[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
floorsil

Berichten: 2643
Geregistreerd: 22-10-04

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 10:54

@ Loesss, wij hebben volgens mij ook ingeschreven op onze woning. anders mocht je geen bod doen.
daarna keken ze gewoon wie het hoogste bod had of de beste voorwaarde had.

Moet nog even kijken of er al een topic te vinden is met mijn vraag maar wist eigenlijk niet zo snel waar ik moest zoeken, dus even hier mijn vraag.

wat voor spullen zijn handig om tijdens het verbouwen in huis daar te hebben denk aan borden, bestek, bekers, koffiezet apparaat, waterkoker, ehbo spullen, afwasspul, nog meer dingen die handig zijn?

_Roxanne

Berichten: 1061
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 11:01

floorsil schreef:
@ Loesss, wij hebben volgens mij ook ingeschreven op onze woning. anders mocht je geen bod doen.
daarna keken ze gewoon wie het hoogste bod had of de beste voorwaarde had.

Moet nog even kijken of er al een topic te vinden is met mijn vraag maar wist eigenlijk niet zo snel waar ik moest zoeken, dus even hier mijn vraag.

wat voor spullen zijn handig om tijdens het verbouwen in huis daar te hebben denk aan borden, bestek, bekers, koffiezet apparaat, waterkoker, ehbo spullen, afwasspul, nog meer dingen die handig zijn?


Wij hebben ongeveer dezelfde zaken als jij in huis. Daarbij nog een tuintafel en wat kuipstoeltjes. Toen de stroom nog niet verwijderd was hadden we de koelkast continu aan staan, nu nemen we iedere keer drinken mee, of hebben we water/koffie/thee.

Een magnetron zou ik er eigenlijk ook nog graag neerzetten, zodat we eten kunnen opwarmen als we vanuit het werk naar het klushuis gaan.

Wat oude hand- en theedoeken zijn ook altijd handig.

Verder bestaat onze inventaris momenteel vooral uit bouwmateriaal en gereedschap.

Loesss

Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 20:46

Bedankt voor jullie reactie, wij hebben inmiddels een heel mooi bod geaccepteerd voor ons huis. Het ging dus eigenlijk om de verkoop van ons huis, ik had dat niet duidelijk gezegd.

Dorien66

Berichten: 1653
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 19:46

floorsil schreef:
wat voor spullen zijn handig om tijdens het verbouwen in huis daar te hebben denk aan borden, bestek, bekers, koffiezet apparaat, waterkoker, ehbo spullen, afwasspul, nog meer dingen die handig zijn?

Bastogne-koeken O:) Hier geen verbouwing of grote klus zonder die dingen. Verder eet ik ze nooit :n

Prairy
Berichten: 9079
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 19:47

Haha, dat waren bij ons gevulde koeken van een euro. Kilo's zijn er doorheen gegaan :=

floorsil

Berichten: 2643
Geregistreerd: 22-10-04

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 20:47

Haha, ja dat soort dingen komen ook wel goed. Iets lekkers om te snaaien is altijd fijn. Ik heb zo'n kletspot, dacht die zet ik daar ook neer. Zodat we moeten blijven communiceren ;p.
Kan morgen nog wat gratis stoelen ophalen en de campingtafel gaat ook mee.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 22:59

Wij zijn vandaag semi onverwacht bij een huis wezen kijken

Gaat hem niet worden ivm net even te veel geld wat er in moet (moet boven compleet gestript worden, beneden ook een soort van ,vloer eruit en opnieuw storten,vloerverwarming er in , keuken moet er in want die ontbreekt momenteel, badkamer moet ook nieuw op een nieuwe locatie in huis
Schuur moet wat aan gebeuren , )
Maar, maandag wel even de makelaar bellen voor een waardebepaling van ons huidige huis en toch eens even de ogen goed open houden etc

Steenbok12
Berichten: 7844
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 01:12

MacavityL schreef:
Relaxed schreef:
Maar wat doe het ertoe wat een huidige eigenaar ervoor betaald heeft? Het gaat toch om de huidige markt en waarde?

Klopt, maar hoop een inschatting te kunnen maken van huidige markt en waarde op basis van informatie uit het verleden (en van andere woningen in de flat, maar beperkte informatie). Waarbij ik mij afvraag hoe sterk de woningmarkt is aangetrokken; is 180% prijsstijging (voor < 3ton) in drie jaar 'normaal'? Dat kan, maar weet ik te weinig vanaf.


Ik snap je wel.. vriendin heeft zonder grote klus dingen een ton overwaarde op haar huis in een paar jaar. Niet eens op Funda geweest en ze hebben niet gewacht op meer kopers en evt overbiedingen die tegenwoordig ook gedaan worden bovenop de huidige marktwaarde. Dat steekt ze dan weer in een nieuw huis dus compenseert waarschijnlijk de huidige hogere markt waarde, kosten koper en evt verbouwingen..
Haar rente is lager bij een nieuwe hypotheek dus dan is het gunstig.

Maar als starter is het echt ruk op dit moment. Overbiedingen, verbouwingen en k.k. als startgeld hebben uit eigen zak en daarnaast ook best een pittige waarde betalen voor je huis.

Hier best wat spaargeld maar zitten toch ook nog klem even in onze huurwoning

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:58

Zo, makelaar is net de deur uit
Uiterlijk maandag mail met de waardebepaling
Ben benieuwd

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 00:37

Sonja_vR schreef:
Zo, makelaar is net de deur uit
Uiterlijk maandag mail met de waardebepaling
Ben benieuwd


Dat is ook lang wachten.....

Vorig hier 2 makelaars en hadden allebei voor werk gedaan en een prijs indicatie. Toevallig hetzelfde.
Nu weer eentje laten komen van een zelfde kantoor, maar andere persoon en die deed ook ter plekke de waarde.
Ons huis is gister getaxeerd voor de kopers en die was ook prima te spreken. Bouwkundige keuring is ook 2 wk terug al gedaan.

Anoniem

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 07:13

Ik kreeg ook meteen de indicatie :j

Birgit__

Berichten: 2247
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Heeze

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:37

Misschien een domme vraag hier: Wij hebben ons huis helemaal rond inclusief de hypotheek. Nu kreeg ik van onze hypotheekverstrekker vanuit de bank te horen dat we zelf de hypotheekrenteaftrek moeten regelen. Dit is dus het verschil tussen je bruto en netto hypotheek, toch?

Hoe hebben jullie dit geregeld? Een fiscalist oid in de arm genomen? Wij hebben helaas geen mensen mer ervaring/werk in onze familie en vriendenkring op dit gebied.

Prairy
Berichten: 9079
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:45

Birgit__ schreef:
Misschien een domme vraag hier: Wij hebben ons huis helemaal rond inclusief de hypotheek. Nu kreeg ik van onze hypotheekverstrekker vanuit de bank te horen dat we zelf de hypotheekrenteaftrek moeten regelen. Dit is dus het verschil tussen je bruto en netto hypotheek, toch?

Hoe hebben jullie dit geregeld? Een fiscalist oid in de arm genomen? Wij hebben helaas geen mensen mer ervaring/werk in onze familie en vriendenkring op dit gebied.


Fiscalist heb je hier niet voor nodig hoor :P

Je geeft bij je aangifte inkomstenbelasting aan welke kosten je hebt gehad voor het kopen van je huis (even Google wat je wel en niet mag aftrekken), hoe groot je lening delen zijn en hoeveel rente je betaald hebt.

Dat is het zo ongeveer :+

_Roxanne

Berichten: 1061
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:49

Birgit__ schreef:
Misschien een domme vraag hier: Wij hebben ons huis helemaal rond inclusief de hypotheek. Nu kreeg ik van onze hypotheekverstrekker vanuit de bank te horen dat we zelf de hypotheekrenteaftrek moeten regelen. Dit is dus het verschil tussen je bruto en netto hypotheek, toch?

Hoe hebben jullie dit geregeld? Een fiscalist oid in de arm genomen? Wij hebben helaas geen mensen mer ervaring/werk in onze familie en vriendenkring op dit gebied.


Weten jullie al wat je willen? Maandelijks of jaarlijks?

Bij jaarlijks geef je het op als je aangifte Inkomstenbelasting doet. Maandelijks doe je hier: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... erugvragen

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:01

Superpony, Relaxed
Ik weet het ongeveer wel hoor , maar hij geeft een overzichtje via de mail ,
Tot nu toe komt het best overeen met wat ik verwacht (deze afspraak was een tussendoortje voor ons en de makelaar ) maar ben benieuwd naar zijn complete verhaal

Birgit__

Berichten: 2247
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:41

_Roxanne schreef:
Birgit__ schreef:
Misschien een domme vraag hier: Wij hebben ons huis helemaal rond inclusief de hypotheek. Nu kreeg ik van onze hypotheekverstrekker vanuit de bank te horen dat we zelf de hypotheekrenteaftrek moeten regelen. Dit is dus het verschil tussen je bruto en netto hypotheek, toch?

Hoe hebben jullie dit geregeld? Een fiscalist oid in de arm genomen? Wij hebben helaas geen mensen mer ervaring/werk in onze familie en vriendenkring op dit gebied.


Weten jullie al wat je willen? Maandelijks of jaarlijks?

Bij jaarlijks geef je het op als je aangifte Inkomstenbelasting doet. Maandelijks doe je hier: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... erugvragen


Bedankt! Willen het inderdaad per maand doen. Wij krijgen 24 september de sleutel. Is dit nu al in te vullen/te regelen? Scheelt namelijk aanzienlijk in maandbedrag als ik de berekening van de bank moet geloven.

Anoniem

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 09:33

Hoi! Ik mag mij hier ook melden, ons huis staat sinds een kleine maand te koop. Gelijk al een bezichting gehad maar die kan het helaas financieel niet rond krijgen.

Nu wachten op meer kijkers :)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 19:00

Maar heb inmiddels het definitieve voorstel van de makelaar Binnen (dit was ook vooruit lopend op evt te Koop zetten)
En de waarde volgens hem is 10 a 20 duizend hoger als ik zelf dacht

Nu vermoed ik dat we de max sowieso niet halen
Maar mijn hoogst geschatte waarde zou ruim behaald moeten kunnen worden

Nu nog even de laatste klusjes en dan hopelijk snel iets geschikts op ons pad
(Staat nu 1 leuk huis te koop, maar daar moet eigenlijk gewoon teveel aan gebeuren)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 09:43

Om de hoek stond een huis te koop
Ook een jaren 50 tweekapper , die is dus met twee weken verkocht onder voorbehoud
Had ik niet verwacht (vond de prijs iets stevig voor wat het was en hoeveel werk er nog aan zat)
Nu wil ik dit huis helemaal snel af hebben :')

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 11:45

Sonja_vR schreef:
Om de hoek stond een huis te koop
Ook een jaren 50 tweekapper , die is dus met twee weken verkocht onder voorbehoud
Had ik niet verwacht (vond de prijs iets stevig voor wat het was en hoeveel werk er nog aan zat)
Nu wil ik dit huis helemaal snel af hebben :')


Ken je die mensen??

Vorige week kwam een buurvrouw naar me toe of ons huis snel verkocht was en voor welke prijs. Ze komt er toch wel achter, dus eerlijk verteld. Zij willen ook verkopen en waren benieuwd.

Iets verderop in deze wijk was een ander type huis ook zo verkocht. Wij hebben zelfde makelaar genomen en die had daar 10 kijkers.

Bij ons binnen een dag 6 en daarna kwamen er weer kijkers, maar van de eerste 6 hadden mensen meteen geboden.

Het is dan fijn om te weten hoeveel zoekende er zijn. Dus als de makelaar je aanstaat, kan je misschien dezelfde nemen. Ze hebben ook mensen die zoeken in hun bestand.........

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 12:13

Nee ken ze totaal niet :n
Maar met een vlotte verkoop als dit := moet het bij ons ook wel goed komen(moderner afgewerkt op een hoop punten, systeemplafonds die er daar nog inzitten en hier niet en hier ook een vaste trap naar zolder i.p.v. vlizotrap )

maar tis hier in de regio ook echt armoe troef met het aanbod van starterswoningen
Er waren er geen hier in het dorp
Tot dat huis om de hoek en die is alweer verkocht

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 14:27

Hier ook amper aanbod in de starters woningen. Zegt de hypotheek man ook leuk dat de jonge mensen allemaal wel wat geld mee krijgen van ouders of groot ouders. Ja, leuk, maar niet allemaal, dus een grote groep kan echt niet starten als er niks onder de 2/2,5 ton komt of alles zo weg is, of overboden wordt.....

Hij dacht dat ons huis overboden zou worden, maar juist de mensen die dan in deze klasse kijken, lijken echt aan hun max te zitten om toch iets te kunnen kopen.

We hebben wel voor vrpr verkocht en snel, dus voor ons prima zo. Wij hadden al iets gekocht....

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 14:35

Wij krijgen 1 oktober de sleutel kan niet wachten!!!! Al onze appartementen in de wijk worden verkocht aan huisjes melkers zo ook de onze

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 14:32

Spannend! 1 oktober is al snel :D


Vraag aan degene die hun huis verkopen/verkocht hebben, overlegd jullie makelaar wanneer het jullie uitkomt qua bezichtigingen? Of krijg je gewoon te horen dat er iemand om x tijd komt?

Anoniem

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 15:41

Ik had zelf aangegeven dat ik tussen 8 en 17 niet thuis ben en dat ik alleen uiterlijk de dag ervoor ff wou weten dat er kijkers kwamen. Maar ik had m binnen 2 dagen verkocht, dus was niet echt nodig :+