Ervaringen Prepaid Creditcards (N26, Revolut)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Ervaringen Prepaid Creditcards (N26, Revolut)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-24 20:50

Hi,

Ik ben mij nog voordat ik uit ons koude kikkerland vertrek aan 't oriƫnteren om nog een extra pas 'on the side' erbij te hebben voor noodgevallen. Aangezien ik het merendeel van 2024 in het buitenland zal spenderen, vind ik dit toch wel een fijn idee. Ik heb sowieso twee Nederlandse betaalpassen (twee verschillende banken) en een gekoppelde creditcard aan een van die rekeningen. Nu zal ik buiten Europa verblijven en het idee van een pas die ik achter de hand heb als echt alles uitvalt en stopt is toch wel een fijn vooruitzicht.

Maar goed, waar kom je dan terecht? Ik heb hier en daar wel wat namen voorbij zien komen en voornamelijk Revolut en N26 kom je veel tegen. Als je online wat meer gaat zoeken naar ervaringen merk ik dat het best wel gemixed is, dus ik was erg benieuwd wat de ervaringen hier zijn. Mijn enige eis is dat ik een fysieke kaart wil hebben, aangezien dit voor land van aankomst wel de norm is.

Tips, pro's en con's maar ook eventuele andere aanbevelingen zijn van harte welkom :D

Merci!
Laatst bijgewerkt door Courses op 06-02-24 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Ervaringen Prepaid Creditcards (N26, Revolut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 21:10

Ik heb jaren Neteller gehad, maar daar ging het vaak mis met geld overmaken en dan moest ik dagen wachten voordat het erop stond.

Vorig jaar ben ik overgestapt op Revolut, en daar ben ik tot nu toe heel tevreden over. Geld storten gaat super makkelijk (doe ik via Apple Pay, gewoon vanaf een bankrekening) en je gegevens zijn makkelijk te vinden in de app. Je gebruikt hem gewoon als een echte credit card. Nummer en vervaldatum invoeren en klaar. Automatische afschrijving (via een abonnement) werd bij mij een keer afgewezen, toen moest ik aangeven dat de betaling betrouwbaar was, en dan gaat het bij dat bedrijf voortaan ook meteen goed.

Nu is dit trouwens wel een virtuele kaart, dus alleen voor online aankopen, maar ze hebben ook fysieke kaarten.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 21:42

Ik heb een N26 kaart. Een aantal jaar terug genomen omdat je dat soms nodig hebt als je een hotel wilt boeken. Ik gebruik hem verder dus eigenlijk nooit, alleen voor reserveringen maken. Maar ik heb hem in het buitenland wel altijd mee voor het geval dat mijn eigen pas bijvoorbeeld niet werkt.

Ik vond de aanschaf, de app en het gebruik van N26 ook erg makkelijk en duidelijk :)

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Ervaringen Prepaid Creditcards (N26, Revolut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 21:47

Hier al jaren een N26 kaart, prepaidcard, als ik met abnamro of rabo geld overmaaak , staat er binnen een seconde op en ook via de duitse bank per direct het geld op het kaartje,ik doe er vooral mee ebay-en, maar ook andere websites betaal ik veel via de N26 kaart, zou niet meer zonder kunnen geloof ik

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 23:57

Ik weet net of je veel gebruik moet maken van vreemde valuta, maar anders is Wise ook een optie,
Familie van mij gebruikt dit veel voor hun reis.

https://wise.com/nl/card/

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Ervaringen Prepaid Creditcards (N26, Revolut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 00:06

Revolut zou ik bij wegblijven, daar loop je bij heel veel instanties mee tegen een betonnen muur omdat het niet geaccepteerd wordt.

Met die andere heb ik verder geen ervaring.

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Ervaringen Prepaid Creditcards (N26, Revolut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 00:25

Ik heb Revolut en die werkt eigenlijk overal top. In tegenstelling tot mijn Mastercard van ABN die regelmatig niet werkt. Ik heb gewoon de gratis versie. Ben nu 3,5 maand op reis door Zuid en Midden Amerika dus tot nu toe alleen daar en bij bijvoorbeeld booking of andere websites om tickets te kopen gebruikt.

Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Ervaringen Prepaid Creditcards (N26, Revolut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 00:53

Is dit zo'n kaart waarbij je ook geen transactie kosten hoeft te betalen? Of minder?

Met m'n gewone Rabo pas moest ik in Afrika (waar ontzettend veel nog met contant geld gaat) per transactie betalen. Bij cash opnemen van een geld automaat dan. Dat tikt echt ongelooflijk door :=

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Ervaringen Prepaid Creditcards (N26, Revolut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 03:02

Bij Revolut wisselt het, maar is eigenlijk vaak niks (al moet je ook regelmatig aan de bank waar je pint betalen, dat gaat nog wel door natuurlijk).

Wat bij revolut makkelijk is, is dat je in de app je geld al kan wisselen naar de valuta die je wilt pinnen. Scheelt weer wisselkosten van de bank

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-24 11:28

Fitzroy schreef:
Ik weet net of je veel gebruik moet maken van vreemde valuta, maar anders is Wise ook een optie,
Familie van mij gebruikt dit veel voor hun reis.

https://wise.com/nl/card/


Aangezien ik buiten de EU ga verblijven zal ik voornamelijk met andere valuta moeten betalen :j

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 11:38

Ik heb een creditcard bij N26. Geen fysieke kaart. Heb het eigenlijk alleen voor een bepaald online abonnement.

Al jaren tevreden.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 11:42

Ik gebruik al jaren heel tevreden Revolut, maar ik gebruik het wel alleen voor online gebruik en heb geen fysieke kaart. Ik weet ook niet of je er een fysieke kaart kunt krijgen? En hoe handig het dan is met daadwerkelijk gebruik wanneer je ergens anders verblijft, maar zou je kunnen uitzoeken natuurlijk.

Ik gebruik het voor het boeken van reizen en voornamelijk webshop aankopen en abonnementen en ik heb daar nog nooit issues mee gehad. Gewoon zorgen dat er geld op staat en af en toe moet ik net als 8annemiek ook even iets goedkeuren als ik ergens voor het eerst koop of er word iets voor de eerste keer afgeschreven. De app werkt in ieder geval goed/duidelijk en geld erop zetten doe ik net als 8nnemiek ook via Apple Pay en dat werkt top.

Voor Revolut, gebruikte ik Pay2D maar die zijn veranderd een paar jaar terug en toen ben ik overgestapt. Geloof dat die momenteel ook geen nieuwe registraties aannemen sowieso. Voor de rest geen ervaring met anderen, dus ik kan dat niet vergelijken verder.

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Ervaringen Prepaid Creditcards (N26, Revolut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 12:13

Wat ik begreep is dat Wise hele gunstige koersen hanteert voor buitenlandse valuta. En je hebt gewoon een fysieke kaart.

Lien_

Berichten: 2496
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 12:23

Ik ben heel tevreden met Revolut, toen ik nog in Engeland woonde had ik Monzo. Ik heb ook een fysieke Revolut kaart, volgens mij gewoon aangevraagd via de app. Geen problemen gehad met ergens geweigerd worden, en ik gebruik hem vnl voor vreemde valuta (veel gunstiger dan mijn normale bank) of bijv transacties en pinautomaten in onbekende plekken.