Kamerplanten asiel

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Karlijn
Berichten: 6494
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:17

Zijn Sanseveria's studentenplanten?? Dat vind ik echt bejaardenplanten :+ :=

Mijn oudste zijn een grote lepelplant en een Aglaonema. Allebei zo'n 4 jaar oud (pas).

Afbeelding

Afbeelding

Puera

Berichten: 8120
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:20

Mijn Hoya carnosa. Zo’n 8 jaar geleden gekregen maar ik denk dat ie al zo’n 10 jaar is. Cadeau uit eigen opkweek.
Afbeelding

M’n PPP-baby is binnen. Is ze niet schattig? <3
Afbeelding

En mijn nieuwste ‘project’. Er komen nog kleine plantjes op het plankje en als alles wat meer naar rechts geschoven is, komt daar m’n Hoya caudata ‘Sumatra’ op links naast. Check m’n Syngonium erythrophyllum Red Arrow op de kop. :P
Afbeelding

Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:25

Mijn oudste plant is denk ik 4 jaar oud, een polkadot begonia, een pannekoekenplant en een monsters monkey mask

Allemaal al ontzettend veel stekjes van gekregen

iiSunshine

Berichten: 1274
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:28

wauw wat heb jij een gave woonkamer puera. erg leuk bedacht aan het plafond

Puera

Berichten: 8120
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:41

Wat lief, dank je wel! :o Het is allemaal nog niet zoals ik wil maar stukje bij beetje wordt het steeds een stukje mooier.

Het idee is uiteraard goed gejat. :)) Bokker Black_Kelpie heeft ook zo’n mooie constructie hangen en ik zag iets vergelijkbaars op FB voorbij komen.

Die Polkadot begonia kan soms best lastig zijn, dacht ik. Knap dat je ‘m al zo lang hebt, Amber_anne!

Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:55

Dankjewel, ik vind hem persoonlijk makkelijk maar heb dan ook meerdere begonias

De monsters monkey mask heeft me veel meer kopzorgen gegeven, die heb ik op een dag zelfs helemaal kapot gestekt :+
Ondertussen doet die het gelukkig weer goed

KarenQ
Berichten: 511
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 08:24

Leuk Puera! Echt super leuk zo met dat balkenplafond. Past heel mooi.

Ik zit er wel eens aan te denken om iets van zo'n ladder tegen de muur te zetten of een kledingrek en daar het een en ander aan op te hangen/op te zetten.

Puera

Berichten: 8120
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:17

Dankjewel! :)

Zo'n schilderstrap is ook leuk om daarvoor te gebruiken. Maar dat moet wel in je interieur passen.

VenoSnorlax

Berichten: 4527
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:41

_Karlijn schreef:
Zijn Sanseveria's studentenplanten?? Dat vind ik echt bejaardenplanten :+ :=

Mijn oudste zijn een grote lepelplant en een Aglaonema. Allebei zo'n 4 jaar oud (pas).

[ [url=m/ECPxcS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zZKN4v.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zoo de aglaonema is gaaf! Die van mij is een beetje zielig door iets te vaak vergeten :+ Hopelijk komt die ook snel weer op


Puera schreef:
Mijn Hoya carnosa. Zo’n 8 jaar geleden gekregen maar ik denk dat ie al zo’n 10 jaar is. Cadeau uit eigen opkweek.
[ [url=m/bgpr7J.jpg]Afbeelding[/url] ]

M’n PPP-baby is binnen. Is ze niet schattig? <3
[ [url=m/PN0Jhz.jpg]Afbeelding[/url] ]

En mijn nieuwste ‘project’. Er komen nog kleine plantjes op het plankje en als alles wat meer naar rechts geschoven is, komt daar m’n Hoya caudata ‘Sumatra’ op links naast. Check m’n Syngonium erythrophyllum Red Arrow op de kop. :P
[ [url=m/kRjUdx.jpg]Afbeelding[/url] ]


Lekker volle Hoya ook, ik ken ze eigenlijk alleen van dat ene hartvormige blad, wist niet dat er andere soorten waren en vind die hoya's altijd een beetje sneu. PP durf ik niet aan :') Ik hou het eerst nog bij goedkopere planten.

Over goedkoper gesproken. Gister een prachtige scindapsis aureum gehaald bij de hornbach. 6 euro en loopt al mooi uit. En zelf het gaatje in de muur geboord ervoor, ook een mijlpaal :')

Puera

Berichten: 8120
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:12

Mooi koopje. En ook nog zelf opgehangen, goed bezig! +:)+

Hoya kerrii bedoel je, denk ik. Da's zo zonde van die plant, die worden heel vaak als een enkel blad verkocht. Daar heb je niets aan want die lopen in de regel niet uit.
Er zijn echt ont-zet-tend veel Hoya's. Tot een halfjaar terug nooit geweten dat er zo'n grote diversiteit was. :wow:

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:25

_Karlijn schreef:
Zijn Sanseveria's studentenplanten?? Dat vind ik echt bejaardenplanten :+ :=


Studentenplanten zijn volgens mij alle planten die niet dood te krijgen zijn :+

_Karlijn
Berichten: 6494
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:46

:))

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:03

Ik ben dol op de sanseveria!

Ik heb ooit een Fernwood bij de Ikea gekocht, die vond ik zo mooi maar groeide de pot uit, dat is de eerste plant die ik gestekt heb en daar begon mijn liefde voor plantjes en sanseveria's.

Toen een klassieke vrouwentong(laurentii) van iemand gekregen die alle kanten op groeide, super lelijk ding, heb m in delen gescheurd, paar lelijke stengels op water gezet, duurde lang maar uiteindelijk deden die wortelen en nieuwe plantjes groeien, zo leuk.

Toen kwam er een Cylindrica die ook prachtig nieuwe bladeren aan het maken is.

En de Hahhni Jade, super leuke kleine sanseveria die ook heerlijk aan het groeien zijn.

Wil ze uiteindelijk allemaal wel hebben :D.

Urbanus

Berichten: 44957
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:22

Ik vind sanseveria's verschrikkelijk, kreeg er eentje toen ik op kamers ging, spoiler: die is overleden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41785
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:36

Ik heb vier sansevieria soorten <3. Ben er dol op. Makkelijk, mooi, apart.

VenoSnorlax

Berichten: 4527
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:36

Puera schreef:
Mooi koopje. En ook nog zelf opgehangen, goed bezig! +:)+

Hoya kerrii bedoel je, denk ik. Da's zo zonde van die plant, die worden heel vaak als een enkel blad verkocht. Daar heb je niets aan want die lopen in de regel niet uit.
Er zijn echt ont-zet-tend veel Hoya's. Tot een halfjaar terug nooit geweten dat er zo'n grote diversiteit was. :wow:


Die bedoelde ik inderdaad! Ooit nog een volledige van zoeken dan, heb ze opgezocht en als hangplant zijn ze prachtig! Eerst maar eens sparen voor de vakantie.

Sanseveria's vond ik eerst echt niks, net zoals de ZZ en de ficus elastica maar moet zeggen. Ze worden steeds leuker :)) Dacht dat de sanseveria's echt volle zon planten waren maar weer wat bijgeleerd

Puera

Berichten: 8120
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:46

Er zit wel verschil tussen Sanseveria's. Die geel/groene vind ik... euh... niet mooi, zullen we maar zeggen. :))
De Whalefin kan ik inmiddels wel waarderen, en ik meende ooit eens een plaatje te hebben gezien van een soort met een grillig blad. Die was wel heel apart.

ZZ, love it! :+: Zo makkelijk in verzorging. Ficus elastica is ook mooi.

Ik zag laatst bij Nelumbogarden een prachtige Ficus. Even zoeken... oh ja, de Ficus Shivereana. Prachtig blad.
https://www.google.com/search?q=ficus+s ... 36&bih=722

Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:49

Oh wauw die Ficus is echt prachtig
Mag ik vragen voor hoeveel die daar te koop was?

Ik ben dol op de Ficus elastica. Heb momenteel een Tineke en Belize stek staan

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:53

Oudste plant is hier denk zo'n palmsprietgeval van circa 25 jaar oud. Na het overlijden van een familielid overgenomen. Daar stond die ook al een hele tijd.

Puera

Berichten: 8120
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:16

Amber_anne schreef:
Oh wauw die Ficus is echt prachtig
Mag ik vragen voor hoeveel die daar te koop was?

Ik ben dol op de Ficus elastica. Heb momenteel een Tineke en Belize stek staan

Ik geloof dat de grotere planten een paar weken terug rond de € 150,00 zaten. Nu heeft ie, volgens mij plugplantjes voor € 79,95 te koop. Best wel prijzig, zo’n Shivereana maar oh zo mooi.

Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:30

Pfoe aardig aan de prijs idd maar wel echt prachtig

xPareltje

Berichten: 943
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 20:50

Ik heb een probleempje.. mijn pannekoekenplantje heeft iets teveel water gekregen, maar doet het prima maakt stekjes en groeit gewoon. Echter zie ik straks ontiegelijk veel kleine witte beestjes in de aarde met een soort licht roze gloed? Wat kan dit zijn en wat kan ik hieraan doen? Ik baal echt ;(

Even een foto proberen te maken van de innieminnie kleine beestjes. Ik heb er een rondje om getekend trouwens.

Afbeelding

Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 21:20

Zijn het misschien springstaartjes? Die zijn niet schadelijk voor je plant namelijk

xPareltje

Berichten: 943
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 21:28

Amber_anne schreef:
Zijn het misschien springstaartjes? Die zijn niet schadelijk voor je plant namelijk


Ik heb geen idee, het zijn zulke kleine beestjes dat ik ze echt heel moeilijk op de foto kan zetten :(

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 06:12

Springen ze weg als je in de aarde port? Want dan zijn het springstaartjes en dat zijn hele nuttige beestjes.