‘Menselijk’ contact met spotify

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nielojram

Berichten: 7803
Geregistreerd: 14-02-02

‘Menselijk’ contact met spotify

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-24 22:00

Jaren geleden heb ik mij ingeschreven bij spotify met een emailadres wat dus niet bestaat..
Rekeningnummer en naam klopte, dus er wordt maandelijks geld afgeschreven.

Hoe kom ik in contact met spotify om mijn lidmaatschap te beëindigen?

Facebook/messenger werkt niet..

Enige optie nu is storneren van het bedrag, en dat dan volhouden, maar dat vind ik ook zo wat…

Ik heb twee emailadressen, ik heb blijkbaar het eerste deel van mijn ene emailadress gemixt met het andere.

Heb al hoopgevend gemaild naar mijn’verkeerde’ emailadres, maar helaas…

Resume, ik wil van mijn spotify-abbo af..

Kairos
Berichten: 2713
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 22:03


Nielojram

Berichten: 7803
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-24 22:07


Kairos
Berichten: 2713
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 22:12

Nielojram schreef:
Kairos schreef:
Ze zijn niet telefonisch bereikbaar, maar je zou een mail of een brief kunnen sturen: https://xpendy.com/nl/vrije-tijd/spotif ... er-adres/#

En verder dit: https://support.spotify.com/nl/article/cancel-premium/
Zo te lezen voor het stopzetten van je abonnement geen e-mail nodig, waarschijnlijk hooguit als je je account volledig wil verwijderen wel.

In je eerste link moet ik €29,95 betalen om op te zeggen?

Je hoeft het niet perse via die site te doen, er staat daar een adres (Zweden) en ook een Nederlands adres zie ik nu (Spotify Netherlands Singel 540 3H 1017 AZ Amsterdam Nederland), waar je een traditionele brief naartoe zou kunnen sturen en een e-mail office@spotify.com die je kan mailen.

Dit soort partijen hopen volgens mij dat je vooral doorscrollt voor 29,95, terwijl je voor gratis/minder geld zelf ook het kan doen

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Re: ‘Menselijk’ contact met spotify

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 22:38

Kan je niet gewoon je abonnement terugzetten naar een gratis abonnement? Dan betaal je niet meer.
Of wil je je hele account weg?

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 08:36

verootjoo schreef:
Kan je niet gewoon je abonnement terugzetten naar een gratis abonnement? Dan betaal je niet meer.
Of wil je je hele account weg?


Dit inderdaad. Ik ga er vanuit dat je wel gewoon aan je account kan? In je account naar je profiel gaan, instellingen, abonnementen. Daar kan je gewoon je abonnement afsluiten...

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Re: ‘Menselijk’ contact met spotify

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 10:38

Ik heb gisteren nog met een NLtalige helpdeskmedewerker (een “adviseur”) van Spotify gechat, omdat ik ook een issue had met mijn account. (En op mijn verzoek mijn account helemaal laten afsluiten.)

https://support.spotify.com/nl/contact- ... anonymous/
Geloof dat je dan eerst wat automatische vragen krijgt, maar als je maar lang genoeg volhoudt dat je probleem niet is opgelost krijg je wel een echt iemand in de chat.

Nielojram

Berichten: 7803
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-24 20:50

Florenc schreef:
verootjoo schreef:
Kan je niet gewoon je abonnement terugzetten naar een gratis abonnement? Dan betaal je niet meer.
Of wil je je hele account weg?


Dit inderdaad. Ik ga er vanuit dat je wel gewoon aan je account kan? In je account naar je profiel gaan, instellingen, abonnementen. Daar kan je gewoon je abonnement afsluiten...


Helaas niet in de app te wijzigen..

Alles wat je wil wijzigen krijg je een bevestiging via je email-adres.
Zit daar net de crux... |(

Voor nu het email-adres van Kairos geprobeerd..

Account mag in het ergste geval helemaal gedelete worden, ik luister toch altijd dezelfde muziek :o :D

Kimbers

Berichten: 5104
Geregistreerd: 04-02-05

Re: ‘Menselijk’ contact met spotify

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 21:42

Ik kan het wel via de app wijzigen? Hoef niks te bevestigen via mail.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8312
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: ‘Menselijk’ contact met spotify

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 22:27

Toevallig heb ik vorige maand mijn abbo niet betaald en mijn premium account was direct over gezet naar een onbetaald account zonder enige melding of mail daar van. Ik denk dus dat je prima die betaling kan storneren en dat je daarna er gewoon van af bent.

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 22:27

Kimbers schreef:
Ik kan het wel via de app wijzigen? Hoef niks te bevestigen via mail.


Idem hier. Enkel 'heractiveren' zou via mail lopen. Ik krijg deze tekst, als ik zou willen afsluiten:

Nadat je je account hebt gesloten, e-mailen we je een link waarmee je je account binnen 7 dagen weer opnieuw kunt activeren. Na die 7 dagen kunnen we je account niet opnieuw activeren en wordt het verwijderingsproces van je gegevens in gang gezet. Je kunt altijd een nieuw account aanmaken.

Jokonootje

Berichten: 4853
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 22:45

Florenc schreef:
Kimbers schreef:
Ik kan het wel via de app wijzigen? Hoef niks te bevestigen via mail.


Idem hier. Enkel 'heractiveren' zou via mail lopen. Ik krijg deze tekst, als ik zou willen afsluiten:

Nadat je je account hebt gesloten, e-mailen we je een link waarmee je je account binnen 7 dagen weer opnieuw kunt activeren. Na die 7 dagen kunnen we je account niet opnieuw activeren en wordt het verwijderingsproces van je gegevens in gang gezet. Je kunt altijd een nieuw account aanmaken.



je kan gewoon opzeggen zonder je email te gebruiken.
en anders maak je het email adres gewoon aan toch?
Ga er voor het gemak even van uit dat die nog niet in gebruik is.