Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 20:32

Haha ik ben zo niet aangelegd. Muren ga ik sws daar laten doen, maar heb wel ergens anders een offerte voornde vloer laten maken. Als die veel lager uitvalt dan kies ik die. Als dat hetzelfde is laat ik het door easy-stuc doen.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 20:45

Altijd onderhandelen, als je overal een paar honderd tot duizend euro af kan halen telt dat lekker op :D

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 00:06

Hier vandaag bij de notaris mogen tekenen! Een stukje modder (en een hypotheekschuld) rijker. :D

Nu mogen ze wel gaan bouwen!

Laura123

Berichten: 686
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 14:55

Gefeliciteerd yipee, nu kan het (nog langere) wachten beginnen! :)

Afgelopen vrijdag hebben we toch nog wat veranderingen aan de keuken doorgevoerd, toch een andere kleur gekozen en een extra kast.. We kregen ook gelijk een verwachte opleveringsdatum door, week 48. Dus niet echt heel erg handig met de feestdagen, maar wel fijn dat het zo snel gaat!

Thats_Me

Berichten: 10948
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 15:22

Hier zijn we ook ongeduldig aan het wachten op een nieuwbouwwoning. Verwachting is dat voor de bouwvak fase 1 af is en verwachte oplevering is eind q2 2022.

Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 19:19

Wij zijn vanaf vandaag ook grootgrondbezitter! *\o/*

En na de bouwvak starten ze met de bouw, eindelijk! *\o/*

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 19:33

Hier hebben ze helaas vertraging opgelopen ;( Oplevering wordt nu waarschijnlijk een maand later.. ^)
Wel ondertussen kijkdag gehad en daar werd ik wel blij van :D

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 19:41

Yinthee schreef:
Hier hebben ze helaas vertraging opgelopen ;( Oplevering wordt nu waarschijnlijk een maand later.. ^)
Wel ondertussen kijkdag gehad en daar werd ik wel blij van :D


Aaah das balen! Ons project heeft vooralsnog geen vertraging.. nog zo’n 5-6 maandjes te gaan.. zijn nu bezig met de buitenmuren en dak *\o/*

Hoe doen jullie het met het inplannen van tegelzetters en stucadoors etc trouwens? Ik merk dat ik er heel erg tegenaan loop dat ik ze geen specifieke week of überhaupt maand kan geven dat ze mogen komen, maar we moeten ze wel al vast leggen. Nu is het op de gok ‘eind jan begin feb’ gezien we de oplevering ergens in januari verwachten. En ze worden steeds drukker en voller (werk zat)… Nu kunnen we daar niet zo veel aan doen behalve updaten (want nieuwbouw via project) maar toch. Ben wel benieuwd naar ervaringen!

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 22:06

20 september krijg ik eindelijk de sleutels! *\o/* :):)

Ik had de schilder/behanger ook op 'ongeveer' afgesproken bij de offerte en probeer nu een gerichte datum af te spreken. Krijg alleen nog weinig reactie, ik denk dat die het ook mega druk heeft := Wil ook niet ongeduldig zijn en er gelijk achteraan bellen (heb maandag gemaild), dus ik wacht nog even tot na het weekend, maar ik hoop wel echt dat hij zsm na de oplevering kan starten....

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 00:14

Een vraagje aan de nieuwbouw blokkers. Ik heb al eerder gevraagd naar ervaring met een PVC vloer en die waren positief. Nu vind ik een gietvloer ook wel heel mooi dus wil die optie ook eens beter gaan onderzoeken.

Zijn er hier mensen met een gietvloer in hun nieuwbouwhuis? Ben benieuwd naar de ervaring ermee. :)

Laura_
Berichten: 5384
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 10:39

Mag ik mij ook melden? In april getekend bij de notaris. Inmiddels staat de casco er en kunnen de buitenkozijnen erin. Wss in oktober een kijkmoment.

Nu druk aan het nadenken voor de inrichting. De keuken heb ik vorige week gekocht. Maar nog twijfel over een paar kleine dingetjes. Voor de badkamer moet ik nog wel eens gaan kijken ook. Ik heb er voor gekozen dat zelf te doen ipv met de bouw, want daar moest ik in maart al keuzes over hebben gemaakt.

Bank ben ik ook wel redelijk zeker over, maar dan nog derest. Vloer, wanden, kleurtjes, de rest van de inrichting, past het wel bij elkaar?

Ik heb nog enige discussie thuis. Ik zou de vloer en de wanden lekker willen uitbesteden, maar mn vader denkt het zelf wel te kunnen. Hoe kies je een bedrijf die goed werk kan leveren?

Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 12:10

Bij ons is gisteren de schop in de grond gegaan! *\o/*

Yipee schreef:
Een vraagje aan de nieuwbouw blokkers. Ik heb al eerder gevraagd naar ervaring met een PVC vloer en die waren positief. Nu vind ik een gietvloer ook wel heel mooi dus wil die optie ook eens beter gaan onderzoeken.

Zijn er hier mensen met een gietvloer in hun nieuwbouwhuis? Ben benieuwd naar de ervaring ermee. :)

Dit willen wij ook! :D We hebben een 3D ontwerp met een gietvloer laten maken door een stylist.
We gaan 2 september kijken bij de showroom van Knulst vloeren in Nunspeet.

SolarHertog
Berichten: 283
Geregistreerd: 22-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 15:31

Yinthee schreef:
20 september krijg ik eindelijk de sleutels! *\o/* :):)

Ik had de schilder/behanger ook op 'ongeveer' afgesproken bij de offerte en probeer nu een gerichte datum af te spreken. Krijg alleen nog weinig reactie, ik denk dat die het ook mega druk heeft := Wil ook niet ongeduldig zijn en er gelijk achteraan bellen (heb maandag gemaild), dus ik wacht nog even tot na het weekend, maar ik hoop wel echt dat hij zsm na de oplevering kan starten....


Oh wat een leuk bericht zeg!!! Ik zou gewoon bellen hoor.

Voor nu heb ik alle werklui aan de 'vroege' kant gepland. Zodat als de oplevering volgens plan gaat ze er direct in kunnen. Mocht het wat vertragen kan ik ze wat naar achter schuiven zodat we alsnog niet hoeven te wachten. Dit was een tip van één van de werklui en ik heb het met hen ook overlegd.

Als wij de sleutel krijgen zit de badkamer en keuken er al in. Daar ben ik wel heel erg blij mee.

voor ons is de sleutel nu week 40 of 41 dus schiet ook op. Maar die bouwvak mogen ze van mij wel afschaffen }:0

Laura123

Berichten: 686
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 13:00

Wij zijn ook heel erg aan het twijfelen mbt de vloer, plak pvc of click pvc. Zit daar in kwaliteit heel erg veel verschil in?

De bouwvak is weer afgelopen, ben benieuwd wanneer we weer wat horen. We hebben nog geen kijkdag gehad. Wel jammer.

lukka63
Berichten: 1411
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 16:15

Bij ons zijn ze maandag begonnen met voorbereidingen voor de kap,en het eiken gebint wordt de komende dagen geplaatst.Afbeelding

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 16:17

SolarHertog schreef:
Maar die bouwvak mogen ze van mij wel afschaffen }:0


Haha echt ja!

Wij hebben as donderdag kijkdag, dan mogen we voor het eerst naar binnen sinds alle muren staan en alle verdiepingen erop staan. Ben zo benieuwd!

Edit: wij pakken overal tegels :j. Keramische houtlook. Was voor ons even duur als PVC.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 31-08-21 16:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Thats_Me

Berichten: 10948
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 16:36

Bij ons hebben ze doorgewerkt tijdens de bouwvak. Ineens staan de muren van de benedenverdieping. Wij kiezen voor een keramisch parket beneden en plakpvc op boven en zolderverdieping.

lukka63
Berichten: 1411
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 17:32

Wij keramische tegels beneden ,belgisch hardsteenlook en boven gelijmde pvc vloer.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 17:42

Oeh net gekeken bij het huis <3 het is zo ruim!! En de vloeren & stucwerk zit er niet eens in *\o/*

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 21:08

Hoi, ik kom hier even binnenvallen met een vraag! Binnenkort begint in ons dorp de nieuwbouw. De kavelprijzen zijn al bekend, en het wordt een collectief particuliere bouw. Maar nu komt het volgende; hoe weet je nou wat het gaat kosten? De kavelprijzen staan dus al vast, maar dan? Na wat research te doen ben ik erachter gekomen dat je ongeveer €500 per m3 moet rekenen. Klopte dat bij jullie ongeveer?
En wat zit daar dan bij in? Is dat ruwbouw of zitten daar bijvoorbeeld ook al deuren enzo in?

Het is lastig dat wij niemand in onze omgeving hebben die pas zelf heeft gebouwd of die daar verstand van heeft. Dus alle tips en adviezen zijn heel welkom!

lukka63
Berichten: 1411
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 21:32

Bij ons is de kap erop gegaan.Afbeelding
Afbeelding

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 23:31

HappyBuddha schreef:
Hoi, ik kom hier even binnenvallen met een vraag! Binnenkort begint in ons dorp de nieuwbouw. De kavelprijzen zijn al bekend, en het wordt een collectief particuliere bouw. Maar nu komt het volgende; hoe weet je nou wat het gaat kosten? De kavelprijzen staan dus al vast, maar dan? Na wat research te doen ben ik erachter gekomen dat je ongeveer €500 per m3 moet rekenen. Klopte dat bij jullie ongeveer?
En wat zit daar dan bij in? Is dat ruwbouw of zitten daar bijvoorbeeld ook al deuren enzo in?

Het is lastig dat wij niemand in onze omgeving hebben die pas zelf heeft gebouwd of die daar verstand van heeft. Dus alle tips en adviezen zijn heel welkom!


Wij hebben gekocht in projectverband en niet particulier. Ik heb net even in de akte gekeken en bij ons was de verdeling grond versus stenen 1/3 en 2/3.
Als ik kijk naar wat we daarna nog betaald hebben om het huis af te maken is het eerder 1/4 en 3/4 geworden.

Huis is een 2 kapper met 175m2 woonoppervlak
excl garage

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 10:22

Ik vroeg me trouwens af, wat doen jullie met jullie muren? Stuccen of Vliesbehang/Renovlies/Glasvezelbehang?

We dachten eerst te gaan stuccen (stucadoor gaf aan dat bij een gladde muur de scheuren prima te repareren zijn), maar ik hoor zo veel verschillende verhalen dat ik door de bomen het bos niet meer zie zeg maar. Zo zegt onze projectbegeleider dat vliesbehang 'beter' is omdat je dan de scheuren niet ziet en ze dus ook niet hoeft te repareren.

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 10:59

Bij mij gaat er renovlies op en dat dan sausen.

lukka63
Berichten: 1411
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 13:11

Renovlies en afwerking in kleur.