Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 13:27

Gaat allemaal lekker zo te zien!

Wij (vriend) is begonnen met elektra en binnenisolatie :)
Nu wil ik de muren knuffelen _O-
Afbeelding
It's so fluffy <3
Buiten hoeven we geen dampfolie want waterdichte isolatie. Binnen komt nog wel 'actieve' folie om het vocht van binnen te reguleren :)

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:49

Zoooo! Vele projectjes met flinke progressie!

Hier hebben ze afgelopen week sonderingsonderzoek gedaan, om te bepalen of er toch geheijd zal moeten worden of we het afkunnen met (bredere) funderingsstroken.

Zie bij veel bouwprojecten hekken om de bouw, in deze regio wordt veel (particulier) met ‘open’ bouw gedaan. Bokker met negatieve ervaringen op dit gebied. Kennis van mij bouwt momenteel ook, maar die hebben toch met regelmaat onbekend nieuwsgierig volk door het huis heen gehad waar ze niet blij van werden.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:51

Dat heb ik hier totaal niet :n

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:55

jipje_niekje schreef:
Hier eerst ook gedacht aan een keuken met houtlook. Uiteindelijk ervoor gekozen om het keukenblad wel houtlook te doen, de kastjes gewoon een neutrale kleur (magnolia geloof ik O:) ) te doen en het keukengedeelte te voorzien van grijze grote tegels en in de kamer keramisch parket. Ook al is de keuken en de kamer 1 ruimte. Ik ben wel heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken.



Hier ook een houtlook in de keuken met donkergrijze tegels en een pvc vloer met licht houtkleur in de rest van de kamer. Mijn inziens kan dit prima. Plintjes missen nog op de foto maar dat was ook dag 1 in de nieuwe woning.
Afbeelding

Lindor92
Berichten: 7006
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:50

Pfff een voeg uitzoeken, dat kan ook een drama zijn. Qua stijl hebben de medebouwers en wij met veel dingen dezelfde smaak. Nu dus niet :+


Afbeelding

Afbeelding
Wij willen dus wat donkerder.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 18:20

Dat hele witte vind ik echt wel heel heftig :=
Wij gaan voor een lichte voeg, maar ook een hele andere steen dan dit :j

Lindor92
Berichten: 7006
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 18:45

Ja die witte hebben ze er later opeens nog bij gedaan, terwijl ik om een donkere voeg heb gevraagd. Hoezo ik word niet serieus genomen. Moet m'n vriend er maar weer achteraan.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 23:33

Lastig Lindor! Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik weinig verschil zie tussen de voegkleur met de pijl en de voegkleur daarboven. Mij lijkt die daarboven zelfs een tikkeltje donkerder. Die witte vind ik echt heel heftig en niet mooi bij dit type steen.
Ik heb die witte voegkleur wel eens gezien bij kleine rode genuanceerde (met hier en daar enkele zwarte steentjes ertussen) ijsselsteentjes. Daar was het wel erg mooi bij. Dit type steen vind ik daar te modern voor.
Juist een donkere voeg geeft jullie woning denk ik net een wat luxere uitstraling.

Maar ik begrijp dat jullie dit samen met de buren moeten bepalen? Lijkt me een lastige opgave als je van mening verschilt!

Goldie, wat voor steen hebben jullie uitgekozen? Wij een lichte geel genuanceerde steen in handvorm. We willen ook een iets terug liggende voeg.

Hier druk bezig in onze woonunit … volgende week kunnen we over! Ook al een deel klimop geplant. In totaal 335 klimopplanten … nog zo'n 200 te gaan. Gisteren is samen met de aannemer en de gemeente de woning en schuur uitgezet.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 10:13

Haha ja dat zie ik ook niet zo op de foto, zal in het echt wel schelen.
Ik zal zo even een foto plaatsen Delphi :)

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 17:58

Afbeelding

En een voorbeeld van een huis met dezelfde stenen :)
Afbeelding

Lindor92
Berichten: 7006
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 15:41

Wij moeten de voegkleur inderdaad samen met de buren bepalen. Maar we zijn eruit gekomen :)

Mooie steen Goldie! Landelijke uitstraling :)

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:12

Dat is heel erg fijn Lindor!
Mooie steen inderdaad Goldie! Wij hebben een gele steen. Wij hebben deze:
Afbeelding

Adamootje

Berichten: 6211
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 10:51

Wij hebben te horen gekregen dat wij 26 april de sleutel krijgen! *\o/*

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 11:06

wij waarschijnlijk 17 april, het huis is al klaar, maar Liander moet de boel nog aansluiten...
vorige week zouden ze komen voor vrijdag 15 uur, maar ze hebben het afgekeurd vanwege puin in de grond... lees: ze kwamen om kwart over 3 vrijdag middag, het was natuurlijk erg mooi weer, en er lagen 2 planken waar ze mee bezig waren om die op te ruimen... nou zouden ze afgelopen maandag terugkomen maar voor zover ik weet zijn ze nog niet geweest.....
ze hebben wel aangegeven dat ze er alles aan gaan doen om geen vertraging te krijgen..
voorlopige planning is 11 april vooroplevering en 17 april sleutel

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 12:02

Ooh spannend adamootje!!
En voor jullie ook Lisette1987 :D

Zodra bij ons de meterkast in orde is gaan we vast de aanvraag doen voor het aansluiten, dan hebben we nog wel even gelukkig :)

Dank je Delphi, jullie hebben ook een mooie steen :)

Lindor92, landelijk was ook inderdaad de bedoeling, past het beste bij het huis en de omgeving :j
Laatst bijgewerkt door Goldie op 29-03-19 12:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Lindor92
Berichten: 7006
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 12:08

Wauw volgende maand dus al! Bij ons moet er nog erg veel gebeuren. Maar ze willen de woning begin/half mei opleveren. Voor volgende week staat er wel veel op de planning, dus ben benieuwd. 21 mei komt de keuken erin. Voor de tijd willen we dus alles geverfd/behangt hebben en dan kan daarna de vloer erin.

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 14:47

Afbeelding
Wij hebben net bericht gehad, definitief 11 april vooroplevering en dan 17 april de sleuteloverdracht!!

jipje_niekje

Berichten: 2058
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Paddendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 15:23

@Lisette1987 en Adamootje: Wat fijn dat jullie een definitieve opleverdatum hebben *\o/* *\o/* Moeten jullie dan verder alles nog doen in huis of zit er al het een en ander in huis?
@Emilia: Dank voor de foto! Zoiets is ook het idee bij mij inderdaad :D

Hoe gaat het bij de anderen verder met de bouw?

Ik ben afgelopen vrijdag in mijn huis geweest :j Moet toegeven dat dat toch ook best wel een beetje apart was om er dan ineens in te mogen ipv achter het hek staan kijken :P En ik betrapte mijzelf erop dat ik toch wel een beetje 'keuken- en badkamerstress' kreeg of het allemaal wel mooi zal uitpakken en zoals bedacht is ook daadwerkelijk past O:) |o Dat vind ik toch echt wel heel lastig, zeker gezien ik echt het ruimtelijk inzicht van een doperwt heb :+

3 mei mag ik weer binnen kijken en dan hoop ik dat de elektriciteitspunten ook zijn aangebracht en dan komt de keukenmeneer ook inmeten. Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat hij ook wel een gil geeft als het bedachte echt niet zou passen :o

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 16:04

wij moeten alles doen, mijn zwager heeft een keukenbedrijf, dus die doet de keuken, en mijn vriend doet de badkamer zelf. alleen tegelen en dekvloer laten we doen, en beneden de plak pvc laten we doen..

ik heb ook wel stress hoor, of de gordijnen wel mooi staan bij de rest, en we hebben een duur tv meubel gekocht, of die er wel mooi bij zal staan enzo

Mri

Berichten: 15310
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 14:12

jipje_niekje schreef:
@Lisette1987 en Adamootje: Wat fijn dat jullie een definitieve opleverdatum hebben *\o/* *\o/* Moeten jullie dan verder alles nog doen in huis of zit er al het een en ander in huis?
@Emilia: Dank voor de foto! Zoiets is ook het idee bij mij inderdaad :D

Hoe gaat het bij de anderen verder met de bouw?

Ik ben afgelopen vrijdag in mijn huis geweest :j Moet toegeven dat dat toch ook best wel een beetje apart was om er dan ineens in te mogen ipv achter het hek staan kijken :P En ik betrapte mijzelf erop dat ik toch wel een beetje 'keuken- en badkamerstress' kreeg of het allemaal wel mooi zal uitpakken en zoals bedacht is ook daadwerkelijk past O:) |o Dat vind ik toch echt wel heel lastig, zeker gezien ik echt het ruimtelijk inzicht van een doperwt heb :+

3 mei mag ik weer binnen kijken en dan hoop ik dat de elektriciteitspunten ook zijn aangebracht en dan komt de keukenmeneer ook inmeten. Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat hij ook wel een gil geeft als het bedachte echt niet zou passen :o


Tip: maak ff een foto van hoe de leidingen in de muren lopen!
Daar hebben wij nu nog steeds profijt van!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 14:30

Dat doen wij ook :j

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 14:49

hebben wij ook idd!

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 15:31

Ik meld mij ook weer! 3 jaar geleden een nieuwbouwhuis gekocht waar we nog steeds met heel veel plezier wonen. We hebben echter een buitenkans aangeboden gekregen waar we heel blij mee zijn en waardoor ons avontuur weer begint!
We blijven in dezelfde woonplaats wonen alleen een paar straten verder. Het wordt een 2-1 kapper met garage en een flinke tuin van 10 breed en +- 12 diep.
Ruwbouwopties, keuken en badkamer zijn al uitgezocht. We zijn nu aan het bedenken wat voor vloer we willen. We hebben nu keramisch parket wat we nog steeds heel erg mooi vinden maar dit wordt net ff te duur voor het nieuwe huis.
Wat zijn jullie ervaringen met PVC? Beneden ligt vloerverwarming boven radiatoren.

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 15:38

wat leuk lucifertje! zijn er nog punten die jullie meenemen vanuit je eerdere nieuwbouw ervaring wat je nu anders aanpakt?

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 15:59

Mag ik me ook melden? We wonen nu in een fantastisch jaren 30 huis maar gaan toch de stap naar nieuwbouw maken... Hebben een hoekwoning gekocht met een tuin van 10 meter diep en op het breedste punt 13 meter breed. Dat was het belangrijkste punt om de stap te maken. Oplevering is pas 2e kwartaal 2020 dus we moeten nog even wachten.

Onze 1e keer nieuwbouw dus ik lees graag mee voor tips en tricks :D