Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paars

Berichten: 5588
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 09:29

Floorplanner!
Wat leuk de foto’s, kan me voorstellen dat je aan het tekenen wilt gaan.

Ik ben met woonkamer indeling klaar, begin mei mag ik weer kijken en dan hoop ik dat de binnenmuren zover staan dat ik met het plan voor de slaapkamer verder kan.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 15:20

Het is al een tijdje stil hier, hoe staat het er bij jullie voor?

Wij zijn afgelopen vrijdag weer geweest. Heel leuk om de vorderingen te zien! Het opleveren zal naar verwachting over een paar weken al zijn *\o/* .

Ik merk tegelijk dat ik me ook een beetje zorgen begin te maken over iets, namelijk de aanwezige schimmel. Vorige keer gaf de bouw aan dat dit niet nodig is, omdat ze ervoor zorgen dat het straks weg is.

De zichtbare schimmel zit eigenlijk alleen op de zolderverdieping. Wij hebben daar maar 1 klein raam waardoor ventilatie lastig is en dat zal waarschijnlijk dus de oorzaak zijn. Overal zijn grote schimmelplekken aanwezig (foto evt via pb) en het ruikt ook heel sterk (ik kreeg er hoofdpijn van).

Ik vraag me af in hoeverre je dit uberhaupt weg kan krijgen.En het is ook veel erger geworden tov vorige keer. Ik ben bang dat ze straks voor de dag van opleverinf gewoon even een HG antischimmel gebruiken ofzo en het 2 dagen na accepteren van de woning weer terugkomt...

Dus, ik heb even geruststellende woorden nodig :o . Wat is jullie ervaring met het vocht in huis en de schimmelvorming? En hoe snel was het (echt) weg? Ben ik me nu daadwerkelijk onterecht zorgen aan het maken?

Ik heb snel last van mijn luchtwegen, dus het is wel echt iets wat door mijn hoofd blijft spoken merk ik.

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 15:23

Ik had ook veel schimmel, vooral bij de vooroplevering. Bij de gewone oplevering nog minimaal. Nu helemaal nergens meer last van, nu bijna 1,5 jaar verder.

WillemYntJee
Berichten: 6305
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 19:50

Wij hebben een bouwdroger gehuurd voor een week samen met de buren. Schimmel was al wel zo goed als weg gehaald door de bouwer maar hier inderdaad alleen ook een raam dus vanwege al t bouwvocht toch de droger neer gezet. Kwam iets van 30 liter uit als ik t me goed herinner.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 21:30

@_xManadisx_ Goed om te horen dat het zo goed als verdwenen is. Hoeveel tijd zat er bij jullie tussen vooroplevering en de definitieve oplevering?

@WillemYntYee ik had verwacht dat de bouw die ook al zou gebruiken, maar dat doen ze niet. Ik hoorde dat het gebruik van een bouwdroger ook veel scheurvorming kan veroorzaken. Wat is jouw ervaring daarmee?

paars

Berichten: 5588
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 11:54

Kan me indenken dat je schrikt van schimmelplekken! Er komt veel vocht in met zo’n natte winter. Hoop dat het verhaal van _Manadisx_ je wat geruststelt.

Hier een kijkmiddag gehad met inmeten van de keuken. De binnenmuren zaten er nu in, deels gestuct ook en kreeg zodoende meteen een beter beeld. Wel bijzonder om te zien hoe zo’n gebouw langzaam maar zeker wordt zoals het plaatje in de brochure. De lift deed het ook (logisch maar goed ik was toch verrast :j ). Tot nu toe loopt het gesmeerd en ik hoop dat dat zo blijft. Oplevering verwacht eind 3e kwartaal, begin 4e. Hangt ook van Liander en de komst van de warmtepompen. Het komt dichterbij iig :) .
Nu aan het puzzelen voor de indeling van mijn slaapkamer. Past een inloopkast ja of nee, zulke dingen. Leuk. Moest maar weer eens het floorplanner programma erbij pakken.

WillemYntJee
Berichten: 6305
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 12:40

We hebben m alleen op zolder gehad en niet op de andere verdiepingen. Nergens scheurvorming in de kap oid.
Bouwer heeft t ook nog behandeld met speciaal spul tegen schimmel. We wonen er nu 2 jaar en nog steeds nergens last van. Zodra t buiten warm genoeg is laten we dag en nacht t raam op de zolder open in kiepstand.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 16:57

Luxe Paars, een inloopkast! Zou mooi zijn als dat past <3
En leuk is dat he, als de binnenmuren eenmaal staan. Dan zie je echt hoe de ruimtes gaan worden.

Ik heb gisteren nog een en ander opgezocht op internet en samen met jullie reacties ben ik wel wat rustiger geworden. We kunnen er ook niets aan doen tot het wordt opgeleverd, dus het heeft ook geen zin om me daar druk over te maken...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101801
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 17:04


paars

Berichten: 5588
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 21:11

Oooh spannend! Leuk Bellatrix, Juli … da’s ‘morgen’ al :D

Hier beetje stress…de badkamer en de keuken bij dezelfde leverancier gekocht…(of iig de offertes). Blijkt dat de badkamer-installatie níet was inbegrepen cq niet geregeld is. Dusss nu naarstig op zoek! Baal ervan want dat hadden ze in bijna 1 1/2 jaar wel een keer kunnen benoemen. Geeft eea ook een ander financieel plaatje…Wassen hun handen in onschuld natuurlijk maar zoeken gelukkig mee naar een installateur. En die hebben een volle agenda….Kijk ik kan me gerust een tijdje redden zonder badkamer als de keuken erin zit. Maar een toilet…is wel handig om te hebben.

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 16:26

Oh wat balen paars! Het wordt dus sowieso zonder sanitair opgeleverd?

Wij tellen af, binnenkort krijgen we de sleutel! Zoooo gaaf en zoooo aan toe na 1,5 jaar wachten. Maar het is zo mooi geworden, nu op naar de puntjes op de i (vloer, muren, keuken) en dan echt echt echt verhuizen!

paars

Berichten: 5588
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 12:46

Klopt! In mijn geval dan want had wel kunnen kiezen om sanitair vanuit de bouw te doen. Maar vond dat niet zo mooi eerlijk gezegd. Dus vandaar wordt de badkamer en de aparte tweede toiletruimte casco geleverd.
Één offerte binnen, tweede wacht ik (nog steeds) op. Dat is dan toch nog even schrikken hoor…maar goed. Wordt wel een prachtig

Vorige week kon ik er eventjes in: stucwerk overal bijna af, contactdozen zitten erin met de draadjes maar de schakelaars moeten er nog op, warmte stond klaar in een doos en de boiler, de binnendeuren moesten er nog in.
Het schiet enorm op. Oplevering verwacht october/november.
Ik ga ruilen van parkeerplek. Want de plek die ze me hadden toegewezen is echt te krap. Moet nu wel notaris kosten betalen…ben benieuwd. Ik reken op een paar honderd euro. Als dat inparkeer -ergenis voorkomt en schade aan m’n auto dan is dat een koopje.

Zouden ze trouwens vloerverwarmingslussen hebben gelegd onder het keukendeel (dus ook onder de koelkast/vriezer)? Of doen ze dat sowieso niet, weet iemand dat? Lijkt me beetje zonde?

Hoe vordert het bij jullie?
Ryder, heb je de sleutel inmiddels?

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 19:35

Spannend Ryder en Paars!
Aftellen kan inderdaad beginnen. Leuk he als je alles nu echt een beetje vorm ziet krijgen.

Onder de keuken doen ze als het gord is vloerverwarmingsvrije zones. Wij hebben een aangepaste keukentekening aangeleverd en moesten oa betalen voor een stukje minder vloerverwarming. Dat zou anders onder de keuken komen.

Wij hebben de vooroplevering inmiddels gehad en aankomende week wordt het opgeleverd. Zo'n zin in. Dan kunnen we eindelijk zelf wat doen. *\o/*

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 20:43

Wat leuk snuffie! Wij hebben ook komende week oplevering. Zin in!! De vloerenman begint de dag erna gelijk, we verhuizen met een maand. Strakke planning dus maar tot nu toe zeggen alle partijen dat het haalbaar is. Fingers crossed :D

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 08:26

Leuk Ryder, lekker ook zo snel al verhuizen! Zijn de muren bij jullie al gedaan?

Bij ons moet alles nog gebueren. Badkamer, toilet, muren, vloeren, keuken, etc. Dus wij zijn nog wel even bezig. Planning is pas september verhuizen.

jooproo

Berichten: 972
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: the middle of nowhere

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 09:58

Hier sinds half april de sleutel. Zijn afgelopen weekend definitief over gegaan, ookal sliepen we er al wat langer op matrasjes. Vloeren/muren allemaal zelf gedaan. Keuken laten doen, trap laten doen, waterontharder is geplaatst, tuin is aangelegd. Nu met onze spullen voelt het ook meteen als thuis! Hopelijk dat het internet snel werkt, want de aansluiting werkt niet, komt vandaag de monteur voor....
Vloerverkoeling is trouwens wel echt goddelijk met het weer van afgelopen dagen!
@paars: vloerverwarming werd bij ons ook aangepast op het keukenontwerp (uiteraard tegen meerprijs voor minder vloerverwarming).

ZwarteHeks

Berichten: 607
Geregistreerd: 19-07-19
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 10:01

Ik meld me hier ook! *\o/*

Afgelopen december contract getekend, 7 juli gaan we naar de notaris en in oktober begint de bouw. Ze hopen november/december 2024 klaar te zijn. We hebben onze keuken en badkamer al uitgezocht, enkel nog de tegels uitzoeken en gesprek met elektriciën.

Die van ons is met een deur en raam aan de voorkant (linksmidden)
Afbeelding

Afbeelding

lukka63
Berichten: 1411
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 17:07

ZwarteHeks schreef:
Ik meld me hier ook! *\o/*

Afgelopen december contract getekend, 7 juli gaan we naar de notaris en in oktober begint de bouw. Ze hopen november/december 2024 klaar te zijn. We hebben onze keuken en badkamer al uitgezocht, enkel nog de tegels uitzoeken en gesprek met elektriciën.

Die van ons is met een deur en raam aan de voorkant (linksmidden)
[ [url=m/XNcOMi.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/GojOPc.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gefeliciteerd!
Wat een leuke uitstraling heeft het.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 17:30

Gefeliciteerd met jullie huis! Ziet er mooi uit, beetje boerderij-achtig.

paars

Berichten: 5588
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 21:03

Leuk idd beetje boerderij sfeer! Gefeliciteerd!!

paars

Berichten: 5588
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 14:01

Gisteren mocht ik weer kijken; er is gestuct maar zie wel hier en daar scheuren. Ik neem aan dat bij oplevering ik wel scheurloos stucwerk mag verwachten toch? Ik zie de hoek profielen er ook nog doorheen. Dus moet ik nog een schilder aan. Had gehoopt/gedacht dat niet nodig zou zijn.
Vraag voor de nieuw bouwers: wanneer hebben jullie het laten schilderen?
Zit ook een scheur in de dekvloer, die ga ik sowieso even melden.

Hoe staat het bij jullie?

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 16:44

Leuk Paars om weer te kijken. Bedoel je met gestuct echt dat het klaar is om te schilderen of behangklaar?
Behangklaar is namelijk niet echt behangklaar, dan zal je de muren zelf nog moeten bewerken.

Hoekprofielen zien wij er hier ook doorheen, maar bij ons zou het dus behangklaar opgeleverd worden en maken die profielen dus ook niet uit. Dat is natuurlijk anders als ze hebben aangegeven dat je er daarna direct overheen kan schilderen.

Wij hebben nu een paar weken de sleutel. Helaas kwam na 1 week de schimmel weer terug. Zo erg dat we een bouwdroger zijn gaan huren. Van het weekend heb ik wat schimmelplekken weg gehaald om te kijken of het nu weg blijft (met bouwdroger nog wel aan). Ik baal daar echt van, ben heel bang dat de schimmel weer terug komt zodra de bouwdroger weg gaat. Het zijn ook geen kleine plekjes, maar alle latten zijn compleet bedekt.

En dan is het nu nog warm weer ook. In de winter wordt het dan misschien wel nog heftiger?

Heeft iemand er ervaring mee, tips? Kan ik hiermee terug naar de bouw denken jullie?

Ik heb het destijds wel aangegeven, maar het lijkt nu alsof ze het een dag voor de oplevering even hebben weg gehaald met een doekje...

paars

Berichten: 5588
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 23:30

Jee snuffie…dat is niet fijn! Sowieso goed vastleggen met foto’s! Ben je lid van eigen huis en is er een woningborg certificaat? Kan me voorstellen dat je je hier zorgen om maakt.

De muren zijn echt gestuct. Denk dat de schilder er nog maar even doorheen moet.
Welke volgorde moet ik gaan aanhouden?
De badkamer en toilet moeten er ook nog in na oplevering. Ik dacht: dat moet mss maar als eerste? Dan daarna de schilders, daarna de vloer, dan de keuken.
Klinkt dat logisch? Krijg nu al de stress om die afspraken allemaal aan te laten sluiten haha.

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 23:47

Jeetje Snuffie wat heftig! Ik zou het iig zsm melden, je hebt sowieso garantie op dat soort dingen volgens mij.

Paars: Vloerboer en schilder wilden bij ons allebei als eerste, die volgorde maakt niet zoveel uit, de 1 moet altijd uitkijken voor het werk van de ander. Bij ons kwam t zo uit dat beneden eerst de vloer is gedaan en de schilder daarna kwam. En boven andersom.

Heb je het huis gelijk laten stucen? Ik kon geen stucadoor vinden die dat wilde doen, iedereen zei nee eerst renovlies. Dus hebben dat laten doen. Door de warmte barsten de muren nu sneller ivm het wegtrekkende vocht. Wij hadden bijv wel al barsten in de behangklare muren. Maar nu na het behangen en sauzen zie je die niet meer.

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 06:25

paars schreef:
Jee snuffie…dat is niet fijn! Sowieso goed vastleggen met foto’s! Ben je lid van eigen huis en is er een woningborg certificaat? Kan me voorstellen dat je je hier zorgen om maakt.

De muren zijn echt gestuct. Denk dat de schilder er nog maar even doorheen moet.
Welke volgorde moet ik gaan aanhouden?
De badkamer en toilet moeten er ook nog in na oplevering. Ik dacht: dat moet mss maar als eerste? Dan daarna de schilders, daarna de vloer, dan de keuken.
Klinkt dat logisch? Krijg nu al de stress om die afspraken allemaal aan te laten sluiten haha.


Ik hield altijd aan van boven naar beneden werken. Dus plafonds als je die wil verlagen, muren, vloeren. Daarna de keuken. In jou geval zou ik wel voordat je de vloeren legt de badkamer en wc laten doen. Dan heb je het minste kans op beschadiging van je vloeren.