[FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 19:04

Hijg hijg hijg %) :O pffff ben gesloopt. Maar morgen een vrije dag met niksdoen. Dacht kan beter nu doorgaan en morgen rust houden. *\o/* nou ja huishouden, boel stofzuigen enz. Zo het bad in duiken.

Want, alles wat moest is voorzien van een snipperlaag. En ook het snoeihout heeft zijn plek. Kan daar nog mooi wat meer kwijt op termijn. :)) Er zit op een plek een rare hoek :D dat is ivm de honden. Die wilden toch nog stuk zand hebben om te liggen bij het terras. Aan de andere kant zit ook een beetje vreemde uitstulping. Maar ook dat is nog bewust zand :j .

Afgezet met granietblokken, bij de laurier resten boomstronkjes en stammen. Bij de vijver de vijver graniet stenen. :P honden moeten nog wennen, deze snippers zijn weer wat anders, iets scherper soms maar dat slijt ook wel weer met lopen, was bij de eerste lading ook. :)

Heb nu nog een halve zak over, ik kan nog wat hier en daar aanvullen of de rest verkopen misschien wel. Handig mee te nemen op pallet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Worteldoek was op, verder met vijverrubber en afdekzeil dat lek is. Onder rubber ligt niks, onder zeil lag nog worteldoek met wat grind.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marcella

Berichten: 36829
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 19:18

<3 <3

Femke_Tweety

Berichten: 12014
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 19:28

Begint wel mooi te worden onderhand zeg!

Gaaf!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 19:56

Gek gezicht nu naar buiten kijken. :o verrek dat is mijn tuin. Zo vreemd om overal snippers te zien maar wat een rust. Het is nog lang niet klaar al is achter wel aardig op weg. Maar een verschil. Nu hopen dat de honden er snel aan wennen. Hier en daar bakken met bloempjes erop. :j

Siers83

Berichten: 7379
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 20:00

Ziet er super netjes uit met die snippers. Je hebt zo ook echt eer van je wetk.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 20:08

Klopt. De kleur was ook goed ingeschat, je ziet geen overgang tussen de drie soorten die er nu liggen aan het formaat wel te zien maar kwa kleur echt het zelfde

Ben ook helemaal gesloopt nu 1100 kilo aan snippers van voor naar achter gebracht. Had eerder klaar kunnen zijn maar ivm nog niet genezen helemaal was het een of twee kruiwagens. Zitten en rusten, volgende twee en dan langer niks doen. Traag schep en looptempo. Was beter geweest eerder te stoppen maar nu is het wel af. *\o/* dus morgen helemaal niks doen op huishouden na.

Zo douchen was aanzetten pootjes hoog en film kijken

APCIII

Berichten: 2667
Geregistreerd: 25-08-13

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:17

Het is heel netjes geworden :j

Het kost flink wat zweet, maar je krijgt er wel wat voor terug :D

Muga

Berichten: 2085
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 21:13

Wat knapt het op! Daar kun je trots op zijn!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 17:10

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Het is nu officieel, achter het huis (niet ernaast dus :P en ook niet die k l hoge heg) is nu officieel klaar kwa groot werk op wat aankleding na. *\o/* *\o/* *\o/* onverwachts middag vrij en net fit genoeg. En tot mijn verbazing alle snippers gebruikt, had zelfs nog wat meer kunnen gebruiken. Ook de oudere stukken zijn aangevuld nu met snippers.

En !!!!!!! *\%/* *\%/* *\%/* Voor op een stuk wat ik vorig jaar heb aangepakt. Daar lag nog steeds een bergje grind. Omdat ik toch voor snippers aan het scheppen was heb ik die met de hark ontdaan van onkruid en opgeschept en op de plek van bestemming gedumpt. Had nog precies genoeg worteldoek over voor. *\o/* *\o/* *\o/*

Ook dat stuk nu aardig eind klaar. Ja er ligt op twee stukken nog steeds onkruid op de stenen, energie was op om dat weg te halen. Voor een meer dan volle kruiwagen gras en onkruid verwijderd van stoep, plantenbakken, bestrating, border.

En aan de linker kant waar vorige weer de twee zakken snippers stonden, nu alleen nog twee pallets en ook daar zijn de meeste bakken ontdaan van onkruid. En tenzij lijf niet meewerkt. Morgen middag/avond komt gv me helpen om de plantbare blokken naar achter te slepen. Die gaan als terras omsluiting dienen achter met uiteindelijk leuke plantjes, denk eetbare kruiden of eenjarige bloemen of beiden.

En wie weet dat we samen begin kunnen maken met de twee snipperzakken vullen met spul dat echt weg kan.

Tegelijk overigens zijn we bezig tuin van gv te finetunen. :)) :P daar zondag mee bezig geweest. Er is wat dood gegaan in de zomer en een stuk wat verloren, dat gaat moestuintje in bak worden mogelijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18895
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:34

Nou je bent echt heel goed bezig geweest weer! Top hoor, ben benieuwd naar een voor en na foto van het totaal. Je mag in ieder geval trots op je zijn. :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 16:01

Ik werk me gek.
Voor fotos staan aan het behig van het topic hihi. Een totaalfoto wordt lastig. Past niet in een keer :n achter in 2 of 3. Zij in 2 en voor zou in 2 of 3 moeten denk ik ook

Vanmorgen nog wat laatste dingen gekocht. Nu in principe alles in huis om voor en achter af te maken vermoed ik

laatste plantjes en potten gekocht. Later nog grote bakken maken van mijn voormalige vlonder. Gunstig gekocht en korting bij de planten gehad. De drie potten met kadobon betaald en beetje erbij. Die twee zwarte zijn beschadigd (zwart er wat af) praxis vroeg er nog de volle prijs voor, 35 euro per stuk werkelijk 8)7 :oo 8)7 dacht het niet. Na wat l ullen voor korting de twee potten en een extra witte grote van plastic voor 27 euro bij elkaar. 7 euro betaald dus :P :+

21 plantjes, helft eetkruiden helft laag en voor zon of schaduw bodembedekker,
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18895
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 21:18

Goed geregeld hoor! en leuke plantjes <3

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 21:26

Voor plannen gewijzigd. Met zijn tweeen even gekeken hoe en wat. Daar zijn we echt idioot goed opgeschoten, gv is net half uur weg, die heeft vroege dienst, en mijn lijf en de zijne waren wel op.

Zolang mijn appelhout en de bakken niet weg zijn kan ik niet echt definitief maken, maar ik kan er wel omheen werken, met slim neerzetten kan ik flink wat reststenen kwijt. :D

Morgen vroeg eerst nog een ingestorte bak afbreken, het zand daarvan in andere bakken doen, de enige redelijke bak gaat dan die plek innemen. De plantstenen die vaag te zien zijn zijn weer vers opgestapeld en twee onkruid struiken eruit. Er staan in twee nog oude lavendel. Twijfel nog of ik die laat staan of die grote verplaats naar ergens achter en voor vers opnieuw begin met plantjes.

Maar als het af is gaat het echt heel leuk worden <3 de iets gewijzigde plannen pakken wel veel beter uit.

Fotos maak ik morgen vroeg hoever we zijn gekomen, is nu te donker voor,

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 08:53

Jeetje je bent goed bezig! Ziet er mooi uit! Lekker ervan genieten!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 09:23

De stand van gisteravond. Net fotos gemaakt. De voor staat hierboven met de gele bakken. Het zware werk is klaar. Ik ga kijken hoever ik vandaag kom. Eerst zo grasmaaien. Weer gaat komende dagen niet echt meewerken. Ook niet voor de jonge plantjes -O-


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18895
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 11:30

Volgens mij ben je nooit echt klaar met zo'n enorme tuin :D maar je hebt wel eer van je werk ;)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 11:32

Onderhoud heb je altijd natuurlijk, daar zal ik zo mijn handen al vol aan hebben. Maar eigenlijk is dit groot deel nog nawee van aankoop van huis. Vorige eigenaar kon fysiek de tuin al jaren niet meer baas. Is ook de enige reden geweest van verhuizen van hem.

Bij aankoop kon je achter op het terras komen. De rest was dichtgegroeid en een mix van zieke fruitbomen, heel veel grind een enorm raargeplaatst tuinhuis, nog meer oud grind met volgeschoten worteldoek en ingegroeid vogeltegenhoud net, veel bestrating volgegroeit met gras, veel coniferen meters hoog zowel voor zij als achter waarvan deels dood. Overwoekerde heg achter en zij. Overal resten hekjes hoog en laag enz

Grote wortels en niet te verwijderen palen, stenen enz waar ik omheen moet werken steeds. Was afgelopen jaren steeds beetje doen en kijken hoe dat zich hield. Daarna alleen, tijd uit de running geweest fysiek (knie verkloot en van augustus tot pakweg maart niks kunnen doen) en dan ontploft het weer -O- . Later nog eens van april tot juni of zo. Daar is nu minder kans op door de soort beplanting en indeling

Alweer iets opgeschoten. Gras gemaaid, bak gesloopt, alles in een snipperzak, bak verplaatst en even geveegd. Tijd voor ranja met plakje cake :Y)


Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18895
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 12:40

Alleen die bezem er doorheen halen geeft al verschil :D maar wel echt super hoor wat je mee doet. Ik ben trouwe volger ;)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 13:29

-O- moet voorlopig even stoppen. Weer werkt niet mee. Maar alles zit in de snipperzak. Nu hopen dat ik hem ook in mijn bus gesleept krijg.

Voor alle losse zooi weg, opzij ook en aan het stapelen geslagen. Twijfel alleen even. Die keer muur (puur voor wegwerk van de steen en tegelresten trouwens :+ ) zag er wat vreemd uit met alleen de rechterkant aangevuld met tegels. Dan is hij wel mooi recht aan de bovenkant overal. En stevig om te zitten. Heb ik getest :))

Aangezien ik veel kleinere bestratingsstenen over heb (weet niet of ik genoeg heb, kan best dat ik te kort kom zelfs :P ) en deze kwa maat netjes passen om de boel aan de voorkant recht te krijgen. Boven op zou dan van rechts naar links een hele afdek komen met stoeptegels nog een keer. Ik zou daar net genoeg hele tegels voor hebben. Kan altijd op termijn nog een houten vlonderplank betimmering maken als ik er tijd en zin voor heb :+ .

Ik kan niet helemaal doortrekken zolang die appelhout in bakken er nog staat trouwens.

Maar de twijfel is, helemaal door gaan met de kleinere stenen en daar nog laag tegels overheen. Of laten met het diepteverschil in bovenlaag? :o? Graag advies :j dus of alleen aan de rechterkant soort van minibankje en de potten meer aan het niet "zitgedeelte" of over de hele breedte en de potten wat verspreiden over het geheel? Groot voordeel door de tweede optie ben ik nagenoeg al mijn overtollige bestratingsstenen kwijt in het muurtje. :D


Afbeelding

Afbeelding

Dit is de andere versie, boel weggehaald in de regen even

Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18895
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 14:08

Ik vind het een prima bankje, later nog iets met vlonder hout er overheen, maar gaat prima zo :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 14:10

Dan laat ik het zo. En kan ik de kleine stenen weer naar achter slepen keer :') . Had me een uur tijd gescheelt ook. _O- was ik zowat klaar geweest met plantjes dan. Hihi. Kruiwagen nu vol aarde en hydrokorrel. Gered uit beide gesloopte bakken. :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 14:24

Weer een stukje verder met de voortuin. Een deel beplant (stuk naast de heg) met "onkruid"/bodembedekker dat overal opmijn bestrating opdook. En overal in woonplaats trouwens, roze bloempjes en groeit goed.

De plantbakken voor met deels al bestaande plantjes deels nieuw. Ziet er weer een stukje beter uit.

Met wat geluk wordt het oude appel en peerhout snel opgehaald. De meneer die het zou halen hier in de straat heeft er 3 weken niets mee gedaan en is steeds weg. Advertentie op marktplaats gezet. Dat lijkt een stuk effectiever.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18895
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 16:38

Oh je bent weer lekker bezig geweest, ik zie dat je alle kleinere stenen weer weg hebt gesjouwd :D Iets met bezigheidstherapie ;)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 16:44

Ze staan nog voor hihi. Had ik toen meteen gedaan :P als je goed kijkt zie je nog een stukje van op foto. Nog geen tijd en fut gehad ze naar achter te doen. Weekend onverwacht niet thuis geweest.

Maar als alles meezit is het hout vanavond wat later weg *\o/* nu drie mensen die vandaag wilden komen. De eerste reactie krijgt de eerste kans. Anders was het nu al weggeweest :)) . Hopelijk nemen ze de bakken ook mee O:) anders moet ik ze hergebruiken of slopen. :')

O ja mijn trots japanse esdoorn die al meeverhuisd is steeds bloeit. Ik ga kijken of de zaadjes jonge struikjes willen worden.

Deze schoonheid staat dus ook voor <3

]Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18895
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:01

Dat is inderdaad echt een schitterende plant <3 snap dat je daar trots op bent heel mooi! <3