Kamerplanten asiel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Luxorvalkje
Berichten: 1940
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 20:35

S8903N schreef:
TheJokerr schreef:
Ahh oke, ik kom van Arnhem dus weet niet of je ergens deze week tijd hebt?


Van het weekend zou kunnen, stuur maar een pb :)


Hij is ook makkelijk te stekken.
Dus als hij heel zielig is / wordt hak je hem gewoon in stukken

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 21:20

Dank voor de tip luxorvalkje, maar ben bang dat het gewoon niet mijn plant is :Y)

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 00:45

Kleine tip, was vandaag bij de Intratuin in Zwolle en daar waren alle buitenpotten 40 procent korting, alle binnenpotten 20 procent.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 01:12

Kennen jullie de website www.wout.nl al?

Vond dat ze daar erg leuke potten hadden!

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 10:02

Volgens mij klopt de link niet...

Hornbach heeft ook veel potten, net iets goedkoper dan tuincentrum.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 10:13


_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41667
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 20:08

Afbeelding

M'n whale fin heeft twee beebs *\o/*.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 12:09

Wow, twee ook gewoon, gaaf!

Heb vorige week een dieffenbachia gekocht, maar die had trips. Tuincentrum gebeld van joh, kijk er ff naar, straks heb je alles eronder zitten. Zegt die vent, oh ja, we weten het, de vorige batch had het ook al. 8)7

Die staat dus buiten in quarantaine. Weet niet wanneer ik het aandurf om hem naar binnen te doen, ik zie geen tripsen meer. Heeft iemand hier ervaring mee?

Macs

Berichten: 7645
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 12:12

_San87_ schreef:
[ [url=m/vuqZDb.jpg]Afbeelding[/url] ]

M'n whale fin heeft twee beebs *\o/*.

Gaaaf! Wil deze ook nog :))

Hm ja dat is dus de reden dat ik geen kamerplanten bij het tuincentrum koop. Het boeit ze geen fiets en jij zit er mee.
Ik heb er ook 2 gekregen van mijn verhuizing. Een met spint en een met trips. Funtimes!
Ik heb ook continue een wolluis plaag in huis. Geen invasie, maar op veel planten een beetje. Blijf sprayen en schoonmaken, maar het gaat niet weg..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41667
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 13:05

Macs schreef:
_San87_ schreef:
[ [url=m/vuqZDb.jpg]Afbeelding[/url] ]

M'n whale fin heeft twee beebs *\o/*.

Gaaaf! Wil deze ook nog :))

Hm ja dat is dus de reden dat ik geen kamerplanten bij het tuincentrum koop. Het boeit ze geen fiets en jij zit er mee.
Ik heb er ook 2 gekregen van mijn verhuizing. Een met spint en een met trips. Funtimes!
Ik heb ook continue een wolluis plaag in huis. Geen invasie, maar op veel planten een beetje. Blijf sprayen en schoonmaken, maar het gaat niet weg..

Cool he :D! Even wat groter laten worden en dan kan er eentje naar een nieuw huis.


Afbeelding
En maranta gaat weer bloeien :D.

En t Monster maakt twee nieuwe bladeren. De epi gaat als een speer ook, jezus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 14:24

Macs schreef:
Ik heb ook continue een wolluis plaag in huis. Geen invasie, maar op veel planten een beetje. Blijf sprayen en schoonmaken, maar het gaat niet weg..


Planten inspuiten met bladglans werkt hier heel goed tegen :j Bonus dat het geen gif is.

loveslimpie

Berichten: 1726
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 15:03

S8903N schreef:
Macs schreef:
Ik heb ook continue een wolluis plaag in huis. Geen invasie, maar op veel planten een beetje. Blijf sprayen en schoonmaken, maar het gaat niet weg..


Planten inspuiten met bladglans werkt hier heel goed tegen :j Bonus dat het geen gif is.



Heb je ook nog een specifiek merk/soort, dacht dat ik het onder controle had, maar zie ze nu zitten op 5 planten :(

Macs

Berichten: 7645
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 15:41

Ik hou er totaal niet van, maar het loopt een beetje uit de hand hier. Ga het dus toch eens proberen! Dank voor de tip. En ben inderdaad benieuwd welke je dan gebruikt :)

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 21:04

Gewoon bladglans van het merk Pokon. Dat spul verstikt de wol luizen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41667
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 19:45

De trifasciata black dragon heeft ook twee beebs *\o/*.

Mijn thea groeit niet meer en mijn triostar groeit ook niet heel hard... en de fittonia en dieffenbacchia laten alle bladeren vallen :'). Bluh.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 20:18

Oh nee vallende blaadjes zijn nooit leuk! Maar wel ook babies bij andere ter compensatie.. om de pijn wat te verzachten :+

Ik was perongeluk naar het tuincentrum. En je moet een karretje mee nu... en toen vielen er allemaal plantjes en potjes in de kar -O-

Afbeelding
En nog een monkey mask, maar die had een ander plekje gekregen.

Een dag later appt m'n moeder, of ze volgend weekend op visite mag komen. En zullen we dan naar de oude tol gaan? Tuurlijk mams *\o/*

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41667
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 20:27

Heb je nou twee manatees aan de muur <3?

Sting

Berichten: 12864
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 20:36

Die Tradescantia tricolor is mooi vol! Hier heb ik mijn zorgvuldig gekweekte stekjes tot plantje laten groeien, en hem nu vermoord door hem van bovenaf water te geven. Dus pas op! Nu zijn het weer stekjes, zo begint de cirkel weer opnieuw B-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 20:58

Sting, dit is 1 van de weinige plantjes met binnenpot, zodat die van onderaf water kan krijgen inderdaad! En even zien of dit plekje goed genoeg is, anders wisselen met iets uit de vensterbank.

San, ja leuk he <3 Gemaakt door Jolijn, mijn vriend dacht als ze door corona geen tattoo's kan zetten.. wil ze misschien wel een tekening maken. Hij heeft nooit zulke creatieve ideeën, dus had vanalles gegokt, maar dit absoluut niet.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:24

Sting schreef:
Die Tradescantia tricolor is mooi vol! Hier heb ik mijn zorgvuldig gekweekte stekjes tot plantje laten groeien, en hem nu vermoord door hem van bovenaf water te geven. Dus pas op! Nu zijn het weer stekjes, zo begint de cirkel weer opnieuw B-)


Goeie... dit wist ik niet. Had al wel gehoord dat hoe meer zon hoe meer kleur en dat klopt wel.

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 12:05

Hoi allemaal! Mag ik hier weer meepraten? :D

Mijn studie is weer begonnen, dus afgelopen weekend met de auto vol met plantjes teruggereden. Mijn varen, ctenanthe, dieffenbachia, hypoestes en lepelplanten (van de kneusjesbox, ze leven nog steeds!) moesten bij mijn ouders achterblijven vanwege te weinig plek en te veel zonlicht en ook mijn pannenkoekenplantjesverzameling is daar op de vensterbank blijven staan. Maar de rest van de plantenkinders konden mee *\o/*

Nu is de enige pannenkoekenplant die mee mocht een beetje zielig geworden na het weghalen van de stekjes. Zal ik de grotere bladeren onderaan afknippen of niet?

Afbeelding

Macs

Berichten: 7645
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 12:50

Ik vind 'm nog helemaal niet zo zielig. Zou dus zeker even afwachten!

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 13:40

Afbeelding
Kneusje overgenomen, maar weet iemand wat het is. Kan het niet vinden

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:24

Och die is niet blij :(:) Ik herken hem maar weet ook niet hoe hij heet.. Even laten bekomen en de slechte bladeren eraf halen zou ik doen. Hopelijk bloeit hij snel weer op!

Bedankt voor het meedenken Macs! Ik vind hem vooral zo 'kaal'. Zijn stengels zijn ineens drie keer zo lang geworden, terwijl ik een volle pannenkoekenplant veel mooier vind. Maar wie weet trekt dat nog bij als hij nieuwe stekjes maakt.

Macs

Berichten: 7645
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 08:10

ElineS schreef:
[ [url=m/17Ltvn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kneusje overgenomen, maar weet iemand wat het is. Kan het niet vinden

Kan het niet zo goed zien. Maar ik denk aan een kalanchoe soort