Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 09:49

@MarliesV hoe is de verhuizing gegaan? Julie zitten nu een weekje in je nieuwe huis toch ?
@Marsu leuke periode is dat , als het zo snel gaat en je elke dag wel iets ziet veranderen. Nog op keukenjacht geweest ?
@Truf, jaaaaa meubels uitzoeken is leuk. Heb je een idee welke kleuren je in je huis wil gaan gebruiken ? En welke stijl. Dat hebben wij wat als leidraad gebruikt. Basiskleur grijs, daarnaast veel oud hout en dan een accentkleur ( soort felblauw) .StijlDesign en een eigenwijs
Schrijf het nu zo makkelijk op , maar het heeft maanden geduurd voordat het er zo makkelijk uitkwam hahaha

@Seni herkenbaar... eerst gaat het hard, dan krijg je zo'n periode dat ze overal bezig zijn behalve bij jouw huis :(:) dan weer supersnel en dan komen de maanden van afwerken die om de een of andere reden heeeeeeel erg lang lijken te duren.

Ik ben echt aan het aftellen. Heb een countdown app op m'n telefoon gezet ( en dan twee keer per dag kijken, alsof ik inmiddels niet uit m'n hoofd weet hoe lang het nog duurt :D )

MarliesV

Berichten: 15228
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 10:49

MariekeB, het is super gegaan, zijn inderdaad net een week over.
Helemaal stuk vorige week maar nu voelt het al redelijk als thuis.
Besloten om ff 2 weken wat rust te nemen en een beetje aan te rommelen. Daarna weer vol gas de rest afmaken, nog werk genoeg :o

Meubels uitzoeken <3 , helaas voor ons nog niet zover, budget is op, haha.
Maar wel super gaaf Truf!

Leuk om alle vorderingen hier te volgen. Soms een tijdje inderdaad dat het lijkt of er niet veel gebeurd maar niet alles is zichtwerk natuurlijk.

MariekeB, hoe lang nog?
Lachen zo'n app op je telefoon.

Wou ff foto's spammen, heb ze via upload wel onderin mijn scherm maar krijg ze hier niet |(

MarliesV

Berichten: 15228
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 10:52

MarliesV schreef:
MariekeB, het is super gegaan, zijn inderdaad net een week over.
Helemaal stuk vorige week maar nu voelt het al redelijk als thuis.
Besloten om ff 2 weken wat rust te nemen en een beetje aan te rommelen. Daarna weer vol gas de rest afmaken, nog werk genoeg :o

Meubels uitzoeken <3 , helaas voor ons nog niet zover, budget is op, haha.
Maar wel super gaaf Truf!

Leuk om alle vorderingen hier te volgen. Soms een tijdje inderdaad dat het lijkt of er niet veel gebeurd maar niet alles is zichtwerk natuurlijk.

MariekeB, hoe lang nog?
Lachen zo'n app op je telefoon.

Wou ff foto's spammen, heb ze via upload wel onderin mijn scherm maar krijg ze hier niet |(


Edit gelukt *\o/* (blond)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lovemyhorse1
Berichten: 485
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: Aan de goeie kant van het water!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:39

Iemand vroeg hier hoe mn trap ging.
Heb ff foto's gemaakt van de plattegronden van ons huis.
Sorry voor de slechte kwaliteit maar mn scanner doet het niet meer.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lovemyhorse1
Berichten: 485
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: Aan de goeie kant van het water!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:48

Vorige week is het allemaal heel erg snel gegaan.
Een begin gemaakt met de dakpannen leggen en in het 1ste huis van ons rijtje zit de stucadoor er al in.
FF wat foto's van de keuken en badkamer die ik heb uitgezocht.

Afbeelding

Afbeelding

Het dakkapel en het gedeelte waar al de dakpannen op zitten.

Afbeelding

Afbeelding

lovemyhorse1
Berichten: 485
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: Aan de goeie kant van het water!!!

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:49

Nu nog 11 weken te gaan voor de oplevering!!!
Zal blij zijn als we de sleutel krijgen zodat we de muren en vloeren kunnen doen en een slaapkamer op zolder maken voor onze dochter.

Truf

Berichten: 2223
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Wognum

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:30

Marieke, onze inrichting wordt heel rustig, vooral met grijstinten en waarschijnlijk white wash, zonder tierelantijntjes. De kleur gaan we er in brengen met accessoires, omdat die makkelijk te vervangen zijn en een muur schilder je niet zomaar weer over (wij iig niet).
Hier was het wel vrij snel duidelijk dat we voor grijs(tinten) gaan, maar de verdere invulling was nog niet echt duidelijk. Meubels uitzoeken vind ik ook wel erg leuk, maar ook wel zo lastig. We willen wel gelijk redelijke kwaliteit (geen Leen Bakker oid).

Marlies, ziet er goed uit! En de meubels komen vanzelf, als je voor nu maar wat heb, daarna kan je wel stuk voor stuk het echt naar je zin maken. Als we nog niet dé meubels gevonden hebben, gaat er het eea van thuis mee, tot we tevreden zijn met wat we gevonden hebben. We gaan wel gelijk voor een goed bed, dat vind ik wel een must.

lovemyhorse, de plattegrond maakt het duidelijk, de trap gaat dus 180 graden. Niet een heel standaard inrichting als ik het zo zie, heb het nog niet eerder ergens gezien. Leuk dat het nu zo snel gaat en fijn dat het eind in zicht komt.

Bij ons ook weer ontwikkelingen, de missende loze leiding is aangelegd, bij het andere blok van 4 liggen de pannen er op, dus verwacht dat binnenkort bij ons ook, ook zijn ze bij het andere blok vandaag bezig geweest met de vloerverwarming, bij ons liggen de matten ook al binnen. Ik hoop alleen heel erg dat we vrijdag in het huis mogen met de kijkdag, niet dat de vloer net gestort is of dat we niet over de vloerverwarming mogen lopen. Vrijdag meer ;)

Anoniem

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 23:34

@ truf klinkt leuk. wij hebben de muren ook heel strak hoor ( lichgrijs en antraciet) het felle blauw is bij ons ook met accessoires ( lamp bv ). Wij zijn naar de meubelboulevard in de Arena gegaan. Daar vind je alles van design tot wat rustieker, maar geen Leen Bakker of Ikea.

@lovemyhorse ... ook aftellen dus :) en inderdaad een bijzondere indeling

@ MarliesV het nieuwe spat ervan af... wat een ontzettend strakke muren zitten erin. Die vallen echt op . Ik vind de erker in de woonkamer ook erg leuk. Goed idee om even bij te komen. Die twee weken maken niet uit toch.

Nog 34 dagen :)

Ik post ook wel een keer onze indeling, die is ook niet zo standaard ( woonkamer en keuken zijn omgedraaid )

nova_zodiax

Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:08

Afbeelding

Hier gaat het ook super snel. Ze zeggen dat het pas na de bouwvak klaar helaas.

Zijn bokkers die bij een interieuradviseur ofzo zijn geweest ?

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:31

Wat een leuk topic, ik meld mij ook graag :D
Mijn vriend en ik hebben ook een nieuwbouwhuis gekocht, helaas wat vertraging met de start.
De buurt klaagt ivm parkeergelegenheid maar als het goed is, is het geen probleem maar het vertraagd natuurlijk wel.

Ook fijn om te lezen dat iedereen die idiote meerprijzen heeft, wat een geld allemaal.

www.depalissade.com dit word onze toekomstige buurt!

nova_zodiax

Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 12:23

Welkom collendoorn, en bizar he!

Gelijk nog een vraagje, ik zie dat veel van jullie ook een "open"trap hebben. Gaan jullie die stofferen? En wat doen jullie in de slaapkamers?
Mijn vriend wil boven vloerbedekking, maar dat voelt zo, tja uhm ouderwets? Maarja koude voeten is ook niet alles :brr:

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 12:54

De trap naar de 1e verdieping is niet open en die naar zolder wel.

Maar wij gaan het denk ik gewoon schilderen, dat is bij mijn ouders thuis ook.

Boven willen wij ook voor laminaat gaan. Vloerbedekking is lekker aan je voeten maar persoonlijk vind ik het niks.

MarliesV

Berichten: 15228
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 13:14

Collendoorn welkom! Wanneer was de start gepland en wat is de verwachte oplevering?

Nova, mijn vriend wou ook vloerbedekking in de slaapkamer. No way dat dat er in is gekomen.
Nu hebben wij de luxe van de gehele bovenverdieping ook voorzien van vloerverwarming dus last van koude voetjes hebben we sowieso niet.
Wij zijn boven voor vinyl gegaan en beneden voor plak pvc op de vloer. Beide ideaal met vloerverwarming, en het vinyl voelt ook zonder vloerverwarming lekker aan onder de blote voeten vind ik.

Truf

Berichten: 2223
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Wognum

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 15:26

Welkom collendoorn! Ja de meerprijzen zijn echt te gek voor woorden eigenlijk, we hebben bepaalde dingen toch maar wel gedaan, dat het achteraf bijna niet te doen is, maar gaat echt nergens over. Hebben jullie een hoek-, standaard- of accentwoning?

Marieke, dat is idd wel een leuke om te gaan kijken, veel keuze zeg!

Bij ons is de trap naar de 1e verdieping ook dicht en naar zolder open. We gaan die eerst schilderen, want pvc op de trap is belachelijk duur. De vloeren worden allemaal pvc en misschien in de toekomst ooit de trap ook, maar eerst eens wonen en kijken wat we over houden ;)

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:34

@truf wij hebben nr 14 een tussenwoning, al laten we wel de aanbouw gelijk doen, dus de beneden maar daar komt +/- 2,5m bij.
Het fijne is ook dat mijn moeder echt op een kleine 5 min wandelen woont dus 2 min met de fiets haha.

Sommige dingen daar ontkom je idd niet aan qua meerprijs. Een extra groep als ik het goed heb op zolder voor je droger. Anders zou het betekenen dat je het nooit beide tegelijk aan kan zetten.

Oohjaa ! Ook nog openslaande tuindeuren ipv een gewone deur.

Keuken zijn we nog niet helemaal uit. Er is best wel veel keus vanuit de bouw gezien.

@marliesv ze hadden eigenlijk al willen starten met de bouw maar nu is er eigenlijk nog niks vastgezet. Binnenkort maar weer even bellen, want het 2e deel is wel in de verkoop gedaan.
Ze hopen voor de bouwvak te kunnen beginnen maar dat is dus even afwachten.

Ik zou idd dan ook bedenken van je trap kan altijd nog! Als je een keer geld over hebt.

lovemyhorse1
Berichten: 485
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: Aan de goeie kant van het water!!!

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:04

Welkom collendoorn

Wij hebben een dichte trap naar de 1ste verdieping en naar de 2de verdieping een open.
Wij laten op de begane grond PVC leggen(ambiant amazon grey) en op de 1ste en 2de verdieping laminaat (kleur is wit eiken).

De trap wil ik zelf gaan bekleden met die PVC plak-stroken en dan een profiel op de kopse kant.
Heb er ook over na gedacht om er van die halve maantjes erop te laten zetten maar vind die PVC toch mooier op de trap staan.

Muren ben ik nog niet helemaal over uit wat ik daar mee gaan doen.De ene zegt dat het het beste is om alles meteen te laten stuccen en de ander zegt dat je eerst je huis droog moet stoken voordat je gaat stuccen.Ik denk dat ik nu maar heel het huis laat spackspuiten en over een jaar of 5 alles goed laat stuccen.

Mag ik jullie 1 advies geven over dat meer en minderwerk.
Zorg dat je nu al een goed contact hebt met je mede-bewoners.
Wij hebben een groeps-app waar we van alles aan elkaar vragen over de bouw.
We hebben een aantal weken geleden de meer/minder lijst gehad met de bedragen erop en de ene bewoner betaalt voor optie 1 bijvoorbeeld 100 euro en bewoner 2 betaalt voor diezelfde optie een ander bedrag.Als je dat niet goed nakijkt met z'n allen dan wordt je gen**id waar je zelf bij staat.
Bij mij scheelt het nu al bijna 2000 euro in mijn nadeel.
Dit is nu wel opgelost maar als je er niet achteraan gaat dan betaal je wel 2000 euro meer.
Het is maar een advies. :j

Truf

Berichten: 2223
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Wognum

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:11

Mooie kleur pvc, wij hebben Oak Graphite Grey (echt grijs, niet zo bruinig als een aantal voorbeelden van google).

Met stucken of spuiten heb je dat het best snel gaat scheuren, bij mijn zwager en vriendin was het ruim binnen een jaar al dat de scheuren er in vlogen. Mede daarom hebben wij nu (zo goed als) gekozen voor renovlies/vliesbehang.

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:51

Beide idd niet doen is ons gezegd ivm
Scheuren. Ons plan is dat glasvezel behang en dat schilderen.

Maar lovemyhorse1 hadden jullie dan niet zo een map gekregen want naar mijn idee staan alle prijzen "vast" door de bouwer. Voor allemaal meer en minderheid.
Wat betreft trapkast stopcontacten kraantjes tegels enz.
Kan dit serieus nog verschillen per bewoner?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:53

Nou dat deed het bij ons ook niet hoor :o?

Seni

Berichten: 2731
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 23:01

Bij ons ook het advies gekregen nog niet te stucen, wij doen ook vliesbehang. :)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 23:02

Ja wij twijfelen nog enorm.. Omdat we eigenlijk geen zin hebben om de hele vloer te leggen en dan daarna de muren stucen. Maar ja hoekwoning.. dus iets meer kans op schuren. En dat willen we ook niet :(

nova_zodiax

Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 23:51

Aahhh thnx iedereen voor de snelle reactie!!
Ik wil ook echt geen vloerbedekking! Fijn dat ik medestanders heb hahaha
Ik wil gewoon beneden parket en boven laminaat.

lucifertje

Berichten: 5611
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 07:50

De fundering ligt *\o/* daarbij ook het eerste termijn moeten betalen -O- auwa!!!

MarliesV

Berichten: 15228
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:12

Haha lucifertje, ja dat is het nadeel, zodra ze echt beginnen gaat het ook serieus geld kosten.

Wij hebben dus wel laten stucen gelijk. Kans op scheuren blijft natuurlijk maar gezien de traditionele bouw en het extreme droogstoken wat wij hebben gedaan zou het goed moeten gaan.
Alles beneden en het trapgat is dus gestuct.

Op de slaapkamers hebben we wel glasvezelbehang en dan saus er over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:47

nova_zodiax schreef:
Aahhh thnx iedereen voor de snelle reactie!!
Ik wil ook echt geen vloerbedekking! Fijn dat ik medestanders heb hahaha
Ik wil gewoon beneden parket en boven laminaat.

laminaat met een kleed dat half onder het bed ligt zodat je als je uit je bedje springt op een warm kleedje landt :)
tip van onze binnenhuisarchitect