Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdende

Berichten: 5751
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 10:54

Ik ben blond! De Turkse pizza bij de jumbo mee genomen. Straks maar even terug brengen en bij de ah halen.

zonnebloem18

Berichten: 24866
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 11:40

Spullen uit de koeling of vriezer kunnen vrijwel nooit geretourneerd worden is mijn ervaring.

DebGizmo

Berichten: 1955
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 12:18

Erres schreef:
DebGizmo schreef:
Yeahhhhhh nieuw topic! Dankjewel voor het openen!

Ik was afgelopen week 57 euro kwijt voor een gezin met 1 volwassene en 4 kinderen tussen de 2 en 12 jaar. Het budget is €70,-. Geld wat over blijft bewaar ik tot de laatste dag van de week, voor als ik nog wat nodig blijk te hebben. Geld wat overblijft gaat apart.

Ik ben denk ik een beetje te lui om al die Scoupy's af te gaan :') Ooit gedownload, maar doe er weinig mee.

Zo, ik ga zometeen mijn kasten eens langs om op te schrijven wat er moet worden bijgevuld. Daarna lijstje maken met wat ik wil eten en daar een boodschappenlijst van maken. Heb laast een boekje gekocht met 500 vegan gerechten, daar maar eens door snuffelen.

Nou, dat is niet veel,zeg, 57 euro in de week. Trouwens 70 ook niet, gezien je met 1 volwassene en 4 kids ervan doet. :j



Klopt, het valt mij ook alles mee :D Maar het zal niet elke week zo zijn hoor, ligt ook een beetje aan mijn voorraad, wat er nog in de vriezer ligt, en of de katten iets nodig hebben.

Vandaag was ik €55,48 kwijt bij de Hoogvliet en €5,60 bij de Dirk, dus totaal €61,08.

Het weekmenu is dan
- hutspot (kunnen we 2x van eten)
- linzensoep met brood en kruidenboter
- tagliatelle met groente en pestoroomsaus en kinderen met rode saus en groente
- verse pizza (was blijven liggen van afgelopen week omdat moeders met een grote pan macaroni aankwam)
- tomatensoep en belegde broodjes
- andijvie met vegan rookworst

Alles zelfgemaakt, soepen, pizza ed.
Als ik soepen maak kan ik er ook altijd een portie van invriezen, handig voor de week erna. Zo komt de tomatensoep van deze week uit de vriezer en zal er van de linzensoep weer eentje de vriezer in gaan.

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 12:37

Knap hoor, merk hier ook dat veel zelfmaken veel scheelt. Alleen overhouden is met 3 pubers en een man die nogal wat lust een zeldzaamheid. Met een beetje geluk blijft er 1 portie over, die ik dan invries voor de dagen dat iedereen om een andere tijd moet eten.

Wat voor vegan rookworst gebruik je? Vind daar nog moeilijk iets smakelijks van te vinden.

DebGizmo

Berichten: 1955
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:46

Sharani schreef:
Knap hoor, merk hier ook dat veel zelfmaken veel scheelt. Alleen overhouden is met 3 pubers en een man die nogal wat lust een zeldzaamheid. Met een beetje geluk blijft er 1 portie over, die ik dan invries voor de dagen dat iedereen om een andere tijd moet eten.

Wat voor vegan rookworst gebruik je? Vind daar nog moeilijk iets smakelijks van te vinden.


Ik heb die van valess nu, maar is de eerste keer dat ik die gebruik, dus ik heb geen idee of die lekker is. Deze is overigens vegetarisch en niet vegan, foutje tijdens het typen bij mijn vorige bericht. Ben wel steeds meer bezig vega naar vegan om te zetten, maar stap voor stap

Mariska88

Berichten: 813
Geregistreerd: 30-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 20:51

Debgizmo
Knap dat je met zo'n laag bedrag de boodschappen rond krijgt!

Alleen (goed gevulde) soep met broodjes maak ik mijn vriend niet blij mee als avond eten, even als 2 keer per week het zelfde staat hij ook niet om te springen
Best een moeilijke of grote wensen lijst eter eigenlijk..haha

Maar fijn dat andere dat wel lukt/kunnen

Mijn week menu was

Ma: Aardappelen gehaktballen met sla
Di: Broccoli met aardappelen of rijst en gehakt, paprika tomaat (zakje van knorren)
Woe: Wraps
Do: Aardappelen met pot groeten
Vrij: zelf gemaakte groente soep met knakworstjes (vriend eet tussen de middag al patat of andere maaltijd)

Morgen eten we bij vrienden ipv uiteten haha
Zondag vaak iets van patat

snorremans
Berichten: 809
Geregistreerd: 04-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 23:25

Ik kom even binnenvallen! Wil voor het eerst gebruik maken van de Scoupy acties (als ik ze nog kan vinden in de winkel :D), krijg je altijd geld terug of heb je ook de kans dat al teveel mensen de actie gebruikt hebben?

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 23:35

Zolang er voorraad is en beschikbaarheid krijg je geld terug ja. Mits je aan de voorwaarde voldoet die erbij staat.

lor1_1984

Berichten: 12068
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 01:52

Mariska88 schreef:
Alleen (goed gevulde) soep met broodjes maak ik mijn vriend niet blij mee als avond eten, even als 2 keer per week het zelfde staat hij ook niet om te springen
Best een moeilijke of grote wensen lijst eter eigenlijk..haha

Ik ben een heel moeilijke eter, heb veel dingen die ik niet lekker vind en dat maakt het lastig.
Gewoon aardappels groente vlees vind ik verschrikkelijk, maar als ik de aardappeltjes bak dan is het beter te nassen, dus ik zorg dat ik standaard aardappelschijfjes/bolletjes/kroketjes/ovenfrites/rostirondjes in de vriezer heb liggen.
Kliekjes uit de vriezer (buiten pastasaus, soep en een sporadische magnetronmaaltijd) ben ik ook geen fan van dus ik zorg dat ik iemand er blij mee kan maken of maak het in kleine hoeveelheden.
Vlees eet ik een stuk minder dan voorheen, waar ik eerst een kg gehakt in een grote pan pasta deed gebruik ik nu ong 250gr op dezelfde hoeveelheid groenten, saus en pasta.
Groenten koop ik diepvries en haal per keer uit wat ik nodig heb of ik koop het vers, blancheer het en doe het dan per portie in de vriezer.

En als ik eens een week verse groenten doe dan stem ik het op elkaar af, bijv paprika, uien, broccoli, champignons, prei, doperwten, mais, wortels, bleekselderij, sla, komkommer (evt tomaten erbij, die haal ik nooit want vind ik niet lekker).
Daar haal je dan vlees naar keuze, eieren en kaas bij, evt pakje bladerdeeg, slasaus, pizzabodem/pizzadeeg, hartige taartdeeg (of bladerdeeg), evt pakje soepkruiden en pot/zakje pastasaus.
Dan maak ik bijv macaroni (of lasagne), soep met een maaltijdsalade, quiche (met restant salade erbij), pizza en bladerdeeg envelopjes gevuld met groenten.
Zijn er dan nog restjes over maak ik een keer eiermuffins (simpel: ei kloppen, groenten er fijngesneden doorheen, evt kaas/vlees en het mengsel in een muffinblik gieten (1 ei per gat) en 20 minuten op 160c), hartige pannenkoeken of ik verwerk het in een stoofpot oid met extra groenten.

Ik koop bijna alles bij Aldi en Lidl, dingen die ik daar niet kan kopen haal ik bij Plus.
Heb ook een Turkse supermarkt op de hoek dus ga daar eerdaags eens kijken, als die goedkoper is en goede kwaliteit heeft ga ik daar denk ik winkelen voor groenten, fruit en eieren enzo.
Overigens ben ik nu bezig met de vriezer uit te sorteren en leeg te eten, heb teveel in de vriezer waardoor ik het overzicht een beetje kwijt ben.

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 08:51

Ik kom ook weer mee kletsen hier

F_inley

Berichten: 6414
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 09:00

Ik meld me ook en ga de scoupy even downloaden al doe ik eigenlijk alle boodschappen bij de lidl en de Turk maar voor de a merken moet ik toch soms naar de ah of plus toe. Ik zit op ongeveer 15,00 pw aan boodschappen in mijn eentje

Joolanda
Berichten: 422
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 09:18

F_inley schreef:
Ik meld me ook en ga de scoupy even downloaden al doe ik eigenlijk alle boodschappen bij de lidl en de Turk maar voor de a merken moet ik toch soms naar de ah of plus toe. Ik zit op ongeveer 15,00 pw aan boodschappen in mijn eentje



WoW :wow: voor 15 euro aan boodschappen en daar eet je heel de week van?

F_inley

Berichten: 6414
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 10:49

Joolanda schreef:
F_inley schreef:
Ik meld me ook en ga de scoupy even downloaden al doe ik eigenlijk alle boodschappen bij de lidl en de Turk maar voor de a merken moet ik toch soms naar de ah of plus toe. Ik zit op ongeveer 15,00 pw aan boodschappen in mijn eentje



WoW :wow: voor 15 euro aan boodschappen en daar eet je heel de week van?


Jep moet er wel bij zeggen dat ik twee hele dagen intern op mijn werk zit dus 5 dagen eet ik thuis. Ik koop veel groot verpakkingen daar doe ik heel lang mee :j

mrieeek
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:30

Wauw! 15 euro per week vind ik ontzettend knap! Wij gaan hier ook weer lekker qua besparing. Mn vriend kan maandag ook beginnen met zn nieuwe baan dus we gaan weer betere tijden tegemoet!

Moet wel zeggen dat het voor mij ook wel een beetje een sport is geworden om zo min mogelijk uit te geven aan boodschappen, dus we gaan zeker niet heel veel meer uitgeven hieraan. Eerst ook de spaarpotje maar weer een beetje aanvullen!

lor1_1984

Berichten: 12068
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 14:16

Aldi heeft dit weekend een kippensoeppakket in de aanbieding voor €1,79.
Zitten 1-2 kippendijen/kipkarbonades in, soepgroenten en een zakje met bouillonpoeder ofzo, goed voor 1,5l soep.
Heb net meteen 2 meegenomen, 1 in de vriezer en 1 gaat vanavond met een schenkeltje en kruidenbuiltje de slowcooker in en ik doe er wat extra soepgroenten en kruiden bij.
Stokbroodje en kruidenboter of een maaltijdsalade oid erbij en ik heb een goede maaltijd morgen. :9

F_inley

Berichten: 6414
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 15:23

Ja en het is niet dat ik heel bewust zuinig ben.

Mm de aldi heb ik niet in de buurt volgens mij.

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 15:46

Ik heb de cheesedippers net ook bij Dirk gehaald (2 voor €3) en het hele bedrag terug gekregen!

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 17:09

Vanmorgen moest ik naar Leeuwarden en daar geslaagd voor de thee, cheese dippers en bronwater :) .

Siamsmeesje

Berichten: 2237
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 17:58

Kan iemand mij misschien helpen? Ik probeer me online (via pc thuis) te registreren bij Scoupy (ja, eindelijk iets gevonden waar ik wat aan heb :P), maar hij blijft nu terugkoppelen dat mijn IBAN ongeldig is -O-
Hoe kan ik die het beste invoeren? Ik heb het gedaan zoals het op m'n bankpas staat, heb alles achter elkaar gezet zonder spaties.... Zijn er nog andere mogelijkheden om het in te voeren?

Wie o wie kan me helpen, want die cash-back wil ik wel graag meepikken nog :D

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 18:16

Siamsmeesje schreef:
Kan iemand mij misschien helpen? Ik probeer me online (via pc thuis) te registreren bij Scoupy (ja, eindelijk iets gevonden waar ik wat aan heb :P), maar hij blijft nu terugkoppelen dat mijn IBAN ongeldig is -O-
Hoe kan ik die het beste invoeren? Ik heb het gedaan zoals het op m'n bankpas staat, heb alles achter elkaar gezet zonder spaties.... Zijn er nog andere mogelijkheden om het in te voeren?

Wie o wie kan me helpen, want die cash-back wil ik wel graag meepikken nog :D


Ik heb even gekeken maar hij moet gewoon zonder spaties, en dan de hele IBAN dus vanaf NL** letters van de bank rekeningnummer.
Je probeert niet per ongeluk een rekeningnummer van een spaarrekening op de te geven?

Edit: Zoals op je bankpas, dat zal dus geen spaarrekening zijn. Heb je goed gecontroleerd op tikfouten enzo?

Siamsmeesje

Berichten: 2237
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:24

Dank je wel +:)+
De typefout bleek het te zijn, ondanks dat ik zelf bij controle er echt geen fout aan kon zien, toch nog maar eens gekeken, en nu letter voor cijfer apart..... Een nul teveel dus :=

Hoe gewend je kan zijn aan je eigen bankrekeningnummer :=

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 21:28

Siamsmeesje schreef:
Dank je wel +:)+
De typefout bleek het te zijn, ondanks dat ik zelf bij controle er echt geen fout aan kon zien, toch nog maar eens gekeken, en nu letter voor cijfer apart..... Een nul teveel dus :=

Hoe gewend je kan zijn aan je eigen bankrekeningnummer :=


Haha soms kan de oplossing zó simpel zijn :D

Ik kan mijn hoofdrekening zo opdreunen, de complete IBAN, levert af en toe verbaasde blikken op hihi :=

Eef_Bam

Berichten: 4125
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 21:50

Hier vandaag nog de cheez dippers kunnen scoren bij de jumbo bij mijn ouders, daar lag heel het schap vol. Hij was op de scoupy app eigenlijk al "dicht", maar zag dat bonnen t/m 30-09 geldig waren, dus gewoon gekocht en aangemeld. Net bericht dat hij is goedgekeurd :) . En ze zijn nog lekker ook :9 .

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 22:13

Eef_Bam schreef:
Hier vandaag nog de cheez dippers kunnen scoren bij de jumbo bij mijn ouders, daar lag heel het schap vol. Hij was op de scoupy app eigenlijk al "dicht", maar zag dat bonnen t/m 30-09 geldig waren, dus gewoon gekocht en aangemeld. Net bericht dat hij is goedgekeurd :) . En ze zijn nog lekker ook :9 .


Haha dat grapje had ik laatst ook met de pastasaus. Precies zo dat ie al dicht was maar dat die dag gewoon nog gold. Dus ook gekocht, ingediend en goedgekeurd :)

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 23:44

Nieuwe Scoupy buiten de app om! 100% cashback op pizzadeeg met tomatensaus van het merk Jan. http://probeerjan.nl/