Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:56

Silly1972 schreef:
onafhankelijk keukenadviseur? Nooit van gehoord, maar dat kost toch ook neem ik aan?



Het heeft hen niet veel gekost. Wij hadden er ook nog nooit van gehoord (dat dat überhaupt een beroep is, haha), maar het was iemand die heel bekend was met alle winkels en het aanbod enzo, en ze hebben er erg veel aan gehad. Het prettige aan zo iemand is dat hij niet partijdig is, en dat je niet met mooie praatjes troep aan kan worden gesmeerd.

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:00

Silly1972 schreef:
Marsu schreef:
Hornbach. Echt een aanrader. Ik had dezelfde keuken bij een showroom gezien. Hoop gedoe met kortingen. Vervolgens dezelfde keuken bij Hornbach voor flink minder gekocht. En ze hebben hem ook voor me geplaatst. Hou er rekening mee dat de meeste grote keukenwinkels allemaal eigendom zijn van dezelfde eigenaar. DMG. De mandenmakers groep. Google daar eens op.



Dat is een goede tip, wist niet dat zij ook plaatsingsservice hadden.
Inclusief inbouwapparatuur?


Inclusief alles. Laagste prijsgarantie op de apparatuur. Na inlaten heb ik alle apparatuur gegoogled. Goedkopere prijzen geprint en daarvan is zonder problemen de prijs verlaagd.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:05

Ah Monique wat grappig. Volgens mij hebben jullie precies onze keuken. Kan helaas nog geen foto's laten zien want hij staat nog niet. Wij waren hetzelfde kwijt maar dan zonder bovenkastjes en zelf een fornuis aangeschaft. Wel een grotere keuken (denk ik)? Onze L is 3 bij 4 en dan nog een eiland van 2,70 bij 1,20 m.

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:17

Grappig! Ook van Middelkoop?

Onze is 2,40 x 2,40 en de lange zijde met bovenkastjes is 3,20. De twee hoeken maken het ook duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:56

MoniqueT schreef:
Wel jammer dat je geen prijs noemt Resistance. Ik heb wel even getwijfeld met onze dure keuken, maar ben dan ook wel benieuwd naar wat jullie kwijt waren.



Zonder de AGA (dat grote cremekleurige fornuis) was de keuken 8000 euro. :) Dus inclusief het granieten blad en de apparatuur.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:10

Resistance, erg mooi!

MoniqueT, hij is netjes, maar eerlijk gezegd zie ik de veel duurdere prijs er zo niet aan af. Apparatuur zal wel goed zijn, dat geloof ik. Maar dan zou ik moeten uitrekenen wat het kost wat wij allemaal zelf hebben gedaan. Oude slopen, gas iets verplaatsen, extra electra, afvoer, alles ophalen, in elkaar zetten, monteren, plaatsen etc.

Ik zit ook terug te denken aan vorige huizen, maar wij doen altijd alles zelf en ik kan als een keuken netjes en heel is ook wel veel accepteren zoals het is.

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:14

Vreemd Resistance. Ik ken iemand met een veeeeeel kleinere Ikea keuken die ook ruim 5500 euro was... geen granieten blad...

Schuur_

Berichten: 4905
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:17

Ik ben ook aan het kijken voor een keuken mar helaas zal het sowieso maatwerk moeten wieden. Door een scherpe hoek.

De prijzen die jullie noemen, was dat incl uitbraak oude keuken of is dat zelf gedaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:19

Janine1990 schreef:
Vreemd Resistance. Ik ken iemand met een veeeeeel kleinere Ikea keuken die ook ruim 5500 euro was... geen granieten blad...



Wat gek! Het was opzich ook geen duur model die wij hebben, maar ik weet natuurlijk niet wat voor keuken jullie kennis heeft... het scheelt wel wat dat we de koelkasten er gratis bijkregen. En ipv een fornuis en oven die aga, en de aga heb ik er niet bijgerekend omdat we die er apart bij hebben gekocht. En natuurlijk zelf helemaal geplaatst, dat scheelt ook zeker in de kosten.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:29

Monique, nee Mandemakers. Ze zullen wel veel op elkaar lijken dan :)

DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:30

Een tip die al vaker voorbij is gekomen: bespaar niet op apparatuur. Wij hebben een huis gekocht en binnen een jaar ging de koelkast, vaatwasser en luchtafzuiging kapot. Alles van hetzelfde buitenlandse B merk die ook nog eens in de tussentijd failliet was gegaan waardoor repareren niet mogelijk was.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:34

Resistance schreef:
Janine1990 schreef:
Vreemd Resistance. Ik ken iemand met een veeeeeel kleinere Ikea keuken die ook ruim 5500 euro was... geen granieten blad...



Wat gek! Het was opzich ook geen duur model die wij hebben, maar ik weet natuurlijk niet wat voor keuken jullie kennis heeft... het scheelt wel wat dat we de koelkasten er gratis bijkregen. En ipv een fornuis en oven die aga, en de aga heb ik er niet bijgerekend omdat we die er apart bij hebben gekocht. En natuurlijk zelf helemaal geplaatst, dat scheelt ook zeker in de kosten.


Wij hebben geen bonnen toen gehad?? Hebben de keuken in 2012 gekocht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:47

superpony schreef:
Resistance schreef:


Wat gek! Het was opzich ook geen duur model die wij hebben, maar ik weet natuurlijk niet wat voor keuken jullie kennis heeft... het scheelt wel wat dat we de koelkasten er gratis bijkregen. En ipv een fornuis en oven die aga, en de aga heb ik er niet bijgerekend omdat we die er apart bij hebben gekocht. En natuurlijk zelf helemaal geplaatst, dat scheelt ook zeker in de kosten.


Wij hebben geen bonnen toen gehad?? Hebben de keuken in 2012 gekocht



Misschien was dat een actie die alleen in Zweden plaatsvond (de keuken was bestemd voor in ons huis daar en is dus ook daar gekocht).

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:51

Selka schreef:
Monique, nee Mandemakers. Ze zullen wel veel op elkaar lijken dan :)


Vast wel, maakt ook niet uit. Ik had zoveel ellende gezien bij het inbouwen door Mandemakers bij onze bovenburen. Zit er bovenop hoor!

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:54

Superpony: kwaliteit zie je ook vaak niet van buiten. Voor ons is dit door diverse verhuizingen de vijfde keuken en ik wist gewoon wat ik wilde. Juist omdat ik in dit huis oud hoop te worden, is het me deze prijs gewoon waard.

Mercedes en Dacia zien er van buiten ook allebei netjes uit en toch kiezen we steeds weer voor Mercedes. Ieder zijn ding :-)

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:57

Tot nu toe is de hele verbouwing drama dus ik heb al vrij genomen bij het plaatsen van de keuken. Mij fop je niet meer :P

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 14:31

Doe je goed

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 18:08

Selka schreef:
Tot nu toe is de hele verbouwing drama dus ik heb al vrij genomen bij het plaatsen van de keuken. Mij fop je niet meer :P


Heel verstandig!

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 19:58

Ik heb net maar eens foto's gemaakt van mijn keuken. Had alleen maar foto's terwijl hij in de maak was haha.

Afbeelding
Afbeelding

Deze is dus van de ikea voor ongeveer 4500

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-18 20:47

Ik ben vandaag bij Bemmel en Kroon geweest, maar ook daar kwam ik boven de 10.000 euro uit. Ik leg me er maar bij neer dat ik een dure smaak heb en ga zeer waarschijnlijk toch voor de Bruynzeelkeuken.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12752
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:19

Onze keuken wordt over een paar weken geplaatst. Zal tegen die tijd nog eens foto's plaatsen.
Eerst bij Mandemakers geweest waar de keuken €16000 was exclusief heetwaterkraan. Na afdingen werd dat €12000 exclusief kraan. (Ik haat dat afdingen, omdat het dus al voelt alsof ze je willen oplichten)
Daarna naar een andere keukenzaak geweest waar afdingen geen mogelijkheid is. De prijzen die je krijgt dat zijn de prijzen. Daar een gelijke keuken met heetwaterkraan voor €9800

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:27

Mjetterd. Waar ben je geweest voor die betere prijs?

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12752
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:34

Sonja_vR schreef:
Mjetterd. Waar ben je geweest voor die betere prijs?


Ah sorry, vergeten er bij te zetten. Keukenloods.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:35

Thanks , eens even neuzen

miccamaaike

Berichten: 8685
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 10:08

Wij hebben in 2016 een nieuwe keuken laten plaatsen. Totale keukenverbouwing was ongeveer 17.000 euro :+ . Alles was inclusief, en het werd allemaal geregeld door de keukenboer. Hebben het bij een eenmanszaak gekocht en die regelde dus alles voor de plaatsing en verbouw.

- Complete keuken, met composiet blad
- Siemens inbouwapparatuur (koelkast, vriezer (no frost), vaatwasser, afzuigkap, combi-oven (een grote op normaal oven formaat) en inductie)
- 2 barstoeltjes (we hebben dus een barretje)
- Inbouwwand
- 2 wanden stuccen
- Nieuwe tegelvloer
- Verleggen van electra
- Verwijderen en afvoeren oude keuken

Enige wat we zelf hebben gedaan is de oude vloer verwijderen.

Zal thuis eens eens paar foto's maken.