Wie heeft er een IKEA keuken?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:05

DubbelFun schreef:
Als je in 1x bestelt hoef je toch maar 1x bezorgkosten te betalen, als zij niet in 1x kunnen leveren is dat hun probleem.


Als ik maatwerk wil, duurt dat langer. Dan zou ik die dus apart bestellen en wordt het 2x bezorgen. Kan wel even zonder werkblad en als de keuken staat, kunnen we dingen af maken, dus die willen we wel bestellen.

manonutjuh

Berichten: 3016
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:05

Er is een heleboel op bij de ikea. Geloof dat ze sommige artikelen pas half maart weer verwachten.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:13

manonutjuh schreef:
Er is een heleboel op bij de ikea. Geloof dat ze sommige artikelen pas half maart weer verwachten.


Ja, ze kunnen slecht leveren.

De keuken die we willen, kunnen we op zich grotendeels wel bestellen.

Maar eerst waren er zwarte kastjes en die zijn er helemaal niet meer. Of ik kijk echt niet goed.

Gaat dus niet om de deurtjes, maar de kastjes.

Ik vind het zelf ook jammer dat je niet meer kan afhalen. Dan haal je nog even wat bij als iets nageleverd wordt. Of bestel ik het in delen bijv. Nu kan je niet bestellen wat er niet is en moet je dan dus weer een nieuwe bestelling doen.

pmarena

Berichten: 48304
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:46

Afgelopen maand heb ik 3 leveringen laten komen omdat elke keer dingen op zijn....dus ik ben in standje "kans grijpen" gegaan :=

We hebben in een klein rommelkamertje rondom Pax kasten gezet. Eerst was er 1 hoekkast niet leverbaar en de lades. De rest toch maar wel besteld want de rest van de kasten was er toen ineens weer en dan kon ik die tenminste vast in elkaar zetten.

Week daarna was die hoekkast er ineens weer, dus die ook snel bestelt en dan maar wat mandjes voor in de ondiepe kast...beter dan niks. Week later waren de lades er ineens weer, maar het leek alsof het er maar een paar waren. Dus ook die snel besteld. Nu heb ik (bijna....) alles binnen voor die kasten, hele zooitje in elkaar geschroefd en nu bezig om er allerlei zooi in op te bergen, heerlijk opruimen *\o/*

Wel balen van de bezorgkosten maarja dat is dan maar even niet anders...ik ben ook niet het type dat voor mijn lol naar Ikea gaat en hiervandaan is het ook meer dan 50 km rijden dus ik vind het wel best. Liever wat extra betalen dan eeuwen nog niet alle zooi op kunnen ruimen, ben er zó klaar mee na 11 jaar verbouwen :=

Wilde bij eerste levering meteen de Metod hoekkasten mee bestellen zodat we die vast zouden hebben, want was eerst ook niet leverbaar en vanuit de hoek vandaan bouw je de rest op natuurlijk. Ik zag het niet zitten dat we straks nog maanden daar op moeten wachten :=

Hoekkastje met uittrekbare inrichting was niet leverbaar. Het losse kastje zonder inrichting (prijsverschil waar je het over hebt...? :) ) was er toen ineens wel weer dus die maar snel mee bestelt.

En bij laatste levering was de uittrekbare inrichting er ook ineens weer!
Nu heb ik dus in ieder geval alle kastjes compleet zodat de Pax kasten nu bijna helemaal staan.

En de keukenkastjes heb ik ook compleet volgens mij, zodat we die op kunnen bouwen zodra het plafond dicht is. De lades en deurtjes bestel ik dan nog na. Het is nu al genoeg rommel zo dat we hebben staan, het moet ook een beetje overzichtelijk blijven en wat werkruimte over houden op de grond is ook wel lekker met al dat uitpakken en in elkaar schroeven van al die kasten :=

Dus ook 3 keer bezorgers aan de deur gehad, die zeiden ook dat het momenteel drama is bij Ikea qua levertijden / steeds dingen op.

DD: als iets niet op voorraad is dan mag je het ook niet bestellen van Ikea, dat is nu juist de pest.... ze zeggen dan dat er iets niet op voorraad is, en als je toch wilt bestellen dat je dat dan eerst uit je winkelwagentje moet verwijderen. En als je pech hebt / te lang wacht met het eruit gooien van je bestelling, dan is er zo ineens weer iets anders ook niet meer leverbaar -O-

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 13:52

Toen we hoorden dat je straks weer kan afhalen een lijst gemaakt en even eerste druk afwachten en dan bestellen en ophalen.

Alles ligt in principe klaar, zegt mijn man opeens; Waar wil je lampen? Ja, wie denkt daar nou aan???? ppffff

In de vorige huizen hadden we gewoon een centrale doos in de keuken en dan een lichtje in de afzuigkap en bij laatste keuken van die lampjes onder de bovenkastjes.

Nu was het dus een kale ruimte en komt er een eiland met wasbak, vaatwasser en koken zonder afzuigkap erboven.
Onder het raam komt een keuken blok als soort koffie corner.

En dan achter een grote eethoek. Ik dacht daar gewoon weer de eetkamer lamp boven te hangen.

Maar goed, ik hou niet van heel strak en modern, maar hecht wel waarde aan dingen goed zien.

Lampjes boven het eiland en dan ook boven het keukenblok wordt wat druk denk ik? Zou niet weten wat voor lampjes.........maar goed.

Had centraal altijd iets van een balk met spotjes of plafoniere ofzo.

pmarena

Berichten: 48304
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:06

Wij gaan gewoon voor die verlichting onder de keukenkastjes, zo'n grote lichtplaat die je onder het hele kastje vastmaakt. Dat ziet er wel mooi uit :)

En boven het eiland dan nog iets van een sierlamp.

Sowieso in de ruimte ook nog wel 2 of 3 plafondspotjes die we door het hele huis hebben.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 16:57

Maar we hebben geen bovenkastjes. Ene is dus een eiland en andere zit onder het raam........

Eiland heeft kookplaat en wasbak, dus wil daar wel goed licht, maar ook geen stof vangers.

Spotjes vind ik zelf nooit zo mooi en vraag me af of het voldoende gericht is op je werk, groente snijden, koken, afwassen etc.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:27

Ikea reageerde eindelijk............

Er zijn problemen met het leveren van de zwarte keuken kastjes. Geen idee wanneer die weer komen en of die komen. Tja.....

Dus nu; Wachten, Joost mag weten hoe lang? Maar dan doen we eerst andere dingen. Of gewoon wit nemen?
We kunnen nu de keuken plaatsen en we moeten op een gegeven moment wel de oude keuken slopen om daar weer verder te kunnen.
Maar nog zat dingen te doen.

Straks wacht je voor niks en komen ze niet meer of beperkt, of je besteld nu alles en volgende week zijn de zwarte kasten er wel. Zo balen dat ze helemaal niks kunnen zeggen daarover.

En zijpanelen zelfde. Voor een eiland hebben ze nu geen zijpanelen uit 1 stuk. Als je dus 2 rijen van 60cm kastjes tegen elkaar aan zet. Ik wilde evt achterste rij wel 40cm doen, maar ook dan geen zijpanelen uit 1 stuk. Die waren er volgens mij wel, in de winkel dacht ik dat gezien te hebben bij de voorbeeld keukens.

DubbelFun

Berichten: 88830
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:31

@superpony: je kunt op tekening eens bekijken wat je daadwerkelijk gaat zien van die zwarte body's, want de zijkanten van kastjes verdwijnt meestal tussen 2 muren en zie je alleen de voorste randjes net langs de deurtjes. in dat geval zou je die randjes zwart kunnen maken met verf of laminaatstrijkfolie.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 17:50

DubbelFun schreef:
@superpony: je kunt op tekening eens bekijken wat je daadwerkelijk gaat zien van die zwarte body's, want de zijkanten van kastjes verdwijnt meestal tussen 2 muren en zie je alleen de voorste randjes net langs de deurtjes. in dat geval zou je die randjes zwart kunnen maken met verf of laminaatstrijkfolie.


Het is een eiland met 2 kanten en een blok onder het raam met aan 1 kant nog 2 hoge kasten. Dat is wel op te lossen met zwarte zijpanelen.

Het is echt of je wel of niet die witte randjes er tussendoor zou zien en of we dat erg vinden. Normaal bij blauwe,grijze en groene keukens die we gezien hebben, waren de kasten ook gewoon wit.

Zelf iets zwart maken erbij vind ik best lastig. Je ziet ook bij zwart wel verschillen.

Wilde aan de eethoek kant van het eiland in het midden een open vak, maar dat moet je dus ook met zijpanelen opvangen denk ik. Of dat folie als je mooie kan vinden. Zou ook evt een oplossing kunnen zijn voor de zijpanelen van het eiland. Dan kan je zelf een plaat kopen en beplakken. Ik vind een naad niet mooi en 1 grote hebben ze niet.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:21

Iemand ervaring met de ovens van Ikea?

Heb zelf nog nooit een oven gehad met schoonmaak functie en lees 2 verschillende opties. Lijkt me wel ideaal.

En ook nog niet gewerkt met een stoom oven.

pmarena

Berichten: 48304
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 12:19

Ik durf het niet te zeggen, wij hebben al ruim 10 jaar een combi oven en nog niet nodig geweest om te verdiepen in iets anders :)

Hier inmiddels meerdere leveringen van Ikea binnen gekregen sinds januari en ik verwacht nu nog 2 leveringen....dan zou alles er wel zo'n beetje moeten zijn *\o/* Ben druk bezig met het in elkaar zetten van de kastjes. Er gaan ook weer kleuren uit zie ik.... de Ekestad en Hittarp daar zag ik bij staan dat het laatste kans was om te bestellen.

Ik heb nog wel een paar vraagtekens hoor bij details van de keuken, bij het in elkaar zetten van de kastjes krijg je wat meer beeld en ontstaan er dingen die vragen oproepen. Wellicht weet hier iemand daar meer van, uit ervaring...?

Dit moet de keuken gaan worden:


Afbeelding


Ontwerp hebben we meerdere keren aangepast aan de situatie ter plekke hier.
We zitten met wat zaken die achter de keuken weggewerkt moeten worden en dat heeft effect gehad op de indeling.

Zo hadden we de oven eigenlijk liever in de middelste hoge kast gehad, maar daar kunnen we maar een kastje van 40 diep kwijt (vanwege stalen pilaar er achter) dus dat wordt hem niet helaas. Nu heb ik daar dus een onderkastje van 40 diep voor besteld, en daar bovenop de Tornviken vakkenkasten. Maar blijkbaar is dat niet de bedoeling want het 40cm kastje heeft natuurlijk geen bovenkant....dus waar zet je die Tornvikens dan op....

Denk dat we daarvoor zelf het onderkastje aan moeten passen / moeten verstevigen?
Of heeft Ikea daar een oplossing voor die ik niet heb kunnen vinden...? :=

En de onder-hoekkast. Die heeft zo'n dwarslatje ernaast, om het naastgelegen kastje (door de hoek heen) een stukje opzij te zetten zodat het deurtje daarvan goed open kan. Maar dat is natuurlijk een spierwit stuk "hout", echt die binnenkastjes-kleur. Daar zal dus nog een latje in "keukenkleur" overheen moeten. Ecru / Bobyn in ons geval :)

Maar zo'n latje kan ik nergens vinden online...?

Bij de onderhoekkasten die compleet met deurtje bestelbaar zijn, zie ik zo'n gekleurd plankje ook niet?
Hoe doen anderen dat dan? :=

Dan zit ik nog met het punt dat de onderkant van de bovenkastjes best lelijk is, omdat je daar tegen die Ikea-schroefdingen aan zit te kijken. Die metalen rondjes weet je wel, die je een slag moet draaien om het pennetje van de andere plank vast te draaien. Ik vind dat er ontzettend lüllig uitzien....

Bij de rechte bovenkastjes doen we daar die Irsta lichtbakken overheen waardoor je ze niet meer zal zien.
Maar bij het hoekkastje kan dat niet.... moet je daar dan toch een ander lampje overheen zetten? Of hoe doen anderen dat...?

Flippertje

Berichten: 2269
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 13:58

superpony schreef:
Iemand ervaring met de ovens van Ikea?

Heb zelf nog nooit een oven gehad met schoonmaak functie en lees 2 verschillende opties. Lijkt me wel ideaal.

En ook nog niet gewerkt met een stoom oven.


Ik heb de Finsmakare combi hetelucht/stoom sinds November vorig jaar. Nog niet alle functies gebruikt, zoals de bakassistent, maar tot nu toe bevalt ie prima. Hij is groot en makkelijk te bedienen en schoon te maken/houden.

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 14:03

pmarena schreef:
Ik durf het niet te zeggen, wij hebben al ruim 10 jaar een combi oven en nog niet nodig geweest om te verdiepen in iets anders :)

Hier inmiddels meerdere leveringen van Ikea binnen gekregen sinds januari en ik verwacht nu nog 2 leveringen....dan zou alles er wel zo'n beetje moeten zijn *\o/* Ben druk bezig met het in elkaar zetten van de kastjes. Er gaan ook weer kleuren uit zie ik.... de Ekestad en Hittarp daar zag ik bij staan dat het laatste kans was om te bestellen.

Ik heb nog wel een paar vraagtekens hoor bij details van de keuken, bij het in elkaar zetten van de kastjes krijg je wat meer beeld en ontstaan er dingen die vragen oproepen. Wellicht weet hier iemand daar meer van, uit ervaring...?

Dit moet de keuken gaan worden:


[ [url=m/sHmbOP.png]Afbeelding[/url] ]


Ontwerp hebben we meerdere keren aangepast aan de situatie ter plekke hier.
We zitten met wat zaken die achter de keuken weggewerkt moeten worden en dat heeft effect gehad op de indeling.

Zo hadden we de oven eigenlijk liever in de middelste hoge kast gehad, maar daar kunnen we maar een kastje van 40 diep kwijt (vanwege stalen pilaar er achter) dus dat wordt hem niet helaas. Nu heb ik daar dus een onderkastje van 40 diep voor besteld, en daar bovenop de Tornviken vakkenkasten. Maar blijkbaar is dat niet de bedoeling want het 40cm kastje heeft natuurlijk geen bovenkant....dus waar zet je die Tornvikens dan op....

Denk dat we daarvoor zelf het onderkastje aan moeten passen / moeten verstevigen?
Of heeft Ikea daar een oplossing voor die ik niet heb kunnen vinden...? :=

En de onder-hoekkast. Die heeft zo'n dwarslatje ernaast, om het naastgelegen kastje (door de hoek heen) een stukje opzij te zetten zodat het deurtje daarvan goed open kan. Maar dat is natuurlijk een spierwit stuk "hout", echt die binnenkastjes-kleur. Daar zal dus nog een latje in "keukenkleur" overheen moeten. Ecru / Bobyn in ons geval :)

Maar zo'n latje kan ik nergens vinden online...?

Bij de onderhoekkasten die compleet met deurtje bestelbaar zijn, zie ik zo'n gekleurd plankje ook niet?
Hoe doen anderen dat dan? :=

Dan zit ik nog met het punt dat de onderkant van de bovenkastjes best lelijk is, omdat je daar tegen die Ikea-schroefdingen aan zit te kijken. Die metalen rondjes weet je wel, die je een slag moet draaien om het pennetje van de andere plank vast te draaien. Ik vind dat er ontzettend lüllig uitzien....

Bij de rechte bovenkastjes doen we daar die Irsta lichtbakken overheen waardoor je ze niet meer zal zien.
Maar bij het hoekkastje kan dat niet.... moet je daar dan toch een ander lampje overheen zetten? Of hoe doen anderen dat...?


Bedoel je met dat latje niet gewoon een passtuk? Die moet je gewoon kunnen kiezen hoor. Volgens mij noemen ze die bedekkingspaneel.

pmarena

Berichten: 48304
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 14:58

Ja, ik heb een uurtje geleden even alles weggemikt uit de online planner en zie dan dat er een bedekkingspaneel overblijft...dat moet je dan blijkbaar zelf tot latjes gaan verzagen. Dat vind ik wel een beetje kneuterig....

Ik zie online ook bij de spotjes voor onder de kastjes dat het blijkbaar normaal is om tegen die schroefdingen aan te blijven kijken aan de onderkant. Vind ik ook wel kneuterig eigenlijk :o Doe er dan op zijn minst wat aan om ze een pietsje minder opvallend te maken, dat moet toch wel beter kunnen :=

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:27

Flippertje schreef:
superpony schreef:
Iemand ervaring met de ovens van Ikea?

Heb zelf nog nooit een oven gehad met schoonmaak functie en lees 2 verschillende opties. Lijkt me wel ideaal.

En ook nog niet gewerkt met een stoom oven.


Ik heb de Finsmakare combi hetelucht/stoom sinds November vorig jaar. Nog niet alle functies gebruikt, zoals de bakassistent, maar tot nu toe bevalt ie prima. Hij is groot en makkelijk te bedienen en schoon te maken/houden.


Dank je wel. Welk merk is het officieel zeg maar?

Ik had ook wel het idee om een uitgebreide van Ikea zelf te nemen. Dat schoonmaaksysteem lijkt me ideaal.

Pmarena; Die onderkant niet zo mooi hadden wij ook, maar we hadden een de voorkant onderverlichting en dan zag je het niet. Maar er zijn ook plinten voor onder en of boven. Maar dat moet je mooi vinden. Staat denk ik niet bij een strakke keuken.

Ik denk dat je een verkeerd 40cm diep kastje hebt? Dus voor inbouw van iets en niet een gewoon kastje??

Bij de hoekkast hadden we ook een stukje passend gemaakt, maar was wel netjes.

_Cindy

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:22

Passtukje hoeft volgens mij niet hoor, hoewel Ikea dat misschien wel aangeeft. Links en rechts naast de hoekkast heb ik meteen kasten (met lades, maar dat zou niet uit moeten maken). Ook naast de vaatwasser en oven geen passtukjes.

Aanvulling: de hoge kasten hangen in een rail, dus hoeven niet ergens op te staan :)

pmarena

Berichten: 48304
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 19:28

Oh ja...! Dat zou nog een idee kunnen zijn inderdaad, om de vakkenkastjes gewoon ook met zo'n ophangstrip aan de muur te bevestigen +:)+

Oh wacht....dat gaat natuurlijk niet want ze staan een stukje van een stalen bint af.... er zit daar geen muur achter... Misschien dan iets er omheen bouwen van 2-en-3-tjes ofzo. Of het onderkastje een stukje inkorten en er een houten plaat op maken.

Nou als je die grote Irsta verlichtingsplaat onder de kastjes doet, dan kan dat niet in combinatie met zo'n onder sierstrip helaas. Anders hadden we die wel gewild. Wij zijn sowieso meer van het landelijke dan het strakke :)

Flippertje

Berichten: 2269
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:13

superpony schreef:
Flippertje schreef:
Ik heb de Finsmakare combi hetelucht/stoom sinds November vorig jaar. Nog niet alle functies gebruikt, zoals de bakassistent, maar tot nu toe bevalt ie prima. Hij is groot en makkelijk te bedienen en schoon te maken/houden.


Dank je wel. Welk merk is het officieel zeg maar?


Geen idee. Zou ik dat ergens moeten kunnen zien?

_Cindy

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:13

pmarena schreef:
Oh ja...! Dat zou nog een idee kunnen zijn inderdaad, om de vakkenkastjes gewoon ook met zo'n ophangstrip aan de muur te bevestigen +:)+

Oh wacht....dat gaat natuurlijk niet want ze staan een stukje van een stalen bint af.... er zit daar geen muur achter... Misschien dan iets er omheen bouwen van 2-en-3-tjes ofzo. Of het onderkastje een stukje inkorten en er een houten plaat op maken.

Nou als je die grote Irsta verlichtingsplaat onder de kastjes doet, dan kan dat niet in combinatie met zo'n onder sierstrip helaas. Anders hadden we die wel gewild. Wij zijn sowieso meer van het landelijke dan het strakke :)


Lastig! Ik denk dat het wel wat gaat wiebelen als je zo'n vakkenkast niet vastmaakt aan de muur, misschien opvullen met hout.

Wij hebben gekozen voor helemaal geen bovenkastjes en daar ben ik echt blij mee :) wel 1 hoge kast waar ook de magnetron in zit. Links naast het fornuis ook een raam en onderkastjes.
Afbeelding

Tatjanaa

Berichten: 2986
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 12:05

pmarena schreef:
Oh ja...! Dat zou nog een idee kunnen zijn inderdaad, om de vakkenkastjes gewoon ook met zo'n ophangstrip aan de muur te bevestigen +:)+

Oh wacht....dat gaat natuurlijk niet want ze staan een stukje van een stalen bint af.... er zit daar geen muur achter... Misschien dan iets er omheen bouwen van 2-en-3-tjes ofzo. Of het onderkastje een stukje inkorten en er een houten plaat op maken.

Nou als je die grote Irsta verlichtingsplaat onder de kastjes doet, dan kan dat niet in combinatie met zo'n onder sierstrip helaas. Anders hadden we die wel gewild. Wij zijn sowieso meer van het landelijke dan het strakke :)


Zit er een onderkant op de vakkenkast? Dan is het geek probleem denk ik om die kast bovenop een onderkast te zetten. Anders denk ik een (witte) plank tussen de twee kasten

Je kan de vakkenkast dan aan beide kanten met schroeven verankeren in de kasten de er paralel aan staan. Zo zit de kast goed vast zonder gebruik te maken van de muur :)

pmarena

Berichten: 48304
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 12:41

Ja die vakkenkast zou je bij wijze van spreken ook zo los neer kunnen zetten, die is rondom van stevig hout. Weegt ook best wel wat. Ik denk dat 4 van die vakkenkasten inclusief inhoud wel erg zwaar worden voor dat ene onderkastje.... dus we moeten maar even kijken of we iets kunnen verzinnen om het gewicht wat te verdelen over onderkastje + muur + naastgelegen kasten :)

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 13:29

_Cindy schreef:
Passtukje hoeft volgens mij niet hoor, hoewel Ikea dat misschien wel aangeeft. Links en rechts naast de hoekkast heb ik meteen kasten (met lades, maar dat zou niet uit moeten maken). Ook naast de vaatwasser en oven geen passtukjes.

Aanvulling: de hoge kasten hangen in een rail, dus hoeven niet ergens op te staan :)


Bij ons moest het wel, omdat we een wasbak die uit stak hadden. Dus er moest ruimte blijven tussen het hoekkastje en de wasbak onderkast zeg maar. Dat hebben we toen met een vul stuk netjes opgevuld en dan ging het allemaal net mooi.

Maar in theorie kon het niet wat ik had ontworpen.

pmarena

Berichten: 48304
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 14:52

Het is wel wat netter denk ik als je een stukje afstand neemt, dat je deurtje of lade met de zijkant niet helemaal tegen het kastje-om-de-hoek aan zit maar wat ruimte heeft :)

Sowieso zullen wij het wel moeten doen vanwege de bovenkastjes, want anders sluit de boel niet aan :)

Dus dan maar een stuk bedekkingspaneel gaan verzagen zodat we niet tegen dat wit aan kijken.
Heb toch een stuk over want het voor de onderkastjes benodigde bedekkingspaneel was ineens uit het assortiment gegaan en al uitverkocht.....dus in plaats daarvan heb ik dan maar een extra hoog bedekkingspaneel besteld, die waren er gelukkig nog wel.

Dus daar houden we een stuk van over, dat scheelt dan weer :)

Heb net een miljoen laatjes, frontjes en deurtjes binnengekregen := :')
En een paar mooie weckpotten van Flessenland.nl die leuk in die vakkenkast passen +:)+

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 16:03

Ik heb daar toen niet zo over nagedacht eigenlijk. Maar als ik nu terugdenk; Er zijn keuken zaken die alles mooi op maat maken en dan heb je dat niet. Maar had toen ook een paar keer gehoord dat het niet kon zoals ik het wilde. Door het eigenwijs zijn en de mogelijkheid het zo aan te passen, ging het prima.

Bij de muur wilden ze eigenlijk ook meer afstand toen ik het bij Ikea invulde. Logisch, anders gaan je deurtjes niet goed open. Maar we hebben de keuken net 1 cm naar voren geplaatst en het laatste deurtje kon zo daar prima open.

Was een kleine ruimte waar we alles in hebben gekregen toen.

Pmarena, als je er een miljoen hebt, kan je wel even uitdelen aan de mensen die nog moeten bestellen...........Of ga je ze alleeeeemaaaaaaaaaaaaaaal gebruiken??