Wie heeft er een IKEA keuken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 14:16

Dat is wel jammer, want de Bodarp is hier ook een kanshebber.

We hebben nu een oude keuken. Een gewone keuken zeg maar. Geen mat, geen hoogglans. Je ziet er weinig op en simpel een doekje erover en klaar.

_Hedi

Berichten: 1691
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 00:17

Oeps, al een poosje stil hier, maar ik ga toch een gokje wagen.

Wij zijn op zoek naar inspiratie voor een leuke klassieke/landelijke keuken. Heeft iemand er een van Ikea die foto's wil delen? *\o/*

Naomi_Jortje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Budel-Schoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 08:51

Oh wat goed dat je het topic naar boven schopt! Wij zijn ook aan het kijken naar een Ikea keuken maar niet klassiek/landelijk, dus kan je helaas geen inspiratie geven.

Dit is ons voorlopige ontwerp, we willen er alleen andere apparatuur in. Iemand hier die een Bora (of andere kookplaat met afzuiging) in een Ikea keuken heeft?
Afbeelding

Blue_flower
Berichten: 1931
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 09:29

Naomi_Jortje schreef:
Oh wat goed dat je het topic naar boven schopt! Wij zijn ook aan het kijken naar een Ikea keuken maar niet klassiek/landelijk, dus kan je helaas geen inspiratie geven.

Dit is ons voorlopige ontwerp, we willen er alleen andere apparatuur in. Iemand hier die een Bora (of andere kookplaat met afzuiging) in een Ikea keuken heeft?
[ [url=m/EMiu3P.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wil je het blad van de ikea of elders kopen?

Naomi_Jortje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Budel-Schoot

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 09:32

We hadden nu gewoon naar Ikea gekeken, maar alle opties staan nog open.

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 09:42

Leuk dat het topic naar boven komt.
Wij hebben morgen een afspraak bij Ikea voor een tekening. Wij willen alleen een deel van het apparatuur, het blad en de frontjes elders afnemen. Voor de frontjes hebben we morgen een afspraak bij K14.

Blue_flower
Berichten: 1931
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 10:09

Naomi_Jortje schreef:
We hadden nu gewoon naar Ikea gekeken, maar alle opties staan nog open.


Ah! Ik weet zelf niet goed hoe dat werkt. Waar wij ons blad vandaan hebben (en ik vroeger gewerkt heb) konden we de inbouw tekening van onze kookplaat doorsturen en zij zorgde er dan voor dat het gat op de juiste maat erin kwam.

foxy80

Berichten: 7871
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 10:13

Denk bij kookplaat met ingebouwde afzuiging er wel aan dat je dan geen lampje direct boven je kookplaat hebt...

Dit is onze Ikea keuken. Is nog niet 100% af zoals je kan zien.
Afbeelding

In onze vorige woning een gelijkaardige maar met houten werkblad van Ikea. Een houten werkblad vereist regelmatig onderhoud en je mag nooit een nat blik erop laten staan of je hebt zwarte kringen op het hout. Na die slechtere ervaring nu een kunststof werkblad met soort terrazzo spikkeltje erin van Ikea, dat is beter qua onderhoud. In onze vorige woning hadden wij alleen de dampkap van Ikea, die was slecht de onderhouden. Onze huidige dampkap is van SMEG, past qua kleur perfect bij onze keuken nu.

Kookplaat, koelkast, diepvries, oven en vaatwas hebben wij nooit bij Ikea gehaald maar altijd bij verschillende elektromerken.

tanec_meisje

Berichten: 1145
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 10:23

_Hedi schreef:
Oeps, al een poosje stil hier, maar ik ga toch een gokje wagen.

Wij zijn op zoek naar inspiratie voor een leuke klassieke/landelijke keuken. Heeft iemand er een van Ikea die foto's wil delen? *\o/*


Ik weet niet of je nog iets bij staat van onze keuken? :+ Binnenwerk Ikea, frontjes/blad/spoelbak komen elders vandaan. Volgens mij heb ik in dit topic wel eens foto's gepost, even terugzoeken!

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 10:28

Afbeelding

De setting is landelijk (oude schuur), maar de keuken modern (hoewel het kleurtje wel terug verwijst naar een historisch populaire kleur geel).

Keuken in opbouw. Inmiddels in gebruik, maar ik heb nooit nieuwe foto’s gemaakt.

Kastjes van Ikea, frontjes en blad van Baboon, apparatuur van Siemens (kookplaat met afzuiging) en Miele. Muv het blad hebben we de keuken zelf opgebouwd. Voor de kookplaat moest wat extra versteviging aangebracht worden, maar vooral omdat we een heel dun blad hebben.