FUN-da!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 23:32

Haha, jaa alles hier in de buurt heb ik ook bekeken! Vooral interieurs enzo.. heeeeerlijk! (leeelijk vaak!)

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 23:40

Ik vind Funda echt geweldig _O- Ik selecteer vaak op een minimumprijs van 2 miljoen en dan Europa :))

Nooor_

Berichten: 3852
Geregistreerd: 15-02-10

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 23:46

Ik kijk ook, als ik me verveel, graag naar wat ik later zou moeten kunnen kopen.
Nou zijn zowel ik als m'n vriend nog studenten dus duurt dat nog wel even :=
Maar je oriënteren op de markt kan altijd :Y)

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 23:50

Ja Funda!
We hebben net ons droomhuisje gekocht *\%/* en zitten nu vol spanning te wachten op de goedkeuring van de financiering :=
En daarvoor enorm gezocht maar o wat staat er een boel te koop voor heel veel waar je dan vervolgens ook nog heel veel aan moet verbouwen om het een beetje aan deze tijd aan te passen.

julius_juut

Berichten: 3102
Geregistreerd: 14-11-10

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 23:55

Dat verbaast mij ook iedere keer inderdaad. Dan lijkt het op het eerste gezicht wel wat, ga je kijken, zit er asbest in de daken en als betimmering, is de verwarming met gaskachels (op zich niet heel erg) maar wordt er niet bij gezegd dat die gevaarlijk stuk zijn tot je de geur benoemd, zijn de kozijnen zo rot dat je je wijsvinger er tot het tweede gewricht in kan prikken, is de 'grote tuin' verpacht of bestaat die voor 1/3e uit oprijlaan die ook voor andere huizen gebruikt wordt...

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 23:58

kristelhans schreef:
Hee wat leuk! En ik maar denken dat ik de enige nerd was die dit als verkapte hobby heeft. :') Wij hebben al een droomstekkie en was een tijdje niet zoveel meer op Funda maar afgelopen tijd voor iemand anders helpen zoeken naar een huis en toen voelde het zo lekker dat ik de app weer heb geïnstalleerd hahah! Te gek dat er een topic is.. gluren bij de buren! :D

Oh ja, en het oosten van het land is niet alleen Twente. Ik woon in het Vechtdal (net voorbij Zwolle) en idd prima treinverbindingen en wegen en relatief veel huis voor je geld. Oke, niet overal want het is een soort verborgen pareltje hier maar zoek maar eens op de Lemelerberg, Vechtdal of Reestdal.. <3 Hier kun je ademen!



Ja daar zagen we ook een gaaf huis maar het was net te ver weg voor ons werk.

https://www.funda.nl/koop/lemele/huis-4 ... resultlist

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 00:05

Ohhhh ik hou hier ook van! Ik ben pas 19, maar vanaf jongs af aan ga ik met mijn moeder heel Funda over :Y) :)) Ik kan ook echt niet wachten tot ik later zelf mag gaan zoeken :D

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 00:14


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 00:16

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-01-18 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 00:18

Calanddra schreef:
Hier nog een fan :D ik kan echt heerlijk wegdromen bij al die mooie huizen XD

Mijn droomhuis staat ook nog steeds te koop, inmiddels al meerdere jaren en ze zijn al n miljoen gezakt XD

https://www.funda.nl/koop/lunteren/huis ... weg-92-94/

Ach dromen mag altijd toch XD


Nou nog even wachten en dan is ie vast ver genoeg gezakt :') :')

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 00:19

Ik kijk ook al vanaf mijn 13e :+

En deze zomer hebben we ons paleisje gevonden via die site..
Nog maar een maand en dan gaan we verhuizen *\o/*

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 00:27

ook ik kijk altijd rond terwijl ik helemaal niet op zoek ben := ook supergaaf huis gezien in het hoge noorden. maarja.. dan heb ik de reistijd naar werk _O- rustig verder dromen

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 00:29

mingming schreef:
Calanddra schreef:
Hier nog een fan :D ik kan echt heerlijk wegdromen bij al die mooie huizen XD

Mijn droomhuis staat ook nog steeds te koop, inmiddels al meerdere jaren en ze zijn al n miljoen gezakt XD

https://www.funda.nl/koop/lunteren/huis ... weg-92-94/

Ach dromen mag altijd toch XD


Nou nog even wachten en dan is ie vast ver genoeg gezakt :') :')


En eerst even de loterij winnen XD

Qimm

Berichten: 15177
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 00:34

gekvanfleur schreef:
Haha stoppen hoor.
Hier woon je voor dat geld in een schoenendoos.
Vanaf 250 wordt het een beetje leuk voor een rijtjeswoning.
Voor een huis met mogelijkheid voor de paarden aan huis begint het een beetje bij 7 ton.


Voor dat geld wonen wij buitenaf op een halve hectare :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 00:40

Rijtjes woning heb je wel voor 150.000 a 175.000 hier :) ,meer recent rond de 2 ton . Gaat enorm snel hier momenteel

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 08:18

justkid schreef:
kristelhans schreef:
Hee wat leuk! En ik maar denken dat ik de enige nerd was die dit als verkapte hobby heeft. :') Wij hebben al een droomstekkie en was een tijdje niet zoveel meer op Funda maar afgelopen tijd voor iemand anders helpen zoeken naar een huis en toen voelde het zo lekker dat ik de app weer heb geïnstalleerd hahah! Te gek dat er een topic is.. gluren bij de buren! :D

Oh ja, en het oosten van het land is niet alleen Twente. Ik woon in het Vechtdal (net voorbij Zwolle) en idd prima treinverbindingen en wegen en relatief veel huis voor je geld. Oke, niet overal want het is een soort verborgen pareltje hier maar zoek maar eens op de Lemelerberg, Vechtdal of Reestdal.. <3 Hier kun je ademen!



Ja daar zagen we ook een gaaf huis maar het was net te ver weg voor ons werk.

https://www.funda.nl/koop/lemele/huis-4 ... resultlist

Wat een bijzonder huis!

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 08:20


MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-18 08:40


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34683
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 08:48

Ik mag ook graag binnen loeren bij mensen. Mijn favoriete bezigheid is na een stukje fietsen op de kaart bij funda nog even de huizen bekijken die ik op de route tegen kwam, en die te koop staan. Guilty pleasure.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78529
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 08:58

k_m schreef:
gekvanfleur schreef:
k_m schreef:
Haha probeer maar eens iets betaalbaar te vinden in België :+

Is Belgie duur?

Beetje vergelijkbaar met het zuiden in NL maar over het algemeen zijn de woningen hier groter en vrijstaand dus ook snel hogere prijzen. Je kan wel eens op immoweb kijken dat is een Belgische verkoop site!

Wisten jullie trouwens dat we in belgië geen overheersende partij kennen als Funda? Wij hebben er stuk of 10 bijna! Is heel apart, in NL bepaalt funda gewoon de markt bijna in BE gaat dat helemaal anders!


Belgie is een heel stuk goedkoper als Nederland. Zijn niet voor niets een heleboel Nederlanders in de grensstreek die in Belgie een huis kopen. Grensstreek is daarom qua prijs ook weer net iets hoger als in andere delen van Belgie, maar ga je al 20 km Belgie in zijn de prijzen vele malen lager als in Nederland.
Wij hebben ook lang in Belgie gekeken voor een woning om die reden.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 09:07


Cynn
Fotograaf

Berichten: 14475
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 10:05

Iedere ochtend is het hier vaste prik, Funda. Ik werk bij een uitgeverij, met o.a. het magazine 'Residence'. Daar staan iedere maand huizen die te koop staan, in. Ook op de website. Ik moet iedere ochtend huizen van min € 750.000 en hoger afgaan om te kijken of het 'bij ons past' en de huiseigenaren een brief sturen met de vraag om bij ons te adverteren. :+ :Y)

Behoorlijk frustrerend om naar al die dure huizen te moeten kijken en te bedenken dat ik zelf nog niet eens een fatsoenlijke hypotheek kan afsluiten.. Grrrr. Ondertussen doe ik wel inspiratie op qua inrichting: wat wil ik absoluut niet en wat kom ik tegen dat ik wél leuk vind, en dan thuis goedkope varianten van meubels speuren of via Pinterest hoe zoiets zelf in elkaar te flansen.. dat is dan wel weer leuk om te doen.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 10:09

Wat een dure smaak hebben jullie :')

Wij hebben ons huis twee weken geleden te koop gezet met het idee dat we het anderhalf jaar kunnen uitzingen mocht het zo lang te koop staan maar het is binnen twee weken verkocht en ook nog boven de vraagprijs :oo
Echt heel raar hoe de huizenmarkt ineens aantrekt, zelfs bij ons in het dorp.
Huizen stonden echt twee jaar of langer te koop en nu zijn ze niet aan te slepen.

Maar wij zijn natuurlijk *\o/* *\%/* **\O/** *\o/* **\O/** *\%/*

En nu we ons eigen droomplekje hebben gevonden blijf ik nog steeds dagelijks kijken naar mooie plekjes op de Veluwe.

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 10:23


IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 10:27

Hier nog een fan, inderdaad huizen uit de buurt maar via google de verschrikkingen op funda zoeken is ook erg leuk.