Cryptocurrency

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 08:21

Ik hou mijn ada toch maar vast, de berichtend dat het testen niet goed gaat zouden gewoon verspreiding van fud zijn. ik kan er niet veel over vinden dus daar gok ik maar op.

Mijn vriend heeft wel zijn ada ingeruild voor sol, die loopt nu erg vrolijk rond haha.

Wij kopen denk ik wel een beetje bitcoin, leuk om te doen op deze dag. Kan je ergens volgen hoe het gaat?

Shiloh

Berichten: 19786
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 08:33

Als ik puur naar de grafiek kijk word ik juist een beetje zenuwachtig. Nu zijn er duizenden factoren, maar dit langzame omhoog gekrabbel van BTC is meestal teken dat het daarna juist gaat zakken. Maar goed... ben geen expert. Meer een “onderbuik gevoel”. Hoe dan ook HODL ik lekker door

_bloempje01_

Berichten: 1406
Geregistreerd: 24-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 08:49

Gypsy schreef:
Ik hou mijn ada toch maar vast, de berichtend dat het testen niet goed gaat zouden gewoon verspreiding van fud zijn. ik kan er niet veel over vinden dus daar gok ik maar op.

Mijn vriend heeft wel zijn ada ingeruild voor sol, die loopt nu erg vrolijk rond haha.

Wij kopen denk ik wel een beetje bitcoin, leuk om te doen op deze dag. Kan je ergens volgen hoe het gaat?


Heerlijk als je nu nog SOL hebt.

Ik heb het verkocht toen hij op 62 stond omdat ik wel tevreden was met mijn winst :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 10:51

Gypsy schreef:
Kan je ergens volgen hoe het gaat?

Niet echt, want eigenlijk veranderd er niets behalve de legale status van bitcoin.

Het gebruik van bitcoin is daar al redelijk wijdverbreid, ook voor (zeer) kleine bedragen. Bovendien heeft de overheid geen eigen netwerk (het gaat gewoon via het Lightning network) of verplichting alles binnen een eigen wallet te doen (als je een nieuwe wallet aanmaakt bij de overheid krijg je wel $30, maar daarna kan je het meteen verplaatsen naar een andere account). Er valt dus eigenlijk niet veel te volgen, mits er niet iets groots verkeerd gaat.

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 14:53

Hebben jullie trouwens een lees- of boektip voor beginners in crypto? Ik heb voor basis beleggen "blondjes beleggen beter" gelezen, maar merk dat crypto en day trading me toch meer trekt. Daar ga ik uiteraard nog lang niet mee beginnen, ik wel me eerst echt goed inlezen.

Shiloh

Berichten: 19786
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 17:02

Kleurt weer lekker rood. :( , voelde het al een beetje aankomen. Hopelijk blijft het beperkt en stuitert het snel terug omhoog.

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 17:07

Met jouw onderbuikgevoel zat het inderdaad wel goed. Het kakt flink in vandaag. Op dit moment ben ik dan wel weer blij dat ik een deel van mijn crypto net verkocht heb. Ik hoop inderdaad van harte dat het een tijdelijke dip is.

Van die berichten over Cardano begrijp ik helaas weinig. Ik lees iets over concurrency en dat dit inhoudt dat er per block slechts een klein aantal transacties kunnen worden verwerkt waardoor het vrijwel nutteloos zou zijn? Geen idee wat er van waar is en in hoeverre het bangmakkerij is uit kamp Ethereum dat de concurrent te dichtbij ziet komen. We zullen het zien volgende week.

@Soepblik: Zoek je echt een boek of is bijvoorbeeld een podcast of Youtube-kanaal ook goed? Op Youtube kijk ik wel naar de Coin Bureau en Benjamin Cowen. Al is dat met name voor het nieuws, ik geloof ook wel dat ze video's hebben over de basisbeginselen van crypto.
Laatst bijgewerkt door Chanen op 07-09-21 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 17:08

Heb gelukkig wat winst er uit gehaald Staan nu weer kooporders voor.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 17:47

Oh ik zie dat al m'n koop orders gehit zijn ineens. Dikke dip geweest ff. haha

xNavatu

Berichten: 4524
Geregistreerd: 10-10-09
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 17:54

Zo.. auw :+

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 05:52

Shiloh schreef:
Als ik puur naar de grafiek kijk word ik juist een beetje zenuwachtig. Nu zijn er duizenden factoren, maar dit langzame omhoog gekrabbel van BTC is meestal teken dat het daarna juist gaat zakken. Maar goed... ben geen expert. Meer een “onderbuik gevoel”. Hoe dan ook HODL ik lekker door


Verdorie ik luister volgende keer naar jou. :o

Klopt dit artikel een beetje?
https://www.want.nl/bitcoin-update-5-re ... to-wat-nu/

En weet iemand waar we vanaf nu op moeten letten?

guppekop

Berichten: 1963
Geregistreerd: 12-02-07
Woonplaats: Amersfoort

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:33

Ik ben altijd wel blij met wat Elroy bespreekt. Natuurlijk is het geen financieel advies, en hij heeft niet zo veel volgers als een hele hoop anderen, maar ik weet niet, ik volg meerdere mensen via YouTube en Discord, maar bij Elroy voelt het minder commercieel haha, alsof hij het de mensheid echt wilt vertellen

https://www.youtube.com/c/ElroyRyonHetCryptoHuis

J0anieke

Berichten: 4894
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:56

Gypsy schreef:
Shiloh schreef:
Als ik puur naar de grafiek kijk word ik juist een beetje zenuwachtig. Nu zijn er duizenden factoren, maar dit langzame omhoog gekrabbel van BTC is meestal teken dat het daarna juist gaat zakken. Maar goed... ben geen expert. Meer een “onderbuik gevoel”. Hoe dan ook HODL ik lekker door


Verdorie ik luister volgende keer naar jou. :o

Klopt dit artikel een beetje?
https://www.want.nl/bitcoin-update-5-re ... to-wat-nu/

En weet iemand waar we vanaf nu op moeten letten?

Oh thanks voor het artikel! Ik heb een beetje gekeken op die site en andere analyses bekeken. Komt erop neer dat een daling vroeg of laat er toch aan zat te komen. Nu btc richting de 40k (dollar) is gegaan zal die waarschijnlijk hierna gaan stijgen met een piek rond eind september/begin oktober. Ben benieuwd of de analyses een beetje gevolgd worden. :)

Shiloh

Berichten: 19786
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 13:13

Voor zover ik het zie is dit gewoon een natuurlijk correctie na een period van groei. Hij lijkt support te hebben gevonden rond de 44.000 dollar. Vraag is nu of dat gaat houden of niet. Hopelijk was het een ferme stuiter en gaan we in de komende maand die 60k record doorbreken. Dat zou mooi zijn :+

Zo niet, als die verder weg zakt weer, dan zie ik het somber in voor de rest van het jaar.

Zelf kijk ik trouwens altijd wel graag naar video’s van Louis Thomas.

Shiloh

Berichten: 19786
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 13:22

Ik heb hele minimalistische grafiek inzicht, maar wat mij wel opvalt is dat het volume relatief laag is vergelijken bij prijs actie in het eerste half jaar van dit jaar.

Het volume is de hoeveelheid BTC die verhandeld wordt. Over het algemeen, hoe groter het volume tijdens prijs groei? Hoe sterker, bullish, de markt. Hoe meer “interesse” zeg maar. In deze laatste run was het volume relatief laag, wat eigenlijk ook dat langzame omhoog kruipen verklaard. Dat is niet een super positief signaal. Maar er zijn heel veel factoren die invloed hebben. Dit is er slechts 1.

Afbeelding

J0anieke

Berichten: 4894
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 14:00

Toch wel interessant die analyses. Hopelijk gaat bitcoin het groene maantje volgen.. :)
Afbeelding

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 14:27

Waar hebben jullie de kennis opgedaan over het analyseren van de grafieken? Op Youtube zie ik het regelmatig voorbij komen en het klinkt ongelofelijk interessant, maar ik begrijp er vrij weinig van.

Shiloh

Berichten: 19786
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 14:29

Dat zou inderdaad mooi zijn J0anieke

Vooral gewoon opgepikt uit dat soort video’s. En soms een term die ze noemen zelf googelen. Maar goed, daar zijn complete studies voor, met allerlei theorien. En vaak spreken ze elkaar allemaal tegen :’) , maar goed, doordat marktsentiment misschien nog wel de grootste factor is, blijft het allemaal gewoon enorm onvoorspelbaar.

J0anieke

Berichten: 4894
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 15:33

Ik heb een cursus gevolgd en zit nu in de discord groep die bij de cursus zit en ik heb sinds vandaag een membership op een pagina die vooral met arc's (zo heten die halve cirkels) werkt. Dat laatste is vooral long term, maar die man legt het zo fijn uit en 9/10x kloppen zijn analyses. Verder zijn het vooral patronen die je kunt herkennen in de grafieken. Is soms wat lastig en vaak zie ik het ook niet, maar ik leer er wel van door analyses van anderen over te nemen in mijn eigen grafieken.

J0anieke

Berichten: 4894
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 07:29

Oplet moment. Als BTC op de daily grafiek onder de MA 200 komt kan het zijn dat die verder gaat dalen tot $30k en alles mee gaat trekken. Als BTC weer verder omhoog kruipt tot boven de $52k zitten we aardig save op de weg naar boven. Let's hope dat die niet verder gaat dalen nu. Hij moet dan wel snel gaan stijgen, rond begin oktober zou die zn ath moeten bereiken dan, anders valt die alsnog uit het patroon dat ik nu zie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 08:18

Technische analyse:

Afbeelding

De introductie van bitcoin in El Salvador is niet helemaal vlekkeloos verlopen: er zijn wat problemen met de wallets van de overheid waar iedereen zijn "gratis" $30 in bitcoin kan krijgen. Op zich niet heel erg, niet alles hoeft op dag 1 te gebeuren. Vergelijk het met de invoering van de euro, in het begin is het wennen maar nu reken je niet eens meer terug naar guldens.

Ik moet trouwens wel zeggen dat de prijscorrectie van bitcoin me makkelijk af gaat, het maakt een groot verschil of je in de min staat en er komt een klap, of dat je in de plus staat en na de klap nog steeds positief staat.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 08:44

J0anieke schreef:
Oplet moment. Als BTC op de daily grafiek onder de MA 200 komt kan het zijn dat die verder gaat dalen tot $30k en alles mee gaat trekken. Als BTC weer verder omhoog kruipt tot boven de $52k zitten we aardig save op de weg naar boven. Let's hope dat die niet verder gaat dalen nu. Hij moet dan wel snel gaan stijgen, rond begin oktober zou die zn ath moeten bereiken dan, anders valt die alsnog uit het patroon dat ik nu zie.


Ik wil er graag op letten maar geen idee hoe.

En nu twijfel ik wat ik met mijn solana en fantom moet. Mijn eth en ada durf ik wel te laten staan in een bearmarket, die gaan het na de volgende halving ook wel weer doen.
Maar met die eerste twee wil ik denk ik niet blijven zitten... Maar ze gaan nu zooo lekker. Iemand hier nog een zinnig advies?

TurboTinkerJarig

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 09:52

Ik kocht in December jl. 500 euro in bitcoin.
In Maart haalde ik er 300 af, want hij stond net over de 800.

Vorige maand heb ik er weer 200 afgehaald. Dus mijn inleg heb ik terug. Hij staat nu op 215-230 momenteel. Dus dat is puur winst. Geen eigen geld meer er in zitten. Dit laten we ook staan, en we zien wel wat gebeurd. Ik heb de bitvavo app. Werkt fijn, al heb ik er nog steeds geen idee van hoe het werkelijk werkt.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 10:00

Goed bezig! Dat is echt wel fijn, als je inleg er uit is!

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 11:28

J0anieke schreef:
Oplet moment. Als BTC op de daily grafiek onder de MA 200 komt kan het zijn dat die verder gaat dalen tot $30k en alles mee gaat trekken. Als BTC weer verder omhoog kruipt tot boven de $52k zitten we aardig save op de weg naar boven. Let's hope dat die niet verder gaat dalen nu. Hij moet dan wel snel gaan stijgen, rond begin oktober zou die zn ath moeten bereiken dan, anders valt die alsnog uit het patroon dat ik nu zie.

In dat geval blijft het spannend, want als ik het goed zie blijft Bitcoin momenteel een beetje op die grens hangen? Of heb ik dan de verkeerde trentlijn voor me?