[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 10:10

Bijna alle modellen huidige modellen kun je goed schrijven. De gewone iPad (goedkopere standaard model) is bijvoorbeeld compatible met de Apple Pencil eerste generatie en doet het prima. Mijn zus heeft die combi. Werkt als een trein. Je hebt dan alleen niet het gemak van de tweede generatie die magnetisch aan de iPad Pro hangt en draadloos oplaad. Als het nieuwe model air de behuizing van de pro gaat krijgen, dan zal die ook wel tweede generatie pencil compatible gaan zijn en waarschijnlijk ook met het magic keyboard.

Ik heb zelf de pro met magic keyboard. Echt een heerlijke combinatie. In het toetsenbord is het net een laptop, vooral door de trackpad. Enige nadeel is dat dat toetsenbord niet helemaal omklapt en plat neer te leggen is. Maar ik heel hem dan gewoon los, klap hem dicht en leg de tablet er bovenop. Gaat prima.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 10:57

Shiloh, die combinatie met magic keyboard maakt het interessant inderdaad. Ik hoef niet echt een pro omdat het om pdf text verwerking gaat, en de extras niet zo nodig zijn. Daarom denk ik dat als de nieuwe air inderdaad die functies van de pro heeft, dat een mooie middenweg is.
Heb anders niet echt een laptop nodig aangezien ik een gaming desktop heb.
Fijn om te horen dat het schrijven goed gaat! Dat is een geruststelling.

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 12:16

Ik heb de ipad 2018 en de Apple pencil 1 en dat werkt prima voor schrijven. De eerste generatie apple pencil kan je ook gewoon met je iphone of ipad lader opladen. Dus een dure ipad is niet eens nodig.

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 12:31

cynthiar schreef:
Ik heb de ipad 2018 en de Apple pencil 1 en dat werkt prima voor schrijven. De eerste generatie apple pencil kan je ook gewoon met je iphone of ipad lader opladen. Dus een dure ipad is niet eens nodig.


Nee. Tis inderdaad een luxe, maar wel een hele fijne luxe. Mijn pennetje hangt gewoon vrij aan de iPad en blijft daar goed zitten. Het is gewoon heel praktisch, maar zou ook niet alleen daarom voor een pro gaan. Als de volgende air inderdaad dezelfde voordelen krijgt is dat wel de moeite.

Ik ben in maart voor de pro gegaan omdat ik de combi met dat toetsenbord wilde (onder andere). Als ik nu opnieuw zou moeten kiezen zou ik misschien ook wel op de air wachten.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:08

Een ander Bluetooth keyboard gaat natuurlijk ook, maar de trackpad op het magic keyboard maakt het wel handig en een echte vervanging van een laptop, zeker als het om tekstverwerking gaat. Dus dat is een groot voordeel aan de Pro op dit moment.

Eerst maar eens zien wat ze dan voor de IPad Air vragen, en of die extra’s er echt bij gaan zijn of niet.

WillemYntJee
Berichten: 6305
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:39

Komen er ook nog nieuwe iPhones uit? Ik heb gister mijn SE 1e generatie van 4 jaar oud laten vallen dus scherm in duizend stukjes..
Ik vind vooral camera en opslag belangrijk en t formaat van mijn huidige SE vind ik heel prettig dus liefst iets vergelijkbaars.

J0anieke

Berichten: 4902
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:45

Ja er komen nieuwe iPhones dit jaar nog. Nog onzeker of die aankomende dinsdag worden aangekondigd. Er zijn geruchten dat de nieuwe iPhones weer iets kleiner worden.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 22:02

WillemYntJee schreef:
Komen er ook nog nieuwe iPhones uit? Ik heb gister mijn SE 1e generatie van 4 jaar oud laten vallen dus scherm in duizend stukjes..
Ik vind vooral camera en opslag belangrijk en t formaat van mijn huidige SE vind ik heel prettig dus liefst iets vergelijkbaars.

De opvolger van de SE is net uit de SE 2020

Er worden nieuwe iPhones verwacht en de ene zegt er zit wel een kleine bij en de ander zegt van niet.
Hier wat verwachtingen maar kans bestaat natuurlijk dat niet alles komt
https://www.iphoned.nl/nieuws/iphone-12 ... e-96110853

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 09:25

Ben benieuwd *\o/* ! Niet dat ik voorlopig geld heb voor een nieuwe, maar toch altijd wel leuk om te kijken wat de nieuwe zijn.

Morrie

Berichten: 22319
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 10:00

Gisteren kwamen mijn Airpods binnen en een Air fly, nu kan ik met Airpods in tv kijken zonder dat mijn man zich stoort aan dat geluid en zonder dat ik me stoor aan zijn geluid (piano spelen met koptelefoon, maar omdat hij nogal doof is, hoor ik dat gewoon keihard)

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 10:05

Ik ben wel echt mega blij met mn Apple Watch. Heb m nu 2 maand en ik vind het een heerlijk ding <3 . Meet beweging goed, krijg mn berichtjes er op en hij staat nog stoer ook.
Durf hem alleen niet om met klimmen, dus die beweging meet ie niet.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 14:32

Morrie, heerlijke oplossing dat +:)+ :))

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:03

Mooie nieuwe dingen aangekondigd maar zoals ik al eerder zei volgt de iPhone later.

Morrie

Berichten: 22319
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:05

mooi nieuw dingetje gekocht om iphone, apple watch en air pods op te laden, maar die apple watch laadt weer mooi niet op. Dat is echt een probleemding met opladen.
Heeft iemand een oplaadding voor een apple watch 4 die wel werkt?

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:31

Morrie schreef:
mooi nieuw dingetje gekocht om iphone, apple watch en air pods op te laden, maar die apple watch laadt weer mooi niet op. Dat is echt een probleemding met opladen.
Heeft iemand een oplaadding voor een apple watch 4 die wel werkt?

Denk dat je een qi lader oid gekocht heb en pas vanaf de 5 kan dat dacht ik.
Had je 4 geen eigen lader?

J0anieke

Berichten: 4902
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:32

Ben nu wel benieuwd wanneer de iPhones worden aangekondigd.. Mijn begint nu echt kuren te krijgen... :')

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:34

J0anieke schreef:
Ben nu wel benieuwd wanneer de iPhones worden aangekondigd.. Mijn begint nu echt kuren te krijgen... :')

De geruchten zeggen oktober en tot nog toe hebben die dus gelijk.

Morrie

Berichten: 22319
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:41

Kido schreef:
Morrie schreef:
mooi nieuw dingetje gekocht om iphone, apple watch en air pods op te laden, maar die apple watch laadt weer mooi niet op. Dat is echt een probleemding met opladen.
Heeft iemand een oplaadding voor een apple watch 4 die wel werkt?

Denk dat je een qi lader oid gekocht heb en pas vanaf de 5 kan dat dacht ik.
Had je 4 geen eigen lader?

ja zo'n rond dingetje maar daar viel ie steeds af of de poes springt op m'n nachtkastje en schuift het horloge van dat schijfje af, vet onhandig dus

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 09:18

Heb gisteren de video gezien, en ben wel verbaast door de vingerafdruk scanner op de iPad Air eigenlijk. Wel blij dat de knop van het scherm is en kan me wel voorstellen dat het zo gemakkelijk is.

Ik ga denk ik wel voor deze iPad Air, lijkt alles te hebben wat ik nodig heb. Kan mijn iPad mini verkopen dus dan zijn de kosten al wat minder.

Jullie de video al gezien? Geen info over de iPhones trouwens.

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 09:27

Ik heb de video ook gezien. Ik wil ook graag de nieuwe air. De verschillende kleurtjes vind ik ook erg mooi! Nu nog even sparen :D

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:58

Aria_zz schreef:
.

Jullie de video al gezien? Geen info over de iPhones trouwens.

Er is ook nergens gezegd door Apple dat de iPhones aangekondigd zouden worden vergeet dat niet.
Als je de berichten volgt die analisten steeds weergeven dan kloppen die meestal aardige elk jaar.
Nu zeiden ze in augustus al dat sept de Watch en oktober de iPhone dus ben benieuwd

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:28

Cynthiar, de kleuren vind ik ook leuk!
Ik zou de groene wel willen, aangezien mijn gsm ook groen is :D
Even sparen inderdaad.

Kido, nee klopt, stond niet aangekondigd en voor mij maakt het ook niet uit, wou het even vermelden voordat mensen hier de video om die reden zouden willen gaan bekijken ;)

J0anieke

Berichten: 4902
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:33

Mijn vriend is blij dat t wordt uitgesteld, hij kan pas in oktober verlengen. Ik baal wel een beetje, duurt lang! :')

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:59

Aria_zz schreef:
Heb gisteren de video gezien, en ben wel verbaast door de vingerafdruk scanner op de iPad Air eigenlijk. Wel blij dat de knop van het scherm is en kan me wel voorstellen dat het zo gemakkelijk is.

Ik ga denk ik wel voor deze iPad Air, lijkt alles te hebben wat ik nodig heb. Kan mijn iPad mini verkopen dus dan zijn de kosten al wat minder.

Jullie de video al gezien? Geen info over de iPhones trouwens.


Ziet eruit dat ze gemikt hebben op een budget variant van de pro. Wel ideaal dat ze ook met toetsenbord kunnen. Dat ding is erg duur, maar God wat heb ik er een plezier van. Trackpad, verlicht toetsen, en een extra oplaadpunt zodat je andere usb c ingang vrij is om aan te sluiten op iets anders. Echt de ontbrekende link om de iPad een hybride laptop gevoel te geven.

Nu zou ik alleen nog willen dat ze alle iPad apps zouden verplichten landscape oriëntatie te ondersteunen. Niks zo irritant dan de iPad uit het toetsenbord moeten halen omdat landscape niet ondersteund wordt.

Vandaag komt trouwens ook iOS 14 uit. Heb nooit eerder erg uitgekeken naar een update, maar deze lijkt me super. Met scribble overal kunnen schrijven bij tekst invoer velden (zoals bijvoorbeeld url schrijven ipv typen), widgets waar je maar wilt, en als het goed is kun je eindelijk je standaard browser aanpassen.

8nnemiek

Berichten: 43427
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 15:11

Deze week komt ook de nieuwe watch te koop. Ik denk dat ik de SE ga bestellen.

Maar ik twijfel welk bandje.. Ik wissel momenteel veel af tussen mijn donkerblauwe horloge en mijn rose gold horloge, en beide vind ik erg mooi..

En dan is er ook nog de keuze tussen een solo bandje of een sportbandje.
Is er iemand met de sportband en hoe zit die? Zit hij goed stevig vast en is de verdikking niet vervelend?

Zijn de bandjes makkelijk te verwisselen, als ik er twee zou nemen?