Kamerplanten asiel

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jis_

Berichten: 11689
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 20:01

Kuggur schreef:
Jis_ schreef:
En de Philodendron melanochrysum stek met 1 blad gekocht voor 45 euro. Groeit niet hard maar hij groeit. Durf hem niet in de aarde te zetten.


[

Een ongewortelde stek met één blad voor 45€... :wow:




:D Er zijn mensen die 2000 euro neertellen voor een geworteld plantje met 4 blaadjes.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41888
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 20:08

Ailill schreef:
Calathea van ruim 1.50 voor 15 euro gekocht <3

[ [url=m/PfHwtn.png]Afbeelding[/url] ]

Dat is een stromanthe :).

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 22:08

Ailill schreef:
Calathea van ruim 1.50 voor 15 euro gekocht <3

[ [url=m/PfHwtn.png]Afbeelding[/url] ]


De blijft zo mooi. :+:

---

Ach de een koopt een sportpaard en de ander dure planten. Beiden kunnen de poten breken. :D
Ik heb in mijn collectie ook behoorlijke bedragen zitten en al weer terugverdiend van de meesten.

KarenQ
Berichten: 512
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 10:57

_Karlijn schreef:
KarenQ schreef:
Karlijn, ik heb volgens mij gemist wat voor eentje dat is. Maar.... <3 Wat een knappe bladen!! Het is dezelfde als die van Jis toch? Edit: Macodes Petola?

(Nooit gedacht dat ik zoiets ooit zou zeggen. :+ )

Ja, klopt :j


Die gaat op mijn lijstje. :D

Jis_

Berichten: 11689
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 11:06

magda_90 schreef:
Ailill schreef:
Calathea van ruim 1.50 voor 15 euro gekocht <3

[ [url=m/PfHwtn.png]Afbeelding[/url] ]


De blijft zo mooi. :+:

---

Ach de een koopt een sportpaard en de ander dure planten. Beiden kunnen de poten breken. :D
Ik heb in mijn collectie ook behoorlijke bedragen zitten en al weer terugverdiend van de meesten.


Voor 2000 euro heb ik te weinig verstand van planten maar kan me voorstellen dat iemand het er voor geeft. :j

Kana

Berichten: 9059
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 11:10

Afbeelding
Iemand enig idee wat ik verkeerd doe? Hij poept er per week een niew blad uit en de grond laat nooit ik helemaal uitdrogen. Ook sproei ik de onderkant van de bladeren 2 week per week en hij krijgt veel zon. Maar hij blijft zielig doen. :(:)

CairnTerrier

Berichten: 993
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 14:06

Ik kom even binnen stormen voor advies! Ik heb deze plant pas gehad (geen idee wat voor een soort dit is :D), maar plant gaat ineens hangen en de bladeren staan nu ook gebogen naar beneden. Ooit stonden de bladeren een beetje "fier" rechtovereind.


Hij krijgt eens per week water en staat wel verscholen in de keuken en dus niet in direct zonlicht. Weet iemand waarom mijn plantje er zo zielig uitziet? :knuffel:

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 14:14

Kana, ik zie niks bijzonders? De onderste bladeren sterven bij een banaan altijd af. Dat verdroogt dan een deel en vormt zo de stam.

_Karlijn
Berichten: 6497
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 14:35

Kana: jouw banaan ziet er normaal uit hoor.

CairnTerrier: je hebt een Calathea Orbifolia, staat op een goeie plek zo te lezen (schaduwplant), en ik vind hem er niet gek uit zien, misschien dat de bladeren nu volgroeit zijn en daarom wat lijken te hangen (zwaarder zijn?)?

CairnTerrier

Berichten: 993
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 14:54

Goed om te weten dat het zo hoort. Plant is pas een maand oud, dus vandaar dat het opvalt van rechtovereind naar standje "hangen".

Walkure

Berichten: 1397
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 14:54

Oké ik heb geen groene vingers maar vond dit wel toepasselijk bij de titel van het topic.

Ik heb een 'groene kneusjes' box besteld bij plantje.nl, kamerplanten met een schoonheidsfoutje of wellicht mindere kwaliteit omdat ze (te) lang niet zijn verkocht. Of ik ze kan redden weet ik niet, maar ik wil graag leren beter zorgen voor mijn planten :')

Iemand ervaring met zo'n groene kneusjes box of iets soortgelijks? Het is goedkoper dan 3-4 nieuwe planten kopen dus vind het ook niet heel erg als ze niet perfect zijn. Ben iig benieuwd :)

Kana

Berichten: 9059
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 14:55

idinn schreef:
Kana, ik zie niks bijzonders? De onderste bladeren sterven bij een banaan altijd af. Dat verdroogt dan een deel en vormt zo de stam.

Dit wist ik niet! Bedankt.

VenoSnorlax

Berichten: 4527
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 14:55

Jaa ik heb het recentelijk ook gedaan! Heel erg blij mee, sommige vind ik niks en heb ik weg gedaan maar op veel ook verliefd geworden en door covid zitten er zeer veel mooie planten bij

Walkure

Berichten: 1397
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 14:57

Anke98 schreef:
Jaa ik heb het recentelijk ook gedaan! Heel erg blij mee, sommige vind ik niks en heb ik weg gedaan maar op veel ook verliefd geworden en door covid zitten er zeer veel mooie planten bij


Goed om te horen!

VenoSnorlax

Berichten: 4527
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 15:01

Kana schreef:
idinn schreef:
Kana, ik zie niks bijzonders? De onderste bladeren sterven bij een banaan altijd af. Dat verdroogt dan een deel en vormt zo de stam.

Dit wist ik niet! Bedankt.


De "stam " is ook eigenlijk niet de stam, het zijn lagen dode bladeren <<)

Urbanus

Berichten: 44961
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 15:03

Walkure schreef:
Oké ik heb geen groene vingers maar vond dit wel toepasselijk bij de titel van het topic.

Ik heb een 'groene kneusjes' box besteld bij plantje.nl, kamerplanten met een schoonheidsfoutje of wellicht mindere kwaliteit omdat ze (te) lang niet zijn verkocht. Of ik ze kan redden weet ik niet, maar ik wil graag leren beter zorgen voor mijn planten :')

Iemand ervaring met zo'n groene kneusjes box of iets soortgelijks? Het is goedkoper dan 3-4 nieuwe planten kopen dus vind het ook niet heel erg als ze niet perfect zijn. Ben iig benieuwd :)


Ja, zijn meestal prima plantjes, soms met ongedierte maar ik vind het vaak vrij saaie planten.

nienke555

Berichten: 4933
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 15:38

Meer mensen met siernetels? Vind ze zo mooi! Paar weken terug was ie nog zo klein als mijn hand Nu maar even verpot, was heel erg nodig :')

Afbeelding

Afbeelding

Sheran

Berichten: 17253
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 17:57

Die is mooi!

Ik heb een tijdje terug ook een kneusjesbox besteld, ze doen het prima maar ik vind ze persoonlijk ook wat saai :))

Dispar_Vulgo

Berichten: 2998
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 18:08

Ik heb paar maanden terug ook een kneusjesbox gekocht.
Mijne zijn allemaal goede plantjes hoor. 1 heeft het laatst toch niet overleefd helaas.
Wat betreft de soorten, waren het bij mij juist planten die ik nog niet had/niet zelf zou kopen. Dus geslaagd!

Afbeelding

Puera

Berichten: 8130
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 18:12

Da’s een mooie, Nienke555!

Kneusjesboxen vind ik ook niet zoveel aan. Daar zitten niet echt planten naar mijn smaak in, voor wat ik ervan gezien heb.

J0anieke

Berichten: 4956
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 19:04

Ik heb ook een kneusjesbox gekocht tijdje geleden. Zijn er ook een paar dood van (sommige een beetje express haha), maar die t wel doen, doen t goed. Had ik gehaald toen ik net was verhuisd, en nog helemaal geen planten had, dus was een leuke start :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 20:00

Ik had vorig jaar een kneusjesbox.. een deel van de planten doen het ook nog steeds. De orchidee bloeit ook dit jaar weer heel goed.

Hier even uitgeleefd in het tuincentrum voor binnen en buiten. M'n thuiskantoor weer opgefrist, even zien of alles tevreden is met groeilamp (die moet aan, anders zit ik in het donker :') ).

Afbeelding
(De kerstster is van vorig jaar trouwens)

_Karlijn
Berichten: 6497
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 20:26

Kerstster?
Die tweede van onder, bedoel je die?
Is dat geen hypoestes??

Edit: ik ben fan van fittonia, vooral de groene blijf ik leuk vinden <3

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 20:30

Ja dat is een hypoestes, die hogere groene ernaast is de kerstster :D

_Karlijn
Berichten: 6497
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 20:31

Echt? Nog nooit zo gezien :D herkende het niet, ben niet zo thuis in de kerststerren :')