Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lietje_1991

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Kop van N-H

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 14:58

Wat leuk!!

Wat voor woning gaat er voor jullie gebouwd worden?

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 15:03

Gefeliciteerd! Het lange wachten kan beginnen haha!

Hier zijn de tegels voor de badkamer binnen gekomen! Volgende week gaan ze als goed is met de badkamer beginnen en anders de week erop. Sanitair komt woensdag.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 15:05


Lietje_1991

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Kop van N-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 15:16

Ziet er leuk uit Ghostattack!!

Weet iemand trouwens hoe het zit met de aansluiting van het stroom en water (nuts voorzieningen) als de bouw straks klaar is? Ik neem aan dat het allemaal geregeld word...?

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 16:56

Onze keuken is vandaag geplaatst! *\o/* Dit weekend wordt de vloer gelegd en volgende week gaan we al verhuizen naar onze nieuwe woning. :D Zin in!

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 18:03

Lietje_1991 schreef:
Ziet er leuk uit Ghostattack!!

Weet iemand trouwens hoe het zit met de aansluiting van het stroom en water (nuts voorzieningen) als de bouw straks klaar is? Ik neem aan dat het allemaal geregeld word...?


Bij ons wel, als je zelf bouwt weet ik dat niet. Zodra je een oplevering weet kan je het zelf regelen dat je op die dag aangesloten bent met stroom.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 18:38

Leuk ghostattack! Spannende tijd en leuke tijd ga je tegemoet!

Leuk om bij de andere de vooruitgang te zien!
Lindor spannend de badkamer. Wat voor iets hebben jullie uitgezocht? Ik vind de badkamer het moeilijkste. Ik kan gewoon geen mooi, maar ook praktisch en enigszins betaalbaar badmeubel vinden. Dus foto's zijn van harte welkom :')

lucifertje schreef:
Lietje_1991 schreef:
Ziet er leuk uit Ghostattack!!

Weet iemand trouwens hoe het zit met de aansluiting van het stroom en water (nuts voorzieningen) als de bouw straks klaar is? Ik neem aan dat het allemaal geregeld word...?


Bij ons wel, als je zelf bouwt weet ik dat niet. Zodra je een oplevering weet kan je het zelf regelen dat je op die dag aangesloten bent met stroom.


Dat wordt bij ons gewoon naar binnen gelegd en in de meterkast aangesloten.


Hier zijn ze druk met de binnenmuren.

Dit is de achterzijde. Er komen 3 dubbele openslaande deuren in. De aanbouw die uitsteekt wordt bijkeuken met toilet en heeft een enkele deur die op de veranda uitkomt. De veranda komt vast aan de bijkeuken en wordt even diep. Van links gezien vallen de eerste twee openslaande deuren onder de veranda. De dubbele deuren die het meest links zitten komen uit op de keuken. De andere twee op de woonkamer. Tussen de middelste en de meest rechtse dubbele deuren stopt de veranda. Dat stuk wordt wel verder betegeld zoals onder de veranda.
Zo houden we genoeg lichtinval in de woonkamer.
Afbeelding

Voorkant met aan beide kanten 2 ramen en in het middel de voordeur
Afbeelding

Bijkeuken aan de voorkant. Hier komt ook een voordeur in. Hoge raam links is het raam boven de spoelbak van de keuken. Foto is genomen vanaf waar de oprit komt.
Afbeelding

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:36

Gaaf Delphi!

Afbeelding
Deze tegels hebben we. Houtlook vloer. Grijze wandtegels en dan decortegels.
Wandtegels zijn 60 x 60. Op de foto is een kapotte :+

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:12

Klinkt als hoe onze badkamer ook wordt :)) alleen dan 30x30 tegels.
Wij hebben alleen nog geen badmeubel, zelfde probleem als Delphi..

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:32

Wauw! Die tegels lijken erg gaaf! Ben benieuwd hoe dat wordt!

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:12

Lindor92 schreef:
[ [url=m/sDc06r.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze tegels hebben we. Houtlook vloer. Grijze wandtegels en dan decortegels.
Wandtegels zijn 60 x 60. Op de foto is een kapotte :+


Goldie schreef:
Klinkt als hoe onze badkamer ook wordt :)) alleen dan 30x30 tegels.
Wij hebben alleen nog geen badmeubel, zelfde probleem als Delphi..


:+ wij krijgen ook grijze wandtegels en houtlook vloertegels :D
Maar inderdaad dat badmeubel …. Het toilet en het bad wordt wit. Zijkant van het bad wordt wel betegeld. In de inloopdouche, bad en wastafels willen we antraciet kleurige kranen.
Door het wit van het bad en toilet lijkt ons een wit strak badmeubel het mooist. Alleen kunnen we het niet vinden.

Een houten badmeubel vind ik ook erg gaaf, alleen durf ik dat niet te combineren met houtlook tegels. Dat is dan echt een gok of het goed matcht. En de enige houten badmeubels die ik mooi vind zijn enorm duur. Ook omdat we twee kinderen hebben wil ik wel een meubel dat leefbaar is.

Dit worden onze houtlooktegels. Die komen zowel beneden als boven in de badkamer. Beneden tegels van 1.70 lang en boven van 1.20 lang.

Afbeelding


Susem hoe gaat het bij jullie? Alle vergunningen al binnen? Is de bouw al gestart?

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:17

Mooi! Wij krijgen een grijs badmeubel. In deze kleur: foto is van een fonteinmeubel, deze krijgen wij ook.
Afbeelding

Wij wilden eerst ook een houtlook meubel, maar werd door tegelhandelaar afgeraden ivm de houtlook vloer. Hij zei dat grijs dan veel mooier zou zijn.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:21

Ohh ja grijs is inderdaad ook een mooi optie :)*
Ik vind zwarte wasbakken altijd erg mooi, maar dat komt nergens echt terug in de badkamer. Ik weet niet of dat storend is. Ik vind het zo moeilijk er een mooi geheel van te maken.
Maar een mooi grijs badmeubel met witte wasbakken is ook een mooie optie voor bij ons.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:21

Delphi schreef:
Ohh ja grijs is inderdaad ook een mooi optie :)*
Ik vind zwarte wasbakken altijd erg mooi, maar dat komt nergens echt terug in de badkamer. Ik weet niet of dat storend is. Ik vind het zo moeilijk er een mooi geheel van te maken.
Maar een mooi grijs badmeubel met witte wasbakken is ook een mooie optie voor bij ons.

Bij de toiletten krijgen wij wel zwarte wasbakken. Helaas kon dat niet bij badmeubel, dus daar hebben we wit.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:53

Ik denk dat het bij ons voorlopig een ikea badmeubel wordt :+

Dit wordt onze vloer :)
Afbeelding

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 07:23

Delphi schreef:
Lindor92 schreef:
[ [url=m/sDc06r.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze tegels hebben we. Houtlook vloer. Grijze wandtegels en dan decortegels.
Wandtegels zijn 60 x 60. Op de foto is een kapotte :+


Goldie schreef:
Klinkt als hoe onze badkamer ook wordt :)) alleen dan 30x30 tegels.
Wij hebben alleen nog geen badmeubel, zelfde probleem als Delphi..


:+ wij krijgen ook grijze wandtegels en houtlook vloertegels :D
Maar inderdaad dat badmeubel …. Het toilet en het bad wordt wit. Zijkant van het bad wordt wel betegeld. In de inloopdouche, bad en wastafels willen we antraciet kleurige kranen.
Door het wit van het bad en toilet lijkt ons een wit strak badmeubel het mooist. Alleen kunnen we het niet vinden.

Een houten badmeubel vind ik ook erg gaaf, alleen durf ik dat niet te combineren met houtlook tegels. Dat is dan echt een gok of het goed matcht. En de enige houten badmeubels die ik mooi vind zijn enorm duur. Ook omdat we twee kinderen hebben wil ik wel een meubel dat leefbaar is.

Dit worden onze houtlooktegels. Die komen zowel beneden als boven in de badkamer. Beneden tegels van 1.70 lang en boven van 1.20 lang.

[ [url=m/ZGKbbK.jpg]Afbeelding[/url] ]


Susem hoe gaat het bij jullie? Alle vergunningen al binnen? Is de bouw al gestart?



De vergunning is opnieuw ingediend :=
We hebben besloten om de woning toch nog 1,5 meter naar achteren te plaatsen...

De bouw start pas eind september, duurt nog ff..

We zijn wel al een eind met de keuken. Nog 2 keukenzaken in de race. Die onze voorkeur heeft is alleen 3/4000 euro duurder. En daar gaan we vandaag naar toe om aan te geven dat hij onze gunfactor heeft, maar dat ons dat geen 4000 euro waard is. Het is een plaatselijke keukenzaak en hij heeft aan gegeven heel graag in zijn/ons dorp te plaatsen. De andere keukenzaak is in Duitsland

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 07:24

Ik vind die houtlook tegels echt prachtig icm grijs! Toch nog maar eens naar kijken.

Doe jullie de badkamer “zelf”? Ik zou het prijstechnisch wel graag willen, maar weet niet waar ik een goede installateur/tegelzetter kan vinden

Lietje_1991

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Kop van N-H

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 16:40

Vanochtend zijn de verkoopfoto's van ons appartement gemaakt :) Afgelopen dagen heel veel aan het opruimen geweest, alle kastjes en lades liggen vol _O- _O- Dus ik ben de kommende dagen van alles kwijt :Y)

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 21:51

Even een update:

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding
Begin van de badkamer is gemaakt!


Boven is bijna alles in de grondverf nu. Het is verder nog afwachten op plafonds spacken en meerdere muren krijgen spachtelputz, maar nog niet alle stucwerk is droog. De trap komt over ongeveer 2 weken.

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 21:59

Mooie tegels en mooi huis, Lindor!

Wij zitten sinds gisteren in onze nieuwe woning. Het huis is nog niet helemaal af, maar het belangrijkste wel gelukkig. De gordijnen en inbouwkast komen pas over een paar weken. Vandaag hebben we de oude woning schoongemaakt en morgen leveren we daar de sleutel van in.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 22:00

Dankje!
Wat fijn dat jullie er in zitten!

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:32

Wauw dat begint op te schieten Lindor!

Bij ons is het begin van de bouw uitgesteld helaas... Inmiddels wel onze eigen woning onder voorbehoud verkocht en een tijdelijke huurwoning lijkt ook al geregeld

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:14

Kirstenn schreef:
Wauw dat begint op te schieten Lindor!

Bij ons is het begin van de bouw uitgesteld helaas... Inmiddels wel onze eigen woning onder voorbehoud verkocht en een tijdelijke huurwoning lijkt ook al geregeld


Waarom hebben jullie gekozen om al te verkopen en dan te huren?

Lietje_1991

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Kop van N-H

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:44

Ons appartement staat uiterlijk donderdag op oa Funda *\o/*

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:49

lucifertje schreef:
Kirstenn schreef:
Wauw dat begint op te schieten Lindor!

Bij ons is het begin van de bouw uitgesteld helaas... Inmiddels wel onze eigen woning onder voorbehoud verkocht en een tijdelijke huurwoning lijkt ook al geregeld


Waarom hebben jullie gekozen om al te verkopen en dan te huren?


Verschillende redenen: omdat het nu een goede tijd is, je weet niet wat de huizen gaan doen. We hebben nu een uniek maar duur huis en dus ook de vraag wat we konden verwachten qua verkoopprijs, nu weten we wat de overwaarde is. En daarbij ben ik in verwachting en wilden we niet en een baby, en een nieuw huis en een huis om te verkopen hebben