Kamerplanten asiel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41741
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:40

Afbeelding
Ik heb het spul naar buiten gegooid voor een lekkere regendouche :)).

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:49

Lekker San!

Ik heb eindelijk mijn plantenmuur af, omdat ik gisteren zomaar ineens een Hoya Linearis tegen het lijf liep <3 en hij stelt niet teleur _/-\o_
Afbeelding

Totaalplaatje
Afbeelding

Arienette
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 14:02

Ik heb een vraagje over aaltjes

Afbeelding
ik heb dit een keer geprobeerd, volgens mij werkte het wel maar de geur was niet te harden! Ik heb het spul na 1x gebruiken meteen weggegooid samen met de gieter. Ik kon een weeklang amper in de buurt komen van de planten zonder te kokhalzen (helaas heb ik geen tuin/balkon)

Nu helaas weer een begonia met vliegjes.. |( weet iemand een ander merk wat minder sterk ruikt?

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 14:39

Mijn pannekoekplant moet ik verplaatsen. Hij krijgt zonneschade in de vensterbank.. Wat is een plant die het goed doet op de vensterbank in de zon?

Puera

Berichten: 8109
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 15:02

Sanseveria kan goed tegen de volle zon. Het zijn vaak de planten met wat stevigere bladeren. Via Google kun je ook veel leuke suggesties vinden.

Ik heb destijds aaltjes via de Welkoop besteld, van Ecostyle, Arienette. Kan me geen vieze geur heugen. Ik moet ook maar weer bestellen, kom zo af en toe weer zo’n rotvliegje tegen. Hier in het topic stond ook een hele mooie tip over stukjes plakstrip in de pot, mooie gelegenheid om die ook eens te proberen.

Mooi geheel, ElSea! <3

Ailill

Berichten: 11671
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 15:22

ElineS schreef:
Mijn pannekoekplant moet ik verplaatsen. Hij krijgt zonneschade in de vensterbank.. Wat is een plant die het goed doet op de vensterbank in de zon?
Een bananenplant :j

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 16:08

ElineS schreef:
Mijn pannekoekplant moet ik verplaatsen. Hij krijgt zonneschade in de vensterbank.. Wat is een plant die het goed doet op de vensterbank in de zon?


Alles wat vetplant or cactus is!

Eelmo

Berichten: 2951
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 08:19

Kaus schreef:
ElineS schreef:
Mijn pannekoekplant moet ik verplaatsen. Hij krijgt zonneschade in de vensterbank.. Wat is een plant die het goed doet op de vensterbank in de zon?


Alles wat vetplant or cactus is!


Ligt er aan wat voor raam :D Met die hittegolf is er hier een cactus gesneuveld. Helemaal verbrand door de zon (raam op zuid-oost). Binnenkort even op zoek naar een nieuwe, en dan neem ik iets heel pluizigs oid dat overduidelijk gebouwd is op zon :')

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 08:54

Ik heb al jaren mijn cactussen en vetplanten op ramen op het zuiden (en dan heb ik het echt over +-40 vetplanten) en er is er nog nooit eentje gesneuveld :=

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 09:30

Mooi geworden ElSea!

Bananenplant zou ik ook niet direct achter het raam plaatsen direct in de zon, helemaal als de pannenkoek er al niet tegen kan.

Ailill

Berichten: 11671
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 09:33

Air schreef:
Mooi geworden ElSea!

Bananenplant zou ik ook niet direct achter het raam plaatsen direct in de zon, helemaal als de pannenkoek er al niet tegen kan.
Hier doet ze het erg goed, staat direct tegen een dakraam op het zuiden. Misschien wel wat groot voor in de vensterbank.

Flowq

Berichten: 2799
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:11

Wat leuk een topic *\o/*

Sinds ik vorig jaar een eigen huis heb krijg ik ook niet genoeg van plantjes. Gister weer een hoop gestekt en verpot. Nu heb ik wat potten over dus vanmiddag komen er weer wat nieuwe vriendjes. Inmiddels staan er 29 planten :')

Kleine selectie in de woonkamer
Afbeelding

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:47

Kom ik nog eens binnenvallen....
een mens komt gewoon tijd tekort....
Binnenshuis wat aan het rommelen en verzetten waardoor er veel planten niet op hun orginele plek kunnen staan en eigenlijk heb ik plaats tekort....
Zucht :=

Mijn erwtje is aan het afsterven, ik hoop dat ik er nog wat kan redden maar ik zie het somber in....
Hierboven zie ik weer prachtige planten verschijnen :+:

Fearn

Berichten: 4770
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 15:20

Leuke selectie, flowq! Links zie ik ook een mooie raindrop! <3

Jammer van je erwtje tessyke.. Ik heb hetzelfde probleem. Aan de bovenkant is ie helemaal dood, echter onderin nog wel groene bolletjes. Ik heb hem op een lichtere plek gezet en vanaf nu aan de onderkant water gegeven, maar of het nog te redden valt is de vraag..

Afbeelding

Mijn raindrop stekje doet het super goed! Hij begon met 3 baby blaadjes en heeft nu al 12 blaadjes! Met nog 1 nieuw aankomend blaadje :)
Afbeelding

Vond dit plaatje trouwens nog op fb :')
Afbeelding

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:01

Owjee jouw erwtje ziet er ook niet zo goed uit :=
Ik heb de mijne nu overgepot met droge grond en onderaan hydrokorrels...
Op hoop van zegen....
Afbeelding
Afbeelding

en mijn Mostera heeft een nieuw plaatsje en als beloning krijg ik weer een blaadje :+:

Afbeelding
Afbeelding


Raindrops breken hier altijd af al een malle, volgens mij ben ik er te bruut voor :n
Dat plaatje van die pannenkoek had ik ook zien passeren, zo'n zonde maar zo grappig!! :')

Eelmo

Berichten: 2951
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:31

Kaus schreef:
Ik heb al jaren mijn cactussen en vetplanten op ramen op het zuiden (en dan heb ik het echt over +-40 vetplanten) en er is er nog nooit eentje gesneuveld :=


Was voor mij ook een eerste keer := maar blijkbaar toch te warm/te veel licht gehad. Hij was helemaal ver-kurkt, geen redden meer aan. -O-

Fearn

Berichten: 4770
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 17:30

Oh jouw erwtje ziet er nog wel beter uit dan die van mij :) Wat zijn hydrokorrels?

Mooi, die monstera <3 Als ik een eigen keukentje krijg in de toekomst wil ik die ook mooi inrichten met planten! Momenteel zet ik alleen lelijke planten (die een beetje dood zijn :') ) in de keuken, maar de keuken zelf is hier ook niet zo mooi :') Vaak herstellen de planten uiteindelijk wel weer!

Oh vreemd dat ze bij jou breken, die van mij is over het algemeen vrij stevig. Al worden de bladeren (bij moederplant) wel snel geel, waarna ze ook gauw loslaten. Ik heb het idee dat dat door te veel water komt, maar weet het niet zeker..

Ja die kat :') Zou mijn kat ook echt kunnen doen..

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:43

Hydrokorrels zijn van die ronde bruine ''balletjes''.

Mijn Monster krijgt ook nieuw blad, met gaten <3
Afbeelding
En is zelfs al een tweede bezig.

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:10

Idd die bruine balletjes :D
Die van de Action zijn wel veel goedkoper O:)
Hier staat in de keuken (met dakraam) "alleen" de 3 op de foto, een maranta en een begonia rex :D

Ziet er een veelbelovend blad uit :+:
Ik hoop ook op veel gaatjes! :D

Syzygy
Berichten: 104
Geregistreerd: 29-09-18

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:35

@isacalixa datje erwtenplantje dit doet komt omdat je hem te veel water geeft, direct stoppen met water geven dus. Die van jou is al te ver dus je kan m alleen nog stekken en dan minder water geven. :)
De erwtenplant heeft echt heel weinig water nodig.

lor1_1984

Berichten: 12062
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:38

Ik heb hier twee planten met gaten enzo erin, blijkt dat er een rups zich kogelrond heeft gegeten en daar kwam ik pas achter toen ik een coconnetje zag hangen. :+
Nu heb ik dus een verschrikkelijk lelijke chlorophytum. _O-

black_kelpie

Berichten: 7838
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:53

Ik ga jullie even jaloers maken, ik ben onderweg naar de Hortus Botanicus in Leiden *\o/* *\o/*

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:14

black_kelpie schreef:
Ik ga jullie even jaloers maken, ik ben onderweg naar de Hortus Botanicus in Leiden *\o/* *\o/*



Foto's!! :D

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:21

black_kelpie schreef:
Ik ga jullie even jaloers maken, ik ben onderweg naar de Hortus Botanicus in Leiden *\o/* *\o/*

Heerlijke plek! Ik woon in Leiden en ben in het bezit van een museumjaarkaart, dus ik loop regelmatig even naar binnen. Al was het alleen maar om er lekker in het zonnetje aan het water te zitten, haha!

Wees wel gewaarschuwd voor een eventuele zwarte kat die je daar rond ziet zwerven. Hij lijkt ontzettend vriendelijk en nestelt zich heerlijk op je schoot, maar zodra je opstaat omdat het sluitingstijd is en je de Hortus uit moet heb je een stel klauwen in je handen. Hij vond het duidelijk niet leuk dat ie van zijn warme plekje beroofd werd. :+

black_kelpie

Berichten: 7838
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:43

Chanen schreef:
Heerlijke plek! Ik woon in Leiden en ben in het bezit van een museumjaarkaart, dus ik loop regelmatig even naar binnen. Al was het alleen maar om er lekker in het zonnetje aan het water te zitten, haha!

Wees wel gewaarschuwd voor een eventuele zwarte kat die je daar rond ziet zwerven. Hij lijkt ontzettend vriendelijk en nestelt zich heerlijk op je schoot, maar zodra je opstaat omdat het sluitingstijd is en je de Hortus uit moet heb je een stel klauwen in je handen. Hij vond het duidelijk niet leuk dat ie van zijn warme plekje beroofd werd. :+

Als ik in Leiden zou wonen zou ik hetzelfde doen <3

De kat heb ik gezien :D

Victoria amazonica
Afbeelding

Thunbergia mysorensis
Afbeelding

Niet gekeken welke dit was, denk een Hibiscus
Afbeelding

Musa'tje. De bedoeling was een foto van mij en het hele blad, maar mijn moeder is niet zo'n denderende fotograaf :')
Afbeelding

Zelfde Musa vanaf de grond :D
Afbeelding