[VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 09:16

Wat een leukerd, gefeliciteerd! <3

NotYourLine

Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 10:34

Wauw, gefeliciteerd! Nog zo'n knapperd <3

Libera schreef:
Pomski schreef:
Gaaf! Blijft ze?

Ik zou heel graag ja willen zeggen… maar helaas kan ik niet alles aanhouden. Dus waarschijnlijk word ze verkocht, helaas….

Jammer dat je zo ver weg woont :o

D_akota

Berichten: 668
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 15:49

Oh wat een mooi veulen <3

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-23 22:34

NotYourLine schreef:
Wauw, gefeliciteerd! Nog zo'n knapperd <3

Jammer dat je zo ver weg woont :o


Joh ik kan d'r gewoon per vliegtuig versturen, ging met Nordic destijds ook heel goed :))


D_akota schreef:
Oh wat een mooi veulen <3


Dank je wel, ben er ook helemaal verliefd op <3

En ik ben lekker vroeg klaar met werken vandaag, dus hier de beloofde update!

Jullie hadden het al geraden, nadat de bodem voor de longeer cirkel er in lag zijn we gelijk maar verder gegaan met de dressuur baan. Want daar is echt niet fatsoenlijk in te rijden af en toe... Nat is 'ie echt heel glibberig, droog heel zwaar, en hij stuift verschrikkelijk. Om het over alle stenen nog maar niet te hebben. Sommige rotsen kan ik niet eens zelf optillen maar moest ik uitgraven met de tractor! :oo
Omdat wij op een gletsjer zitten zullen er de komende duizend jaar helaas gewoon steeds stenen omhoog blijven komen door de werking van de aarde, dus dat los je niet op met af en toe een rondje stenen rapen...

Eerst even hoe de bak er dus bij lag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor dit klusje hebben wij een grondwerker met groot materiaal ingehuurd. We hebben zelf de juiste maat even uitgezet, en al metende kwamen we erachter hoe schots en scheef het ook was :') Wist ik al wel, maar niet dat de ene kant ZOO veel smaller was!
Hier zie je de paaltjes in de grond waar de bak eigenlijk zou moten lopen om rechthoekig te zijn :

Afbeelding

Afbeelding
En van bovenaf, aan de linker kant van de bak op deze foto is dus de longeer cirkel nu

Afbeelding

Maar helaas, voordat de graafwerkzaamheden konden beginnen

Afbeelding
Dus we moesten nog even geduld hebben...

Ondertussen hadden we gelukkig nog zat te doen met de longeer cirkel :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Idaza werd lekker verwend door Sadie en vriendinnetje... zo'n braaf paard. Hier dus nog lekker drachtig :)

Afbeelding

Afbeelding

En Sadie is naar haar eerste wedstrijd geweest!
Inrijbaan:

Afbeelding

Naar de ring

Afbeelding

Terug naar de stallen

Afbeelding

En het resultaat!

Afbeelding

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 22:38

Gefeliciteerd. Mooi commentaar van de jury.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 22:47

Oh wat een leuk opbouwend commentaar <3

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 10:49

Wat goed gedaan van Sadie, leuk!
Ik ben weer even bijgelezen, wat zijn jullie toch bezige bijtjes maar het wordt steeds mooier en mooier.
En wat een mooi veulen. :knuffel:

Dais_

Berichten: 4028
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 11:35

Ik volg ook altijd mee, leuk om te zien hoe jullie gestaag verder gaan met alle werkzaamheden :D

Wat een superleuk commentaar ook op het protocol. Is wedstrijden rijden een beetje te vergelijken met hoe het hier ook gaat?

En gefeliciteerd met het veulen, wat een knap ding <3

Jullie stallen vind ik ook zo tof. Hebben jullie die nou ook zelf gebouwd? Dat ben ik ff kwijt :D Wij willen ook nog zelf stallen maken en ik doe overal wat inspiratie op :)

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-23 16:53

senna21 schreef:
Gefeliciteerd. Mooi commentaar van de jury.


Mer1980 schreef:
Oh wat een leuk opbouwend commentaar <3

Ja daar was ze ook heel blij mee! En heel trots op haar rozet uiteraard :D jury die ze afgelopen keer had zat te miauwen over “mist lengtebuiging” en “niet aan de teugel”…. Komop het is een bixie proef op een manege pony :')


Pauline schreef:
Wat goed gedaan van Sadie, leuk!
Ik ben weer even bijgelezen, wat zijn jullie toch bezige bijtjes maar het wordt steeds mooier en mooier.
En wat een mooi veulen. :knuffel:

Dank je :) ben er heel blij mee! En inderdaad heel druk bezig geweest (en nog steeds!) Af en toe wel uitputtend, maar het resultaat is er en dat is ook heel erg fijn :j

Dais_ schreef:
Ik volg ook altijd mee, leuk om te zien hoe jullie gestaag verder gaan met alle werkzaamheden :D

Wat een superleuk commentaar ook op het protocol. Is wedstrijden rijden een beetje te vergelijken met hoe het hier ook gaat?

En gefeliciteerd met het veulen, wat een knap ding <3

Jullie stallen vind ik ook zo tof. Hebben jullie die nou ook zelf gebouwd? Dat ben ik ff kwijt :D Wij willen ook nog zelf stallen maken en ik doe overal wat inspiratie op :)

Ja op zich wel redelijk hetzelfde. Wij hebben voor de B alleen nog een extra klasse “Intro”, waar 3 proefjes van zijn, Intro A, B en C. De A en B proefjes hebben geen galop. Sadie rijdt nu Intro C. En bij ons moet je meestal iets verder rijden voor een wedstrijd en het kost bakken met geld. Op deze locatie mag je niet vanuit je trailer showen dus moet je verplicht een stal huren. Op zich wel fijn want dan kan je paard ook even lekker uitrusten tussendoor. Dit is een onderlinge wedstrijd dus allemaal iets goedkoper en fijn om mee te beginnen voor Sadie :)
De stallen hebben wij inderdaad zelf gebouwd met het hout waarvan de originele stallen waren gebouwd. Die waren alleen super klein en helemaal dicht. Maaarrr…. Daar komt over een paar updates ook verandering in! :D
Ben namelijk bezig om de nieuwe stalwanden te bestellen :))
(Gaat alleen nog wel 10 weken overheen voordat ze geleverd worden)

NotYourLine

Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 08:34

Libera schreef:
NotYourLine schreef:
Wauw, gefeliciteerd! Nog zo'n knapperd <3

Jammer dat je zo ver weg woont :o


Joh ik kan d'r gewoon per vliegtuig versturen, ging met Nordic destijds ook heel goed :))

Breng me nou niet op ideeën :)* :o

Wat een leuk commentaar heeft Sadie gekregen! Heeft ze meer wedstrijdambities?

En wat bizar van de bak om dat zo te zien van bovenaf / met de paaltjes! Op de foto's is me ook nooit opgevallen dat de ene kant zoveel smaller was dan de andere kant.

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-23 00:44

NotYourLine schreef:
Breng me nou niet op ideeën :)* :o

Wat een leuk commentaar heeft Sadie gekregen! Heeft ze meer wedstrijdambities?

En wat bizar van de bak om dat zo te zien van bovenaf / met de paaltjes! Op de foto's is me ook nooit opgevallen dat de ene kant zoveel smaller was dan de andere kant.


Moet je dr wel snel bij zijn, heb d’r gisteren online gezet en echt al gigantisch veel interesse… eerste bod al afgeslagen zelfs :oo
Echt bizar!

Ze wil nu eerst een tijdje focussen op leren springen, dus ze heeft op dit moment even een wedstrijd stop. Uiteindelijk wil ze graag op springwedstrijd!

Ik wist wel dat het een beetje scheef was maar zo erg… geen wonder dat op de middel lijn afwenden lastiger ging aan die kant :')

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-23 01:02

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het kleine monster :D

NotYourLine

Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 11:31

Libera schreef:
NotYourLine schreef:
Breng me nou niet op ideeën :)* :o

Wat een leuk commentaar heeft Sadie gekregen! Heeft ze meer wedstrijdambities?

En wat bizar van de bak om dat zo te zien van bovenaf / met de paaltjes! Op de foto's is me ook nooit opgevallen dat de ene kant zoveel smaller was dan de andere kant.


Moet je dr wel snel bij zijn, heb d’r gisteren online gezet en echt al gigantisch veel interesse… eerste bod al afgeslagen zelfs :oo
Echt bizar!

Ze wil nu eerst een tijdje focussen op leren springen, dus ze heeft op dit moment even een wedstrijd stop. Uiteindelijk wil ze graag op springwedstrijd!

Ik wist wel dat het een beetje scheef was maar zo erg… geen wonder dat op de middel lijn afwenden lastiger ging aan die kant :')


Dat kan ook niet anders met zo'n knap ding :D De komende paar jaar heb ik helaas geen ruimte, maar wie weet ooit weer ... Voorlopig blijf ik lekker genieten van je foto's <3

Leuk van Sadie's ambities!

En de AC-lijn vinden wordt inderdaad wel erg lastig dan :Y)

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 20:36

Hahaha die bak :')
Hopelijk straks een beter maatje :P

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 15:34

Wat een leuke update, pas maar op dat je dochter straks geen springpaard wil ;) Heb je al die knappe dressuurpaarden staan moet ze weer springen hahahahaha

In Amerika liggen de prijzen voor een dressuurpaard volgens mij veel hoger omdat alles daar echt schrikbarend duur is... Wat vraag je nu voor zo'n veulen als ik zo brutaal mag zijn? Wetende dat de prijzen enorm afwijken van NL :=

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-23 01:44

Mer1980 schreef:
Wat een leuke update, pas maar op dat je dochter straks geen springpaard wil ;) Heb je al die knappe dressuurpaarden staan moet ze weer springen hahahahaha

In Amerika liggen de prijzen voor een dressuurpaard volgens mij veel hoger omdat alles daar echt schrikbarend duur is... Wat vraag je nu voor zo'n veulen als ik zo brutaal mag zijn? Wetende dat de prijzen enorm afwijken van NL :=

Haha dat hoop ik niet… hoewel, excuus om er een leuke allrounder bij te kopen :D

Ja hoor mag je best weten, ik doe daar nooit zo geheimzinnig over. Tsunami is verkocht voor $15000. Ze komen morgen voor de eerste keer kijken/ontmoeten, super leuk en zin in, maar wel zweten vandaag want het is hier super warm en ik wil de hele stal netjes hebben :)
Idaza stond tijdelijk op stro voor het veulenen maar heb de stal net leeg getrokken en nu komt ze weer op zaagsel. Daarna de bak nog netjes slepen en onkruid trekken… het houd echt nooit op met klusjes :')

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 02:07

Tijd voor een nieuwe update :D

Maar goed, het regende dus nog steeds, dus mooi tijd om het hek voor de longeercirkel af te maken
Heb niet echt in progress foto's kunnen maken, maar hier staat het hek er eindelijk! Alleen de poort moet nog...

Afbeelding

Afbeelding

Die maand werd ook Scorpio opgehaald. Zij nieuwe eigenaar kwam hem ophalen maar no way dat hij haar trailer in ging :')
Dus uiteindelijk heb ik hem in mijn trailer gezet en thuisgebracht... gelukkig ging hij niet heel ver weg.

Afbeelding

Afbeelding

En toen werd het weer eindelijk droger!
Voorjaars kermis in Puyallup:

Afbeelding

Afbeelding

Weer meer kunnen rijden met Samson, die ook op een heel mooi plekje woont... zal eens kijken of ik daar foto's van kan maken!

Afbeelding

En het graafwerk voor de bak kon eindelijk beginnen! Daar heb ik echt zooo lang naar uitgekeken...
Stiekem vanuit mn keukenraam foto's maken terwijl hij bezig was... en ik eigenlijk ook moest werken, hihi!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hele berg grond over aan het einde...

Afbeelding

En daarna strak aangerold

Afbeelding

Afbeelding
En toen kon het opbouwen beginnen... de eerste lading grind <3


Afbeelding

En Raven werd nog even hengstig :')

Afbeelding

_O- _O- _O-

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 04:38

Oeps foto’s op het einde verwisseld… kan het nu niet meer fixen :P

NotYourLine

Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 08:21

Die foto's / schilderijen (?) van Raven _O- }:)
De bak vordert gestaag zo 8-)

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 10:55

:') :') :') Hahaha..
Wel heel mooie vorderingen met de bak! :D Toen hier de grond werd gekeerd voor de bak hadden we ook een hele berg grond over ineens :') :?

thequeensmum
Berichten: 3533
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 13:57

Fijne update weer. Hoop voor jou dat Raven alleen met hengstigheid zo gezellig is. Zou haar maar snel met jong schoppen ;)

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 16:48

Haha het viel op zich wel mee hoor :D
Ze word volgend voorjaar gedekt! Moet alleen nog even bedenken met welke hengst….
Idaza blijft dit jaar leeg zodat zij ook rond die tijd gedekt kan worden, dan hebben we hopelijk 2 veulentjes in 2025! <3

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 19:41

Die 'Raven' foto's BRILJANT ik ga stuk!

en inderdaad erg mooie vorderingen van de bak.

En 15K (ook al is het in dollars) klinkt wel als een mooi bedrag hoor. Ik zou ervoor tekenen, maar ze is dan ook echt prachtig <3

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-23 07:27

Jee tje de tijd vliegt met die heerlijk lange zomer dagen!
Maar hier is weer een update:

De gravel lag er intussen in en is mooi aangedrukt/plat gerolt

Afbeelding

Afbeelding

We kregen van mijn man zijn oma wat mooie planten die zij niet meer wilde, die heb ik bij de longeercirkel geplant:

Afbeelding
en hier in het bloemen perkje aan de andere kant van de mesthoop nog eentje:

Afbeelding

Het zijn hele mooie hortensias <3

Daarnaast had ik dus ook al mijn wilgen snoeisels gestekt, en deze wilgjes hebben we rond de longeercirkel, tussen de weide en het hek geplaatst. Hopelijk houd dat straks in de winter en herfst de wind een beetje tegen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook de cirkel voor het eerst in gebruik genomen!

Afbeelding

En Sadie ook met Valegro

Afbeelding
Ze is heerlijk met hem bezig, lekker grazen aan de hand, poetsen en zelfs al een dekje overheen gegooid :D Hij vind het allemaal wel prima <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij is trouwens echt gigantisch overbouwd ook :=

Afbeelding

Random foto van Raven, gewoon omdat ze zo leuk is :D

Afbeelding

Kreeg van de nieuwe eigenaar een foto van Scorpio, lijkt het prima naar z'n zin te hebben :j

Afbeelding

Ennn toen kwamen de eerst ladingen zand <3 <3 <3

Afbeelding

Afbeelding


En Sadie alweer op wedstrijd met Roper, ging iets minder deze keer maar dat hoort er ook gewoon bij :)

Afbeelding

Ze heeft nu even een wedstrijd stop ingelast omdat ze graag wil springen. Hopelijk wil Valegro straks ook een beetje leuk springen :))

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 09:04

Ziet er super uit weer met alle nieuwe plantjes <3 Valegro doet 't echt goed :D Superleuk! Zal vast een mooi stelletje worden straks met rijden :+: En Raven is écht heel erg knap... <3