Elektrische Fiets

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 22:24

Ondertussen mijn nieuwe aanwinst al even in huis
Helaas minder op kunnen fietsen dan ik gehoopt had ivm een lijf die niet mee wil werken maar heb ook na aanleiding van dit topic een fijne zadel besteld dus kom maar op met die fiets kms!
Afbeelding

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 00:40

Ik heb inmiddels 800 km op de teller staan van mijn Amslod. We hebben een fietsendrager gekocht voor de auto dus ontdekken ook andere delen van Nederland. Ook ontdekt dat de aktieradius echt maar tot 50 km komt. De eerste servicebeurt volgt binnenkort en dan kaarten we dit even aan.

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 09:06

Gefeliciteerd Candalisa!

Napie jullie gaan hard zeg! Wat leuk! Welke fietsendrager hebben jullie gekocht als ik vragen mag (ouders zoeken ook 1)? Wat hadden ze gezegd dat je actieradius ongeveer zou zijn?

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 12:47

150 km was gezegd. Dan hou je rekening met de helft maar dat redden we dus niet eens.
Fietsendrager is van Hapro. Je moet goed opletten dat hij 50 kg draagvermogen heeft.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 12:54

Let ook op de kogeldruk van de trekhaak!

Ik heb heel veel de anwb touring flex verkocht toen ik nog in de winkel werkte, m'n schoonouders hebben hem ook super fijn ding!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 13:22

Ik heb voor 1 elektrische fiets, een gewone en een kinderfiets de Hapro Atlas 3 blue premium. Kan 65 kilo dragen. Weegt zelf 18. auto heeft dus minimaal 18kg + gewicht fietsen kogeldruk nodig. Dan zit je vaak al aan een dikke station of zwaarder. Heb zelf een auto met 100kg kogeldruk.

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 13:42

Is het niet 150 mits gunstigste omstandigheden op lichtste ondersteuning? Evengoed echt heel zuur, hopelijk kunnen ze er wat aan doen!

Ik ga die van de ANWB even doorgeven en die Hapro die als laatste genoemd werd, 50 is te weinig helaas die van hun zijn beide 25 en moeder heeft er nog veel extra dingen op zitten haha

Kogeldruk zit bij hun wel goed, grote Volvo die veel druk kan hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 13:46

Ik haal zelf wel altijd de accu eraf :j en alle losse elementen ook, dus fietsstoeltje bij mijn man en mijn fietstassen. Accu scheelt zo alweer wat kilo's.

Hapro is alleen overal uitverkocht. De site zelf zegt vanaf 10 aug weer te kunnen leveren.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:39

knabbelgirl schreef:
Is het niet 150 mits gunstigste omstandigheden op lichtste ondersteuning? Evengoed echt heel zuur, hopelijk kunnen ze er wat aan doen!

Ik ga die van de ANWB even doorgeven en die Hapro die als laatste genoemd werd, 50 is te weinig helaas die van hun zijn beide 25 en moeder heeft er nog veel extra dingen op zitten haha

Kogeldruk zit bij hun wel goed, grote Volvo die veel druk kan hebben


Dat laatste zegt niet alles... Helaas. Regelmatig klanten gehad die een grote auto hebben en dan een kogeldruk van bijna niks hebben

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:44

Alles er af halen is sowieso wel slim, zoals fietstassen enz.
Anders heb je dit veel eerder.


Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 16:24

x_Jeanine_x schreef:
knabbelgirl schreef:
Is het niet 150 mits gunstigste omstandigheden op lichtste ondersteuning? Evengoed echt heel zuur, hopelijk kunnen ze er wat aan doen!

Ik ga die van de ANWB even doorgeven en die Hapro die als laatste genoemd werd, 50 is te weinig helaas die van hun zijn beide 25 en moeder heeft er nog veel extra dingen op zitten haha

Kogeldruk zit bij hun wel goed, grote Volvo die veel druk kan hebben


Dat laatste zegt niet alles... Helaas. Regelmatig klanten gehad die een grote auto hebben en dan een kogeldruk van bijna niks hebben

Daarom zeg ik inderdaad die veel druk kan hebben :) te veel mensen verkijken zich daarop

Als ik mijne zou vervoeren gaat alleen de accu eraf, zij halen bij hun niks eraf. Prima eigen keus, maar wel belangrijk voor het gewicht natuurlijk

Oef dat filmpje Penotti!

Sansevieria
Berichten: 4199
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 17:11

idinn schreef:
Gister een elektrische fiets gehuurd... nu wil ik er thuis ook eentje -O-

Wij zijn er zo enthousiast van dat er een tweede in bestelling staat.
De Anyway Royal, die als winnaar uit de anwb e-bike test kwam bij de budgetmodellen *\o/*

Zijn daar gaan proeffietsen, en hebben besteld, zit alleen nu best een behoorlijke levertermijn op ivm meer vraag op dit moment.

https://www.anwb.nl/fiets/test/budget-e-bike-test-2020

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 18:09

Sanse ja dat hoor ik veel mensen over maar tis ook z’n hype nu.
Ik was wel blij dat ik hem met een week op kon halen!
Ik wil alleen andere handvaten liefst iets met gel.
Afbeelding

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 09:00

candalisa schreef:
Sanse ja dat hoor ik veel mensen over maar tis ook z’n hype nu.
Ik was wel blij dat ik hem met een week op kon halen!
Ik wil alleen andere handvaten liefst iets met gel.
[ [url=m/lZpDKa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb nu een jaar de Stella Vienna en maandag staat een servicebeurt ingepland. Ben er echt tevreden mee fijne fiets. Alleen soms wil ik harder dan 25kmph en dan gaat de ondersteuning tegenwerken :')

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 09:23

Kaatje fijn om te horen! Ik heb er nu nog steeds schik mee... moet zeggen dat ik wel schrik van de slechte reviews maar denk ook wel dat het met de winkel zelf te maken heeft ik heb super fijne mensen die willen helpen bij mijn service point. Stonden zelfs na sluitingstijd nog even mijn pin voor de hondenkar vast te zetten. Ik hoop er lang plezier van te kunnen hebben. Ga nu de accu voor het eerst opladen heb er 110 km mee gefietst!

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 09:56

candalisa schreef:
Kaatje fijn om te horen! Ik heb er nu nog steeds schik mee... moet zeggen dat ik wel schrik van de slechte reviews maar denk ook wel dat het met de winkel zelf te maken heeft ik heb super fijne mensen die willen helpen bij mijn service point. Stonden zelfs na sluitingstijd nog even mijn pin voor de hondenkar vast te zetten. Ik hoop er lang plezier van te kunnen hebben. Ga nu de accu voor het eerst opladen heb er 110 km mee gefietst!

Ik heb de versie met voorwielaandrijving en geen km teller erop zitten. Kijken of ze hem maandag af kunnen lezen. Ben al een paar keer naar mijn werk gefietst, 24 km, dus dat zal wel aantellen

Bij mij in was de levering niet volgens afgesproken termijn en toen zijn ze mij financiëel wel tegemoet in gekomen.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 13:24

Nou tof.... Even puntje ergenis :o

Wij hebben iets meer als een maand geleden bij een zaak geïnformeerd voor een elektrische fiets. Maar dag later gingen ze 2 weken dicht, zomervakantie. Wij mooi 2 weken nadenk tijd en gelijk na de vakantie van hun besteld.

Mijn kleur was op voorraad in de winkel met een paar kilometer op de teller. Dus alleen zwaardere accu erin en gas d'r op zou je zeggen...

Vorige week zou er geleverd worden, ook de fiets van manlief en zijn zwaardere accu. Vorige week in communicatie vanalles mis.

Deze week, lees vandaag, zou de fiets komen.... Je raad het al, gebeld en geen fiets. Word volgende week, ook gaan wij volgende week een weekje weg en er is beloofd dat wij op tijd de fiets zouden hebben.

Nu komt de fiets aankomende week, zeggen ze.... Nu ga ik er met mams morgen heen om te vragen of er voor mijn fiets geen leen accu is ofzo en dat ze echt moeten gaan leveren, als dat niet kan, dan wil ik mijn fiets oook nieuw bestellen, levertijd februari/maart in de kleur die ik wil.

Gelukkig niet aanbetaald ofzo. Maar mijn ouders hebben verschillende fietsen gekocht en zo kennen wij de kwaliteit niet :o ben benieuwd morgen. Maar baal als een stekker.... M'n eigen fiets verkocht zodat ik ruimte in de berging heb, fiets van manlief weg, dus nu even auto en scooter gebonden, maar dat laatste kan de hond niet op mee -O-

xSCWx
Berichten: 7059
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 14:18

Balen Jeanine, maar helaas is het echt gekkenhuis bij de leveranciers want bijna heel Nederland is in eigen land al fietsend vakantie gaan vieren... Welke fietsen hebben jullie besteld?

Ik wil ook nog even een algemene waarschuwing geven; zet je fiets goed op slot want er worden momenteel mega veel fietsen gestolen. Beste manier is door de voorwiel en het frame aan een paal. (Ze hebben een haakje aan hun broekriem die ze onder je bagagedrager haken en zo lopen ze heel makkelijk met je fiets weg).

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 16:47

Klopt ik weet het.
Ik heb een qwic besteld. Maar beloof dan niet als winkel zijnde 1 week levertijd.... Mijn fietst staat gewoon in de winkel, heb alleen een zwaardere accu nodig.

Goede tip! Zette mijn barrel fiets altijd al dubbel op slot.

xSCWx
Berichten: 7059
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 17:26

Mooie fietsen, die met de accu in het frame lijkt me echt ideaal, betere gewicht verdeling. En uitgerust met een Mic bagagedrager, ook super handig. De prijs valt me ook nog goed mee.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 17:29

xSCWx schreef:
Mooie fietsen, die met de accu in het frame lijkt me echt ideaal, betere gewicht verdeling. En uitgerust met een Mic bagagedrager, ook super handig. De prijs valt me ook nog goed mee.


Heb wel de accu achterop en midden motor. :) prijs was laat maar zeggen wel te doen... Voor mij...
Maar voor net wat je te doen vind.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 17:35

Ik heb op vakantie op een elektrische mountainbike gefietst, die reageerde zoveel beter dan m'n huidige elektrische fiets.. Nu wil ik dus een andere :') (geen mountainbike hoor)
Accu is alleen vrij recent gereviseerd, dus mag nog niet van mezelf en fiets nu ook even te weinig maar ik ben verpest nu :+

Hier een foto van het monster :))
Afbeelding

Ik vind het zoveel natuurlijker voelen, als je harder trapt gaat ie ook meer ondersteunen, bij m'n huidige fiets is dat dus niet (maarja krijgertje dus was er allang blij mee)

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 18:45

Elektrische mountainbike zou m'n pa ook wel willen :D

Toen wij onze fiets bestelde waren ze ruim op voorraad, als de voorraad tenminste klopte, alleen mijn kleur was leverdatum februari /maart. Vandaar voor het showroommodel gekozen met 10 km op de teller met een dikkere accu :o

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:58

Onze Amslod fietsen waren keurig binnen 8 dagen geleverd. Gisteren de eerste servicebeurt aan huis gehad. Moet normaal bij 500 km. Wij zitten al op de 1250 km in twee maanden. Fietsen heel fijn. Enige jammere is dat Amslod wel heel veel ondersteuning geeft waardoor hij je naar een bepaalde snelheid trekt (bijv in ondersteuning 4 naar 20 km/ u en in 5 naar 25 km/ u

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 13:07

Nou mams gaat maandag mijn fiets ophalen :D
De accu hadden ze liggen voor mijn fiets dus die is 'klaar'.
Alleen hadden zij bedacht om beide fietsen tegelijk af te leveren :+ Misdacht want wij zullen echt niet alles samen fietsen, omdat ik ook deels woon-werkverkeer wil gebruiken, 17km enkel. Manlief eventueel 2,4 km enkel :D

Mocht manlief zn fiets er niet bij zitten woensdag in de levering, krijgen wij een leenfiets voor de vakantie, al met al, tot nu toe netjes opgelost :)