2 dus dan snap ik het ook wel. Ik vind 19k voor zo'n kleine badkamer ook wel veel moet ik zeggen :=

Maar zo'n sun shower is wel heel fijn _/-\o_


Ben er erg benieuwd naar. Wij hebben alleen de infrarood functie gekozen.
We hadden op de offerte 15k staan. Maar hebben de sunshower toe laten voegen en een regendouche vanuit t plafond. Maar daardoor moet het plafond worden aangepast.

Wij waren eerst bij een andere badkamerwinkel geweest. 2 keer geweest voor ontwerpen en materiaal uitzoeken en toen wisten wij nog steeds niet wat het ging kosten. Toen hadden we wel alles opbouw qua kranen enz. En die man zei dat we dat nooit zouden redden voor 15k. Dat kan bij wel bij degene, waar we nu alles definitief hebben gemaakt. Dit is een eenmans zaak, zoveel fijner! Zij dacht ook veel beter mee! Die andere winkel raad ik mensen niet meer aan

Babsiej

Berichten: 6241
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 21:34

Wij waren ook rond de 22k kwijt uiteindelijk ..

Wel alles luxe genomen, duurste sunshower, enorm bad met luxe jets erin. Spiegel met led-verlichting en infrarood verwarming. Niet alleen tegen condens maar echt een infrarood straling, erg warm. Inclusief vloerverwarming. Inbouw radio, alle leidingen vervangen, stuk slopen etc. Nieuwe plafonds etc.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Moet nog wel aangekleed worden enzo. Maar kan nog geen mooie accessoires vinden :+

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 21:41

miranda_x schreef:
moonsparkle schreef:
19.000 :wow: dat klinkt echt als heel erg veel.


Ja best wel ja :o maar hebben nu voor comfort gekozen en hopen nog heel wat jaren er van te kunnen genieten.
Opbouw kranen etc waren een stuk goedkoper geweest en zo’n sunshower is aan de prijs. :P


Onze badkamer was ook rond die prijs :=
Ook alles ingebouwd, regendouche en de heel geliefde sunshower. <3

xJurdyWonanx

Berichten: 4052
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 21:57

Ik lees al een tijdje mee en vraag me af of er veel geld gaat zitten in de manuren of dat dat maar bijzaak is ten opzichte van de materialen/sanitair.

Overigens echt mooie badkamers voorbij zien komen!

Babsiej

Berichten: 6241
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 21:59

Manuren was ook rond de 10k hier...

Siers83

Berichten: 7369
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 22:12

xJurdyWonanx schreef:
Ik lees al een tijdje mee en vraag me af of er veel geld gaat zitten in de manuren of dat dat maar bijzaak is ten opzichte van de materialen/sanitair.

Overigens echt mooie badkamers voorbij zien komen!

Manuren komen hier bijna op t zrlfde bedrag als de spullen. Is ongeveer 50/50 bij ons

Liselot

Berichten: 32201
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 07:22

xJurdyWonanx schreef:
Ik lees al een tijdje mee en vraag me af of er veel geld gaat zitten in de manuren of dat dat maar bijzaak is ten opzichte van de materialen/sanitair.

Overigens echt mooie badkamers voorbij zien komen!



Manuren is echt bizar hoor. Wij waren nu aan materiaal rond de 9000 kwijt en met manuren erbij zouden we rond de 15/16000 hebben gezeten.

sjaslique

Berichten: 2094
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 08:31

Als ik dit topic zie begint het te kriebelen. Wij gaan 3 mei slopen en daarna wordt onze nieuwe badkamer geplaatst. Wat betreft de manuren is dat inderdaad wel een groot deel van de som geld.

Anoniem

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 08:54

materiaal en manuren was hier ook ongeveer 50/50.

Wij zijn bij de laatste eindjes hier. Schilder moet nog een keer komen en dan afronding van wat montage.

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 12:23

Wij zitten nu nog middenin de badkamerverbouding, en ik vind zelf dat het best lang duurt. We hebben alles uitbesteed wat betreft het opbouwen. Het ontwerpen, shoppen en slopen hebben we zelf gedaan. De aannemer is inmiddels 5 weken bezig, en de wanden zijn nu net getegeld, maar nog niet gevoegd. Vloer moet er nog in, plafond moet er nog in... (sanitair dus uiteraard ook)...

Ik ben wel benieuwd hoe de verbouwingen die hier genoemd zijn zich allemaal tot elkaar verhouden. Misschien leuk om eens echt 1-op-1 te vergelijken? Ik kan daar wel een google formuliertje voor maken als meer mensen dat leuk vinden?

moonsparkle
Berichten: 21748
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 13:22

Ik wil het dus ook uitbesteden omdat ik er in combinatie met m'n baan veel langer over zou doen :')

Anoniem

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:19

Hier ging het slopen en tegelen echt snel. Binnen 2 weken alles klaar. Maar nu sleept het aan met een schilder die van alles aan het doen is maar telkens blijkbaar het niet af kan maken en weer terug moet komen. Ben er wel beetje klaar mee inmiddels :+

Liselot

Berichten: 32201
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:43

Ach, wij hebben er denk ik zo’n 10 weken over gedaan :o
Scheelt wel dat mijn man de douche als eerste klaar had gemaakt zodat we iig konden douchen en de eerste 4 weken woonden we hier nog niet

sjaslique

Berichten: 2094
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:16

Wij moeten nog aan de gang en slopen doen we zelf maar aannemer zegt twee werkweken nodig te hebben voor de opbouw en afwerking.

Steppe

Berichten: 2799
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:39

Voor onze badkamer van 1.50 x 1.50 ca € 6000 uitgegeven vnl het werk was dat, had via mijn werk wc, inbouw kraan, wastafel meubel en douche scherm en cv. Tegels via tegelzaak.Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:08

Ik kom even mee lezen hier! Wij gaan ons huis verbouwen en daar hoort de badkamer bij. Fijn dat hier prijzen worden genoemd, dan krijg je een realistisch beeld van je eigen budget. Wij hebben een badkamer met een bad, douche, toilet en wastafel. We willen het bad en douche zo laten, maar het plafond moet gebeuren (+ spotjes) en een nieuwe wastafel. Ik ben erg benieuwd hoe ver we kunnen komen met ons budget. Ik zal later wat foto’s plaatsen!

Edit: Hierboven, erg mooie douche. Zo zouden wij het ook willen, zitten met dezelfde hoek van de toilet en douche. Alleen rechts van de douche staat ons bad er tegen aan. Schuifdeuren is dus onze enige optie en tot nu toe werkt dat echt ruk. We hebben een douche met een bak er onder en willen graag op de tegels, maar zijn bang voor het werk + geld als we de bak weg halen we dat opnieuw moeten betegelen. :=

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 12:12

Wij zijn op zoek naar een huis en hebben nu eentje "op het oog" waar sowieso al het dak opnieuw moet en de badkamer ook graag. Als we het (kunnen) kopen was ik al luidop aan het dromen van een bad, douche, badkamermeubel en wc erin maar denk niet dat het haalbaar zal zijn voor een ruimte van 3m27 op 2m41 en een budget van max € 10.000 haha
Badkamer nu, rechtsonder staat nu de wc

Afbeelding

Liselot

Berichten: 32201
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 12:33

Qua ruimte moet dat prima lukken hoor, alleen wordt het budget misschien iets lastiger. Zou gewoon een aantal badkamerzaken langs gaan en je laten informeren

ilse18

Berichten: 714
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Venhuizen N-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:01

Titsia schreef:
Wij zijn op zoek naar een huis en hebben nu eentje "op het oog" waar sowieso al het dak opnieuw moet en de badkamer ook graag. Als we het (kunnen) kopen was ik al luidop aan het dromen van een bad, douche, badkamermeubel en wc erin maar denk niet dat het haalbaar zal zijn voor een ruimte van 3m27 op 2m41 en een budget van max € 10.000 haha
Badkamer nu, rechtsonder staat nu de wc

[ [url=m/HOFTFc.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat betreft het budget; het is ook enorm afhankelijk wat je in je kennissenkring hebt. Wij hebben bijvoorbeeld al het sanitair + toebehoren en de tegels online gekocht. Alles van degelijke merken voor nog geen 2000,- bij elkaar. Een bevriende loodgieter heeft het leidingwerk gedaan voor 500,- en wel gewoon een tegelzetter en kitter laten komen. Dit was 2500,- bij elkaar. Dus voor 5000,- is onze gehele badkamer gedaan ( ongeveer 3x3m), weliswaar geen bad. En zelf electra enz gedaan.

Bij de badkamerboer zouden we dat alleen al aan sanitair en tegels kwijt zijn. En dan ook geen kwaliteit.... installatie zou bij hun nog ongeveer 7000,- extra zijn....