Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 22:27

paars schreef:
Gaat om een appartement, oorspronkelijk 2 slaapkamers, ik maak er 1 van en wil er een soort “kastenkamer” van 2x3m in maken en een ruimere woonkamer. Een evetueel latere bewoner kan er weer een volwaardige 3 kamer appartement van maken.

Ja die offerte van de stucadoor kwam hier ook van de week. Hadden zich verkeken op de m2 muren. Kreeg een offerte van 85€/m2 muur. Foutje bedankt :+. . Is wel gecorrigeerd.

Haha Imandra, gaat het wel goed met de serre?


Hmm weet niet of ik het met een appartement zou doen dan. Maar ik ben ook niet geheel objectief; 5 jaar in een appartement gewoond zonder eigen parkeerplaats. Ging prima, en sinds kort ook van 2 naar 1 auto gegaan :). Het verhuren is misschien wel nog slim, maar bij ons (onder Amsterdam) is daar weinig animo voor hoor ik.

Met serre gaat het goed! Getekend onder voorbehoud van financiering, want wil eerst zeker weten wat het appartement voor overwaarde heeft. Gaan nu in gesprek met een makelaar. Maar zeer waarschijnlijk dat het doorgaat :j

Vandaag naar schuttingen wezen kijken met de nieuwe buren, pfoe wat een keuze! Mijn buren willen graag composiet, iemand daar toevallig ervaring mee? Ik heb er de ballen verstand van :))

paars

Berichten: 5590
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 23:13

_xManadisx_ schreef:
Bouwdrogers staan er hier ook in, maar kost niet meer.
Donderdag de oplevering :D

Beter! Bij mij staat er dat de elektriciteit (en verzekering) vóór oplevering voor rekening van de bouwers zijn. Nou bouwt Lukka63 dacht ik in eigen beheer, mss is dat het verschil?

paars

Berichten: 5590
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 23:37

@Imamdra, de verkoopprijzen gaan nog lekker dus wie weer, ik hoop het voor jullie! Ik heb nu een serre en het is echt zo’n fijne plek, die ga ik straks zeker missen.
Composiet hmm tja, het is wel mooi strak en duurzaam, alleen ik houd er wel van dat een schutting een beetje verweerd. Van hardhout dus. Een natuurlijker look and feel.

Extra parkeerplek ga ik idd toch maar niet doen. Kost ook serieus veel geld weer. Vandaag weer een rondje gereden daar en ook op zaterdag echt nog plekken voldoende beschikbaar. De visite moet dan maar een stukkie lopen.

lukka63
Berichten: 1414
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 00:03

paars schreef:
_xManadisx_ schreef:
Bouwdrogers staan er hier ook in, maar kost niet meer.
Donderdag de oplevering :D

Beter! Bij mij staat er dat de elektriciteit (en verzekering) vóór oplevering voor rekening van de bouwers zijn. Nou bouwt Lukka63 dacht ik in eigen beheer, mss is dat het verschil?


Dit is inderdaad geen projectbouw,500 euro vergoed de aannemer.

Voor het pvc op de bovenste etage komen ze meting doen.
Volgens renovliesman was het al aardig droog dat mag ook wel.

lukka63
Berichten: 1414
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 00:07

_xManadisx_ schreef:
Bouwdrogers staan er hier ook in, maar kost niet meer.
Donderdag de oplevering :D


Spannend!

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 10:25

paars schreef:
_xManadisx_ schreef:
Bouwdrogers staan er hier ook in, maar kost niet meer.
Donderdag de oplevering :D

Beter! Bij mij staat er dat de elektriciteit (en verzekering) vóór oplevering voor rekening van de bouwers zijn. Nou bouwt Lukka63 dacht ik in eigen beheer, mss is dat het verschil?


Ah vandaar, bij mij staat het ook inderdaad, dat voor oplevering het voor de uitvoerder is :)
Tijdens de vooroplevering had de aannemer ‘m boven uitgezet. Ik ben toen naderhand even terug gelopen om ‘m weer aan te zetten. Was hij vergeten.

paars

Berichten: 5590
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 00:43

Gelukkig 500€ van de rekening af Lukka63!

Bij xManadisx ook de bouwdroger erin. Hoe lang duurt dat?

Woensdag mag ik deuren uitzoeken. Stomp…Opdek…Stomp….Opdek…is ook aan mode onderhevig denk ik. Net als bij de vloeren.
In het huis van mijn ouders is alles stomp. Da’s de tijd ook van de visgraatvloeren. En dat is nu weer hip!

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 00:44

paars schreef:
Gelukkig 500€ van de rekening af Lukka63!

Bij xManadisx ook de bouwdroger erin. Hoe lang duurt dat?

Woensdag mag ik deuren uitzoeken. Stomp…Opdek…Stomp….Opdek…is ook aan mode onderhevig denk ik. Net als bij de vloeren.
In het huis van mijn ouders is alles stomp. Da’s de tijd ook van de visgraatvloeren. En dat is nu weer hip!


Geen idee, ze zijn nog aan het afbouwen. Zal donderdag wel horen denk ik of ik er beter nog wat in kan zetten of niet.

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 07:44

Ik vind stomp veel mooier. Hebben nu opdek omdat dit al gekozen was maar stomp is verreweg mooier

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 08:20

Ik denk dat opdek nooit mode is geweest of gaat worden, maar vooral kostentechnisch een keuze is

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 09:10

Stomp of opdek hadden wij geen keuze in. Wel konden we een deuren pakket van svedex kiezen voor natuurijk een meerprijs. :D

De contouren van waar de huizen komen worden op het stukje land zichtbaar!

Laura_
Berichten: 5384
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 09:38

Ik heb ook svedex deuren! Kon kiezen uit een paar pakketten!

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 10:11

Kirstenn schreef:
Ik denk dat opdek nooit mode is geweest of gaat worden, maar vooral kostentechnisch een keuze is


Yes stomp was meerprijs bij ons. Wel gedaan, vind het mooier.
Wij hebben deuren van Berkven!

leeslampje

Berichten: 1115
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 10:18

Houd er wel rekening mee dat een stompe deur eerder tocht door laat dan een opdekdeur.

Als het waait is het in ons (oude) huis is het zelfs zo erg dat een aantal stompe deuren klapperen in het kozijn. En hier waait het váák. Dat zal bij nieuwbouw misschien minder aan de hand zijn en je kunt er wat dingen tegen doen om het te voorkomen (tochtstrips, profielen, ...). Maar wel een aandachtpuntje.

paars

Berichten: 5590
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 20:33

Dank voor jullie deuren-tips en ervaring. De basisdeur bij ons is een gewone gelakte opdekdeur en een bovenlicht. Daarna pakketten vanaf bovenlicht dicht tot en met luxe witte lijndeuren met zwart beslag waarvan die van de woonkamer met glas. Morgen ga ik kijken en dan mag ik nog 3 weken dubben ;-) . Ik zie vaker die zwarte industriele deuren met glas en dat vind ik vaak zo dominant aanwezig in een ruimte.
Plus dat doorkijken naar de gang met een glazen deur...ja, het is natuurlijk voor het licht aldaar maar dat kan mss ook met een smartlamp die daglicht kan geven?
Decisions decisions!

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 06:54

Als je de deuren in het pakket niet mooi vindt kan je er ook nog voor kiezen om ze weg te laten. Dat hebben wij iig gedaan beneden

paars

Berichten: 5590
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 07:01

Kirstenn schreef:
Als je de deuren in het pakket niet mooi vindt kan je er ook nog voor kiezen om ze weg te laten. Dat hebben wij iig gedaan beneden
hmmmm weg te laten,,,? Bedoel je dat je beneden geen deuren had, maar wel de kozijnen (minderwerk)?

lukka63
Berichten: 1414
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 08:15

paars schreef:
Dank voor jullie deuren-tips en ervaring. De basisdeur bij ons is een gewone gelakte opdekdeur en een bovenlicht. Daarna pakketten vanaf bovenlicht dicht tot en met luxe witte lijndeuren met zwart beslag waarvan die van de woonkamer met glas. Morgen ga ik kijken en dan mag ik nog 3 weken dubben ;-) . Ik zie vaker die zwarte industriele deuren met glas en dat vind ik vaak zo dominant aanwezig in een ruimte.
Plus dat doorkijken naar de gang met een glazen deur...ja, het is natuurlijk voor het licht aldaar maar dat kan mss ook met een smartlamp die daglicht kan geven?
Decisions decisions!


Vonden wij ook moeilijk,onze kozijnen en voordeur zijn antraciet,de deur tussen hal en woonkamer is een stalen taatsdeur.
De rest van de deuren zijn luxe stompe deuren wit met zwart beslag.

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 09:38

paars schreef:
Kirstenn schreef:
Als je de deuren in het pakket niet mooi vindt kan je er ook nog voor kiezen om ze weg te laten. Dat hebben wij iig gedaan beneden
hmmmm weg te laten,,,? Bedoel je dat je beneden geen deuren had, maar wel de kozijnen (minderwerk)?


Wij hadden ook de kozijnen weg laten halen, omdat we alles stomp en zwart wilden. Bovenlichten wel dicht laten zetten. Hebben toen zelf deuren gekocht en een timmerman heeft voor ons de kozijnen gemaakt en de deuren erin gehangen (dat schijnt vrij moeilijk te zijn met stompe deuren)

paars

Berichten: 5590
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 11:30

Ah, dank, duidelijk. Zal er eens induiken! Niet over die optie nagedacht.

Gisteren een mail gestuurd om iets te schuiven met posten in het bouwdepot, zo raakte ik even aan het zoeken, lees ik ergens op i-net dat je de rekening van de keuken meestal niet 100% uit bouwdepot betaald krijgt omdat deze niet voor 100% waardevermeerderend zou zijn? Is dat ook jullie ervaring? Schrok me een hoedje…

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 11:32

paars schreef:
Ah, dank, duidelijk. Zal er eens induiken! Niet over die optie nagedacht.

Gisteren een mail gestuurd om iets te schuiven met posten in het bouwdepot, zo raakte ik even aan het zoeken, lees ik ergens op i-net dat je de rekening van de keuken meestal niet 100% uit bouwdepot betaald krijgt omdat deze niet voor 100% waardevermeerderend zou zijn? Is dat ook jullie ervaring? Schrok me een hoedje…


Oh wij kunnen het gewoon volledig uit bouwdepot doen hoor :=. Hypotheekadviseur gaf aan dat zolang het "vast" zit aan het huis het uit het bouwdepot mag.

paars

Berichten: 5590
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 11:34


IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 11:40

Oh vaag omschreven, maar ik denk dat dit alleen is als je puur een hypotheek afsluit voor een nieuwe keuken? Bij ons zal er namelijk sowieso een keuken in moeten omdat er nog geen is, dus is misschien anders?

paars

Berichten: 5590
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 11:51

Ja da’s bij mij ook zo. Keuken is casco.

En ze hebben het bouwdepot ook goedgekeurd met die stelposten voor keuken en badkamer/sanitair.

De badkamer en toilet zijn echter niet standaard casco… https://www.hanno.nl/hypotheek/informat ... nieuwbouw/
dan zou het kunnen dat ze het meerwerk maar deels vanuit bouwdepot accepteren…50% van het meerwerk…jeetje.

Ik ga ze maar weer eens bellen vanmiddag. Hoop dat ik een ander mannetje aan de lijn kreeg want die van gister was niet heeeuuul vriendelijk…

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 20:36

Volgens mij is dat indd verschil met depot voor bestaande bouw en met nieuwbouw.

Ik moet eerlijk zeggen dat wij ons totaal niet aan de stelposten hebben gehouden van het bouwdepot, en hebben alles uitbetaald gekregen.