Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:18

Wij hebben nu glad stucwerk en bij ons valt 't reuze mee hoe gevoelig het is. Ik vind 't wel 't mooiste dus denk dat we er in de nieuwe woning ook voor gaan. We hebben het nu ook op het plafond en straks is het standaard spuitwerk, ben bang dat ik me daaraan ga ergeren maar het wordt wel een duur grapje om dat ook te stuccen

En keuken, badkamer, ssst. We moeten hier ook echt mee aan de slag maar zijn eerst onze huidige woning aan het verkopen zodat we ook weten wat de overwaarde is, alleen dat is al zoveel gedoe dat we echt geen energie hebben om de badkamer en keuken uit te zoeken :')

Phonix
Berichten: 1102
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 09:43

Wij hebben de keuken tekeningen binnen <3

Kan ik vragen hoe lang het heeft geduurd van start bouw tot einde bij jullie? Bij ons geven ze aan om te beginnen met de bouw na de vakantie in augustus, maar de fundering ligt er al. De makelaar zei dat het klaar zou zijn in april, maar HSB zegt dat we eerder aan December 2020 moet denken. Dus ze liggen heel ver uit elkaar. Maar 1.5 jaar voor het bouw lijkt me heel lang.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 09:47

Wij bouwen zelf dus kan er weinig over zeggen, maar daar zit flink verschil tussen zeg :oo

Wat willen jullie voor keuken? :)

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 09:53

Thatgrumpyh schreef:
Wij hebben de keuken tekeningen binnen <3

Kan ik vragen hoe lang het heeft geduurd van start bouw tot einde bij jullie? Bij ons geven ze aan om te beginnen met de bouw na de vakantie in augustus, maar de fundering ligt er al. De makelaar zei dat het klaar zou zijn in april, maar HSB zegt dat we eerder aan December 2020 moet denken. Dus ze liggen heel ver uit elkaar. Maar 1.5 jaar voor het bouw lijkt me heel lang.



Hier zijn 4 april de boorpalen erin gegaan. Inmiddels ligt de fundering er en de vloerdelen van de begane grond liggen er ook al. A.s. woensdag gaan ze de muren opmetselen.
Wij laten traditioneel bouwen en hier is de oplevering gepland voor half december. Wij laten het zo goed als sleutelklaar afleveren.

April lijkt mij zeker haalbaar te moeten zijn in jullie geval. Volgens mij is houtskelet ook nog eens veel sneller bouwen dan traditioneel!? 1,5 jaar bouwen vanaf fundering lijkt me sowieso heel erg lang, zelfs voor traditioneel.
Ik zou echt vragen naar een verklaring. Het enige dat ik kan bedenken is dat er lange levertijden zijn voor materiaal?

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:01

Goldie schreef:
Wij bouwen zelf dus kan er weinig over zeggen, maar daar zit flink verschil tussen zeg :oo

Wat willen jullie voor keuken? :)


Hoe staat het er bij jullie voor Goldie?



Hier zitten we al weer 5,5 weken in onze woonunit en wat is dat leuk! Het voelt als een luxe vakantiehuis en we zitten recht op de bouw te kijken. We hebben een ruime tuin afgezet met trampoline erin voor onze dochters en zodat de hond op eigen terrein blijft.

Zo ziet het er nu bij ons uit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De fundering van de schuur waar o.a. de paardenstallen in komen ligt er ook al. En de wei is opnieuw ingezaaid. Dit zijn een foto's van ruim 2 weken geleden, maar inmiddels is het gras alweer flink gegroeid.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:07

Houten skelet is ook traditioneel, dat was er eerder dan de betonblokken :P maar in dit geval is het waarschijnlijk dat het kant en klaar aankomt?

Ik denk dat het qua tijd ook al weer lastiger vergelijken is omdat dat van jullie een op zichzelf staand project is dat andere een heel nieuwbouwproject is denk ik?

Ja gaat goed, er wordt druk gemetseld door de mannen. Nog een dag of 2 en dan is het metselwerk af. Binnen zit er nog wel een hoop werk, zijn druk met de elektra. Leidingwerk moet allemaal nog :)

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:11

Bij ons geven ze aan 9 maanden na start van de bouw (en volgens mij is de start vanaf 't moment dat de fundering gelegd wordt, maar nu begin ik te twijfelen). December 2020 klinkt wel heel ver weg!

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:25

Thatgrumpyh schreef:
Wij hebben de keuken tekeningen binnen <3

Kan ik vragen hoe lang het heeft geduurd van start bouw tot einde bij jullie? Bij ons geven ze aan om te beginnen met de bouw na de vakantie in augustus, maar de fundering ligt er al. De makelaar zei dat het klaar zou zijn in april, maar HSB zegt dat we eerder aan December 2020 moet denken. Dus ze liggen heel ver uit elkaar. Maar 1.5 jaar voor het bouw lijkt me heel lang.


Houd minimaal 1 jaar aan. Bij ons 1ste huis heeft het 15 maanden geduurd van begin tot oplevering. Bij het huis wat nu gebouwd wordt verwacht ik dat het maart 2020 klaar is en daar zijn ze maart 2019 mee begonnen.

jipje_niekje

Berichten: 2058
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Paddendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:28

Hier begint mijn huis aan de buitenkant steeds meer op een echt huis te lijken, van binnen blijft het nog een hoop beton :') Maar dat zal voor de oplevering ook niet veranderen, gezien er bij de oplevering niks verder vanuit de bouw wordt geplaatst aan badkamer/toiletten/keuken :o
Degene welke bij het project is aangesloten, was 1,5 tot 2 keer zo duur op het gebied van zowel de keuken als de badkamer en de toiletten als anderen.... Dus besloten om dat allemaal bij een eigen gekozen partij uit te zoeken. Nu heb ik afgelopen vrijdag mijn laatste kijk moment gehad officieel voor de voorschouw en tot mijn verbazing blijkt dus een casco oplevering van de badkamer met de oorspronkelijke aansluitpunten.... Bij het verkoopgesprek is daarover gesproken dat de aansluitingen gebundeld in de badkamer zouden komen liggen, niet afgewerkt, gezien dit toch nog omgelegd moet worden en nu zit alles in de muur gevreesd.... Dat was even jammer zal ik maar zeggen :o

Inmiddels begint het wel allemaal 'Echt' te worden en vind ik het allemaal ook wel spannend of hetgeen wat ik bedacht heb ook mooi gaat worden/zijn bij elkaar allemaal :o

@Delphi: Ook bij jullie nu daadwerkelijk het een en ander zichtbaar *\o/*
@Goldi: Hoe staat het er bij jullie nu voor? Blijf het gaaf vinden dat jullie het grotendeels zelf bouwen!
@Thatgrumpyh: Bij mij zijn ze laatste week oktober begonnen met de grond bouwklaar maken en zoals het er nu naar uit ziet wordt het midden juli opgeleverd. Het zou nog een maand eerder zijn in eerste instantie, maar vanwege het aansluiten van de nutsbedrijven welke het nogal druk schijnen te hebben wordt dat dus een maand uitgesteld.

Lietje_1991

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Kop van N-H

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:41

Hier waren in Juli 2018 de palen de grond in gegaan, in september 2018 lag de ruwe begane vloer. Vanaf die datum is ook het contract termijn gaan tellen.

Tot een paar maanden terug, zeiden ze dat ze het binnen het contract termijn opgeleverd zouden krijgen. Paar maanden terug het bericht gekregen dat het voor de bouwvak word (in Noord begint die op 29 juli).

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:57

jipje_niekje schreef:
Hier begint mijn huis aan de buitenkant steeds meer op een echt huis te lijken, van binnen blijft het nog een hoop beton :') Maar dat zal voor de oplevering ook niet veranderen, gezien er bij de oplevering niks verder vanuit de bouw wordt geplaatst aan badkamer/toiletten/keuken :o
Degene welke bij het project is aangesloten, was 1,5 tot 2 keer zo duur op het gebied van zowel de keuken als de badkamer en de toiletten als anderen.... Dus besloten om dat allemaal bij een eigen gekozen partij uit te zoeken. Nu heb ik afgelopen vrijdag mijn laatste kijk moment gehad officieel voor de voorschouw en tot mijn verbazing blijkt dus een casco oplevering van de badkamer met de oorspronkelijke aansluitpunten.... Bij het verkoopgesprek is daarover gesproken dat de aansluitingen gebundeld in de badkamer zouden komen liggen, niet afgewerkt, gezien dit toch nog omgelegd moet worden en nu zit alles in de muur gevreesd.... Dat was even jammer zal ik maar zeggen :o

Inmiddels begint het wel allemaal 'Echt' te worden en vind ik het allemaal ook wel spannend of hetgeen wat ik bedacht heb ook mooi gaat worden/zijn bij elkaar allemaal :o

@Delphi: Ook bij jullie nu daadwerkelijk het een en ander zichtbaar *\o/*
@Goldi: Hoe staat het er bij jullie nu voor? Blijf het gaaf vinden dat jullie het grotendeels zelf bouwen!
@Thatgrumpyh: Bij mij zijn ze laatste week oktober begonnen met de grond bouwklaar maken en zoals het er nu naar uit ziet wordt het midden juli opgeleverd. Het zou nog een maand eerder zijn in eerste instantie, maar vanwege het aansluiten van de nutsbedrijven welke het nogal druk schijnen te hebben wordt dat dus een maand uitgesteld.


Ik vind het ook erg moeilijk om dingen bij elkaar te matchen, erg lastig :=
We gaan lekker, de metselaars zijn aan de gang. Een van de weinige dingen die we niet zelf doen inderdaad :) Ik heb flinke spierpijn van het stenen sjouwen :+ Binnen ligt nu heel even wat stil, omdat we nu ineens druk zijn met de buitenkant :D Vriend is nu aan het opperen voor de metselaars, hij hielp ze wel vaker dus de sfeer is goed :)
Als de steiger weg is zal ik weer eens een foto plaatsen :j Het is iig erg leuk dat er nu echt weer zichtwerk verricht wordt. Waarschijnlijk gaan we hierna verder met het dak (dakpannen/zonnepanelen/dakgoot) en dan binnen weer door.
Op wat kleine baalmomentjes na is dit toch echt wel een fantastische ervaring :D

Phonix
Berichten: 1102
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 11:53

Super bedankt voor alle antwoorden. Dus min of meer 12 maanden moeten wij verwachten!

Wij hebben trouwens besloten om de badkamer te laten opleveren met standaard spullen in en daarna gaan wij het veranderen. Ging ten sloten allen maar om de douch kop en de wastafel. Dit omdat de geld dat we terug kreeg bij casco niet eens de tegels zou kunnen betalen...

Dit is de keuken tekeningen(de rare wand aan de zijkant wordt van glas)
Afbeelding

Lindor92
Berichten: 7002
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 13:59

Wij zijn in oktober begonnen met de bouw. Zijn hopelijk halverwege juni klaar met verven en behangen. Keuken en vloer zit er dan ook in. Maar dan hebben we nog geen stroom en internet :')

Nanna

Berichten: 1035
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 14:55

Wat een verschillen in hoe lang ze bezig zijn met de bouw! Bij ons zijn ze in december 2018 begonnen met heien en ze de prognose van oplevering die ze geven is voorjaar 2020. Het is een project van ongeveer 50 huizen en op dit moment staat van de eerste helft van de huizen al de begane grond en de eerste verdieping.

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 16:14

Bij ons zijn ze eind april 2018 gestart met bouwen (palen slaan etc.) en de eerste bewoners kregen eind maart 2019 de sleutel.

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:00

Bij ons staat in de koopaanneemovereenkomst iets van 165 werkbare dagen

Lindor92
Berichten: 7002
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:25

Dat is echt een verschil zeg. Ken een bouwbedrijf dus huizen in 6 maanden kan zetten. De groepsaccommodatie van mijn ouders (30 persoons) is 3 jaar geleden in een mum van tijd gebouwd. In maart sloop van het oude gebouw, april begonnen met nieuwbouw en op 6 oktober zaten de eerste gasten erin. Maar daar liep ook dagelijks bizar veel volk rond op de bouw.

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 19:14

SuSem schreef:
Bij ons staat in de koopaanneemovereenkomst iets van 165 werkbare dagen


150 dagen vanaf het gereedkomen van de ruwe begane grondvloer

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 19:37

Ik denk ook dat het een verschil maakt of je zelf een stuk grond hebt gekocht, zelf een aannemer uitkiest en deze een enkel huis laat bouwen of dat het in projectvorm is.

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:55

Dat, maar ook hoeveel bouwvakkers er aan het werk zijn. Geloof mij maar, de projectontwikkelaar houdt de werkbare dagen echt in het oog. Ze zijn geen dief van hun eigen portemonnee.
Die werkbare dagen zijn ook een wassen neus, zodra het te koud, te nat, te droog, te warm is of vakantie, feestdagen etc is, is het alweer geen werkbare dag :o

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:06

lucifertje schreef:
Dat, maar ook hoeveel bouwvakkers er aan het werk zijn. Geloof mij maar, de projectontwikkelaar houdt de werkbare dagen echt in het oog. Ze zijn geen dief van hun eigen portemonnee.
Die werkbare dagen zijn ook een wassen neus, zodra het te koud, te nat, te droog, te warm is of vakantie, feestdagen etc is, is het alweer geen werkbare dag :o


Dat heb ik inderdaad ook wel eens gehoord ja met die werkbare dagen. Wij hebben nu ook al een planning t/m moment van oplevering.

Hoeveel bouwvakkers scheelt natuurlijk ook veel. Met het uitkiezen van de aannemer hebben we uiteindelijk gekozen voor geen heel klein bedrijf. We hadden ook een offerte bij een kleine aannemer, maar uiteindelijk daar toch niet voor gekozen.

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:15

Hoe valt dat eigenlijk aan te tonen, of een dag werkbaar was of niet?

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:22

SuSem schreef:
Hoe valt dat eigenlijk aan te tonen, of een dag werkbaar was of niet?


Moeilijk, staan volgens mij wel wat regels in het contract.
Bij ons, omgerekend, hadden ze 2,5 jaar om het huis op te leveren.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:29

Bij ons was de eerste schatting dat de bouw zo'n 15 maanden zou duren, inmiddels is dat teruggebracht naar een jaar. Oplevering is dus in kwartaal 4 van dit jaar!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:35

<3
Afbeelding
Kopse kant (noordkant) en de achterzijde

Afbeelding
Andere kopse kant en voorzijde

Voor en achter gaan we potdekselen :) Voordeur moet er nog in en daar komen nog gemetselde kolommen, maar i.v.m. beschadigen wachten we nog even met die erin zetten :)