Kamerplanten asiel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 17:28

Misschien is het haar kind uit een vorig leven en is hij in een lantaarnplantje gereïncarneerd?

Ik heb volgens mij rouwvliegjes. Van een bloemenjuwelier gekregen notabene. Is er een quick fix of moet ik aan de aaltjes?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 18:30

Rouwvliegjes zijn echt taai dus ik zou meteen aaltjes kopen, ik kom er met aaltjes ook al bijna niet meer vanaf.

Amber_anne

Berichten: 6944
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 18:31

MarcoBorsato schreef:
Misschien is het haar kind uit een vorig leven en is hij in een lantaarnplantje gereïncarneerd?

Ik heb volgens mij rouwvliegjes. Van een bloemenjuwelier gekregen notabene. Is er een quick fix of moet ik aan de aaltjes?


Ik lees over meerdere dingen, water van onder geven zodat de bovenkant droog blijft, kaneel strooien, gele plakkers, laag zand bovenop de aarde, mierenpoeder

Hier hebben de gele plakkers super gewerkt. Moet zeggen dat ik we momenteel weer last van heb dus denk dat ik weer wat plakker bestel

JudithGigi

Berichten: 4226
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 18:51

Amber_anne schreef:
MarcoBorsato schreef:
Misschien is het haar kind uit een vorig leven en is hij in een lantaarnplantje gereïncarneerd?

Ik heb volgens mij rouwvliegjes. Van een bloemenjuwelier gekregen notabene. Is er een quick fix of moet ik aan de aaltjes?


Ik lees over meerdere dingen, water van onder geven zodat de bovenkant droog blijft, kaneel strooien, gele plakkers, laag zand bovenop de aarde, mierenpoeder


*Komt onder meeleessteen uit*

Hier zitten ze gewoon schaamteloos in het schaaltje van de Venus flytrap zich voort te planten 8)7

Ik heb hier tegenwoordig een beetje een zure potgrond lucht binnen hangen.. iemand enig idee wat ik daar tegen kan doen of is 18 plantjes in een woonkamer gewoon teveel? :')

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 18:56

Veel? Nee joh weinig.. aan het aantal ligt het niet qua geur :+

Amber_anne

Berichten: 6944
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 18:57

Nooit plantjes teveel ik heb er 32 in de woonkamer O:)

Je zou ze altijd over kunnen potten dan ben je ook van de lucht af gok ik. Anders even kijken naar de aarde misschien is die beschimmeld of zijn je wortels aan het rotten ?

JudithGigi

Berichten: 4226
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:00

Amber_anne schreef:
Nooit plantjes teveel ik heb er 32 in de woonkamer O:)

Je zou ze altijd over kunnen potten dan ben je ook van de lucht af gok ik. Anders even kijken naar de aarde misschien is die beschimmeld of zijn je wortels aan het rotten ?


Ooh dan valt het hier nog mee _O-
Heb een aantal al omgepot en een aantal weg moeten doen door wortelrot.. ook erg last van rouwvliegjes omdat ik heel lang dacht dat het gewoon fruitvliegjes waren :roll:

Amber_anne

Berichten: 6944
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:05

Ik zou het meteen goed aanpakken dan. Alles overpotten (in kweekpot) en dan gele plakkers erop. Als dat niet werkt aaltjes. Ook van onder water geven zodat je wortelrot voorkomt

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 22:31

Elles schreef:
Wat is je moeders geheim, Karlijn? 8-) Ze willen hier op zich wel, maar ik moet ze heel goed in de gaten houden.

Het geheim van orchideeën moet ik ook nog ontrafelen, trouwens. De één zegt dompelen, de ander sproeien.... volgers mij moet je ook gewoon een beetje mazzel hebben met die dingen. Ik heb er eens twee gehad van een supermarkt. Die bléven bloeien en heb ik echt dood moeten sláán :') Dat laatste is dan wél goed gelukt, een tweede bloei zat er niet meer in :+


Onze orchidee staat van 's ochtends tot ongeveer 15.00 in de zon en doet het het beste als ik hem 1x per week even onder de kraan houdt met alleen de binnenpot, beetje uitlekken en weer terug de buitenpot in. Ik heb hem de laatste maanden alleen een beetje verwaarloosd :')

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 22:32

JudithGigi schreef:
Hier zitten ze gewoon schaamteloos in het schaaltje van de Venus flytrap zich voort te planten 8)7


Dat... is wel kinky :')

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 07:57

NoLimit_93 schreef:
Elles schreef:
Onze orchidee staat van 's ochtends tot ongeveer 15.00 in de zon en doet het het beste als ik hem 1x per week even onder de kraan houdt met alleen de binnenpot, beetje uitlekken en weer terug de buitenpot in. Ik heb hem de laatste maanden alleen een beetje verwaarloosd :')

Thanks :) Binnenkort maar weer eens een of twee halen dan en jouw manier proberen. Ik vind ze echt prachtig namelijk :)

Tanya
Berichten: 10084
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 11:58

Afbeelding
Wilde deze even delen, de monstera van mijn moeder :D

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 12:00

Waanzinnig! Hoe doet ze dat?

_Karlijn
Berichten: 6480
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 12:03

Wauw. Die moeders toch :D

Tanya
Berichten: 10084
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 12:13

MarcoBorsato schreef:
Waanzinnig! Hoe doet ze dat?

Ik denk door haar gereïncarneerde kind! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 12:14

Die is mooi <3

Ik verzamel ze allemaal... rouwvliegjes, trips, dopluis en wolluis. Oeps, had plantjes beetje verwaarloosd. Vandaag even allemaal schoonmaken, snoeien en verse aarde erbij indien nodig.

Gele plakstrips werken hier goed tegen de rouwvliegjes. Eigenlijk het simpelste. Gewoon zo'n strip in kleinere stukken knippen en op de aarde leggen.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 12:23

Ik heb van die stickers op het raam in de vorm van een zonnebloem, trekt alle soorten vliegjes aan, zit gif op dus dan vallen ze allemaal dood neer, werkt voor mij goed voor de planten in de vensterbank.

Puera

Berichten: 8109
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 12:39

Wat een beauty, die Monstera.

Balen van de beestjes, idinn! Trips schijnen heel lastig en hardnekkig te zijn.

Ik heb een enorme rouwvliegjesplaag gehad. Te lijf gegaan met aaltjes, anti-mier en plakkers. Zo af en toe dwarrelt er nog eentje voorbij maar gelukkig niet meer zoveel.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 12:48

MarcoBorsato schreef:
Misschien is het haar kind uit een vorig leven en is hij in een lantaarnplantje gereïncarneerd?

Ik heb volgens mij rouwvliegjes. Van een bloemenjuwelier gekregen notabene. Is er een quick fix of moet ik aan de aaltjes?


Heb de mijne weggekregen met kaneel :)

JudithGigi

Berichten: 4226
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 13:55

Ik heb ook maar eens van die gele plakstrips ingeslagen (en misschien per ongeluk ook een nieuw plantje :x ) ze plakken alleen zo goed dat ik het papier er niet vanaf krijg :')

Puera

Berichten: 8109
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 14:11

Oh, dat heb ik ook altijd met die plakdingen, JudithGigi. := En na afloop kleven je vingers bijna net zo erg als die plakdingen.

_Karlijn
Berichten: 6480
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 15:12

Misschien krijg je de plak van je vingers er wel weer af met nagellakremover :P

Pantykous

Berichten: 10493
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 14:08


Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 08:32

Tanya schreef:
[ [url=m/j7fb4g.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wilde deze even delen, de monstera van mijn moeder :D


Wow wat gaaf!



Afbeelding

Ik ging een kadootje kopen bij tuincentrum en moest natuurlijk gelijk voor mezelf wat mee nemen :+
(Alleen nog even een mooie pot scoren)

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 10:50

Daar ben ik dus echt stikjaloers op hè. Ik heb ooit een kleine gekocht bij het tuincentrum, maar mijn droom is echt dat die mega wordt. Ik heb ongeveer 25 planten en de Zebrina is mijn favoriet. <3 Mijn moeder heeft vorige week voor haar verjaardag ook zo’n joekel gekregen, daar kan ik alleen nog maar van dromen.

Die van mij:

Afbeelding


En een poosje terug heb ik ergens de tip gelezen om bij je monstera een luchtwortel in een klein bakje water in de pot te zetten, voor een snelle groei. Ik heb het geprobeerd en ik heb 4 nieuwe bladeren in ongeveer 3 weken tijd. :wow:

Afbeelding

Afbeelding

En deze Silverbay doet het ook zo goed. <3

Afbeelding