Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 13:52

Precies! Wij hebben ook een reisbench (nylon), die zet je heel makkelijk in en uit elkaar! En dan is het 'pakket' makkelijk op te bergen!

willeke_x

Berichten: 2160
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: Hasselt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:20

Kentaro schreef:
Op marktplaats kijken! Of voor een kastje van dezelfde maat, dat je die deuren gebruikt of misschien dat er deuren op staan?!
Een gordijntje of rolgordijntje is wel een oplossing, maar of het ook leuk is?! :P

mjah 't is een kast vanop de grond tot tegen het plafond. De deuren die er eerst bij zaten kan 'k niet meer gebruiken omdat we de kast hebben moeten inkorten. de deuren kunnen we niet inkorten omdat die dan uit elkaar gaat vallen. Die deur heeft een omlijsting en daarin zijn allemaal houtplaatjes op elkaar geschoven.
Ik had op de website van ikea al eens gekeken en denk dat ik voorlopig met een gordijn ga werken. Die zijn eigenlijk ook best mooi en betaalbaar.

TeeGee

Berichten: 15497
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:40

Wow 7 honden!

Mo, al bij de intratuin geweest?

Wij willen van ons voormalig toilet een gardarobe kast laten maken en van de trapkast een voorraadkast. Hebben we een timmerman gevraagd om het e.a uit te rekenen. Komt ie op 650 euro!! Ik vind dat wel heel veel geld??

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:20

Vind je dat veel?? Vind het reuze meevallen :P

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:33

Ik vind het ook nogal meevallen!!
ik had 3 nullen verwacht :j

TeeGee

Berichten: 15497
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:43

Voor een paar plankjes en een kledingroede?

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:59

Als dat alles is, kun je het net zo goed zelf doen... :=

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:11

Ka, ik ga volgende week woensdag naar de Intratuin :D
Ik vind het ook meevallen :j maar Ka, dat kan Rem toch wel zelf?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:14

volgens mij kun je dat veel beter zelf doen :j
toilet en wasbak weg, leidingen afkappen en afdoppen, en als je het heel simpel wil doen, gewoon planken en een roede er in schroeven.

trapkast is ook niet meer dan een stel planken tegen de muren/tredes schroeven,
zou ik het geld niet voor naar een prof brengen :n

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:15

Rommulus : kleed ligt er boven op idd, maar is afwachten hoe lang dat goed gaat, hij is nogal creatief ...
iets op de bench zetten is niet echt een optie ivm blij betekend de bench uit willen breken wat niet gepaard gaat met enige vorm van subtiliteit :+
onder de bench idd een stuk tapijt of dubbelgevouwen grote handdoek.

Mootje, bezoek komt bij ons nogal vaak en regelmatig ook gewoon spontaan, momenteel weet iedereen dat ze even 5 minuten van te voren moeten bellen zodat ik de hond in de bench kan doen, maar het ding is mij echt te zwaar om telkens weer op te bouwen en af te breken...
dan krijg ik het niet direct voor elkaar en ben ik direct frustie en hond stijgt dan ook al op (ik heb GEEN geduld met dingen en apparatuur etc... dieren wel..maar dingen :n iets met adhd denk ik ;) )

Kentaro : reisbench... dat gaat hem ook niet worden, vrees dat er dan gewoon een bench door het huis wandelt..ik heb echt ene beeld met een bench op vier poten met een kop die dwars door de deur of het dak heen steekt... zoals ik al zei, dat beest is echt gespeend van elke vorm van subtiliteit .


vrees dat we uiteindelijk uitkomen op de huidige bench met een kleedje er op en dan kijken hoe lang het kleedje meegaat ... en zorgen dat de volgende in ieder geval het woord subtiel ooit eens gehoord heeft oid :+

Davinia_
Berichten: 7033
Geregistreerd: 05-01-03

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:24

Leuke tips worden er gegeven over de bench. Wij hebben ook de bench in de kamer staan, maar dat komt omdat onze hond er 's nachts nog in gaat. Dan is overdag opruimen niet echt een optie. Ook omdat ie erin moet als ik eventjes weg gaat. Het is nog een pup namelijk en ik vertrouw hem niet alleen en los. Wel voor een minuut of 10, maar niet langer :+

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:26

Is daar trouwens niks wat van te vinden op die Ikea hackers ofzo?
Weet niet meer zo wat die site was.

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:29

Sonja, ik zie het al voor me _O- als je idd veel bezoek krijgt, is dat geen optie.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18044
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:30

Staat in de O.P. van het nieuwe "meubels pimpen topic" :D

TeeGee

Berichten: 15497
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:46

Oh sorry ik ben denk ik niet helemaal duidelijk geweest, de kasten zijn al leeg, gestuct en geschilderd.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:59

ach, dan is het alleen maar nog makkelijker...even secuur meten , planken en dragers kopen en gaan :D

maar dat zou toch voor veel minder moeten kunnen... of zit al het materiaal er ook bij ?
(planken , dragers, roedes, schroefjes etc) dat zou een iets hoger bedrag kunnen verklaren, maar een vakman die zoiets moet gaan doen zou dit toch vrij snel voor elkaar moeten kunnen hebben dunkt me
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 06-11-12 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:00

Mootje schreef:
Sonja, ik zie het al voor me _O- als je idd veel bezoek krijgt, is dat geen optie.


ja maar serieus -O- dat zou hij echt doen hoor :')
zo nemen wij ook dit jaar geen! kerstboom...kzie die tank al lopen met een blauwe spar overdwars in zijn kwek :roll: zo'n eikel is het gewoon >;) _O-




Afbeelding
wie?? ik??
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 06-11-12 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:01

TG, dat is inderdaad een heel ander beeld :D Dacht dat eerst alles 'gesloopt' moest worden en worden omgebouwd :P

sonja, ik heb nu toch ook beelden voor ogen..... :')
Het is maar een idee hoor, maar ik ben ooit eens ergens geweest en daar hadden ze een oog in de muur bevestigd en lag de hond (boxer) aan een lijn wanneer er visite kwam :P

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:08

meneer heeft al eens het ijzerwerk van een rogz for dogz lijn dwars af getrokken tijdens cursus...
wij aan de koffie en de honden liggen dan aan de lijn vast... en toen opeens niet meer :n
hij heeft ook al een leren politielijn door de midden getrokken op die manier...
mmm, als ik dit zo terug lees lijkt het net of die hond echt een compleet onopgevoed losgeslagen projectiel is := valt in realiteit wel mee, hij is alleen een beetje onstuimig en overenthousiast en die 2 dingen in combinatie met 50 kg is gewoon niet handig :n

naja, we laten de bench maar achter de bank staan en doen net of we hem niet zien :+

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:10

Of wat kalmerende tabletjes................. :')
Groot gelijk hoor, dat je de bench laat staan!!
Wij hebben er hier ook 2 in de huiskamer staan. Niet dat dat zo mooi staat, maar de beestjes liggen er zo graag in..... :P
Je moet wat voor je kinderen over hebben.......... :+ :D (en in jouw geval, voor de visite...)

Mijn god, die uitstraling............ wat een baldadigheid straalt die uit....

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:12

lmao...idd...en voor mezelf hoor, want ik corrigeer, hij word rebels en heeft weer de aandacht , dat werkt dus niet..dan maar bench, anders blijf ik bezig...dacht nog varikennel, maar dat werkt niet ...claustrofobisch oid??
en uiteindelijk zijn die ook gewoon lelijk...dus dan toch maar draadkooi...


edit...baldadigheid te over hier... zodra we weg zijn is er niets aan de hand, maar als we thuis zijn gaat ie ook echt dingen zoeken..theedoeken van het haakje stelen.,..kleedje uit de gang ... balletjes of handdoeken voor de hond die in de keuken omhoog liggen bietsen etc etc ...
drie keer per dag een uur lopen, elke dag appél oefeningen, iedere dag spelen en heel positief bevestigen in alles wat ie goed doet en ten alle tijden gruwelijk consequent zijn ... en soms harder optreden dan ik zou willen, maar helaas is het nodig...tis net ene kind van 2,5 alleen dan wat groter
oftewel, ik ben dik een jaar oud en gruwelijk aan de puber...morgen de club bellen om te eens te gaan kijken, zo snel mogelijk starten met appél en speuren zodat hij straks ook kan gaan manwerken (eerst appél := ) dan blijft het huis misschien ook wat schoner/opgeruimder...
hoop in de toekomst een leuk kussen neer te kunnen leggen wat past bij de bank ofzo...

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:19


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:24

die wil ik in de auto, maar aangezien de hondenauto een corsa is moet ik nog zien of zoiets gaat passen (achterbank plat, die komt waarschijnlijk nooit meer overeind, auto is echt als hondenauto gekocht en voor mijn eigen gebruik :+ ) maatwerk word me te gek...maar voor in huis zou het ook nog kunnen ...geloof dat ze bij koopgoedkoop ook zoiets hebben ....

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:25

Geloof nooit dat een bench voor een hond van 50 kilo in een corsa gaat passen :D Dat wordt een karretje erachter... :')

_Lorette_

Berichten: 12097
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 18:13

TeeGee schreef:
Voor een paar plankjes en een kledingroede?


Ik wilde zeggen: geen geld. Maar blijkbaar hoeft er maar heel weinig te gebeuren. Dat zou ik zelf proberen, hoor! Of handige kennis? Jammer om daar 650 euro aan uit te geven.

Ik heb nog een trap voor en na:

Afbeelding

Afbeelding

Zijn heel korte treden, dus die anti-slip strip is wel heel fijn. Niet de meest huiselijke/gezellige trap, maar hij is wel mooi strak geworden en loopt fijn/veilig nu. :)