Ervaring mini diepvriezer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zolala

Berichten: 75
Geregistreerd: 10-09-22
Woonplaats: Under a rock

Ervaring mini diepvriezer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 14:19

Ik zou binnenkort graag een mini vriezer aanschaffen, maar twijfel nog - dus ervaringen en tips zijn heel welkom!

Situatie schets: ik heb een 1-persoons huishouden, een heel klein budget en ga aanbiedingen dus beslist niet uit de weg :) Ik heb een ruime koelkast, maar met maar een klein vriezertje bovenin.
Nu alles zo duur is, let ik nog vaker op goede deals (5 grote supermarkten in de buurt) en vries meer spullen in. Kortom, vriezertje tegenwoordig meestal bomvol terwijl ik best meer in voorraad zou willen hebben.

Een vrijstaand mini vriezertje (50 x 50 cm) zou een uitkomst zijn, hoewel ik die in mijn keuken niet kwijt kan..
Ik woon in een apartement, en heb ook geen bijkeuken of geschikte schuur/garage.
Zijn zulke vriezertjes stil genoeg om in de slaapkamer te zetten? En onderin een diepe kast? (zonder deur)

Roodvos

Berichten: 6661
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 15:10

Heb je ruimte in je keuken om 2 apparaten te stapelen?
Dat kan dan wellicht niet je huidige koelkast met vriesvakje zijn.
Ik denk dan aan een tafelmodel vriezer met 3 lades en daar bovenop een tafelmodel koelkast (zonder vriesvakje).

Ik denk dan aan zoiets qua vriezer.
https://slimster.nl/vriezers/3-laden/pl ... &order=asc

Aanvulling: Of een vrijstaande koel-vries combinatie, bijvoorbeeld:
https://www.coolblue.nl/product/932266/ ... 43zwa.html


Als je Marktplaats een beetje in de gaten houdt kan er wel wat voorbij komen. Mensen die gaan verhuizen, samenwonen of van een overleden familielid.
Er zijn ook diverse bedrijven in het land die gereviseerd/gecontroleerd witgoed verkopen. Vaak heb je dan ook een beetje garantie.

Verder qua ervaring. Niet met zo'n vriezertje an sich. Maar ik woon momenteel in een stacaravan. De koelkast staat in de ruimte naast mijn slaapkamer thv het hoofdeinde van mijn bed. De wandjes zijn van bordkarton :D . Ik ben er nu aan gewend maar ik heb echt moeten wennen aan het zoemende geluid van de koelkast als die 's nachts aansloeg om te gaan koelen.
(Of de koelkast werkt nu minder hard omdat het nu winter is en de caravan 15-16°C tov de 30°C in de zomer, dat kan ook.)
Laatst bijgewerkt door Roodvos op 05-01-24 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 15:12

Ik heb een klein huishouden en heb een Liebherr ondersteboven koelkast.

Zolala

Berichten: 75
Geregistreerd: 10-09-22
Woonplaats: Under a rock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 15:26

Roodvos schreef:
Heb je ruimte in je keuken om 2 apparaten te stapelen?
Dat kan dan wellicht niet je huidige koelkast met vriesvakje zijn.


Bedankt voor het meedenken!
Het is niet de bedoeling om mijn huidige koelkast in te ruilen - ik heb een leuke rode Etna die er nog maar een paar jaar staat.
Vriezertje wordt dus echt een 'extra', en ik probeer een creatieve oplossing te bedenken waar ik het zou kunnen zetten :D
(en ik hoop dan ook meteen dat zo'n kastje minder geluid maakt dan een standaard koelkast.)

Marcella

Berichten: 36722
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Ervaring mini diepvriezer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 15:49

In een kast zetten is geen optie brandgevaar en te weinig ventilatie.

dollyspikkel

Berichten: 1041
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Ervaring mini diepvriezer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 16:00

ik had vroeger zo een mini vriezertje op kot (kamers) staan, dus in dezelfde ruimte als ik sliep (de koelkast ook trouwens). Nooit last van gehad eigenlijk.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 16:02

Het geluidsniveau is heel verschillend per merk/model. Bij oa Coolblue kun je filteren op geluidsniveau.
Wil je een vriezer met een deur, of een kist die je van bovenaf opent? Voordeel van een kist is dat de kou niet eruit valt zodra je de deur opent, en ik vind het handiger in gebruik als ie op de grond staat, maar het nadeel is dat je er dan niks bovenop kan zetten.

Tink89
Berichten: 2936
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Ervaring mini diepvriezer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 16:47

En als hij in een kast moet: een inbouwmodel?

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 16:52

Ik heb een ruimte gedeeld met zowel koelkast als vriezer, beide tafelmodel. Ik sliep als een roos.

Zolang er rondom voldoende ruimte (en dus luchtstroming) is, zie ik niet zoveel bezwaar om een vriezer in een kast te zetten. De minikoelkastjes in hotels staan ook vaak in een kast.

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 17:19

dollyspikkel schreef:
ik had vroeger zo een mini vriezertje op kot (kamers) staan, dus in dezelfde ruimte als ik sliep (de koelkast ook trouwens). Nooit last van gehad eigenlijk.


Same :j

Zolala

Berichten: 75
Geregistreerd: 10-09-22
Woonplaats: Under a rock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 17:25

Echt fijn, al jullie reacties! :)


Tink89 schreef:
En als hij in een kast moet: een inbouwmodel?


Daar heb ik daarnet inderdaad ook naar zitten kijken - wat precies het verschil is tussen een inbouw- of vrijstaand model. Ik heb alleen nog geen inbouw-mini vriezertje ontdekt, meestal worden die kleintjes gebruikt op de camping of een studentenkamer.


8nnemiek schreef:
Wil je een vriezer met een deur, of een kist die je van bovenaf opent?


Ik denk dat voor mij eentje met een deur het handigst is, zodat ik er ook nog iets op kan zetten.



Jacquel schreef:
Zolang er rondom voldoende ruimte (en dus luchtstroming) is, zie ik niet zoveel bezwaar om een vriezer in een kast te zetten. De minikoelkastjes in hotels staan ook vaak in een kast.


Klopt, daar had ik niet eens aan gedacht. De inbouwkast in mijn slaapkamer is vrij diep, en heeft geen deur maar een bamboe rolgordijn dat 3/4 naar beneden hangt (mijn katten bewaren hun speelgoed onderin, dus moeten in en uit kunnen lopen :) )
Helemaal bovenin een legplank en vlak daaronder een kledingstang, maar de kleding daaraan zou zo'n kleine vriezer niet of nauwelijks raken. Volgens mij wel voldoende ruimte rondom voor luchtcirculatie.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Ervaring mini diepvriezer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 17:33

Inbouw model zit vaak niet in de vriezer, maar in de kast. Kijk maar eens, ook in hotels: die kasten hebben allemaal ventilatieroosters. Echt, zet hem niet in een gewone kast, brand is zó naar....

Verder geen tips, maar wees hier alsjeblieft voorzichtig mee.

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 17:35

Heb je een wasautomaat? Misschien kun je het daar boven op plaatsen . Ikea kruk erbij en alles bereikbaar. Zou gewoon voor tafelmodel gaan. Drie lades want 50 bij 50 kan ook bijna niks in.
Dit model staat voor 50 tot 150 voldoende op mp.
Deze bvb https://link.marktplaats.nl/m2065456622 ... nt=app_ios

snorkel1986

Berichten: 3012
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Ervaring mini diepvriezer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 18:40

Ik heb jaren met een grote vries kist op mijn slaapkamer gestaan.. wist niet beter.. nooit last gehad tot hij kapot ging..( ik was nog niet zo heel oud .. ern tiener denk ik en zei tegen pa en ma vriezer niet goed.. hun kijken maar gezien grote kist alles bevroren volgens hun niks mis.. nog ern nacht en weer gemeld.. weer gekeken en idd. Kapot ( ik miste het geluid op mijn manier)

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Ervaring mini diepvriezer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 23:01

Ik heb een mini vriezer, al staat hij inmiddels al een aardige tijd ongebruikt.

Kwa ruimte was het puur voor het kattenvoer, want Tupperware ed kan ik er niet in kwijt.
Heb nooit geen geluidshinder ervan ondervonden.

tiwi1969

Berichten: 7637
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Ervaring mini diepvriezer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 23:05

Ik had vroeger ook een mini vriezer in mijn kamer, geen problemen met geluid en ik had meteen een tafeltje bij mijn bank.

Prairy
Berichten: 9071
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Ervaring mini diepvriezer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 23:54

Geen tips voor vriezers, maar ik zou ook eens kijken naar andere manieren van voedsel bewaren zoals inmaken, wecken (kun je ook gewoon in een grote pan doen, met hergebruikte potten van bijv Hak) etc. Kun je ook gebruik maken van aanbiedingen, maar heb je geen vriezer nodig :)

Zolala

Berichten: 75
Geregistreerd: 10-09-22
Woonplaats: Under a rock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-24 13:37

Lalidan schreef:
Echt, zet hem niet in een gewone kast, brand is zó naar....
Verder geen tips, maar wees hier alsjeblieft voorzichtig mee.


Dankjewel, je hebt natuurlijk gelijk! Ik heb intussen een hoek gevonden waar een klein (zwart) vriezertje niet zou misstaan - en dan meteen kan dienen als een soort bijzettafeltje :)

Bedankt iedereen voor het delen van jullie ervaringen, en voor het meedenken!


Prairy schreef:
Geen tips voor vriezers, maar ik zou ook eens kijken naar andere manieren van voedsel bewaren zoals inmaken, wecken (kun je ook gewoon in een grote pan doen, met hergebruikte potten van bijv Hak) etc. Kun je ook gebruik maken van aanbiedingen, maar heb je geen vriezer nodig :)


Ik zag de "Wecken" discussie hier al eens voorbijkomen. Ik zal daar inderdaad ook eens een kijkje nemen, dank je!