Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 03:58

We hebben een woning uit de catalogus vd aannemer gekozen, maar konden daarin vrijwel alles aanpassen wat we wilden.

Voordeel vind ik, dan de aannemer deze woning al vaker gebouwd heeft, en daarom dus ook voorbeelden van bepaalde wijzigen kon laten zien en ons kon adviseren.

Op het moment gaan we soms wel meerdere keren per dag kijken. Er gebeurt nu ook veel binnen. De stukadoor heeft gisteren het grove werk afgemaakt.
En het is ook ons “frisse neus” rondje :D

Maandag komen de buitendeuren erin, ben benieuwd of we er dan nog in kunnen..

_Nelleke_

Berichten: 8067
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 07:44

Ja hier vordert het ook lekker. Het is 3wk geleden opgeleverd. Wij moeten wel nog veel zelf doen en daar zijn we nu druk mee.

Wat goed om te horen dat jullie unit snel is verkocht. Wij hopen over 3wk over te gaan en dan zetten we m ook te koop.

Ons huis is 12,5x8 met een berging van 4x7. In de lengte gebouwd en 30m van de weg af dus ziet er lekker bescheiden uit van buiten.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:04

Susem, wij hebben toen een sleutel gekregen van de aannemer zodat we er altijd in konden. Vond ik erg fijn. Fijn ''frisse neus'' rondje haha. Ik vond dat zo leuk toen er van binnen van alles gebeurde.

Nelleke, wow dat is snel gegaan! Heb je foto's die je zou willen delen? Wij hebben met de units plaatsen eerst geverfd (goedkope lichtgrijze muurverf) en het goedkoopste laminaat gelegd. Toen zéér basic ingericht en daar goede foto's van gemaakt. Ook een duidelijke plattegrond gemaakt en toegevoegd aan de advertentie. Wij hebben hem voor de vraagprijs kunnen verkopen. Ik had hoog ingezet zodat er ruimte was voor onderhandeling. Maar dit bleek niet nodig. Wij hebben achteraf gezien een jaar lang echt gratis gewoond.

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 19:37

Eerste 'Corona-mini-tegenslagje' gehad. Vanmiddag gebeld door de keuken- en badkamer leverancier dat de accenttegels die we hadden gekozen voor de achterwandjes van de WC's en het nisje in de douchewand op dit moment niet geleverd kunnen worden omdat er geen in- en uitvoer mogelijk is vanuit Italië.

Als alternatief hadden ze wel dezelfde tegels in een ander formaat (20x20 ipv 10x30), maar we hebben besloten morgen toch maar even langs de leverancier te gaan om te kijken naar alternatieve tegels in 10x30 formaat.

Hij vertelde wel dat ze de tegels in week 18 al moeten gaan leveren naar de bouwplaats toe, het leek me zo vroeg... Is het een normale gang van zaken dat er al zo 'vroeg' in het bouwproces begonnen wordt aan het tegelwerk? Ze zijn bij ons februari begonnen, de tegels moeten dus in de laatste week van april al geleverd worden. Ik vind het niet erg hoor, daar niet van, maar de oplevering staat pas gepland in september..

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 20:29

Dat is wel vlug idd! Wij zijn in november begonnen en volgende week begint de tegelzetter

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 20:34

Ja hè... Het lijkt me zo'n laatste fase ding, tegelen... We wachten het vol spanning af, haha. :P

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:30

Bij ons werd vd week het bad al geleverd, toevallig was de glaszetter aan het werk, anders hadden ze er niet eens in gekund..

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:39

Hier met de bouw begonnen rond 1 april en met tegelwerk zijn ze begin oktober begonnen. Nu is het dat wij niet op een schopstoel zaten en ruim de tijd wilden nemen voor de afwerking. Wij hebben boven op de slaapkamers zelf het verfwerk gedaan. De rest hebben we laten spuiten. Wij hebben zelf de vloer boven gelegd (laminaat). Verder zelf planken gemaakt in de inbouwkast. Kastjes hangen in het washok e.d. We hadden er echt januari al in kunnen zitten.

Maar wij hebben er voor gekozen in principe alles al in te richten. Nieuwe borden, pannen en bestek e.d. dus de keuken is al ingericht. Badkamer ook. Kinderen hebben een nieuw bed en dat staat ook al opgedekt. Kamertjes zelfs al helemaal ingericht. We hebben 1 slaapkamer over en daar hebben we over 2 wanden een complete kastenwand voor kleding. Die is ook al helemaal ingericht. Alle kasten zijn al over. Morgen gaan we ons bed, de banken, tafel en stoelen verhuizen. Dan laatste keer poetsen en dan gaan we morgenavond voor het eerst slapen. Dan zijn we echt over en is, op de trap na, echt alles helemaal klaar. Dan kunnen we buiten aan de slag.

Noeps
Berichten: 16931
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:18

Wat heerlijk Delphi, echt een frisse start dus :)!

Upendo dat is een tegenvaller. Is er misschien nog een andere leverancier in de buurt die de tegels op voorraad heeft?

Wij gaan waarschijnlijk de badkamer via de aannemer laten vervallen en zelf (laten) doen. Hebben de offerte voor het tegelwerk binnen (slik) en zowel van de kopersbegeleider als van de buren gehoord dat de leverancier van sanitair hoge prijzen rekent (slik). Naar schatting komen we dan op >12.000 meerwerk voor de badkamer terwijl we geen gekke wensen hebben. Als we het zelf laten doen komen we ook rond dat bedrag uit maar krijgen we nog wel bijna €2000 terug op de meerwerklijst en hebben we veel meer keuzevrijheid.

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:36

Daar hebben jullie dan wel geluk mee gehad Susem. Lijkt me ook wel lastig soms, zoveel verschillende partijen die allemaal een beetje op goed geluk dingen komen afleveren of maken.

Dat gaat ook best wel hard Delphi! Goed dat jullie de tijd ervoor nemen en dat jullie ook lekker allerlei dingen nieuw aan het shoppen zijn, dat lijkt me zo'n groot deel van het daadwerkelijk genieten van de overgang naar een nieuw huis! Succes met het laatste stuk verhuizen!

Noeps, ik vrees dat dat lastig wordt qua leverancier, ik kreeg vanochtend nog wel een mail dat ze gehoord hebben dat de transport weer op gaat starten. Alleen de productie nog niet. Heel hard duimen dus dat ze voor ons nog een stapeltje stenen kunnen regelen. Anders werd het echt een ander type uitzoeken mailden ze.

Oef, dat is best pittig! Al moet ik bekennen dat wij ook gerekend hadden op een lagere offerte voor de badkamer. Tegelen is arbeidsintensief en mankracht is duur. Daarentegen viel de offerte voor de keuken wel weer lager uit dus konden we het middelen. Voor ons was het voordeel dat je je garantie houdt bij de keuken en badkamer, ook via de aannemer, als je het via hun partner deed. We hebben ook nog wel bij andere bedrijven gekeken maar die waren vergelijkbaar qua offertes. Plus dat dit bedrijf ons wel serieus nam als kopers, terwijl andere verkopers ons gewoon straal voorbij liepen..

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:35

Delphi schreef:
Hier met de bouw begonnen rond 1 april en met tegelwerk zijn ze begin oktober begonnen. Nu is het dat wij niet op een schopstoel zaten en ruim de tijd wilden nemen voor de afwerking. Wij hebben boven op de slaapkamers zelf het verfwerk gedaan. De rest hebben we laten spuiten. Wij hebben zelf de vloer boven gelegd (laminaat). Verder zelf planken gemaakt in de inbouwkast. Kastjes hangen in het washok e.d. We hadden er echt januari al in kunnen zitten.

Maar wij hebben er voor gekozen in principe alles al in te richten. Nieuwe borden, pannen en bestek e.d. dus de keuken is al ingericht. Badkamer ook. Kinderen hebben een nieuw bed en dat staat ook al opgedekt. Kamertjes zelfs al helemaal ingericht. We hebben 1 slaapkamer over en daar hebben we over 2 wanden een complete kastenwand voor kleding. Die is ook al helemaal ingericht. Alle kasten zijn al over. Morgen gaan we ons bed, de banken, tafel en stoelen verhuizen. Dan laatste keer poetsen en dan gaan we morgenavond voor het eerst slapen. Dan zijn we echt over en is, op de trap na, echt alles helemaal klaar. Dan kunnen we buiten aan de slag.


En bedankt hè, nu ben ik ook aan het kijken naar nieuwe pannen en bestek :D

BETUWE
Berichten: 733
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 14:44

Wij lopen tegen wat dingen aan in de bouw...

Wij zijn afgelopen weekend even stiekem in ons huis wezen kijken toen er niemand aanwezig was op de bouw.

Nu hebben wij gezien dat de vloerverwarming besturing onder de trap in de woonkamer komt, in plaats van op de daarvoor bestemde plek in de tekening. Wat er natuurlijk niet mooi uit gaat zien.

Nu krijgen we allemaal ook een zonnepaneel vanuit de bouw dit om aan de energie normering te komen. Dat deze zonnepaneel geplaatst gaat worden dat maakt me niet zo veel uit. Alleen vragen wij ons nu af of we dan een omvormer krijgen voor maar een paneel of dat we er later nog extra panelen op aan kunnen sluiten?

Heeft iemand hier ervaring mee vooral of het toe gestaan is om de vloerverwarming besturing ineens in het zicht onder de trap geplaatst mag worden.

Afbeelding hier hoort de vloerverwarmings besturing in komen volgens de tekeningen


Afbeelding Hier gaat die geplaatst worden..

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 14:49

Gaan ze dat niet nog doortrekken? Op basis hiervan kan je nog niet zeggen dat hij onder aan de trap komt toch, anders is het wel een hele rare en onlogische plaats...

BETUWE
Berichten: 733
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 14:51

We hebben bij de woningen die al wat verder zijn naar binnen gekeken en daar zitten ze echt op die plek onder de trap. Daar ligt de vloerverwarming er al in bij ons nog niet.

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 14:55

Ik zou het even afwachten. Om nu te zeggen dat je stiekem in de woning bent geweest kan best voor problemen zorgen. Als je een opleveringskeuring laat doen en je bent er zelf scherp op met de oplevering moeten ze dat dan herstellen denk ik?

renate5
Berichten: 1417
Geregistreerd: 21-10-06
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 16:55

Afbeelding
Bij ons zit dit ook onder de trap maar is netjes weggewerkt

annemieke_88

Berichten: 160
Geregistreerd: 08-01-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:21

BETUWE schreef:
Wij lopen tegen wat dingen aan in de bouw...

Wij zijn afgelopen weekend even stiekem in ons huis wezen kijken toen er niemand aanwezig was op de bouw.

Nu hebben wij gezien dat de vloerverwarming besturing onder de trap in de woonkamer komt, in plaats van op de daarvoor bestemde plek in de tekening. Wat er natuurlijk niet mooi uit gaat zien.

Nu krijgen we allemaal ook een zonnepaneel vanuit de bouw dit om aan de energie normering te komen. Dat deze zonnepaneel geplaatst gaat worden dat maakt me niet zo veel uit. Alleen vragen wij ons nu af of we dan een omvormer krijgen voor maar een paneel of dat we er later nog extra panelen op aan kunnen sluiten?

Heeft iemand hier ervaring mee vooral of het toe gestaan is om de vloerverwarming besturing ineens in het zicht onder de trap geplaatst mag worden.

[ [url=m/EJCMrh.jpg]Afbeelding[/url] ] hier hoort de vloerverwarmings besturing in komen volgens de tekeningen


[ [url=m/mznA9d.jpg]Afbeelding[/url] ] Hier gaat die geplaatst worden..



Ik kom even binnen vallen. Pas een nieuwbouw woning gekocht, nu bezig met alle opties bepalen. Ze gaan eind juni beginnen met de bouw dus daar heb ik veel zin in.

Wat betreft zonnepanelen, bij mij komen er standaard 2 op te liggen. Als je later meer wil, dan kan dat niet. Omdat ze de omvormer niet onnodig groter willen hebben. Dus dan zou er bij later bijplaatsen ook een heel nieuwe systeem aangelegd moeten worden.

Het punt van de vloerverwarming komt inderdaad ook onder de trap. Ik heb o.a. Daarom een trapkast, dan is ie ook weggewerkt.

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:50

We hebben een trap! :')
Bij ons worden normaal gesproken de trappen in één geheel in het huis gehesen, maar bij ons bleef er maar een gat zitten. Dat is nu veranderd! :))

Afbeelding

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:51

Kan je niet gewoon de aannemer bellen of denk ik te simpel? Je mag toch wel eens op je eigen bouw komen kijken? Of werkt dat in NL anders. Jij betaald hoor, klant is koning.

Wij zijn weer aan het metsen geslagen!
Afbeelding

Afbeelding

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:53

Je mag wel op de bouw kijken, maar niet zonder dat er iemand van de bouw bij is. Bij ons niet, in ieder geval.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:54

Dan zou ik gewoon vragen om te gaan kijken, en het dan aanhalen..

Phonix
Berichten: 1117
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 21:47

Bij ons blijft ze stellig zeggen dat ze klaar zal zijn eerste kwartaal 2021, maar deze week hebben ze ons dak waterdicht gemaakt en de buitenkant is bijna klaar. Duurt het dan echt zo lang voor dat het klaar is?

Bij ons zitten trouwens de warmte ding weggestopt onder te trap die dicht is so je ziet hem niet.



Afbeelding

Afbeelding

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 21:52

k_m schreef:
Kan je niet gewoon de aannemer bellen of denk ik te simpel? Je mag toch wel eens op je eigen bouw komen kijken? Of werkt dat in NL anders. Jij betaald hoor, klant is koning.


Neem maar van mij aan dat ze daar echt schijt aan hebben. Voor jou 10 andere.

@thatgrumpy: ja hoor, geloof het wel dat het pas volgend jaar opgeleverd wordt.

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 07:29

lucifertje schreef:
k_m schreef:
Kan je niet gewoon de aannemer bellen of denk ik te simpel? Je mag toch wel eens op je eigen bouw komen kijken? Of werkt dat in NL anders. Jij betaald hoor, klant is koning.


Neem maar van mij aan dat ze daar echt schijt aan hebben. Voor jou 10 andere.

@thatgrumpy: ja hoor, geloof het wel dat het pas volgend jaar opgeleverd wordt.


Echt geen 10 anderen die voor mijn huis gaan betalen hoor :=.
En ze willen ook de laatste termijn gewoon betaald hebben, en die betaal je pas als alles is zoals je wil/zoals is afgesproken

Nanna

Berichten: 1035
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:06

@Annemieke: ik zou heel goed de tekeningen en meerwerklijst in de gaten houden. Bij ons hielden ze daar heel erg aan vast als wij foutjes doorgaven. Als het op de tekening staat dan moet het zo worden. Bij ons hadden ze de radiator in de badkamer verkeerd geplaatst. Er waren blijkbaar 2 tekeningen in de omloop en omdat wij een tekening hadden waar hij op de andere plek zat kregen we gelijk en hebben ze hem naar de juiste plek verplaatst.