[FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-18 15:26

Alleen ellende is aantal dingen lukken me echt niet zelf. Zoals die verrekte heg. -O- daar moet drie meter af aan de bovenkant op 2,5/3 meter hoogte. Dat lukt me niet ivm mijn eigen gebrek aan lengte en fysiek. Kom er domweg niet bij. En gv die me vaak helpt is zelf ook niet de grootste en loopt met zijn hand te tobben. En de heel lange hulp met kettingzaag heeft helemaal geen tijd meer. Maar 1000 euro betalen voor kettingzaag en klusje van hooguit 2 uur


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Zover ben ik nu

zonnebloem18

Berichten: 24862
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 15:48

Kan je niet een oproepje doen op Facebook voor een handige Harry die dat kan doen?

Wel super dat je nog 10 jaar kan blijven. Dat moet een Hoop rust geven.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-18 16:42

Tjsa 6 jaar geleden een keer gedaan heg is nu nog zichtbaar verminkt.

Maar auw rug schouders armen borst, zeiknat geregend maar takken liggen niet in de weg, stapel van 2.5 m hoog zowat. Geen schoonheidsprijs voor mooist gesnoeide boom maar hij kan erzo weer twee jaar tegen.

En *\o/* geen enkele plant geplet door de vallende takken. Heb zorgvuldig gemikt steeds. Loodzwaar zaagstok 6 meter lang zowat dus zwaartepunt laag hoog. Maar het is klaar 200 euro bespaard weer

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 19:30

Afgelopen tijd erg rommelig geweest, kwa blijven zitten of niet blijft toch onduidelijk maar ook weer andere obstakels. Ondertussen ben ik binnen wat aan de schuif geweest, eea uitgezocht en laten ophalen. Buiten alleen wat licht snoeiwerk gedaan steeds. De roestige cv leiding is een mooie blinkende nieuwe inmiddels. Mijn paps en ik zijn zoet bezig geweest en hij is inmiddels weer netjes lekvrij *\o/*

Vandaag gebruik gemaakt van het mooie weer. Kan niet verder vanwege die idote stapels met takken. Had al afspraak gemaakt voor een container voor de deur als er een leeg was. Maar die kan ik afzeggen lijkt *\o/* . Wonder boven worder heb ik een oplossing gevonden om de stapels te minimaliseren. :j zodat ze minder in de weg liggen en afvoer makkelijker is.

Mijn aanhangwagen is namelijk onverwachts verkocht. Dus moet ik nu alles in de bus duwen of een aanhangwagen huren of lenen. Kliko zit weer permanent vol zo ongeveer met kleiner grut. Na zaterdag mijn snipperaar naar een ander versleept te hebben die met zelfde euvel zat, snoeihout afvoer gestaakt ivm verkoop van mijn aanhangwagen. Daar lag het ook vol :+

Na het snoeien proberen te snipperen maar toen liep het steeds vast hier. Nu een volgende poging en hoera. *\%/* maar noodgedwongen wel eerder gestopt dan me lief was. Was denk ik nog uurtje werk -O-

Arme shredder heeft het te warm. Doet het niet meer, heeft ruim drie uur braaf staan snipperen. Maar ja. Hij bleef uitslaan dus tijd om te stoppen.

Ben al eind opgeschoten met die krankzinnige bergen takken. Stuk naast het huis is weer werkbaar. Daar liggen nu vooral nog stenen, aarde en planten in de wacht voor planten of kliko(dode buxus oa)

De takken zijn nu verkleind tot drie overzichtelijke stapeltjes. Een kale te dikke takken. Een stapeltje blad dat in compostbak kan en een nog te snipperen stapel. Dat is de foto met de blauwe bak.

De snippers gebruik ik weer om een volgend stukje terras af te maken. Niet de meest chique oplossing maar je moet iets low budget. Hoop ze te kunnen mengen met regelmatiger snipper nog een keer. En ik kan nu wel verder met snoeien van de laurier en naast het huis afmaken, voor is nu aanhangwagen weg is ook hanteerbaarder in fatsoeneren. :j

Shredder stopte ermee hier
Afbeelding

Daarna nog doorgegaan met de rest van de takken uitzoeken, afknippen en verplaatsen. Paar posts hierboven is de oorspronkelijke stapel te zien, tenminste de linker stapel. Rechts lag ook helemaal meters hoog

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het volgende stukje terras. Moet hier werken om een hardnekkige verhoging/rand stenen die zich niet laat verwijderen. Heb daar nu worteldoel overheen gelegd en een bult snippers. Hoop met voldoende snippers een betere overgang te maken tussen de grovere die er al liggen en deze fijnere die ik hoop te mengen met andere snippers. Kan mogelijk gratis aan een flinke stapel komen.

Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18895
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 21:14

Nou je bent weer lekker bezig zo te zien ;) het weer is top dus inderdaad goed gebruik van maken ;)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 21:18

Ben ook wel gesloopt. Merk dat ik flink ziek ben geweest. Met oud en nieuw. Stevige longontsteking, keelontsteking bijholte ontsteking en nu worstelend met jicht in mijn rechterduim. Erg pijnlijk -O-

Inmiddels wat rondgeneusd. In dorp is een hakselaar te huur voor takken tot 55 mm. Halve dag 40 euro. Morgen even nameten maar ik denk dat ik nagenoeg alles daar doorgeen kan jagen. Dan helemaal geen afval maar mooie snippers. :j dat wordt dan wel volgende maand of later. Wat financiele tegenslag gehad. Van alles dat kapot ging inclusief scootmobiel en witte herder die onder het mes moest onverwacht. -O-

Gelukkig ligt het nu niet meer zo in de weg. Morgen geen tijd en geen idee wat het weer rest van de week gaat doen. :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-19 17:58

Vandaag weer verder vandaag. Hakselaar is braaf geweest :j maar was bij de laatste paar vers gesnoeide takken er wel weer klaar mee. :') Goede reden om te stoppen toch. Voor klein stuk meteen weggesnoeid. Hoek moet vrij van takken, en de twee bakken zijn gaar, die zal ik moeten leeghalen en vervangen door nieuwe gemaakte bakken van het vlonderhout.

Vijverrand verder weer stukje afgemaakt en pomp lijkt geen kortsluiting meer te geven, overdag doet ie het braaf vannacht mag hij aanblijven. Kijken of de stroom eraf klapt weer. Zou fijn zijn als hij nu kan blijven draaien.

Was weer meer dan genoeg voor vandaag. Rest van de dag rust. Vanmorgen ook huis al grondig stofgezogen.

Paar fotos gemaakt, niet van de voorkant nog,

Dit stuk is vrij van hakselhout, alleen rest stookhout waar ik niet tegen kan. Persoon die het zou ophalen nooit geweest -O-
Afbeelding

Een stapel te dik een mini reststapeltje beuksnoeisel van de heg voor en bladresten. Dat kan ik in de kliko en compostbak kwijt, als die weer leegzijn.
Afbeelding

Weer meer houtsnippers op stukje terras
Afbeelding

En vijverrand weer stukje verder. De waterval moet ik nog bekijken maar eerst moet de pomp echt goed blijven draaien. :j
Afbeelding

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 11:29

Weer tijdje stil geweest, ziek, vakantie enz. Maar ik ben op gang weer beetje. Niet echt fysiek heel erg ivm herstellen van een longontsteking. Maar ideeen om de boel af te maken wel :j . En voor wat in zijstukje gedaan waar door de hete zomer wat nieuwe planten waren gesneuveld. Dat is nu voorzien van viooltjes en madeliefjes. Wat overleefd heeft zijn alleen de drie stamrozen de rest helaas niet. -O- blijft een lastig stuk door de bomen van de buren, grond is schraal en arm. De voorborder heb ik goed geschoffeld van de week in stukjes van 10 minuten :') en ingezaaid met bijen bloemzaden en parkietenplant zaad. Dat mag goed volgroeien, scheelt weer onkruid vechten. :D

Voor achter heeft hoofd vooral goed gewerkt, er zijn nu twee opties afhankelijk waar ik het eerste aan kan komen. Of wat nu nog kaal zand is wordt deels gras met zoden of snippers. Aangezien ik nog een bult tegels heb wil ik op plek van oude vlonder wel iets terassigs maken met of de tegels of snippers. Hangt weer af of ik aan snippers kan komen, dat blijkt nogal lastig te zijn. Boomschors is peperduur geworden minstens 6 euro voor een mini zakje waar ik dan 30 of meer van nodig heb. -O-

Maar idee is dan of de tegels verwerken tot terras, of in tweeen hakken voor een muurtje als afscheiding naast een snipper terras. Zijstuk staan nu al twee bakken met sla. Ik wil deel leegmaken (nu zand, dode buxus en granietblokken) en daar met bakken moestuin van maken, voorste stuk bestraat zijtuin nog niet duidelijk. Voorlopig opslag vrees ik van kliko en materiaal. -O-

Vanmiddag gaan we met twee gammelen (ik kan niet veel en mijn hulp is ook niet de fitste) mijn tuinset in elkaar zetten. :j als er energie over is, mijn vrijgekomen voortuin stuk waar de aanhangwagen heeft gestaan vegen en wat herschikken van stookhout waardoor de ruimte duidelijker wordt en wat beter uitziet voor zolang.

Ook wil ik met de niet snipperbare dikkere takken iets nuttigs gaan doen. Afvoer kost best wat, een stuk schutting is laag en oud. Nu begroeid met klimop en wingerd, ik mag die niet vervangen van de gemeente voor iets anders. -O- ik wil de dikkere takken als een soort schutting aan de binnenkant gaan bevestigen in vlechtwerk of raamwerk of rechtopstaand. Daardoor wordt die kant ietsje hoger zonder dat de gemeente moeilijk doet, het is immers rest van de laurierhaag die er staat :P . Fotos komen in de loop van de dag wel weer.

Verder bloeien de aangelegde delen goed, meeste heeft overleefd *\o/* alleen twee klimmers niet vrees ik en twijfel over mijn plataan.

Femke_Tweety

Berichten: 12014
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 11:33

Ik lees dit topic met veel plezier.

Zelf ook veel aan het rommelen en spelen in de tuin, maar plaats dat om een aantal redenen momenteel niet op bokt.


Maar leuk om zo'n proces als dit te volgen!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 11:35

Ben wel benieuwd naar wat fotos :P altijd leuk om te kijjen hoe anderen het doen.

Afgelopen tijd heel veel denkwerk moeten doen. Zit natuurlijk met ik moet eigenlijk weg maar iets vinden is lastig. Voor nu besloten ok blijf even zitten waar ik zit maar ga wel blijven rondkijken op iets gelijkvloers met buiten, vanaf 55 jaar meer kans op. En tussendoor verder met afmaken van de tuin en in huis wat kleine klusjes low budget doen. :j

Mocht er verkoop komen is alles wat gedaan is alleen maar beter. En in de tussentijd kan ik genieten van een tuin die steeds meer gaat tonen wat ik voor ogen had. *\o/* van de week al keer in hangmat gelegen buiten. Kijkend naar de bloempjes die het goed doen en voluit bloeien, de bijen die rondzoemen, bloesem enz.

O ja onderweg vier fruitboompjes in zuilvorm. De appel gaat mogelijk naar elders. Peer pruim en kers blijven hier, mijn nieuwe peertje heeft helaas ook de droogte niet overleefd en de oude peer waar hangmat aanzit is kwa bloesem mooi en als boom ook maar kwa vrucht aan zijn einde. Die mag dus rustig blijven staan maar doe ik niet veel meer aan. Alle appels doen het goed :j

Smalle zuilboompjes ivm mogelijkheid ze eventueel in bak te kunnen plaatsen bij verhuizing, zijn geschikt voor kleine tuintjes ook

Marcella

Berichten: 36828
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 12:03

Hier ook druk bezig op de (moes)tuin. Bedenken en plannen zijn ook een belangrijk onderdeel wat bij de tuin hoort. :j

ankep
Berichten: 338
Geregistreerd: 05-07-06
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 12:58

ik lees al een tijdje (stiekem mee) en ben eigenlijk wel benieuwd naar een soort van plattegrondje van je tuin? vind het erg leuk, om te volgen, maar merk dat ik soms wat moeite heb om de foto's op de goede plekken te plaatsen zeg maar.....

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 17:59

Ook lastig uit te leggen, te moe om gedetaileerde tekening en plan te voorschijn te toveren. Even snelle schets gemaakt met messenger.

Alle wit gearceerde delen zijn bestrating die er al lag. Dicht bestraat en niet weg te halen fatsoenlijk. De hoge laurier loopt van voor naar achter helemaal. Groen is gras, rodig is waar nu houtsnippers liggen. De gele stipjes en groene wolkjes zijn grote en kleine planten struiken en bomen. Deel stond eral en werk ik omheen. Blauw is vijver.

Wat ik nog moet doen staat er op. De beige lijn van huis naar heg is een schutting die voor en achter afscheid. Maten ongeveer breed van links naar rechts 15/20 meter. Van voor naar achter 30/35 meter. Stuk tuin naast het huis is 5 meter ongeveer. Voortuin is rond de 5 meter diep.?achtertuin pakweg 15/20 m diep.schets is niet op schaal

Op de plek van de vijver stond ooit een mega groot tuinhuis onhandig in de weg. Erachter en er rechts naast en stuk naast het huis was grind en oud worteldoek waar ooit de vorige eigenaar zijn moestuin had, heeft hij zelf grind en half worteldoek neergelegd ooit.

Alles achter de bestrating achter het huis was grote fruitbomen deels ziek en al maren niet gesnoeid, zand, een zitkuil een verhoogd stuk bak met biels en 1 m2 gras. Een hoge liguster rechts met een schuine verhoging (zit er nog wilde er niet uit) deze is iets verbreed toen. Rechts naast de vijver tot d elaurierhaag hadden we vlonder neergelegd. Alleen werd deze spekglad bij regen. -O- Vandaar dat ik die heb weggehaald na de zoveelste uitglijer.

De oude situatie maak ik zo.Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 18:47

Mm dwars bokt.

Dit vandaag gedaan en van de week.

Tuinsetje staat en ingewijd met eten al *\o/*

Afbeelding

Voor stukje gedaan, briefje gratis haardhout. Hier moet iets mee bestrating kaal en de bakken storten bijna in.

Afbeelding

Dit van de week gedaan. Stukje voortuin geschoffeld, bloemzaad gezaaid en viooltjes en madeliefjes geplant

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ankep
Berichten: 338
Geregistreerd: 05-07-06
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 22:15

Dankvoor je schets! Ik kan nu een aantal fotos beter plaatsen en heb gelijk een duidelijker beeld. Superleuk en ik blijf volgen hoor!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 19:18

Grr bokt klapt er steeds uit. Tekst opnieuw en in delen maar.

Afgelopen periode steeds kleine stukjes gedaan voor zover energie het toeliet. Een hoekje weer leeg nu *\o/* daar lag oa oud haardhout dat iemand zou meenemen maar die nooit meer is gekomen. Dode buxus stond er nu ivm de droogte vorig jaar. Restjes rot hout dat nog overal vandaan kwam. Er staan nu twee tubtrugs met rucola en veldsla. Dit moet moestuinhoekje worden. Gemakkelijk af te zetten en voorkomt dat herder bij de heg kan komen ivm kindjes die eventueel door de heg heen willen wurmen.

Verder wat fotos gemaakt zoals het er nu bijligt met bloeiende en groeiende planten. Klaar nee nog lang niet maar al veel gemakkelijker bij te houden,

Hoekje klaar
Afbeelding

Het herwonnen pad wil ik langzaam gras laten komen. Daar kan ik niet van winnen, dan maar laten groeien en maaien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marcella

Berichten: 36828
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 22:34

<3 <3 <3 <3 <3 <3

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 23:14

Super netjes!

Mer1980

Berichten: 18895
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 12:46

Toch wel lekker genieten de komende tijd van je bloeiende tuin <3

Marcella

Berichten: 36828
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 12:56

En niet vergeten te genieten vandaag. ;)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 17:56

Weer klein beetje gedaan. Opzij alle laatste zakken tuinaarde, compost en potgrond op een na in bakken gedaan. Alle losse restjes nu groot deel weg en de zakken in de kliko. Langzaam daar de potjes bij elkaar rapen keer en uitzoeken wat wegkan en wat hergebruikt. Zo nog wat kruidenzaadjes zaaien.

En besluit genomen. Graszoden of zaaien gezien de langere droogte weer zie ik niet zitten. Vreet water dan ook en veel werk ivm water geven. Aangezien ik niet nog maanden tegen half worteldoek, half zand/gras/onkruid, half grind wil aankijken. En ik nergens snippers kan vinden.

Balen de persoon die mij beloofd had heeft vorige week 2 kuub afgevoerd naar de stort ipv mij te waarschuwen -O- daar ben ik wel even chagerijnig over geweest. Had me geld bespaard. Nu maar de gemakkelijke weg en kopen en laten bezorgen aan huis in grote hoeveelheid.

Getwijfeld wat naaldhout? Eiken, beuken of essen? Beuk en es is lichter van kleur. Eiken is donkerder, kastanje niet aan te komen helaas daar heb ik meeste van liggen. Dat is ook wat donkerder en roder van kleur, voor eiken gekozen omdat die kleur meeste in de buurt komt. Lichter was mooi geweest maar vrees teveel afwijkende kleur dan.

Bankrekening een beetje au maar gemak en dadelijk groot deel klaar wint het nu. maar ik heb 2 kuub bigbags eiken houtsnippers besteld. Gevraagd voor een levering op woensdag. Met 2 kuub en worteldoek (groot deel ligt er al anders wat bijkopen tijdens scheppen). Hopelijk aanstaande woensdag al geleverd dan woendag en donderdag snippers scheppen.en dan weer stuk klaar. Sleep ik alle resttakken naar ander punt, dat zou betekenen dat achter dan soort van klaar is op wat details na. Geeft ook weer rust, en kan tegen droogte ook. Opfleuren met potten en bakken met bloempjes en planten. :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 09:19

Afbeelding

Oeps 8 uur mail van planning. Chauffeur komt tussen 1430 en 1630. Mooi kan ik rustig aan doen. :P kwartier later, honden slaan aan. :? En jawel grote vrachtwagen voor de deur. De snippers. :+ dus in pyama maar snippers laten neerzetten. Tijdje staan kletsen

Mannen van gemeente waren met groen onderhoud bezig, daar ook mee aan de klets geraakt. En *\o/* jawel als goed is is over paar weken mijn heg ingekort ook. Nog wat centjes kwijt maar de klus kan ik gewoon niet zelf.

Marcella

Berichten: 36828
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:25

*\o/*

Kom helemaal goed Rome was ook niet in 1 dag gebouwd. ;)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 09:39

Nee daarom

Bigbags zijn echt mega. Kleur idd donker, lichter zou mooier zijn maar dit mixt beter. Rustig aan kruiwagen voor kruiwagen de bult gaan wegwerken. Ik ga eerst een stuk afmaken en een tweede beginnen, een tussenstuk houd ik nog even vrij, als er te weinig snipper is kan ik daar altijd nog gras van maken. Maar ik denk dat ik wel voldoende heb gekregen nu :')

Vandaag handje hulp voor voorbereiden. Ik ga de te dikke takken voor snipperen verwerken in een houtwal. Een stuk schutting is beroerd slecht en mag niet vervangen worden. Ervoor staat een stronk van een oude sering en de compostbak. Daar achter is een mooie ruimte om te stapelen. Ik kan er eventueel nog een extra paal tussen zetten mocht dat nodig zijn. Materiaal ligt er toch al

Ik wil dus de dikkere takken daar achter gaan stapelen en verwerken tot een houtwal. Mooie oplossing voor snoeimateriaal, schutting wordt weggewerkt en verstevigd en verhoogd. En beestjes zijn er blij mee.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 11:47

4,5 kruiwagen gedaan, minideukje in de zak. Hihi nog veel te gaan. Eerste stuk waar worteldoek lag nog is klaar. Volgende stuk is al onkruidvrij, ga ik zo worteldoek leggen. En dan weer doorscheppen. Even pauze gehad. En *\o/* potgrond is gekocht door iemand al, wat tijm, echte laurier en lollo rosso :j . Mooi. Wie weet heb ik genoeg snippers over om op moestuinstuk onder de bakken te leggen ipv het zand. Scheelt weer onkruid. :j