[VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
senna21

Berichten: 11891
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 10:41

Nordic is een prachtig. Fijn dat de reis goed is gegaan.

Libera

Berichten: 3990
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 08:57

Dankje! Zijn wij ook heel blij mee, al is het wel erg leeg nu op stal... ondanks dat mijn 3 herrieschoppers er natuurlijk nog gewoon staan.

Nu eerst straks de merries laten dekken, en hopelijk volgend jaar weer zulke leuke veulens!

Vandaag hard bezig geweest met de omheining, hebben alles opnieuw ingedeeld. Er zullen in totaal 5 weides komen zodat ik ze vaak kan verweiden. Vandaag de eerste weide gedaan!
Afbeelding

xXutopiaXx

Berichten: 10044
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 14:34

Ziet er zo mooi uit <3 Eens kijken in je topic over Nordic z'n reis :D

Libera

Berichten: 3990
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 08:41

Mezelf even gequote uit ander topic... :\

Libera schreef:
Grrr.... ik heb echt een pech paard!

Idaza begon het zo goed te doen onder het zadel dat ik al voorzichtig aan wedstrijden was gaan denken... helaas is ze zondag uitgegleden in haar stal en op de een of andere manier heeft ze het voor elkaar gekregen om een flinke winkelhaak voor op haar kogel te veroorzaken :(

Zag het gelukkig gebeuren, dus gelijk afgespoten (bloedde flink), ontsmet met chlorhexidine en honingzalf gesmeerd, daarna ingebandageerd en op stal rust.
Vandaag ziet het er zo uit, iemand ervaring met zo’n huid flap en hoe je kan zien of dat weer aan zal groeien? Hoop dat het niet afsterfd...[ [url=m/r8H13d.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oPG4XR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mer1980

Berichten: 18896
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 10:27

Oei Libera, dat is niet fijn, de foto's zie ik helaas niet. Ik heb laatst een simpele winkelhaak wel laten hechten, alleen hechtingen op een kogel is niet altijd even fijn en moet wel binnen enkele uren gedaan worden, dus dat is toch al te laat. Ik hoop dat het snel dicht gaat.

Libera

Berichten: 3990
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 08:43

Before & After

Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18896
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:34

Nou jij hebt eer van je werk :D

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 12:44

Knap!

Libera

Berichten: 3990
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 15:31

Als het nou stopt met regenen dan kon ik dr lekker door trainen, denk dat met de juiste bespiering nog veel mooier word!

Libera

Berichten: 3990
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 06:20

Nu Nordic is vertrokken, hebben we weer een lege stal... dus ben ik vandaag alvast weer begonnen aan een nieuw projectje!

Lege stal helemaal schoongemaakt, en begonnen met het schuren van de plankenmuur! De planken waren overgebleven van een terras (deck) en er zat een laag hele lelijke, vergeelde lak op die er al gedeeltelijk af was gebladdered. Ga het nu eerst helemaal kaal schuren zodat ik het daarna weer mooi kan afwerken!

Beginnetje:

Afbeelding
Afbeelding

Vandaag voor ongeveer 75% af kunnen krijgen, helaas moet ik morgen werken dus kan vrijdag pas weer verder...

xXutopiaXx

Berichten: 10044
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:49

Leuk projectje weer! :D :):)

Libera

Berichten: 3990
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 15:49

Voel mn armen vandaag wel! Zal blij zijn als het klaar is... hoewel, dan heb ik de muur aan de andere kant die ook nog moet :\

xXutopiaXx

Berichten: 10044
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 16:14

Oh joy :') Maar je ziet in ieder geval wel snel verschil! En gratis workout! :P

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18188
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:29

Doe je dat dan niet met een schuurmachientje?

Libera

Berichten: 3990
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 18:41

Haha ja wel, maar dat ding word op een gegeven moment ook wel zwaar in je handen. Voel nog heel lang de vibraties van dat ding ook!

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18188
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:50

Ja, dat is natuurlijk ook zo. Ach, plank voor plank komt ook af toch? Zal geen bloedspied achter zitten denk ik. Mooi wordt het hoor :).

Libera

Berichten: 3990
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 07:43

Nou, het schuren is nog steeds niet af.... het werd ineens mooi weer, dus ben heerlijk buiten bezig gegaan :D

Hier op de achtergrond achter de bak ons nieuwe weilandje, waar hopelijk volgend jaar de merries met veulens de eerste weken kunnen lopen. Zal er tegen die tijd wel anders uit zien omdat de heggen dan veel beter te zien zullen zijn.
Op de voorgrond een nieuw perkje gemaakt, stonden vorig jaar de tomaten. Was nu helemaal overgroeid met lelijk onkruid, dus flink gesnoeid, onkruid getrokken en wat mieuwe tulpjes geplant. Staan verder nog 2 appelbomen, een frambozen struik en 3 verschillende soorten hydrangeas.
Afbeelding

Morgen weer verder met schuren 8-)

Nadir

Berichten: 12732
Geregistreerd: 12-02-04

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:00

Ziet er goed uit hoor! Heerlijk om zo lekker buiten bezig te zijn en dan zo’n mooi resultaat te hebben.

thequeensmum
Berichten: 3576
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 12:17

Het wordt steeds mooier. Lijkt me een heerlijke plek. Mis je Californie nog weleens of Nederland??

Libera

Berichten: 3990
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 17:18

Nee eigenlijk helemaal niet! Ik mis het mooie weer in California wel eens, als het weer een week lang regent... maar ik mis alle stof en droogte niet. In California is alles bruin in de zomer, het is te warm om te rijden in het midden van de zomer, en alles is gigantisch duur.

Uit Nederland mis ik het eten soms wel, maar we hebben hier ook gewoon een NL supermarkt dus als ik echt iets wil haal ik het daar. Vind het vooral heel benauwend als ik in NL ben, alles is zo hutjemutje bijna bovenop elkaar gebouwd, er is geen ruimte. En te veel regeltjes... het is hier veel vrijer, kwa vergunningen bijvoorbeeld een stuk makkelijker om een plekje aan huis te maken voor de paarden. Mis wel de goedkope en dichtbije wedstrijden, hoewel dat hier in Washington alweer beter is als in California, heb nu oefenwedstrijdjes op 5 min afstand, en echte wedstrijden op gemiddeld een uur afstand. Voorheen was dat 3-5uur afstand.
Mis mn familie natuurlijk wel eens, maar tegenwoordig via telefoon en internet is het veel gemakkelijker om contact te houden. Mijn broer is bezig om hierheen te emigreren. Die vind NL ook veel te betuttelend haha! Verder heeft mijn man hier zijn moeder, stiefvader, oma, en verschillende broers, waar we ook heel goed en veel contact mee hebben. Is voor mijn dochter ook leuk want die is echt gek op haar oma en blijft daar ook geregeld slapen enzo.

Dus nee, ik denk dat we hier goed zitten, en het plan is om hier oud te worden! Daarom nemen we ook de tijd voor dingen, het hoeft niet allemaal binnen een beoaald tijdsbestek af, gelukkig!

Nadir

Berichten: 12732
Geregistreerd: 12-02-04

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:56

Heerlijk hoor, dat jullie daar zo ruim kunnen wonen. Groot gelijk dat jullie daar blijven! Ik kan me voorstellen dat je California niet mist. Het is er prachtig maar wat je zegt, veel te heet en droog om er te wonen. En hier in NL mis je zeker niets :')

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:24

Ben ook wel echt jaloers op je, het is voor mij altijd een droom om in Amerika te wonen op een dag. Maar ik ben bang dat die niet in vervulling zal gaan komen :=

koetje28

Berichten: 342
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: apeldoorn

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 14:14

waarom kom ik je topic nu pas tegen :D hoe gaaf en hoe fijn je plekje!!

xXutopiaXx

Berichten: 10044
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 13:06

Snap inderdaad heel goed wat je bedoelt met dat NL benauwend is.. ik ervaar hetzelfde. Helaas voor ons niet echt de mogelijkheid om echt te emigreren, alles kan natuurlijk, maar wordt wel erg lastig.. dus maar op zoek naar een rustig plekje in NL..

Emj_23
Berichten: 1208
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 19:18

Ik heb je als stille meelezer gevolgd en was heel benieuwd hoe het nu met jullie gaat? :)