Wie heeft er een IKEA keuken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 17:37

Muppett schreef:
Hoe vinden jullie de ikea vaatwasser? Ik vind hem vrij klein (we zijn met zijn vieren) en de glazen in de bovenste la vallen altijd om. Zooo irritant!

Daar hadden wij het toevallig ook over vandaag, dat we hem wat klein vinden!
Die vallende glazen hebben we dan geen ervaring mee.

In onze keuken is alle apparatuur van de Ikea en akkers werkt netjes naar behoren. Vind wel dat de koelkast soms wat veel lawaai maakt.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:16

Muppett schreef:
Hoe vinden jullie de ikea vaatwasser? Ik vind hem vrij klein (we zijn met zijn vieren) en de glazen in de bovenste la vallen altijd om. Zooo irritant!


Ligt aan welke je hebt. Ze hebben volgens mij wel 6 modellen.

Wij hebben die van Bosch en is gewoon normale maat. Onze vorige van Ikea was ook gewone maat.

Flippertje

Berichten: 2269
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:37

pmarena schreef:
Zeg....qua vaatwassers en afzuigkappen van Ikea, hoe bevallen deze bij mensen?

De tijd komt nu toch dichterbij dat we de keuken gaan bestellen...echt balen dat er dit jaar geen keuken-aanbieding is....

Wij hebben de Hygienisk van Ikea sinds een maand, die bevalt prima! Is heel stil, er past veel in en hij is logisch in te pakken.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 00:59

pmarena schreef:
Zeg....qua vaatwassers en afzuigkappen van Ikea, hoe bevallen deze bij mensen?

De tijd komt nu toch dichterbij dat we de keuken gaan bestellen...echt balen dat er dit jaar geen keuken-aanbieding is....


Ik vond de afzuigkappen niet mooi, dus heb een ander merk gekocht.
Vaatwasser is prima, heel stil en met verschillende programma's.

pmarena

Berichten: 48122
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:37

Ik had de Hygienisk ook eerst op het oog maar dat blijkt een Philips-merk te zijn volgens de keukenplanners, en dat komt er hier bij voorkeur niet meer in, hebben we altijd ellende mee.....zit nu naar een Siemens te kijken :)

Ik ben ook wel benieuwd of andere merk afzuigkappen mooi in zo'n Ikea afzuigkap-kastje passen :)

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:45

pmarena schreef:
Ik had de Hygienisk ook eerst op het oog maar dat blijkt een Philips-merk te zijn volgens de keukenplanners, en dat komt er hier bij voorkeur niet meer in, hebben we altijd ellende mee.....zit nu naar een Siemens te kijken :)

Ik ben ook wel benieuwd of andere merk afzuigkappen mooi in zo'n Ikea afzuigkap-kastje passen :)


Ik heb geen bovenkastjes, dus de afzuigkap hangt vrij.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:49

Ik heb vd week een uur zitten prullen met een tekening maken in dat programma. Ik kwam geen steek verder. Ben ik nou zo'n sufferd dat mij dat niet lukt? Ik kan niet eens een kast vinden waar mijn koelkast en magnetron in kan. Een hoekkastje is altijd met een draai carousel neem ik aan?

pmarena

Berichten: 48122
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:59

Je moet er even handigheid in krijgen, gewoon overal kijken naar alle opties en dan kom je vanzelf de benodigde kasten tegen. En in het menu rechts kan je nog allerlei dingen aanpassen zoals de indeling van de kast qua deuren en lades enzo :)

Hoekkastje kan je dan ook met andere binnenkant doen. Gewoon een plank kan ook :j

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:02

Ze hebben geloof ik geen kast voor koelkast en magnetron. Heb ik iig niet gevonden. Je kan wel een losse opzetkast erboven zetten, maar in het programma kan er dan geen magnetron in, in het echt zou dat wel kunnen. Dit soort dingen kunnen ze bij Ikea zelf ook mee helpen.

Hoekkastjes kan je zowel voor planken als carroussel kiezen.

pmarena

Berichten: 48122
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:06

Zeker weten van wel hoor :j

Althans ik heb de laatste weken niet meer er in gewerkt, maar die stonden er absoluut wel in.

_Cindy

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:08

Vaatwassers in een IKEA-keuken zijn wel lastig, er passen niet veel modellen in vanwege de plinthoogte. Wij zijn uitgekomen bij een AEG vaatwasser waarbij het frontje omhoog schuift over de voorkant van de vaatwasser als je hem opent. Qua apparatuur komt bij ons alleen de inbouwmagnetron van Ikea.

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:11

pmarena schreef:
Zeker weten van wel hoor :j

Althans ik heb de laatste weken niet meer er in gewerkt, maar die stonden er absoluut wel in.


Misschien met een kleinere koelkast maar niet met die van 2 meter dan iig. Is ook niet logisch natuurlijk maar ik gebruik de magnetron niet veel en vind het maar een lelijk ding dus hij gaat mooi uit zicht bovenin in een kastje.

MyWishMax

Berichten: 25313
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:15

Ik heb pasgeleden ook een keuken ontworpen. Was nogal verbaasd over de prijs :') ik had het een stuk duurder verwacht. Nu moet ik maar eens overleggen.

Hebben jullie allemaal de keuken zelf geplaatst?

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:20

Mijn vader heeft m’n huidige Ikea keukentje zelf geplaatst en mag dat straks in m’n nieuwe huis weer gaan doen. Heeft ie al ontzettend veel zin in :')

Het is wel goed te doen hoor, maar gewoon veel werk en sommige kastjes hebben veeeeel onderdelen.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 12:19

Mijn vader heeft ook zelf de keuken geplaatst. Maar ik heb meegeholpen door bv alvast de kasten die hij nodog had in elkaar te zetten. Is helemaal niet moeilijk :)

MyWishMax

Berichten: 25313
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:33

Die kastjes kan ik zeker zelf wel, ja. Ik ben best handig, maar maak me drukker over de apparaten enzovoorts _O- of het vastmaken aan de muur. Moet eigenlijk eens vragen of er iemand in mijn omgeving is die dat kan en wat het kost.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:44

Wij hebben deze;https://www.ikea.com/nl/nl/p/diskad-inbouwvaatwasser-ikea-700-40475416/

Maar hij is ietsjes anders nu zie ik. Wij hebben voor die gekozen vanwege lage db, a+++ en omdat die dicht bleef bij drogen. Met open zetten en dus open gaan slechte ervaring met kastjes.

Die van ons is Bosch en deze lijkt er verder nog wel op. Het is nu een timer op de grond ipv een lampje. Dat vond ik wel jammer, maar jammer dan.

AEG had onze voorkeur, maar 2 winkels vertelden wat anders over inbouwen in Ikea keuken en een schuivend deurtje leek me niet fijn.

Ik heb nog nooit een losse oven gehad, dus daar twijfel ik wel over. Ze zijn sowieso kleiner, maar die van Ikea zien er verder wel goed uit. Ik heb nog geen stoom functie gehad eerder, dus weet niet of ik dat een belangrijke functie vind.

Wij hadden de vaatwasser liever iets hoger willen inbouwen, maar daar lijkt bij Ikea ook geen oplossing voor te zijn. Of we moeten een half kastje/boven kastje of iets dergelijks eronder zetten. Maar of die degelijk genoeg is dan? En er moet ruimte zijn voor afvoer en leiding.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:49

Hm dus bestaande apparatuur kan niet zomaar in de ikea keuken? Ik wil mijn afwasmachine en koelkast behouden. Die zijn vrij nieuw.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 12:51

Even goed de maten controleren en overleggen bij ikea. Ik heb m'n oven met gasfornuis gehouden en die past prima :)

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:52


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:54

Zonnetje81 schreef:
Hm dus bestaande apparatuur kan niet zomaar in de ikea keuken? Ik wil mijn afwasmachine en koelkast behouden. Die zijn vrij nieuw.


Officieel niet. Je kan het eerst even opzoeken.

Maar als je een handig iemand in de buurt hebt, is er veel meer mogelijk dan officieel wordt aangegeven.

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:57

Wij hebben de keuken ook zelf geplaatst. Vonden het prima te doen. In een paar dagen voor elkaar :) Afbeelding

_Cindy

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 13:19

Koelkast is een stuk makkelijker, die zijn vaak 178 cm hoog en die van de ikea 188, dus dan hou je een vakje van 10cm bovenaan over:)

Bij vaatwassers moet je niet alleen kijken naar de breedte en hoogte maar ook of hij geschikt is of te maken is voor de Ikea keuken. Het schuivende deurtje is echt een mooi systeem, sluit precies aan, niks van te zien.

Wij hebben de keuken zelf geplaatst. Kleine balk hout onder de pootjes van de kastjes en vaatwasser gezet zodat alles precies op de goede hoogte van het blad uitkomt.

DubbelFun

Berichten: 88675
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 13:43

Wij hebben geen kastje waar de vaatwasser in staat, maar hij staat 'klem' tussen 2 wandjes en de voorzetdeur sluit het mooi af.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 15:24

Wij hebben dezelfde combi als jij besteld, Bibi! Die kastjes, zelfde handgrepen, zelfde blad. Leuk om te zien! Alleen onze opstelling wordt anders, lange rechte keuken zonder bovenkastjes. 23 december wordt het geleverd.