Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BETUWE
Berichten: 733
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 18:09

Uit welke omgeving kom je Zoedeloe?

Wij waren late instappers wat betekende dat wij een maand kregen om de keuken en badkamer uit te zoeken en de meerwerk opties door te geven. De plannen voor de keuken en badkamer waren er gelukkig snel. Helaas voelde we ons door de verkoper van de aangesloten badkamer leverancier niet serieus genomen waardoor alles langer duurde als verwacht. Daarna gevraagd om een andere verkoper bij het zelfde bedrijf en toen was alles inclusief een lagere prijs zo rond ( de andere verkoper had fouten gemaakt in de offerte).

Wij zijn ook bij meerdere bedrijven geweest om de prijzen te vergelijken.

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 19:19

Welkom Zoedeloe!

Ik zie dat je uit Gelderland komt. Wij hebben de keuken gekocht bij te Wildt in Elten. Kennen veel mensen die daar de keuken gekocht hebben, eerlijk bedrijf die mooi werk levert. Zijn ook bij Hello Kitchen geweest maar die was duurder en kwalitatief minder.

Badkamer laten we casco opleveren omdat vanuit 't project niet kon wat wij wilden. We zijn nu bezig om dingen uit te zoeken. Voor een goedkope prijs kan je bij sanidump slagen,alleen zij doen geen montage. We zijn nu bij een ander bedrijf geweest die wel montage doet (leek ons ideaal) maar dat is echt schrikbarend duur. We gaan nu waarschijnlijk alles los kopen en voor de installatie ook mensen los regelen, dat schijnt wat goedkoper te zijn. Wel iets meer plannen maarja, met nieuwbouw is elke 100 euro veel waard :')

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 19:24

@zoedeloe: ik heb 3 dagen voor sluiting de kleur nog aangepast :o

Goede zaken weet ik niet. Wij hebben alles gekocht bij van Wanroij zelf. Deze doet dit alleen voor hun eigen projecten.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 19:44

Wij hebben onze keuken gekocht bij de keukenconcurrent. Voor de badkamer ga ik volgende week een tekening/offerte laten maken bij Q1 sanitair. Waarschijnlijk ook nog naar een andere winkel.
Tegels willen we waarschijnlijk door het aangesloten tegelbedrijf laten doen, omdat het er dan bij oplevering al in zit. Tenzij ze niet hebben wat ik wil

Phonix
Berichten: 1117
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 19:57

Ja, als iemand tips hebben voor badkamer zaken die montage ook doet hoor ik het graag!

Wij hebben er eindelijk nog een verdieping erbij :)

zoedeloe
Berichten: 194
Geregistreerd: 21-12-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 20:05

Kirstenn schreef:
Welkom Zoedeloe!

Ik zie dat je uit Gelderland komt. Wij hebben de keuken gekocht bij te Wildt in Elten. Kennen veel mensen die daar de keuken gekocht hebben, eerlijk bedrijf die mooi werk levert. Zijn ook bij Hello Kitchen geweest maar die was duurder en kwalitatief minder.

Badkamer laten we casco opleveren omdat vanuit 't project niet kon wat wij wilden. We zijn nu bezig om dingen uit te zoeken. Voor een goedkope prijs kan je bij sanidump slagen,alleen zij doen geen montage. We zijn nu bij een ander bedrijf geweest die wel montage doet (leek ons ideaal) maar dat is echt schrikbarend duur. We gaan nu waarschijnlijk alles los kopen en voor de installatie ook mensen los regelen, dat schijnt wat goedkoper te zijn. Wel iets meer plannen maarja, met nieuwbouw is elke 100 euro veel waard :')


Bedankt voor de keuken en badkamertip ik zet ´m op mijn lijstje, is inderdaad niet ver van ons vandaan. Ook fijn om te horen dat het een goede zaak is. Je lees zoveel verschillende ervaringen met de bekendere "zaken". En wat je zegt, elke 100 Euro is veel waard!

lucifertje schreef:
@zoedeloe: ik heb 3 dagen voor sluiting de kleur nog aangepast :o

Goede zaken weet ik niet. Wij hebben alles gekocht bij van Wanroij zelf. Deze doet dit alleen voor hun eigen projecten.


Nu ben ik wel heel nieuwsgierig, wat is het geworden?



BETUWE schreef:
Uit welke omgeving kom je Zoedeloe?

Wij waren late instappers wat betekende dat wij een maand kregen om de keuken en badkamer uit te zoeken en de meerwerk opties door te geven. De plannen voor de keuken en badkamer waren er gelukkig snel. Helaas voelde we ons door de verkoper van de aangesloten badkamer leverancier niet serieus genomen waardoor alles langer duurde als verwacht. Daarna gevraagd om een andere verkoper bij het zelfde bedrijf en toen was alles inclusief een lagere prijs zo rond ( de andere verkoper had fouten gemaakt in de offerte).

Wij zijn ook bij meerdere bedrijven geweest om de prijzen te vergelijken.


Wij zijn ook inderdaad late instappers, vandaag naar de plek gereden en ze zijn al begonnen met graven. De woning wordt zonder sanitair of keuken geleverd, we hebben daardoor de vrijheid zelf een leverancier te kiezen. Fijn maar ook wel lastig omdat het altijd maar afwachten is of ze leveren wat je denkt.

Erg leuk te lezen waar iedereen mee bezig is en hoe alles loopt. Voor mij is het de eerste keer om een huis te verkopen en een nieuwbouwwoning aan te kopen. Dan is het fijn om ervaringen en tips van anderen te lezen :)

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 21:41

Het is ultra mat zwart geworden met een keramieken werkblad.

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 10:40

Bij ons lopen ze 4 weken voor op schema! Deze week komt de 2de verdiepingsvloer erop, dit stond gepland voor week 10..

Even gebeld met de aannemer en wss gaan ze in wk 25 opleveren ipv wk 28 :)

zoedeloe
Berichten: 194
Geregistreerd: 21-12-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 16:56

Oeh wat fijn SuSem!

Zijn jullie er helemaal klaar voor?

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 18:59

Ja en nee! Belangrijkste dingen zijn uitgezocht. Nu we 2 mnd minder dubbele lasten hebben, kunnen we ook wat meer uitgeven aan interieur en raambekleding, maar we wachten even 1 maart, af, wat we van de belastingdienst terug krijgen :D

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 19:06

SuSem schreef:
Bij ons lopen ze 4 weken voor op schema! Deze week komt de 2de verdiepingsvloer erop, dit stond gepland voor week 10..

Even gebeld met de aannemer en wss gaan ze in wk 25 opleveren ipv wk 28 :)


Jaloers! Wel fijn dat ze je dat nu al vertellen.

Nanna

Berichten: 1035
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 20:34

Ik zou nog wel een beetje een slag om de arm houden hoor Susem, bij ons zeiden ze in november dat het eind januari en misschien zelfs midden januari zou worden. Uiteindelijk werd het 18 februari.

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:01

Bouwen jullie in project of zelf, Nanna?

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:13

Nanna schreef:
Ik zou nog wel een beetje een slag om de arm houden hoor Susem, bij ons zeiden ze in november dat het eind januari en misschien zelfs midden januari zou worden. Uiteindelijk werd het 18 februari.


Of dat je een van de laatste bouwnummers bent die worden opgeleverd.

Bij mij is er door Van Wijnen gebouwd, fijne en professionele organisatie.

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:18

Wij bouwen dus niet in een project. Deze ploeg is alleen met onze woning bezig..

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:30

Oh :')
Nu je het zegt, dat heb ik inderdaad wel voorbij zien komen.

Nanna

Berichten: 1035
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 23:35

Oh dat zal dan vast schelen susem! Wij zitten idd in een project. Hopelijk blijft alles zo voorspoedig gaan!

bobomelo

Berichten: 1714
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Zevenhuizen (Gr)

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 12:10

Bij ons zijn gisteren de heipalen de grond in gemept! Duurt max 180 werkbare werkdagen dus in principe 9 maand. Maar joh.... met het woordje 'werkbare' kun je alle kanten op....
Hopelijk in oktober de sleutel

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 14:05

Leuk bobomelo!! Het gevoel dat ze nu echt beginnen.

Ik zal deze week weer eens langs rijden, om te kijken of er al wat meer te zien is. Op wat graafwerk na, verwacht ik niet zo veel.
Inmiddels hebben wij de grond betaald, en ga ik lekker verder met rustig dingen uitzoeken :)

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 14:58

bobomelo schreef:
Bij ons zijn gisteren de heipalen de grond in gemept! Duurt max 180 werkbare werkdagen dus in principe 9 maand. Maar joh.... met het woordje 'werkbare' kun je alle kanten op....
Hopelijk in oktober de sleutel


Ik zou goed kijken in je contract wanneer deze dagen ingaan. Vaak geldt het pas wanneer de fundering ligt, dus eigenlijk de vloerplaten van de beneden verdieping.

Jongens, ik zit zo in spanning... onze nieuwe buren hebben de brief met de opleverdatum binnen.. bij ons is de postbode nog niet geweest....

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 15:12

Oooh wat spannend!!
Ik zou echt op de uitkijk gaan staan :')

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 15:20

_KellyAV schreef:
Oooh wat spannend!!
Ik zou echt op de uitkijk gaan staan :')


Dan moet ik een drone sturen, ouders wonen 120km verderop, lang verhaal kort, huis staat voor nu nog op hun naam.

zoedeloe
Berichten: 194
Geregistreerd: 21-12-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:10

Jeetje wat een leuke en goede berichten!

Kan mij voorstellen dat het enorm spannend is als je te horen krijgt wat de opleverdatum wordt, ik zou niet te houden zijn :o

Wij gaan morgenochtend tekenen voor de nieuwbouwwoning, super spannend! Vandaag ook de huidige woning mondeling verkocht, daar hopen we volgende week voor te gaan tekenen.

Binnenkort dus op keuken,badkamer en vloerenjacht.

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:39

Helaas nog geen bericht, de buren wel. Zo oneerlijk :+ }>

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 14:27

Susem dat zijn ook leuke berichten dat ze eerder klaar zijn!

Lucifertje dan zullen jullie ook snel bericht krijgen!

Wij hebben vandaag de uitnodiging gekregen voor de 1e paal op 4 maart :D