Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
n_twinkel
Berichten: 626
Geregistreerd: 29-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 21:21

Ik lees ook graag even mee. Wij zullen ook zo langzamerhand iets moeten met onze zeer modieuze bruine badkamer met bloemetjes, maar we zijn vooral nog aan het oriënteren wat mogelijkheden zijn.

Er komen hier wel hele gave dingen voorbij!

Florenc
Berichten: 1440
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 21:30

Joosiien schreef:
Florenc schreef:
Wij hebben lang getwijfeld, volledig renoveren (met kostenplaatje minimaal 15.000€, want geen kleine badkamer) of tijdelijk 'opknappen' voor een kleiner budget (gezien de badkamer voornamelijk gedateerd en blauw-blauw-blauw is, maar wel nog perfect functioneel).

Tweede optie gekozen. Totaal kostenplaatje: 500€ :Y) . Enkel de toilet hebben we volledig vernieuwd. De oude donkerblauwe toilet was (met een mooie leeftijd van 35 jaar) niet meer proper te krijgen qua kalkafzetting, waardoor er altijd witte strepen aan de binnenzijde stonden.

[ Afbeelding ]


Hebben jullie opnieuw betegeld of de tegels geverfd? En ligt er laminaat op de vloer? :-)


Tegels en plafond zijn gewoon geverfd :) (speciale verf voor vochtige ruimtes wel). De vloer is simpele vinyl. We twijfelden heel erg over kleur/motief op de vloer (omdat we nog altijd een blauw bad en blauwe wastafels hebben), dus zijn voor de goedkoopste optie gegaan. Mocht het dan niet bevallen, dan zou er volgend jaar een ander kleurtje ingaan :+

noviceh

Berichten: 4816
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 05:59

curly2day schreef:
noviceh schreef:
Mooi geworddn curly2day!


Huh heb nog geen foto's geplaatst :-) :-)

Oh hihi, te ver terug gescrold... Ik bedoelde Florenc :D

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:36

Mag ik hier een vraag stellen

Wat is de ''Warmte'' van jullie verlichting in de badkamer?

Aranel
Berichten: 20212
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:44

Onze badkamer is ook eindelijk vrijwel af, na 3 weken vertraging..
Maar hij is prachtig geworden, foto's zal ik ook ff maken!

De kosten op een rijtje:
Vloertegels (8 vierkante meter): €300
Regendouche+losse douchekop, douchewand, wastafelmeubel 1,20 breed met twee lades, spiegel en dubbele kranen, hoekbad van 1,45 x 1,45, inbouw wc, hoge kast passend bij het wastafelmeubel, wandtegels: €5000
Plafond verlagen, gipsplaten, verf, inbouw spots: €350 (heeft mijn man zelf gedaan dus alleen materiaal kosten)
Omleggen van leidingen e.d. installatie van alles en tegelen: €4900

Wij hebben een vrij grote badkamer voor een rijtjeshuis dus zijn misschien wat meer kwijt dan dan een gemiddelde badkamer van een eengezinswoning.

Aranel
Berichten: 20212
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 14:49

Afbeelding

Afbeelding
De spiegel is er weer af, de installateur zette hem iets te lomp neer dus dat was krak.. volgende week komt de nieuwe dus nu nog even zonder spiegel.

Afbeelding

Liselot

Berichten: 32210
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 15:50

Mooi hoor!

Wij zijn bezig met alles bestellen, alsof je emmers geld leeggooit :')
Over 3 weken krijgen we de sleutel van het huis en de badkamer gaan we in januari aan beginnen. Ik zal foto’s maken :D

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 15:51

Oja ik zou nog eens foto's plaatsen. Badkamer is lastig fotograveren met telefoon zeg... Lijkt veel krapper dan in het echt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maris
Berichten: 15926
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 15:55

Aranel, ik heb ook zo'n vloer in de badkamer ! Alleen ...... hebben jullie gipsplaten als plafond ? Hier wordt gezegd dat dat niet kan in een badkamer ?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 15:59

Maris schreef:
Aranel, ik heb ook zo'n vloer in de badkamer ! Alleen ...... hebben jullie gipsplaten als plafond ? Hier wordt gezegd dat dat niet kan in een badkamer ?!


Had ik in mijn vorige woning ook en was geen enkel probleem.

Maris
Berichten: 15926
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 16:00

Klopt hoor, je ziet het vaker. Alleen klusjesman zegt dat het niet kan ivm vocht ?!

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 16:09

Je heb speciale gipsplaten voor vochtige ruimtes. Die zijn groen

Sansevieria
Berichten: 4228
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 16:14

Wij hebben ook zulke vloer tegels in de badkamer als Aranel (met een zalige vloerverwarming eronder), ook zo'n groot hoekbad, aparte douche en 2e toilet.
Geen idee wat het gekost heeft, er zat hier al een heel luxe badkamer in toen we het huis kochten, hadden ze net pas gerenoveerd :D

Gipsplaten kan vlgs mij wel, maar dan moet je vochtwerende nemen, dat zullen geen "gewone" zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 16:18

Maris schreef:
Klopt hoor, je ziet het vaker. Alleen klusjesman zegt dat het niet kan ivm vocht ?!


Dan is hij niet goed geïnformeerd want mijn woning was een nieuw bouwwoning, gebouwd in 2015. Wat FatCat al zegt, je hebt er vochtbestendige gipsplaten voor.

Maris
Berichten: 15926
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 16:23

Ja heb ik idd ook verteld. Maar ??? Ik zal nog eens vragen. Ik vind platen namelijk veel mooier als "planken".

Aranel
Berichten: 20212
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 16:41

Klopt, als je die groene platen neemt kan het gewoon :j
En even opletten met het verven, er moet dan ook weer speciale badkamer verf op.
We hebben trouwens gewoon witte laminaat plinten tegen het plafond geplakt om de kier tussen de muur en plafond weg te werken, ziet er superstrak uit :')

cinniz123

Berichten: 4413
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 16:47

Hier ook gewoon gipsplaten in het plafond.
Heeft iemand hier ervaring met badkamer meubels van badplaats.nl?

Liselot

Berichten: 32210
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 18:28

Nee, geen ervaring mee. Wel met Q1 sanitair. Die zijn top en niet duur! Daar hebben wij ook onze meubels gekocht

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 22:24

Vind het zonde om hier een nieuw topic voor te openen, maar iemand ervaring met het maken van een tweede toilet op de bovenverdieping? Wij hebben enkel beneden een toilet (en badkamer). Vroeger zat de douche boven, daar is nu een kast van gemaakt. Als het goed is, liggen de leidingen er wel nog. Omdat de kast eigenlijk nutteloos is voor ons, willen we op den duur er een toilet van maken. Maar ik zoek een beetje naar ervaring. Misschien iemand hier ervaring mee die dat via de pb wilt delen?

BigOne
Berichten: 38534
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 22:42

Iemand ervaring met een infrarood/sunshower? Volgend jaar een nieuwe badkamer in de planning en dan wil ik graag zo’n ding(ondanks de prijs) er in.

Angelaa2
Berichten: 4232
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 23:20

bigone schreef:
Iemand ervaring met een infrarood/sunshower? Volgend jaar een nieuwe badkamer in de planning en dan wil ik graag zo’n ding(ondanks de prijs) er in.


Mijn zwager heeft zo’n infrarood ding in de douche en is erg tevreden :)
Lijkt mij ook heerlijk, kwam veel warmte vanaf!

Sansevieria
Berichten: 4228
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 23:38

Had ik nog nooit van gehoord, lijkt me inderdaad heel fijn.
Wel een aanslag op je budget.

Babsiej

Berichten: 6247
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 23:44

Wij konden deze "uitproberen" in de winkel en inderdaad heerlijk. Wij hebben hem ook gekocht. In januari wordt onze badkamer geïnstalleerd, dus kan dan vertellen hoe het bevalt :)

BigOne
Berichten: 38534
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 00:01

Babsiej schreef:
Wij konden deze "uitproberen" in de winkel en inderdaad heerlijk. Wij hebben hem ook gekocht. In januari wordt onze badkamer geïnstalleerd, dus kan dan vertellen hoe het bevalt :)

Ik was dus ook in een badkamerzaak en die man zei: Ga maar staan, heerlijk dus denk wel dat er eentje komt. Ik krijg door artrose steeds vaker problemen met de botten spieren en pezen dus denk dat ik er wel naar bij zal hebben, vooral in de winter.

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 00:15

Afbeelding


had wel even beetje op moeten ruimen :+ de grootste kosten de vloer, sauna achterin hebben we zelf getimmerd, hoekbad linksvoor via sanidump, en helaas de tweede douchecabine chinese troep weer, kost weinig gaat 4 jaar mee :D
https://www.badkamerkoning.nl/c-3102347/douchecabine/