[VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alenthe05

Berichten: 1098
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 11:42

Ik volg al een tijdje. Over het beleren, ieder doet het op zijn of haar manier. Ik vind die binnenbaan echt geweldig! Ze worden daar gelijk bomproof van, was die er hangt, deuren ed. Super gaaf!

thequeensmum
Berichten: 3574
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 16:54

Leuke update weer, kijk er altijd naar uit.
Zo leuk ook om je dochter te zien opgroeien tussen de paarden en wat is Raven mooi!!

Libera

Berichten: 3987
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-24 06:20

thequeensmum schreef:
Leuke update weer, kijk er altijd naar uit.
Zo leuk ook om je dochter te zien opgroeien tussen de paarden en wat is Raven mooi!!


Dankje, ben echt zo blij dat mijn dochter de paarden nu ook steeds leuker begint te vinden! Alleen minder dat ze nu al plannen heeft om Raven in te pikken :')


Alenthe05 schreef:
Ik volg al een tijdje. Over het beleren, ieder doet het op zijn of haar manier. Ik vind die binnenbaan echt geweldig! Ze worden daar gelijk bomproof van, was die er hangt, deuren ed. Super gaaf!


Jaaa die binnenbak was wel echt heel erg leuk aangekleed! Dat "Hotel Ponderosa" heeft dus een echte deur, met daarachter een super gezellige kantine! De andere hoek heeft de "County Jail" en daar sit dus een stal met een paard achter de tralies _O-
Maar ja ook genoeg om van te schrikken dus


Mondy schreef:
Dat die man een westernzadel verkiest boven een gewoon snap ik ook :D maar zonder dollen, het is ook makkelijker uit te zitten in geval van ontploffen of rare bewegingen.
Zoals je t hele topic overkomt weet je echt wat je het beste voor je paarden vind en twijfel ik er ook geen moment aan dat je t op elk punt een halt had toegeroepen als er iets was gebeurd waardoor je het niet ok had gevonden !


Ik zou denk ik met die sprongen ook liever een zadel met wat meer houvast kiezen geloof ik! :D


pol013 schreef:
Wat leuk dat je dit proces zo deelt. Slim om het paard al eerder te brengen.

Mooie stof ook tot nadenken.
Wat heeft je voorkeur? icm wat kun je zelf beter? (want wat beter is voor het paard kunnen we een paard helaas niet vragen).
Veel kleine stapjes die nooit een grens vinden en zo de grens steeds iets voor je uitduwen. Of een grotere stap over de grens zetten en die stap goed begeleiden en dan aan je paard te laten zien dat het aan de andere kant van die grens ook prima vertoeven is.

Of een combi van beide zoals TS gedaan heeft zo te zien. Veel kleine stapjes. Tot deze stap in zicht kwam en je eenmalig kiest voor een grotere stap over de drempel.

Bokken/steigeren en rennen an sich zijn voor een paard niet erg. Het is hooguit een uitingsvorm van angst/verbazing/schrik/onwetendheid (in al zijn variaties aan sterktes). Met je uiten is niks mis.
Wij vinden het hooguit niet zo lollig omdat we er slecht mee om kunnen gaan.

En dan nog alleen maar als we er op zitten. Want als we er naast staan vinden we het wel grappig om naar te kijken.

Fijn dat je paard meteen zo snel daarna snapte wat de bedoeling was en er positief op reageerde. Ik denk dat dat voor mij de belangrijkste graadmeter zou zijn om te oordelen over 'de geschiktheid' van een methode.

Lekker verder aan de slag zo samen!


Naja dit dus... met de eerste keer longeersingel om/zadel om ben ik ook best langzaam gegaan met eerst een keer een touw eromheen slaan, elastisch dekensingeltje, uiteindelijk dan de longeer singel, waarbij ze toch ook wel heel erg ging bokken. En zo 'eng' vond ze het volgens mij niet, want ze had toen ook al dekens opgehad enzo en we hadden al veel met dekjes gegooid, en met vlaggetje gewerkt. Denk echt dat ze het gevoel van iets om haar buik vervelend vond. Met eerste keer zadeltje zelfde verhaal, toen kende ze de singel natuurlijk al, maar heeft ze toch nog even lekker gek gedaan.


Farjen schreef:
Enkele jaren geleden was er toch zo'n "hype" over Gert Van Hof die paarden zadelmak maakte. Iedereen vond het geweldig hoe hij bleef zitten tijdens al die gekke sprongen en nu is het ineens taboe :=

Verder ga ik niet op de discussie in, ik vind het wel apart dat die man enkel een hoed op heeft en geen cap maar dat is dan ook weer die man zijn keuze...

Die heb ik even op moeten zoeken! Die blijft inderdaad ook goed zitten maar dat is echt erop en gaan met die banaan geloof ik? EN zou het nooit in zo'n omgeving en met zoveel publiek willen doen denk ik... dat heeft een paard op dat moment nou net niet nodig... maar wel heel knap!

Ja cap heb ik weinig over te zeggen... Heb 'm zelf zeker weten wel op, en m'n airvest aan :D


Christiene schreef:
Op elke foto krijg je wel negatieve reacties online. En verschillende meningen.

Alsof het in Nederland niet gebeurd de 1e keer erop of de 2e keer kan er van alles gebeuren.

Elke keer gaan hangen kan je ook een probleem van krijgen waar je haast niet meer op komt omdat die daar weer van is geschrokken. Ect ect

Leuke foto's weer en update , die hoofdstel kast is een leuk idee.

Je dochter springt zo leuk rond. Met haarpony


Ik heb vroeger heeel erg veel paarden beleerd en ook daar hadden we inderdaad wel eens wat die gingen bokken. Soms niet gelijk de eerste keer of de tweede keer, maar ook wel als we er al 10 x op gezeten hadden, ze kunnen altijd een keer schrikken en een rare actie en je ligt er zo naast. Of de eerste keer onder het zadel galoperen, vinden sommige jonge paarden ook een aanleiding voor een feestje :D

Op dag 4 had ze lekker vrij, omdat de spieren het natuurlijk niet gewend zijn om iemand rond te dragen enzo. Ze heeft een massage gehad van de masseur op stal <3

Afbeelding

Daarna we hebben heerlijk gewandeld en aan de hand gegraast, en ook heb ik haar uitgebreid gewassen (ze hebben daar lekker warm water met zo'n massage douche kop, leek me wel lekker voor de spierpijn!). Verder heeft ze nog los in de bak gespeeld, in het geval ze haar beentjes wilde strekken. Ze heeft lekker rondgescharreld en gerold. Echt een spa dag met m'n pony <3

Afbeelding


Op dag 5 ging ze voor de eerste keer op buitenrit! Eerst heel even in de binnenbak een rondje gereden en daarna is hij buiten gaan rijden, lekker de bak uit. Helaas geen foto's van want ik had mijn permit nog niet binnen om dat gebied in te mogen (Is een militair oefenterrein dus je krijgt een flinke boete als je gepakt word)

Afbeelding

Afbeelding

De dag erna (6) gingen ze voor de eerste keer in een groep naar buiten en toen mocht ik wel mee! :D
Eerst in de binnenbak even wennen aan het rijden met andere paarden, waarbij ze in een treintje stappen terwijl 1 paard om de anderen heen slalomt in de tegenovergestelde richting. Dat vond Raven eerst dus een beetje vreemd, daarom gooide ze haar hoofd even naar boven maar al snel had ze het spelletje door en vond ze het geen probleem meer als er een paard op haar af kwam :)

Afbeelding

Afbeelding

Toen waren ze klaar om naar buiten te gaan, wij in de golfcart erachteraan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dag 7 was weer een buitenrit met de groep, en bij terugkomst moch ik zelf nog een rondje uitstappen in de bak <3

Afbeelding

Dag 8 was ze weer vrij dus hebben we weer een spa dag gedaan, deze keer heeft ze ook de PEMF deken opgehad :)

Ondertussen ging alles thuis ook lekker door natuurlijk, met Sadie op buitenrit geweest, lekker even uitwaaien

Afbeelding

Afbeelding

Ze heeft met Jake geoefend want ze wil deze maand op dressuurwedstrijd :D

Afbeelding

Afbeelding

en natuurlijk met Paris ook nog naar les

Afbeelding


En manlief is druk bezig geweest in de zadelkamer! Ook heel erg blij mee <3
De kastjes staan/hangen nu:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben ook alvast begonnen met inrichten en al m'n zooi verplaatsen van de oude zadelkamer naar de nieuwe :))

Afbeelding

Afbeelding

En hij is een bankje aan het bouwen, waar straks de winterdekens in kunnen, en waar ik kan zitten om laarzen aan en uit te trekken enzo <3

Afbeelding

Echt fijn om straks zo veel opbergruimte te hebben! *\o/*

Farjen

Berichten: 8021
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 06:36

Wat leuk! Fijn dat ze zo direct op buitenrit kunnen gaan, is weer iets totaal anders voor Raven. Die zal een boel te verwerken hebben in haar koppie :D En ook een magisch moment, voor het eerst op je eigen paard! *\o/*

pol013

Berichten: 9018
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 10:38

Wat een interessante manier om zo je paard zadelmak te laten maken. Heel plan er achter en echt in een klasje paarden zo te zien.
Zoiets ken ik helemaal niet vanuit Nederland.
Wel leuk dat ze echt heel bewust allerlei stappen (uit de praktijk) doorlopen zo.

Heb het idee dat de focus in Nederland vaak toch meer ligt op de techniek en minder op dit soort situaties. Nu krijg je echt een soort 'manusje van alles' mee naar huis lijkt mij met minder 'knopjes' maar meer praktische ervaringen en skills.

Mer1980

Berichten: 18892
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 15:20

altijd super leuk om je updates te lezen. En wat is je man toch handig <3 De mijne ook wel, maar die heeft gewoon nooit tijd.

Libera

Berichten: 3987
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-24 22:49

Farjen schreef:
Wat leuk! Fijn dat ze zo direct op buitenrit kunnen gaan, is weer iets totaal anders voor Raven. Die zal een boel te verwerken hebben in haar koppie :D En ook een magisch moment, voor het eerst op je eigen paard! *\o/*


Jaa dat was echt wel heel leuk... al zo lang naar uitgekeken! <3


pol013 schreef:
Wat een interessante manier om zo je paard zadelmak te laten maken. Heel plan er achter en echt in een klasje paarden zo te zien.
Zoiets ken ik helemaal niet vanuit Nederland.
Wel leuk dat ze echt heel bewust allerlei stappen (uit de praktijk) doorlopen zo.

Heb het idee dat de focus in Nederland vaak toch meer ligt op de techniek en minder op dit soort situaties. Nu krijg je echt een soort 'manusje van alles' mee naar huis lijkt mij met minder 'knopjes' maar meer praktische ervaringen en skills.


Klopt, ze hadden echt een kleuterklasje :) Enige knopje dat een jong paard echt nodig heeft is voorwaarts, als je er in het begin te veel aan prutst worden ze vaak niet beter van. Vind het beginnende werk met de jonge paarden echt zo leuk, want je ziet ze echt per dag verbeteren bij wijze!


Mer1980 schreef:
altijd super leuk om je updates te lezen. En wat is je man toch handig <3 De mijne ook wel, maar die heeft gewoon nooit tijd.

Tijd heeft de mijne ook niet vaak, daarom duurt alles zo lang, haha! Maar als ik hem lief aankijk maakt hij af en toe gelukkig ook tijd voor mijn paardenspul :D

En toen waren we alweer bij dag 9 *\o/*

Weer een buitenrit, waarbij ze geoefend hebben op het wegrijden bij de groep, ze zijn door water geweest (stelde niet heel veel voor hoor, lagen een paar grote plassen :P )
En ze hebben wat obstakels meegenomen zoals een wal/piano op en afrijden. Dat deed ze echt zo braaf! En ze kan echt heul hard... :oo

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dag 10 is ze in haar eentje naar buiten geweest. Ook weer super braaf, ze is niet bang aangelegd geloof ik want ze twijfelde geen moment. Ook nog een sprongetje gedaan, deed ze ook zo. Omdat deze man zo zelfverzekerd is vertrouwd ze echt op hem, heel mooi om te zien! (Zou het zelf niet durven :o )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En na afloop zelf ook weer even mogen rijden, maar geen foto's van helaas...
Dag 11 eerst een rondje binnen en toen hebben ze in de buitenbak gereden, die lag aan een drukke weg en ze vond de voorbij rijdende auto's eerst wel een beetje spannend... die hebben we thuis niet! Maar na een paar minuten was het goed en toen heb ik zelf ook weer even gereden.

Afbeelding


Dag 12 was ze weer vrij, en hebben we weer lekker gegraasd, gepoetst, gemasseerd, gewassen en gerold, en daarna mocht ze weer mee naar huis <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Thuis waren we intussen ook al bezig geweest met het hek om de bak, zodat ik daar straks veilig kan rijden. Helaas was mn man alvast begonnen en had hij de planken er aan de verkeerde kant op gezet

Afbeelding

Maar gelukkig was hij nog niet zo heel ver gekomen dus snel er af gehaald en opnieuw begonnen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is een work in progress...
Net zoals de zadelkamer... hij maakt wel een zooi met gereedschap enzo maar bankje is bijna klaar, meeste spullen staan er nu ook in.

Afbeelding

Afbeelding

Sadie heeft nog fanatiek geoefend met Jake en zelfs meegenomen naar haar les

Afbeelding

En de buurvrouw stuurde deze foto van een bezoeker in de neighborhood :')

Afbeelding
(Daarom staan mijn veulens en jonge paarden dus 's nachts op stal, en ga je hier niet in je eentje op buitenrit ;) )

Oh ja en ik ben alvast begonnen met de bloembedden aan de andere kant van de longeercirkel <3
Deze kant had ik dus al gedaan en begint mooi te groeien

Afbeelding

En aan deze kant eerst wat stenen neerleggen om het bloembed straks te begrenzen

Afbeelding

Afbeelding

josien_m_
Berichten: 2426
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 13:53

Wow, beren! Dat is nog eens wat anders dan dassen in de buurt. Hoewel ik nu helaas in wolvengebied woon sinds een jaar of 2 blijkbaar. Hier zijn er nu dagelijks aanvallen, soms zelfs binnen een kilometer vanwaar we wonen. En er zijn al honderden schapen gepakt en een aantal pony's. Er valt niet voldoende tegen af te rasteren en er mag nog niets aan beheer worden gedaan omdat wolven in Europa zwaar beschermd zijn...

Autumnn

Berichten: 8073
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 14:06

Ik ben echt niet jaloers hoor (of nou ja haha!) , maar mijn hemel wat woon je prachtig...... Wat heerlijk dat Raven zo braaf is zeg, en al gesprongen! Die heeft genoeg te verwerken denk ik zo.
en heeft die beer nou een paal vast? :')

Mer1980

Berichten: 18892
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 14:51

Gave update! zo leuk om het een beetje op deze manier te volgen! En die beren :=

D_akota

Berichten: 678
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 19:41

>;) oh, beren! Dat is wel heel erg dichtbij. Wel jammer dat je daardoor niet alleen naar buiten kunt. Moet er zelf niet aan denken omdat ik bijna altijd alleen ga…

Nadir

Berichten: 12730
Geregistreerd: 12-02-04

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 14:10

Prachtig, die beren. Maar niet in je tuin inderdaad :D